Ga naar inhoud

Start-stop ISG en accu


KiaVenga12

Aanbevolen Berichten

Wat mij nu ook opvalt aan het ISG systeem, is dat bij 12 graden het ISG lampje gaat branden en daardoor het start/stop niet werkt, en bij 13 graden weer wel. Het systeem schakelt dus veel sneller uit dan wordt gezegd. Volgens mij functioneert het, althans op papier, niet beneden de 3 graden.

Betekent dit nu dat ik dan een andere accu nodig heb, de improved versie?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat ik niet begrijp is dat het zolang duurt gezien de hoeveelheid klachten hierover mijzelf inbegrepen voordat KIA hier wat aan doet.:?

Snap ik ook niet helemaal, al maakt het qua gebruik brandstof niet heel veel verschil. Ik wacht gewoon rustig af tot er een nette oplossing komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


isg werkt bij mij eerste dagen daarna niet meer terug naar dealer werkt 2 dagen dan niet meer of het nu echt brandstof bespaard ?

Helaas auto isg werkt al maanden niet meer geen trek om daarvoor terug te gaan naar de dealer hoop dat kia in gaat zien dat het systeem helaas niet werkt .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch goed als je wel zou reclameren bij de dealer. Daarmee moet de dealer toch ook te rade gaan bij de importeur. Wanneer we dat allemaal doen, zullen ze in ieder geval begrijpen dat probleem groter is dan (mogelijk) verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik snap het niet, mijn ISG doet het tot nu toe altijd..

laat ik het anders zeggen, het isg lampje gaat niet branden dat mij het idee geeft dat er een storing inzit..

Als nou alleen nog is dat EPS (electric power steering) lampje uitbleef...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn ISG doet het ook al tijden niet meer. Krijg er ook de sh... van.

Maar het zit erop, dus moet het gewoon werken.

Ik bel binnenkort (als ik eens zin heb) met de dealer en zal een navragen hoe het nu zit met een andere accu etc.

Mijn ISG stopt overigens al bij een graad of 17.....

Ik heb een "mooi-weer" auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doelstelling van ISG is het milieu.

De besparing is nog steeds niet aangetoond buiten het lab en inmiddels

worden er wel tig dure accu's omgerolen (uit de oude forum doos , die term :-))

Lekker laten lopen die auto's......

correctie; ingerolen was hier een ooit gebruikte term.

omgerolen is een vrije variatie

aangepast door bigwade
Link naar reactie
Delen op andere sites


''conlusie getrokken uit het feit dat het groene ISG lampje bij mij altijd netjes uitblijft"

Laat mij nou denken dat het lampje, dat overigens geel is bij mijn Venga, UIT moet zijn als het werkt.

Als het lampje AAN is fungeert ISG niet. Het enige dat groen is als hij ISG toepast is de aanwijzing in de kmteller - AUTO-STOP-. Of bedoel je dat juist?

aangepast door KiaVenga12
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 maanden later...

Hallo mede Kia fanaten,

Ik heb hier een heleboel dingen over het "wel en wee van het ISG" gelezen..., als voormalig automonteur ben ik echter nog steeds geïnteresseerd in de hedendaagse techniek, en heb dan ook begrepen dat het Kia ISG iets verder gaat dan het stoppen van de motor wanneer de auto stilstaat.

Natuurlijk wil ik niet de wijsneus uithangen, te meer omdat er mensen op dit forum zijn die veel meer van ons geliefde merk kunnen vertellen dan ik ooit bij elkaar zal kunnen verzinnen, maar het lezen van de gebruiksaanwijzing leerde mij dat we hier terecht over een intelligent systeem kunnen praten...

De gebruiksaanwijzing verteld: (Instructieboekje Hoofdstuk 5, pagina 15)

Werking ISG (Idle Stop & Go)

Het ISG-systeem wordt ingeschakeld wanneer het contact in stand ON wordt gezet.

De motor zal automatisch in de modus Idle Stop (AUTO STOP) overgaan als aan alle noodzakelijke voorwaarden is voldaan.

Bijvoorbeeld:

• Er is geen versnelling ingeschakeld en de koppeling is niet ingetrapt

• De rijsnelheid moet na het starten van de motor met de sleutel of na stationair draaien ten minste eenmaal hoger zijn dan 10 km/h.

• De rijsnelheid moet lager zijn dan 5 km/h.

• De buitentemperatuur ligt tussen 2°C en 35°C

• De koelvloeistoftemperatuur is niet te laag.

• De accu is voldoende geladen.

• De bestuurder heeft de veiligheidsgordel vastgemaakt.

• Het bestuurdersportier en de motorkap zijn gesloten.

De staat van de auto kan van invloed zijn op de voorwaarden.

Als de motor automatisch wordt uitgeschakeld, gaat het controlelampje AUTO STOP op het instrumentenpaneel branden.

Als u het koppelingspedaal intrapt, wordt de motor automatisch gestart. Het controlelampje AUTO STOP op het instrumentenpaneel gaat uit. U kunt verder rijden.

Instructieboekje Hoofdstuk 5, pagina 16

ISG automatisch starten

Voor en nadat de motor in de modus Idle Stop is overgegaan, zal het ISG-systeem automatisch alle noodzakelijke voorwaarden controleren, zoals de veiligheid en het comfort van de passagiers.

Onder de volgende voorwaarden start de motor automatisch zonder tussenkomst van de bestuurder:

• Als het vacuüm van de rembekrachtiger laag is.

• Als de aanjagersnelheid van het handbediende verwarmings- en ventilatiesysteem in een hogere stand dan 3 staat wanneer de airconditioning is ingeschakeld Bij mij wordt alweer gestart als ik de ventilator op stand 1 zet

• Als de aanjagersnelheid van het automatische verwarmings- en ventilatiesysteem in een hogere stand dan 6 staat wanneer de airconditioning is ingeschakeld

• Overeenkomstig de buitentemperatuur of ingestelde temperatuur van het verwarmings- en ventilatiesysteem wanneer de airconditioning is ingeschakeld

• Wanneer de ontwaseming is ingeschakeld

• Als de laadtoestand van de accu laag is.

• Als de rijsnelheid tijdens het afrijden van een heuvel meer dan 5 km/h is.

De staat van de auto kan van invloed zijn op de voorwaarden.

Als de motor automatisch wordt gestart, gaat het controlelampje AUTO STOP op het instrumentenpaneel 5 seconden knipperen.

In het kort komt het er op neer dat het systeem kijkt of er gebruikers zijn ingeschakeld die het comfort bepalen, of zoveel stroom gebruiken dat het gevaar bestaat dat er te weinig spanning/stroom over is om de motor weer te kunnen starten.

In het geval de motor met ISG is gestopt en er meer verbruikers worden ingeschakeld, zal het systeem daarom de motor weer starten om de accu niet teveel te ontladen.

Ik hoop dat ik hiermee een kleine bijdrage heb kunnen leveren aan dit geweldige forum!!

Groetjes van een zeer blije Kia fan!!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...