J-J Geplaatst 4 Mei, 2012 Delen Geplaatst 4 Mei, 2012 Dan laat je hem twee keer chippen Ik dacht inderdaad dat het minder scheelde dan 25pk tussen de 2 modellen, maar daar zat ik naast. Maar dan nog geeft het de 1.2 iets meer power en kan je zuiniger rijden en daarom vind ik dit toch wel interessant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
J-J Geplaatst 5 Mei, 2012 Delen Geplaatst 5 Mei, 2012 Zozo dat is leuk, ben erg benieuwd naar je bevindingen. En alle deelnemens van de Rio meeting krijgen een gratis proefrit met jouw auto neem ik aan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Presiozo Geplaatst 5 Mei, 2012 Topic Starter Delen Geplaatst 5 Mei, 2012 haha, ben ook echt benieuwd!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Presiozo Geplaatst 5 Mei, 2012 Topic Starter Delen Geplaatst 5 Mei, 2012 wacht in spanning af Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Dutch Geplaatst 5 Mei, 2012 Delen Geplaatst 5 Mei, 2012 ik ben ook benieuwd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
blackviper Geplaatst 5 Mei, 2012 Delen Geplaatst 5 Mei, 2012 Ik ben ook erg benieuwd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
RioTom Geplaatst 5 Mei, 2012 Delen Geplaatst 5 Mei, 2012 Dat de gasrespons zal veranderen is misschien inderdaad een voordeel. Maar hoe wordt de auto zuiniger gemaakt? Mij lijkt dat dat met de inspuiting en motormanagement te maken heeft. In hoeverre is dat een verandering die bij KIA niet getolereerd zal worden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
blackviper Geplaatst 5 Mei, 2012 Delen Geplaatst 5 Mei, 2012 ik ben ook wel benieuwd of die piggy back snel en makkelijk te verwijderen is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
J-J Geplaatst 5 Mei, 2012 Delen Geplaatst 5 Mei, 2012 Gaan ze hem ook op de rollerbank zetten om het eind resultaat te meten? Dus hoeveel pk's er aanwezig zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
blackviper Geplaatst 5 Mei, 2012 Delen Geplaatst 5 Mei, 2012 Nee want Vtune heeft volgens mij geen rollerbank Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
blackviper Geplaatst 5 Mei, 2012 Delen Geplaatst 5 Mei, 2012 ja dat gaan ze ook doen ow.. op internet kwam ik met zoeken referenties tegen waarbij er gezegd werd dat ze geen rollerbank hadden. Wel beter als ze die wel hebben. Blijf je erbij? Wellicht foto verslag als dat kan Lijkt mij wel tof zo je rio op de rollerbank. citaat van een ander forum (wel uit 2008) wat voor mij ook de reden was het nog niet te doen overigens: Dit is de informatie die ik van hun heb. Ze hebben geen rollerbank om te testen, gebruiken standaard software sets. En de ervaring van iemand. "En gister avond voor de 2e X op de Testbank bij Van Vught Tuning in Lutjegast Ik had namelijk 2 week geleden mijn ford focus l@ten chippen bij V-tune in huizen...Voor een bedrag van 299 euro konden ze mijn focus 13 pk en 30nm koppel er extra bij geven...Dit vondt ik nogalwat voor een 1.6je.. Tog maar een afspraak gemaakt omdat er 10 dagen niet goed geld terug garantie op zat..Dus dan kunnen we het altijd proberen... 1,5 uur wachten was mijn focusje weer klaar en ik mocht 1st even proefrijden...ze zijden:ik merk echt wel verschil,en ze hadden er van te voren niet eens ingereden ....ik was echt totaal niet tevreden en had dit tegen hun gezegt...ze zijden dat dit alleen merkbaar was op de snelweg...nou jha,dagt we proberen het gewoon en tuften toen maar weer richting het noorden...Echt,ik merkte op geen enkele manier verschilll... de volgende week direct maar op de testbank met een resultaat van 109,1 pk en 161nm koppel dus ben mooi beetgenomen,contact opgenomen met het bedrijf en deze dinsdag heb ik mijn oude software er weer ingekregen en netjes mun geld terug gekregen... Nu tog weer even voor de gein op de testbank gister avond...en jahoor nu zonder chip heeft mijn focus 113,2 pk en 162nm koppel...Dus zonder chip meer dan met...Ben