Ga naar inhoud

Tuning van de kia Rio


Presiozo

Aanbevolen Berichten

Dan laat je hem twee keer chippen :)

Ik dacht inderdaad dat het minder scheelde dan 25pk tussen de 2 modellen, maar daar zat ik naast.

Maar dan nog geeft het de 1.2 iets meer power en kan je zuiniger rijden en daarom vind ik dit toch wel interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Zozo dat is leuk, ben erg benieuwd naar je bevindingen.

En alle deelnemens van de Rio meeting krijgen een gratis proefrit met jouw auto neem ik aan :P

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat de gasrespons zal veranderen is misschien inderdaad een voordeel. Maar hoe wordt de auto zuiniger gemaakt? Mij lijkt dat dat met de inspuiting en motormanagement te maken heeft. In hoeverre is dat een verandering die bij KIA niet getolereerd zal worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja dat gaan ze ook doen

ow.. op internet kwam ik met zoeken referenties tegen waarbij er gezegd werd dat ze geen rollerbank hadden.

Wel beter als ze die wel hebben.

Blijf je erbij? Wellicht foto verslag als dat kan ;) Lijkt mij wel tof zo je rio op de rollerbank.

citaat van een ander forum (wel uit 2008) wat voor mij ook de reden was het nog niet te doen overigens:

Dit is de informatie die ik van hun heb.

Ze hebben geen rollerbank om te testen, gebruiken standaard software sets.

En de ervaring van iemand.

"En gister avond voor de 2e X op de Testbank bij Van Vught Tuning in Lutjegast

Ik had namelijk 2 week geleden mijn ford focus l@ten chippen bij V-tune in huizen...Voor een bedrag van 299 euro konden ze mijn focus 13 pk en 30nm koppel er extra bij geven...Dit vondt ik nogalwat voor een 1.6je..

Tog maar een afspraak gemaakt omdat er 10 dagen niet goed geld terug garantie op zat..Dus dan kunnen we het altijd proberen...

1,5 uur wachten was mijn focusje weer klaar en ik mocht 1st even proefrijden...ze zijden:ik merk echt wel verschil,en ze hadden er van te voren niet eens ingereden ....ik was echt totaal niet tevreden en had dit tegen hun gezegt...ze zijden dat dit alleen merkbaar was op de snelweg...nou jha,dagt we proberen het gewoon en tuften toen maar weer richting het noorden...Echt,ik merkte op geen enkele manier verschilll...

de volgende week direct maar op de testbank met een resultaat van 109,1 pk en 161nm koppel

dus ben mooi beetgenomen,contact opgenomen met het bedrijf en deze dinsdag heb ik mijn oude software er weer ingekregen en netjes mun geld terug gekregen...

Nu tog weer even voor de gein op de testbank gister avond...en jahoor nu zonder chip heeft mijn focus 113,2 pk en 162nm koppel...Dus zonder chip meer dan met...Ben ik nu gek?of hoe zit het nu....

tog blij dat ik hem op de testbank heb gehad... "

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik bezit dan wel geen Rio maar een Picanto 1,25 automaat, ik heb een week na aanschaf een Piggyback erin laten zetten door

V-tune daar ik het gevoel had op de snelweg met inhalen of de handrem er nog op stond, ik heb er nu 7000 km mee gereden en

mij ervaringen zijn positief, hij trek veel beter op, ik ben geen zuinige rijder maar mij verbruik is 1 op 15 voor een automaat

redelijk, bij het instaleren bij V-tune ben ik er bij geweest van begin tot het eind het zag er vrij simpel uit, het verwijderen is erg simpel,

gewoon de 2 kabeltjes die naar de Piggyback gaan weer verwijderen en de oorspronkelijk kabeltjes weer met elkaar verbinden.

Ik moest als Picanto rijder hier toch even op reageren. Ik hoop dat mijn uitleg voldoende is.

mvg Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok had toch niet heel goed op die site gekeken ;) Goede ontwikkeling. Als je positieve ervaringen hebt ga ik het ook doen. Momenteel nog iets teveel twijfel mede door die garantie kwestie en recensies.

Ik bezit dan wel geen Rio maar een Picanto 1,25 automaat, ik heb een week na aanschaf een Piggyback erin laten zetten door

V-tune daar ik het gevoel had op de snelweg met inhalen of de handrem er nog op stond, ik heb er nu 7000 km mee gereden en

mij ervaringen zijn positief, hij trek veel beter op, ik ben geen zuinige rijder maar mij verbruik is 1 op 15 voor een automaat

redelijk, bij het instaleren bij V-tune ben ik er bij geweest van begin tot het eind het zag er vrij simpel uit, het verwijderen is erg simpel,

gewoon de 2 kabeltjes die naar de Piggyback gaan weer verwijderen en de oorspronkelijk kabeltjes weer met elkaar verbinden.

