Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo, mijn naam is Rick en over paar weken ontvang ik mijn nieuwe Rio. Al een maand lees ik met veel plezier de topics van de leden hier en voornamelijk van de Rio.

Binnenkort volgen foto's van mijn nieuwe Rio (ik weet dat jullie dol zijn op foto's :wink: ).

Hier alvast mijn top 5 wens lijst:

1. Sportpedalen done

2. 17 inch velgen done

3. Chromen instaplijsten done

4. Xenon-look lampen

5. Klasse 4/5 Alarm

6. 7 inch Navigatiesysteem + nieuwe speakers

Guest Warmentuuter
Posted

Je hebt je goed ingelezen Rick want foto's zijn we dol op.

Alvast veel plezier toegewenst

Posted

Hoi Peter, het gaat een 2012 editie worden met super pack... vers van de pers :wink:

Hoi Rick,

Wat voor bouwjaar Rio word het? Een hele nieuwe, of een occasion?

Wat voor uitvoering?

Foto's zijn we hier inderdaad gek op..

Groeten,

Peter

Posted

goede keus! veel plezier ermee! die foto's.... nahh staan er al zoveel op :P xenonlook is ook erg mooi! daar is genoeg over te lezen op het forum.

• 1 month later...
  • 1 month later...
Posted

Vandaag mijn 8 weken jonge auto opgehaald van de dealer voor een aantal punten. Het ging niet helemaal zoals ik verwacht had van een grote dealer waar je een fabriek af gloed nieuwe auto brengt voor onderhoud.

Ik werd wel vriendelijk ontvangen door een jonge dame bij de receptie. Ze nam de punten door die door mij waren opgegeven. Twee punten waren niet genoteerd, dus alsnog erop gezet. 1 van de punten was de bekende cruise control probleem (terugval tijdens activeren van de cc). Hiervoor moest de monteur samen met mij een testrit maken zodat hij kon ondervinden wat het probleem was. De dame vertelde dat mijn auto begin middag klaar zou zijn en dat ze me zouden bellen voor het ophalen.

Tijdens de testrit kwamen excuses naar boven van de monteur dat de cc naar behoren werkt. Na 5 min zijn diagnose aan te horen wees ik hem op dat dit een bekend Kia Rio 2011 -2012 probleem is en dat al een update ervoor is. Hier wist hij echter niks van af en probeerde weer zijn verhaal van dat de cc normaal werkt. Ik vond zijn gedrag en verhaal niet normaal en wees hem op de update en dat het maar verholpen gaat worden. Hij zei dat hij er naar zal informeren of ik hier in aanmerking ga komen.

De punten dat ik opgegeven had waren:

• Software update cruise control
  • Uitlijnen
  • Gevoelloze en zoekerig stuurgedrag
  • Oorzaak van 3/4 motorolie na 2000 km
  • Spleet kofferbak (ruimte tussen linker paneel en kofferbak was groter dan de rechterkant)

Ik kreeg een Kia Rio leenauto mee (smerig van binnen en buiten) die beter stuurde (zwaarder) dan mijn auto. Rond half 5 nog niet gebeld door de dealer, dus ik maar hun bellen. Kreeg te horen dat ze nog bezig waren met me auto maar ik kon hem over een uur ophalen. Ik zei dat ik dat niet zou redden en dat ik hem morgen ochtend ophaal. Volgende ochtend op naar de dealer in vol verwachting dat alle punten zijn verholpen. Daar aangekomen loop ik met de receptionist de punten door.

*Software update cruise control - Was niet gelukt, computer problemen en ze waren de hele dag mee bezig. Of ik de auto nog een dag kon laten staan @_@ Watte!!! Ik had net 50 km gereden, kon ze me dat gisteren niet vragen over de telefoon?!? Dan maar een nieuwe afspraak gemaakt over 14 dagen, want dan hebben ze een leenauto beschikbaar. Weer 100 km hiervoor rijden!

*Uitlijnen - Was gedaan, en als ik niet tevreden was dat ik hierover moest bellen... netjes!

*Gevoelloze en zoekerig stuurgedrag - Konden ze niks aan vinden, monteur vermoed dat het aan mijn 17 inch banden ligt. Meer spoorvorming als reden. @_@ Ik heb absoluut geen last van spoorvorming, ik heb last van een gevoelloos stuur en zoekerig stuurgedrag. En met brede banden zou de stuur juist zwaarder aanvoelen, meer bandoppervlakte met de weg, meteen verteld dat de leenauto met 15 inch banden zwaarder stuur dan mijn auto... dat klopt niet. Toen keek de monteur me glazig aan, met zijn mond vol tanden.

*Oorzaak van 3/4 motorolie na 2000 km, Dit is perfect, want wanneer olie heet wordt zet het uit en ik moest niet tot aan 'vol' vullen anders kan de olie overlopen wanneer het heet wordt. Wat een lul verhaal, in het boekje staat duidelijk in dat er t/m de vol streep olie gevuld mag worden, geen letter over dat het niet mag en over dat het schadelijk kan zijn. Motor verbruikt dus veel motorolie of er zat maar tot 3/4 erin.

