MarkCuracao Geplaatst 3 April, 2012 Geplaatst 3 April, 2012 Beste mensen! Ik heb vorige week een Kia Picanto 5-deurs uitvoering besteld en mag er gelukkig over 2 weken in rijden. De 3-deurs uitvoering is hier op Curacao helaas niet leverbaar. Nu zag ik dat de 3-deurs uitvoering zowiezo een andere grill had (met dat mooie rode randje) en 2 uitlaatjes. Ik vraag me af of dit te monteren valt op de 5-deurs uitvoering, wanneer ik deze 2 onderdelen bij de dealer bestel. Hopelijk weten jullie meer. Met vriendelijke groet, Mark Quote
jelledeboer Geplaatst 3 April, 2012 Geplaatst 3 April, 2012 Die dubbele uitlaat is een sierstuk, dus geen echte dubbele uitlaat. De grill in 3-deurs is qua formaat identiek aan die 5 deurs, kan dus zonder problemen ingebouwd worden. Quote
BaBaCC Geplaatst 3 April, 2012 Geplaatst 3 April, 2012 De dealer vertelde mij dat de uitlaat van de 3-deurs (2-pijpen) niet zonder aanpassingen aan de achterbumper zo maar onder de5-deurs Pica te monteren is. De achterbumper tussen de beide varianten is namelijk verschillend! BaBaCC Quote
hvantiel Geplaatst 3 April, 2012 Geplaatst 3 April, 2012 Grille is ook anders van formaat. De gehele voor en achterbumper zijn anders van de 3 en 5 deurs. Quote
artcev Geplaatst 4 April, 2012 Geplaatst 4 April, 2012 Hier staat nog een mooie slopert pica wit 3 deurs . Kleine Staarman Asia Parts Bolscherlanden 12 7627 NP Bornerbroek Tel: 074-3841165 Fax: 074-3841043 Quote
rash Geplaatst 5 April, 2012 Geplaatst 5 April, 2012 Ben benieuwd of 't allemaal past! Vind dat rode randje ook leuk staan. Wat betreft het sierstuk... Ook mij werd verteld dat de dubbele sierstuk van de 3-deurs niet past op de 5-deurs. Echter kun je wel een dubbel sierstuk bestellen via KIA (staat in de accessoires folder). Deze is voor de 5-deurs, maar kost je wel 119 euries! Quote
BaBaCC Geplaatst 5 April, 2012 Geplaatst 5 April, 2012 Dezelfde uitlaatsierstuk kost bij Citybugparts € 107,50!!! Quote
MarkCuracao Geplaatst 6 April, 2012 Topic Starter Geplaatst 6 April, 2012 Bedankt voor de antwoorden! Ik ben weer wat wijzer. Ga proberen om de grill op een andere manier aan te passen en ik kijk dan wel naar een andere uitlaat en zaag gewoon een stuk uit die bumper. Mark Quote
fonzie Geplaatst 6 April, 2012 Geplaatst 6 April, 2012 Bijgaand enkele uitlaatsierstuk heb ik op mijn Picanto 5 deurs gemonteerd. Geen aanpassingen nodig en een fractie van de prijs (Euro35,-) wat Kia vraagt voor het dubbele uitlaatsierstuk. Quote
Specialmade Geplaatst 6 April, 2012 Geplaatst 6 April, 2012 Grille is ook anders van formaat. De gehele voor en achterbumper zijn anders van de 3 en 5 deurs. Heb, ergens op dit forum, gelezen dat een forumlid zijn grill van de 5-deurs Picanto gratis om kon ruilen voor een grill van een drie-deurs omdat de eigenaar van de 3-deurs dit rode randje juist niet mooi vond. Lijkt mij dus, gezien dit verhaal, dat beide afmetingen gelijk zijn. Grtz. Specialmade Quote
jelledeboer Geplaatst 6 April, 2012 Geplaatst 6 April, 2012 Zou in dat geval gewoon bij de dealer langs gaan en de grills van zowel 5 en 3 deurs bekijken en vergelijken. Sierstukken voor de uitlaten zijn volop te koop, ook voor 5 deurs, hoeft dus niet perse die van Kia te zijn. Quote
hvantiel Geplaatst 8 April, 2012 Geplaatst 8 April, 2012 Heb, ergens op dit forum, gelezen dat een forumlid zijn grill van de 5-deurs Picanto gratis om kon ruilen voor een grill van een drie-deurs omdat de eigenaar van de 3-deurs dit rode randje juist niet mooi vond. Lijkt mij dus, gezien dit verhaal, dat beide afmetingen gelijk zijn. Grtz. Specialmade De gehele voorbumper is anders van de 3 drs en als je de voorzijdes op en foto naast elkaar houd is er een duidelijk verschil in grootte te zien. Kijkend naar de logo's, die exact gelijk zijn lijkt de 3 deurs grille veel hoger waar de 5 drs smaller en subtieler is. Daarnaast is de inham aan de onderkant een stuk dieper. Het gat voor de grille in de 5drs is exact gelijk aan de grille, ( heb hem moeten vervangen ) daar lijkt mij geen grotere in te passen. Als ie wel past horen we dat graag uiteraard, maar ik heb sterke twijfels ( bijna overtuigd ). Dus idd, eerst passen en meten bij dealer voordat je wat koopt. Quote
Diandra Geplaatst 2 Maart, 2019 Geplaatst 2 Maart, 2019 https://www.autowereld.com/nieuws/autonieuws/id/11321/driedeurs-kia-picanto-heeft-sportievere-look Zit wel verschil in. Ik had de grille besteld met dat rode randje om in mijn 5 deurs te zetten. Er zat wel 6 cm hoogte verschil in de grill met dat rode randje. Even googlen en de grill weer retour gestuurd. Helaas paste die niet. Quote
Vadebo71 Geplaatst 4 Maart, 2019 Geplaatst 4 Maart, 2019 Ik heb een 5-drs. Picanto TA welke wel de grille met rode rand heeft. Is een Xtreme uitvoering. Moet wel opmerken dat mijn complete front anders is dan de standaard 5-drs. versie. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.