KiaVenga12 Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 Dat het van eminent belang is dat in je auto de juiste accu zit, als je een ISG-systeem hebt, lees je op http://www.varta-automotive.com/index.php?id=350&L=13 Het moet natuurlijk geen Varta zijn, voor andere merken geldt dat ook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 Wat mij nu ook opvalt aan het ISG systeem, is dat bij 12 graden het ISG lampje gaat branden en daardoor het start/stop niet werkt, en bij 13 graden weer wel. Het systeem schakelt dus veel sneller uit dan wordt gezegd. Volgens mij functioneert het, althans op papier, niet beneden de 3 graden. Betekent dit nu dat ik dan een andere accu nodig heb, de improved versie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 Bij mij werkte afgelopen winter de ISG ook onder de 0 graden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga OK Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 Bij mij inderdaad rond de 2 a 3 graden plus, werkte de ISG niet meer begin dit jaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 Bij mij gaat soms bij het starten (na inwerking treden van ISG) rode accu lampje branden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.odijk Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 ook bij mij werkt het isg weer niet pas nog bij garage geweest en ook toen werd er gezegt dat de accu opgeladen moest worden daarna heeft hij het weer 4 dagen gedaan en nu alweer 2weken niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonief Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 Wat ik niet begrijp is dat het zolang duurt gezien de hoeveelheid klachten hierover mijzelf inbegrepen voordat KIA hier wat aan doet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 Wat ik niet begrijp is dat het zolang duurt gezien de hoeveelheid klachten hierover mijzelf inbegrepen voordat KIA hier wat aan doet. Snap ik ook niet helemaal, al maakt het qua gebruik brandstof niet heel veel verschil. Ik wacht gewoon rustig af tot er een nette oplossing komt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
betominice Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 isg werkt bij mij eerste dagen daarna niet meer terug naar dealer werkt 2 dagen dan niet meer of het nu echt brandstof bespaard ? Helaas auto isg werkt al maanden niet meer geen trek om daarvoor terug te gaan naar de dealer hoop dat kia in gaat zien dat het systeem helaas niet werkt . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 Toch goed als je wel zou reclameren bij de dealer. Daarmee moet de dealer toch ook te rade gaan bij de importeur. Wanneer we dat allemaal doen, zullen ze in ieder geval begrijpen dat probleem groter is dan (mogelijk) verwacht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 Ik snap het niet, mijn ISG doet het tot nu toe altijd.. laat ik het anders zeggen, het isg lampje gaat niet branden dat mij het idee geeft dat er een storing inzit.. Als nou alleen nog is dat EPS (electric power steering) lampje uitbleef... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
De Mier Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 En mijn ISG doet het al niet meer sinds juni. Krijg er onderhand sch, van Gr De Mier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patten Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Mijn ISG doet het ook al tijden niet meer. Krijg er ook de sh... van. Maar het zit erop, dus moet het gewoon werken. Ik bel binnenkort (als ik eens zin heb) met de dealer en zal een navragen hoe het nu zit met een andere accu etc. Mijn ISG stopt overigens al bij een graad of 17..... Ik heb een "mooi-weer" auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Toch eigenlijk ook wel lekker dat die auto niet steeds zo onrustig afslaat, toch ? Ik schrik er steeds van als ik in zo'n auto zit die uitgaat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Ja, ja, we weten het nu wel hoor! Opoe heeft last van nieuwigheden..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Ja en waar gaan we zo lekker eco met die afgekeurde accu's naartoe ? Achterliggende gedachte was toch iets van milieu ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 BW dan vallen deze accu's nog mee in vergelijking met de accu's die in de prius etc. liggen.. maar goed je hebt gelijk, de besparingen wegen niet op tegen de schade die het oplevert.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Volgens mij ging het over het (bewust laten) afslaan van de motor en niet over de accu's. