Ga naar inhoud

Tuning van de kia Rio


Presiozo

Aanbevolen Berichten

antwoord van mijn dealer luidt dat de garantie wordt ingetrokken dan.

je zou het dus zoals blackviper zegt kunnen weg halen zodra er iets mis is, maar ja hoe simpel dat is...

als je stil komt te staan en de auto wordt weggesleept naar de garage heb je niet echt de tijd om even alles rustig open te schroeven.

te groot risico vind ik voor een nieuwe auto die ik o.a. heb gekocht vanwege de 7 jaar garantie :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

antwoord van mijn dealer luidt dat de garantie wordt ingetrokken dan.

je zou het dus zoals blackviper zegt kunnen weg halen zodra er iets mis is, maar ja hoe simpel dat is...

als je stil komt te staan en de auto wordt weggesleept naar de garage heb je niet echt de tijd om even alles rustig open te schroeven.

te groot risico vind ik voor een nieuwe auto die ik o.a. heb gekocht vanwege de 7 jaar garantie :-)

Het is simpel te verwijderen. Stuurkabel doorknippen en klaar. Is wat Vtune zegt iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


en dan komt de vraag, is het te traceren ? je bent je motormanagement aan het aanpassen softwarematig...zouden ze dat niet uit kunnen lezen ?

Die kerel van Vtune zei van niet. Dat het niet opduikt als het aan de computer gehangen wordt.

http://www.vtune.nl/tags/vtune-qpiggybackq-digitale-powerbox

Onder risico's.

Natuurlijk is het zichtbaar er hangt tenslotte een kastje in. Je kan zeggen dat het je rittenadministratie of je stinger ofzo is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind het heel interessant en wil dit misschien wel gaan doen, maar niet op korte termijn want het kost me ongeveer nog een jaar om m'n auto uberhaupt in te rijden hehe.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet het nog niet. Twijfel nog.

Al heb ik op mijn motor een power commander waarmee ik ook nooit problemen heb gehad. Ben dus niet tegen tuning ;)

Ff zoeken op ervaringen.

Ik heb ook goede ervaring met tunen en ben er ook zeker niet op tegen maarja... die 7 jaar is toch wel belangrijk :) ik loop hiermee liever geen risico..
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zie hier het antw dat van kia NL af komt:

Blijkbaar twijfelen ze ook over de vermogenswinst, ik ben wel erg benieuwd eigenlijk :)

Het tunen van een Kia, in welke hoedanigheid dan ook, betreft het aanpassen van de auto achteraf.

De fabrikant kan geen verantwoording nemen voor zaken die niet tijdens het productieproces worden gemonteerd.

Montage van de genoemde piggyback is dan ook een inbreuk op de fabrieksgarantie.

De garantie op de aandrijflijn komt hiermee te vervallen.

Afgezien van de problemen met fabrieksgarantie, lijkt een vermogenswinst van 12 pk en een koppelwinst van 20 Nm op een auto zonder turbo ongeloofwaardig, zo niet onmogelijk.

Hebben ze dat werkelijk op de testbank gemeten, tussen voor en na?

Link naar reactie
Delen op andere sites


maatje van me zei ook al dat het zeer onwaarschijnlijk is dat je zoveel PK extra eruit krijgt zonder turbo.

hij heeft zijn Fiat Coupe laten chippen en haalde daar 50(!) PK winst mee, maar daar zat al een goede turbo in...

ik hou het lekker bij de standaard 85. vind het het risico niet waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn nog wel tuners die hem op de band zetten. Bullpower bijvoorbeeld.

Deze beweren na een email conversatie ook een iets mindere vermogenswinst:

Modificatie Origineel Bullpower

Vermogen 85 pk 94 pk

Max. koppel 121 Nm 138 Nm

Hierbij dus wel gemeten op de bank en slag om de arm zoals altijd. Tuning neemt hier ook meer tijd in beslag en is ook duurder.

De reviews over deze tent zijn op internet dan ook wel wat beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mensen dit snap ik echt niet hoor, waarom zou je in vredesnaam een zielige 1.2 van 86 naar ongeveer 95 pk willen chippen/tunen. Ten eerste heb je geen diesel, ten tweede rij je ook nog eens zonder turbo.

Bij een diesel snap ik het nog omdat je vaak een turbo hebt en daarnaast ook nog eens een andere vermogensafgifte hebt (en meer nm)

Maar bij de 1.2??? Zullen die 20 nm meer echt zodanig aanwezig (lees merkbaar) zijn?

Waarom dan geen 1.4 gekocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mensen dit snap ik echt niet hoor, waarom zou je in vredesnaam een zielige ( zo zielig is hij nou ook weer niet )1.2 van 86 naar ongeveer 95 pk willen chippen/tunen. Ten eerste heb je geen diesel ( nee, maar dat ik geen diesel heb hoeft niet te betekenen dat ik hem niet hoef te chippen ), ten tweede rij je ook nog eens zonder turbo.

Bij een diesel snap ik het nog omdat je vaak een turbo hebt en daarnaast ook nog eens een andere vermogensafgifte hebt (en meer nm)

Maar bij de 1.2??? Zullen die 20 nm meer echt zodanig aanwezig (lees merkbaar) zijn? (ja, die 20 NM zal je wel merken ja aangezien dit meer dan 10% is )

Waarom dan geen 1.4 gekocht? ( omdat ze die niet hadden staan op dat moment )

Het maakt dan misschien geen GTI van je auto maar het zal wel merkbaar zijn en je staat toch raar te kijken denk ik als we naast elkaar staan bij een stoplicht en de RIO GTI scheurt er vandoor! :):punk:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is inderdaad wek "wat", maar bij diesels is het vaak een grotere toename aan vermogen. Maat van mij kan de ds3 laten chippen met een toenamen van 28 pk! En dat zie ik simpelweg bij een 1.2 benzine niet gebeuren.

Vat het niet als kritiek op, ik vraag mij echter af in hoeverre dit merkbaar zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is inderdaad wek "wat", maar bij diesels is het vaak een grotere toename aan vermogen. Maat van mij kan de ds3 laten chippen met een toenamen van 28 pk! En dat zie ik simpelweg bij een 1.2 benzine niet gebeuren.

Vat het niet als kritiek op, ik vraag mij echter af in hoeverre dit merkbaar zal zijn.

Zeker vat ik het niet op als kritiek :) je merkt het aan dat de auto feller is, zoals blackV uitlegt.

Ik twijfel ook over de vermogenswinst van 12 PK aangezien dit juist veel is. ( meer dan 10% )

Zelf ook een golf 5 GTI laten chippen.. van 200 naar 265PK dat merk je echt verschrikkelijk goed. natuurlijk is dat niet te vergelijken maar toch :P

Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten van de vermogensbank als er 1 gechipt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mensen dit snap ik echt niet hoor, waarom zou je in vredesnaam een zielige 1.2 van 86 naar ongeveer 95 pk willen chippen/tunen. Ten eerste heb je geen diesel, ten tweede rij je ook nog eens zonder turbo.

Bij een diesel snap ik het nog omdat je vaak een turbo hebt en daarnaast ook nog eens een andere vermogensafgifte hebt (en meer nm)

Maar bij de 1.2??? Zullen die 20 nm meer echt zodanig aanwezig (lees merkbaar) zijn?

Waarom dan geen 1.4 gekocht?

Meer vermogen en zuiniger rijden voor een betaalbaar bedrag wat 1700 euro minder kost dan de 1.4?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




×
×
  • Nieuwe Aanmaken...