Jump to content
  • Sign Up

Engelseruiter

Leden
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Engelseruiter last won the day on April 26

Engelseruiter had the most liked content!

Community Reputation

5 Neutraal

About Engelseruiter

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    E-niro
  1. Dat is volgens mij alleen zo als je het 'EV' menu open hebt. Je krijgt die melding ook als je de auto wel aangezet hebt, maar nog niet gestart en dan op de 'EV' knop drukt.
  2. Je kunt via zo'n bluetooth ODB adapter je Kia uitlezen en volgens mij heb ik in Torque pro ook een item gezien over de totale energie die er binnengekomen is in de kia. Er worden trouwens nog heel wat meer gegevens daarover bijgehouden.
  3. Volgens mij moet je niet 130, toch? Maar ik bedoelde meer dat je een beetje kunt spelen met de instellingen die beter passen bij jouw werkelijkheid. Als jij een gemiddelde hebt van 185wh/km en je ziet onderaan het overzichtstabel 210Wh/km staan, dan kun je wel aanvoelen dat de planning van ABRP weleens erg voorzichtig is. Door dan bijvoorbeeld het verbruik bij 110km/h aan te passen kun je een resultaat krijgen dat beter past bij je eigen rijstijl en je normale verbruik.
  4. Zet hem maar eens op 100% start en 165Wh/km at 110 km/h, max 120km en dan ziet het er al een stuk realistischer uit.
  5. De 'taktiek' zou dan kunnen zijn om voordat je dat gebied in rijdt er voor zorgt dat je weer op 80% zit met een (korte) stop. Vanuit Meppel naar Bremen hetzelfde gedaan door even een kwartiertje bij Fastned lageveen te staan.
  6. https://abetterrouteplanner.com/ Tja... de tussenstops waren eigenlijk altijd langer dan de bedoeling was. Met kinderen gebeurt dat al snel. In de oorspronkelijke post heb ik de routes neergezet en daar heb ik me aan gehouden. We waren over het algemeen minder leeg dan voorspeld was.
  7. In een beetje moderne auto zou je helemaal niet met een raam open (of op een kier) moeten rijden. Dat zou (veel) invloed kunnen hebben op de luchtweerstand.
  8. 165kWh bij 110km dus. Waypoints overgenomen op de interne navigatie. Je kunt natuurlijk voor routeplanning je eindpunt invoeren in je navigatie en ABPR er naast houden voor extra opties. Mijn ervaring is dat er in de praktijk toch eigenlijk wel genoeg laders zijn. Zeker als je de marge van 20% (= ong 80km) aanhoud. En die 20% is ook weer handig omdat je direct op volle snelheid kunt laden. Je kunt ook de https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/ erbij gebruiken voor een lijst van laders langs je route. Wat ik eigenlijk een beetje mis is de optie om snel langs de route over ong. 120km vanaf de huidige positie makkelijk een snellader aan te kunnen wijzen. Maar misschien heb ik niet goed genoeg gekeken.
  9. Zal waarschijnlijk komen omdat je bij lange ritten in verhouding meer snelweg (en dus gemiddeld harder) rijdt.
  10. ABPR = A Better Routeplanner Heenweg: https://abetterrouteplanner.com/index.html?plan_uuid=de432d68-c3b0-40ab-b79a-d43ddc9a5950 Terugweg: https://abetterrouteplanner.com/index.html?plan_uuid=bc7e3c34-4df9-482a-862b-3143010e78d4 In het algemeen werden de stops langer dan hier staat omdat we het combineren met kinderen uitlaten
  11. Een paasweekeind in Denemarken geweest met z'n vieren en een volle kofferbak. Heenweg 745 km á 15.6 kWh/100km en terugweg 848 km á 17.8 kWh/100km. Jep, we waren iets vergeten en hebben dus 100km extra heen en weer gereden. Max was 120km/uur waar dat kon/mocht en verder aan de regels gehouden. Ik merkte dus een behoorlijk verschil, waarschijnlijk door die stevige wind. Op de heenweg 4x geladen, maar dat was eigenlijk wel erg voorzichtig berekend door ABPR. Ik kwam wel 2x dezelfde e-niro tegen bij Ionity. Ik heb ABPR nu maar ingesteld op 165Wh bij 110km/uur en op de terugweg waren maar 3 stops nodig en dat klopte een stuk beter. P.s. gemiddelde over 5100 km = 17.3 kWh/100km
  12. Ik heb hem ook niet gehad en ben (nog) bezig om hem te krijgen. Al zit ik met Tiwag momenteel een stuk goedkoper (€ 0,22 per Kwh) bij de alego paal bij mij in de buurt. Of ik gebruik de DEW21 app om voor een vaste € 4,50 een volle batterij op te halen. Omslagpunt ligt bij ongeveer 20Kwh ( = 31%) laden van de batterijcapaciteit.
  13. Kunnen we op een of andere manier de ingebouwde camera's hier niet voor gebruiken?
  14. Wat ik inmiddels een tikje onhandig vindt is dat ik zo nu en dan een waarschuwings piep krijgt en echt geen idee heb waar dat nu weer van is.
×
×
  • Create New...