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 (edited) Doelstelling van ISG is het milieu. De besparing is nog steeds niet aangetoond buiten het lab en inmiddels worden er wel tig dure accu's omgerolen (uit de oude forum doos , die term ) Lekker laten lopen die auto's...... correctie; ingerolen was hier een ooit gebruikte term. omgerolen is een vrije variatie Edited November 1, 2010 by bigwade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 wel apart.. ik ben blijkbaar de enige die ISG niet wil gebruiken en waar het systeem het wel gewoon blijft doen (conlusie getrokken uit het feit dat het groene ISG lampje bij mij altijd netjes uitblijft) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiaVenga12 Posted November 2, 2010 Author Share Posted November 2, 2010 (edited) ''conlusie getrokken uit het feit dat het groene ISG lampje bij mij altijd netjes uitblijft" Laat mij nou denken dat het lampje, dat overigens geel is bij mijn Venga, UIT moet zijn als het werkt. Als het lampje AAN is fungeert ISG niet. Het enige dat groen is als hij ISG toepast is de aanwijzing in de kmteller - AUTO-STOP-. Of bedoel je dat juist? Edited November 2, 2010 by KiaVenga12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiaVenga12 Posted November 2, 2010 Author Share Posted November 2, 2010 Ik wil hier in de discussie het volgend artikel inbrengen dat ik wel duidelijk vind. http://www.autozine.nl/text/703.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Nog even en BW is een kratje bier lichter gemaakt........ Wie durft de 'eigen' testrit aan, verbruikscijfers produceren met/zonder ISG? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Enkele rit file vind ik nogal wat anders dan normaal gebruik. Fles wijn was het, voor aangetoonde 5%, en die is nog niet weg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KIAVENGA Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 Hallo mede Kia fanaten, Ik heb hier een heleboel dingen over het "wel en wee van het ISG" gelezen..., als voormalig automonteur ben ik echter nog steeds geïnteresseerd in de hedendaagse techniek, en heb dan ook begrepen dat het Kia ISG iets verder gaat dan het stoppen van de motor wanneer de auto stilstaat. Natuurlijk wil ik niet de wijsneus uithangen, te meer omdat er mensen op dit forum zijn die veel meer van ons geliefde merk kunnen vertellen dan ik ooit bij elkaar zal kunnen verzinnen, maar het lezen van de gebruiksaanwijzing leerde mij dat we hier terecht over een intelligent systeem kunnen praten... De gebruiksaanwijzing verteld: (Instructieboekje Hoofdstuk 5, pagina 15) Werking ISG (Idle Stop & Go) Het ISG-systeem wordt ingeschakeld wanneer het contact in stand ON wordt gezet. De motor zal automatisch in de modus Idle Stop (AUTO STOP) overgaan als aan alle noodzakelijke voorwaarden is voldaan. Bijvoorbeeld: • Er is geen versnelling ingeschakeld en de koppeling is niet ingetrapt • De rijsnelheid moet na het starten van de motor met de sleutel of na stationair draaien ten minste eenmaal hoger zijn dan 10 km/h. • De rijsnelheid moet lager zijn dan 5 km/h. • De buitentemperatuur ligt tussen 2°C en 35°C • De koelvloeistoftemperatuur is niet te laag. • De accu is voldoende geladen. • De bestuurder heeft de veiligheidsgordel vastgemaakt. • Het bestuurdersportier en de motorkap zijn gesloten. De staat van de auto kan van invloed zijn op de voorwaarden. Als de motor automatisch wordt uitgeschakeld, gaat het controlelampje AUTO STOP op het instrumentenpaneel branden. Als u het koppelingspedaal intrapt, wordt de motor automatisch gestart. Het controlelampje AUTO STOP op het instrumentenpaneel gaat uit. U kunt verder rijden. Instructieboekje Hoofdstuk 5, pagina 16 ISG automatisch starten Voor en nadat de motor in de modus Idle Stop is overgegaan, zal het ISG-systeem automatisch alle noodzakelijke voorwaarden controleren, zoals de veiligheid en het comfort van de passagiers. Onder de volgende voorwaarden start de motor automatisch zonder tussenkomst van de bestuurder: • Als het vacuüm van de rembekrachtiger laag is. • Als de aanjagersnelheid van het handbediende verwarmings- en ventilatiesysteem in een hogere stand dan 3 staat wanneer de airconditioning is ingeschakeld Bij mij wordt alweer gestart als ik de ventilator op stand 1 zet • Als de aanjagersnelheid van het automatische verwarmings- en ventilatiesysteem in een hogere stand dan 6 staat wanneer de airconditioning is ingeschakeld • Overeenkomstig de buitentemperatuur of ingestelde temperatuur van het verwarmings- en ventilatiesysteem wanneer de airconditioning is ingeschakeld • Wanneer de ontwaseming is ingeschakeld • Als de laadtoestand van de accu laag is. • Als de rijsnelheid tijdens het afrijden van een heuvel meer dan 5 km/h is. De staat van de auto kan van invloed zijn op de voorwaarden. Als de motor automatisch wordt gestart, gaat het controlelampje AUTO STOP op het instrumentenpaneel 5 seconden knipperen. In het kort komt het er op neer dat het systeem kijkt of er gebruikers zijn ingeschakeld die het comfort bepalen, of zoveel stroom gebruiken dat het gevaar bestaat dat er te weinig spanning/stroom over is om de motor weer te kunnen starten. In het geval de motor met ISG is gestopt en er meer verbruikers worden ingeschakeld, zal het systeem daarom de motor weer starten om de accu niet teveel te ontladen. Ik hoop dat ik hiermee een kleine bijdrage heb kunnen leveren aan dit geweldige forum!! Groetjes van een zeer blije Kia fan!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.