ik nu gek?of hoe zit het nu.... tog blij dat ik hem op de testbank heb gehad... " Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Feite Geplaatst 5 Mei, 2012 Delen Geplaatst 5 Mei, 2012 Ik bezit dan wel geen Rio maar een Picanto 1,25 automaat, ik heb een week na aanschaf een Piggyback erin laten zetten door V-tune daar ik het gevoel had op de snelweg met inhalen of de handrem er nog op stond, ik heb er nu 7000 km mee gereden en mij ervaringen zijn positief, hij trek veel beter op, ik ben geen zuinige rijder maar mij verbruik is 1 op 15 voor een automaat redelijk, bij het instaleren bij V-tune ben ik er bij geweest van begin tot het eind het zag er vrij simpel uit, het verwijderen is erg simpel, gewoon de 2 kabeltjes die naar de Piggyback gaan weer verwijderen en de oorspronkelijk kabeltjes weer met elkaar verbinden. Ik moest als Picanto rijder hier toch even op reageren. Ik hoop dat mijn uitleg voldoende is. mvg Ben Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
blackviper Geplaatst 5 Mei, 2012 Delen Geplaatst 5 Mei, 2012 kijk even hier http://www.vtune.nl/...bank-een-qmustq Ok had toch niet heel goed op die site gekeken Goede ontwikkeling. Als je positieve ervaringen hebt ga ik het ook doen. Momenteel nog iets teveel twijfel mede door die garantie kwestie en recensies. Ik bezit dan wel geen Rio maar een Picanto 1,25 automaat, ik heb een week na aanschaf een Piggyback erin laten zetten door V-tune daar ik het gevoel had op de snelweg met inhalen of de handrem er nog op stond, ik heb er nu 7000 km mee gereden en mij ervaringen zijn positief, hij trek veel beter op, ik ben geen zuinige rijder maar mij verbruik is 1 op 15 voor een automaat redelijk, bij het instaleren bij V-tune ben ik er bij geweest van begin tot het eind het zag er vrij simpel uit, het verwijderen is erg simpel, gewoon de 2 kabeltjes die naar de Piggyback gaan weer verwijderen en de oorspronkelijk kabeltjes weer met elkaar verbinden. Ik moest als Picanto rijder hier toch even op reageren. Ik hoop dat mijn uitleg voldoende is. mvg Ben Zou je een foto willen maken? Er hoeven dus geen kabels doorgeknipt te worden voor verwijdering? Verder ben ik benieuwd naar de risico;s van het verwijderen en iedere keer weer terug zetten van de piggyback. (bij bijvoorbeeld beurten etc) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Feite Geplaatst 5 Mei, 2012 Delen Geplaatst 5 Mei, 2012 Ok had toch niet heel goed op die site gekeken Goede ontwikkeling. Als je positieve ervaringen hebt ga ik het ook doen. Momenteel nog iets teveel twijfel mede door die garantie kwestie en recensies. Zou je een foto willen maken? Er hoeven dus geen kabels doorgeknipt te worden voor verwijdering? Verder ben ik benieuwd naar de risico;s van het verwijderen en iedere keer weer terug zetten van de piggyback. (bij bijvoorbeeld beurten etc) Wil wel een foto maken, maar je zal er wenig van zien, alles is goed weggewerkt in de kabelboom die naar het motor magenement gaat en de piggyback zit redelijk goed verscholen. Ik ben ook maar een leek maar zal het proberen wat duidelijke uit te leggen, de kabelboom wordt door middel van een stekker aangesloten op het motormagement of hoe dat mag heten, in die kabelboom wordt 1 kabeltje doorgeknipt en verbonden met de 2 kabeltjes die naar de Piggyback gaan, dat wordt gedaan door de kabeltjes met elkaar te solderen en met een soort hoesje dacht dat een krimpschoentje is of zo, daarna wordt alles met isolatietap weer afgedicht en er gaat een + en en - kabeltje naar de accu. Wat de risico's zijn weet ik niet, volgens mij als je de piggyback weer verwijdert herstelt het motor magenement alles weer zelf, zo heb ik het tenminste begrepen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Presiozo Geplaatst 6 Mei, 2012 Topic Starter Delen Geplaatst 6 Mei, 2012 Oke, klinkt allemaal goed maar als ik het zo hoor kan je niet voor een beurt ff snel de piggyback eruit halen.. je moet dan aan het solderen e.d ? buiten dat begin ik ook steeds meer te twijfelen de goede kant op... zeker onderin kan de auto wel wat meer vermogen gebruiken. het hoeft dan ook niet perse om de PK en NM te gaan maar dat hij sneller van 0-100 gaat dat is het belangrijkste. van de week nog even de top getest... de meter blijft net onder de 170 steken. hij zit dan op 4500 toeren.. harder gaat hij niet bij mij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