*Spleet kofferbak (ruimte tussen linker paneel en kofferbak was groter dan de rechterkant) - Hadden ze geprobeerd te verstellen maar konden ze niet verhelpen, verder geen oplossing geboden. En dat met een nieuwe auto @_@

Dan zou je denken dat het hierbij zou blijven.... Nee de drama gaat verder! Vraag ik voor een liter motorolie, raden ze me 5w30 voor diesel aan (lees hier in andere topic). Stap ik in mijn auto, zie ik 2 pen/olie vlekken op de passagiersstoel %$@#. Receptionist geroepen, zij verontwaardig, ze maakt meteen een aantekening van met commentaar als we het niet eruit krijgen dan krijgt u nieuwe bekleding. Ik denk ok, dat is netjes. Ga ik mijn de stekker van mijn TomTom in de oplader stoppen, zie ik krassen op de usb/oplaad unit. Weer receptionist erbij gehaald, en zij haalt de monteur erbij die zegt daar zijn we niet aangekomen. Receptionist meteen, dat gaan we ook vervangen, maar dat duurt wel even. Ok weer netjes. Maar verdorie wat een $@%^# eerste ervaring bij de dealer voor onderhoud en service! Maandag ga ik verhaal halen wat ze gaan doen met de punten dat ze niet gedaan hebben, want vandaag had ik geen tijd ervoor en moest snel weg.

Van een dealer waar je een nieuwe auto koopt voor best wat geld, mag je toch verwachten dat ze verstand hebben van zaken en dat je zorgeloos je auto kan achterlaten met de verwachting dat alles tiptop in orde gedaan gaat worden!

Wordt vervolgd.....

Posted

Wat een verhaal man

Ik vind dat je je nog netjes hebt gedragen keurig hoor ik was waarschijnlijk ontploft

Dat van die olie wat een goed verhaal man je gaat het bijna geloven hahahaha

Tuurlijk is het liever net onder max vullen dan er op maar overdrijven is ook een vak en daar zijn ze erg goed in zo te horen

En dan die van de crusecontrol dat helemaal wat zeg

Keep us postet

Posted

Ben niet de enige zo te lezen die dit in de praktijk mee maakt.

We zullen het maar houden op producteigenschappen, maar dat lees en hoor ik teveel de laatste tijd bij dit merk.

Grtz.

Posted

Wat nu gaat volgen is dat ik verwacht dat de punten dat ik aangegeven heb opgelost gaat worden door de dealer. Even om de tafel zitten en met oplossingen komen!

bizar verhaal, ben je mooi klaar mee. benieuwd wat nu volgt.

Guest Jeroen66475
Posted

Het niet bekend zijn met software updates en service bulletins klinkt mij heel bekend in de oren. Het excuus van mijn dealer is dat ze nog maar net dealer zijn en niet van alles op de hoogte zijn.... :wacko:

Posted

@ Jeroen - Ik mag hopen dat hedendaags alle software updates en service bulletins via een email nieuwsbrief gaan vanuit Kia Nederland. Dat is toch makkelijk bij te houden! En als monteur wil je toch ook op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen.

Zijn er nog bepaalde eisen vanuit Kia Nederland waaraan de Kia monteurs aan moet voldoen qua kennis en service? Ik weet wel dat de verkopers getoetst worden op hun kennis van Kia auto's.

Laatste wat ik wil horen van een monteur is dat zij niet op de hoogte zijn, dat geeft mij geen vertrouwen in de dealer en monteur!

Het niet bekend zijn met software updates en service bulletins klinkt mij heel bekend in de oren. Het excuus van mijn dealer is dat ze nog maar net dealer zijn en niet van alles op de hoogte zijn.... :wacko:

Posted

Ik weet het niet hoor maar bij ons ( waar ik werk ) worden alle auto die voor reparatie of onderhoud

Worden aangeboden nagekeken op open staande terug roep acties en of updates

Of ze nu een dag of 15 jaar oud zijn maakt niks uit

Ten eerste is het sevice naar de klant en ten tweede zijn het extra inkomsten ook al moet het tegen een uitgeknepen tarief worden gedaan het blijfen inkomsten

Ook hoor je dit soort dingen te weten lijkt me stug dat kia dit nieuws niet verspreid

Alhoewel het wel een bedrijf is waar ik me elke keer weer over verbaas

Posted

@logan;

je zit hier nog niet zo lang, maar zwamverhalen van dealers die

hun info niet actueel houden zijn echt legio.

Of het nou over stuurhuis updates gaat of navigatie software..

Het "u bent de eerste" is hier een hele bekende :rolleyes:

KiaMNL heeft alles middels een uitstekend systeem online staan.

Het is dus desinteresse/luiheid van zo'n dealer.

Waarschijnlijk erg druk met de waan van de dag.

Ook zo'n leuke : "tja op internet staat zoveel onzin, daar beginnen wij niet aan'

HAHA!

Vandaar de vraag wie is deze dealer ?

Guest Jeroen66475
Posted

: "tja op internet staat zoveel onzin, daar beginnen wij niet aan'

Hahaha, ja dat is de allergrootste dooddoener maar al meerdere keren aan moeten horen. Ik weet niet wat dat is hoor met die garagisten die aangeboren afkeer van goed geïnformeerde klanten :huh:

Posted

@Bigwade

dat is toch een hekel punt , dat doet men (nog) niet.

Er is zelfs een topic voor hier, maar kijk maar ....

Zal je net zien, de dealer heeft geen kennis van zaken genomen (zoals jij stelt door desintresse b.v.) van bepaalde updates/services voor de auto die bij ons al wel bekend zijn, maar wel gelezen wat je gepost hebt, je weet mijn verhaal.Dus blijft toch een moeilijk puntje.

Grtz.

Posted

Dat is hier doodgebloed omdat men bang is voor al dan niet service van dealers.

maw men durft niet omdat ze toch doormoeten met die locale dealer.