Ik moest als Picanto rijder hier toch even op reageren. Ik hoop dat mijn uitleg voldoende is.

mvg Ben

Zou je een foto willen maken? Er hoeven dus geen kabels doorgeknipt te worden voor verwijdering?

Verder ben ik benieuwd naar de risico;s van het verwijderen en iedere keer weer terug zetten van de piggyback. (bij bijvoorbeeld beurten etc)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok had toch niet heel goed op die site gekeken ;) Goede ontwikkeling. Als je positieve ervaringen hebt ga ik het ook doen. Momenteel nog iets teveel twijfel mede door die garantie kwestie en recensies.

Zou je een foto willen maken? Er hoeven dus geen kabels doorgeknipt te worden voor verwijdering?

Verder ben ik benieuwd naar de risico;s van het verwijderen en iedere keer weer terug zetten van de piggyback. (bij bijvoorbeeld beurten etc)

Wil wel een foto maken, maar je zal er wenig van zien, alles is goed weggewerkt in de kabelboom die naar het motor magenement gaat en de piggyback zit redelijk goed verscholen. Ik ben ook maar een leek maar zal het proberen wat duidelijke uit te leggen, de kabelboom wordt door middel van een stekker aangesloten op het motormagement of hoe dat mag heten, in die kabelboom wordt 1 kabeltje doorgeknipt en verbonden met de 2 kabeltjes die naar de Piggyback gaan, dat wordt gedaan door de kabeltjes met elkaar te solderen en met een soort hoesje dacht dat een krimpschoentje is of zo, daarna wordt alles met isolatietap weer afgedicht en er gaat een + en en - kabeltje naar de accu.

Wat de risico's zijn weet ik niet, volgens mij als je de piggyback weer verwijdert herstelt het motor magenement alles weer zelf, zo heb ik het tenminste begrepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oke, klinkt allemaal goed maar als ik het zo hoor kan je niet voor een beurt ff snel de piggyback eruit halen.. je moet dan aan het solderen e.d ?

buiten dat begin ik ook steeds meer te twijfelen de goede kant op... zeker onderin kan de auto wel wat meer vermogen gebruiken. het hoeft dan ook niet perse om de PK en NM te gaan maar dat hij sneller van 0-100 gaat dat is het belangrijkste. van de week nog even de top getest... de meter blijft net onder de 170 steken. hij zit dan op 4500 toeren.. harder gaat hij niet bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik ben net terug van .vtune.nl voor mij rio te laten tunen en het werkt prima heel eenvoudige montage wij hebben er ook fotos van gemaakt en zet ze ook neer bij de andere fotos

zo als velen denken komen ze niet in de ecu {computer van de auto} de PIGGYBACK" word gewoon tussen de signaal draad gekoppeld voor de rest wordt er niets verandert aan de auto

je merkt met het optrekken dat hij al sterker is en de luiheid van oneruit is weg van de 90 naar de 120 in de vijfde versnelling ben je zo het is erg prettig rijden met inhalen

ik ben er heel erg blij mee dat ik het gedaan heb PIGGYBACK" is niet te zien bij de garage als ze hem aan de computer aansluiten

hebben jullie nog twijfels wacht op de meeting want daar kom ik ook heen

En wat gaven de test resultaten aan? Qua PK's en koppel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hmm jammer, het punt is wij kunnen het verschil niet ervaren dus met cijfers kan je een goede inschatting maken naar wat je kan verwachten.

Ik ben ook benieuwd naar het verbruik van je auto nu :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

zo lang je bij het stoplicht een Peugeot 508 1.6 VTI SW achter je laat die staat te spelen dan zal de test resultaten wel goed zijn denk je niet

want het is zo dat bij de kia rio hoeft hij niet op de testbank omdat ze niet in de ecu {computer van de auto} komen

Dat is natuurlijk geen meting. :-) :-)

Je gaat nu van je gevoel uit.

Met een rollenbank kan je het weten zoals Blackviper bedoeld.

Maar als jij het prima vind zo waarom op de testbank. (vind het jammer dat Vtune dit niet doet)

Toch met een controlebeurt zou ik piggybag loskoppelen.

Het zou zonde zijn als je de 7 jaar garantie verspeeld.

Dit heb je toch ook mee laten spelen dat je een Kia kocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




×
×
  • Nieuwe Aanmaken...