blackviper Geplaatst 6 Mei, 2012 Delen Geplaatst 6 Mei, 2012 Ja zo makkelijk niet te verwijderen dus. Vind ik ook jammer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Presiozo Geplaatst 6 Mei, 2012 Topic Starter Delen Geplaatst 6 Mei, 2012 ik hoop dat het gemakkelijk te verwijderen is want dan knal ik het er ook in. Heb zo het gevoel dat het best veel gaat uitmaken omdat de auto onderin behoorlijk lui is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
blackviper Geplaatst 6 Mei, 2012 Delen Geplaatst 6 Mei, 2012 Tuning is hier op het forum ook eerder aan bod geweest lees ik net wellicht handig om ook even te linken: http://www.kiaclub.n...h__1#entry88351 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Sicco83 Geplaatst 8 Mei, 2012 Delen Geplaatst 8 Mei, 2012 Klinkt goed! Wordt toch wel weer erg interessant als ik het zo allemaal hoor... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
J-J Geplaatst 8 Mei, 2012 Delen Geplaatst 8 Mei, 2012 ik ben net terug van .vtune.nl voor mij rio te laten tunen en het werkt prima heel eenvoudige montage wij hebben er ook fotos van gemaakt en zet ze ook neer bij de andere fotos zo als velen denken komen ze niet in de ecu {computer van de auto} de PIGGYBACK" word gewoon tussen de signaal draad gekoppeld voor de rest wordt er niets verandert aan de auto je merkt met het optrekken dat hij al sterker is en de luiheid van oneruit is weg van de 90 naar de 120 in de vijfde versnelling ben je zo het is erg prettig rijden met inhalen ik ben er heel erg blij mee dat ik het gedaan heb PIGGYBACK" is niet te zien bij de garage als ze hem aan de computer aansluiten hebben jullie nog twijfels wacht op de meeting want daar kom ik ook heen En wat gaven de test resultaten aan? Qua PK's en koppel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
blackviper Geplaatst 8 Mei, 2012 Delen Geplaatst 8 Mei, 2012 Op de rollerbank geweest en wat waren de voor en na resultaten? wellicht uitdraai van de test. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
J-J Geplaatst 8 Mei, 2012 Delen Geplaatst 8 Mei, 2012 Hmm jammer, het punt is wij kunnen het verschil niet ervaren dus met cijfers kan je een goede inschatting maken naar wat je kan verwachten. Ik ben ook benieuwd naar het verbruik van je auto nu Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Presiozo Geplaatst 8 Mei, 2012 Topic Starter Delen Geplaatst 8 Mei, 2012 27ste mag je er een rondje in rijden las ik ergens op het forum:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
J-J Geplaatst 8 Mei, 2012 Delen Geplaatst 8 Mei, 2012 Kunnen we beter een dragrace organiseren, dan zien we het verschil het beste Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Gast Warmentuuter Geplaatst 8 Mei, 2012 Delen Geplaatst 8 Mei, 2012 zo lang je bij het stoplicht een Peugeot 508 1.6 VTI SW achter je laat die staat te spelen dan zal de test resultaten wel goed zijn denk je niet want het is zo dat bij de kia rio hoeft hij niet op de testbank omdat ze niet in de ecu {computer van de auto} komen Dat is natuurlijk geen meting. :-) Je gaat nu van je gevoel uit. Met een rollenbank kan je het weten zoals Blackviper bedoeld. Maar als jij het prima vind zo waarom op de testbank. (vind het jammer dat Vtune dit niet doet) Toch met een controlebeurt zou ik piggybag loskoppelen. Het zou zonde zijn als je de 7 jaar garantie verspeeld. Dit heb je toch ook mee laten spelen dat je een Kia kocht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.