Jump to content

stevedem

Leden
  • Content Count

    100
  • Joined

  • Last visited

  • Country

    Netherlands

Community Reputation

21 Excellent

About stevedem

  • Rank
    Lid

Algemeen

  • Auto
    Kia e-Niro

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. stevedem

    Trillingen

    Inmiddels heb ik mij gewend tot KIA NL zelf, want ik wil dan wel in een officieel bericht hebben dat KIA zegt dat er een probleem is, maar er geen oplossing voor heeft of eraan wil werken. Via de klantenservice bij 1 of andere pief terecht gekomen uiteindelijk, en die was verbaasd, want er is geen erkend/bekend probleem met onze stofzuigers, dat staat nergens geregistreerd aldus hun. Ze hebben me dossier doorgenomen, en vanachter hun bureau geconcludeerd dat er alles aan gedaan is en alles wat mogelijk is onderzocht is door de dealer. Nou nee dus, want er is bv nooit gekeken naar ophanging van motor, diff etc, Of uitlijning gecheckt. Mooiste is nog dat ze uitgaan van wat de dealer aangeeft of wil, en de dealer zegt tegen mij niets te mogen doen als ze geen opdracht van kia nl krijgen..... Iets met een kastje en een muur..... Er is inderdaad ook gezegt dat het een product eigenschap is... dat de auto gevoelig is voor onbalans in de wielen. Maar ik ben er vrijwel zeker in dat het NIET in de wielen zit.. Waarom : - Er is getest (door mijzelf) met een conpleet andere set velgen en banden, trillingsbeeld bleef identiek - Hunter balancering, finishing e.d. allemaal gedaan zonder enig verschil - wanneer je met koude auto direct op de snelweg 130+ kan rijden, geen trilling - Pas als de auto wat warmer is, trilling van 130 tot 183. - trillingsbeeld blijft tussen die snelheden identiek.... word niet sneller als je harder rijd oid. - trilling is niet constant, zoals je bij onbalans wel hebt.... mijn trilling neemt af, en komt terug, neemt af, en komt terug..... tijd tussen ergst waarneembare, en minst waarneembare is altijd een seconde of 5. Je moet je voorstellen dat de vibrator van je vriendin onder je stoel vast gebonden zit, en ze hem steeds harder en zachter zet... (ok, met die uitleg moesten ze wel lachen bij de dealer, maar wisten wel wat ik bedoelde) - dat trillen voel je met name in de pedalen, stoel en dashboard (knie ertegen), tevens zie je de zonneklep flink trillen als je omlaag zit, en de bijrijdersstoel als er niemand op zit. Wat is er inmiddels gebeurd : - andere banden - test andere velgen - meerdere keren gewoon balanceren - finish balanceren - 2x bij braber in ede geweest voor gordelkracht meting, hoogteslag en weet ik veel wat - 1x velg vervangen omdat die niet rond zou zijn - men zegt de aandrijfassen gecheckt te hebben En nu is het in een situatie dat de dealer niks wil doen zonder opdracht kia nl, en kia nl zegt af te gaan op wat de dealer aangeeft. In een mail hebben ze gezegd dat er geen defect gevonden is, dus mijn auto niet defect is. en ik wellicht te hoge verwachtingen heb van het product... Bovenstaande, plus het feit dat ik bv voor een andere garantie kwestie bijna een jaar heb moeten zeuren om er een vervangend item voor te krijgen, terwijl kia zelf heeft gezegd dat dit product eigenlijk niet verkocht had moeten worden (was ook enige tijd later van de webshop) Dat is uiteindelijk pas vervangen, blijkt er 1 onderdeel niet vervangen te zijn, en dus ook niet van te werken..... antwoord kia, misschien moet u die zelf dan maar even kopen, wij leveren hem er niet bij (IR Koptelefoon) Of het feit dat ik een dashcam erbij besteld hebt, die netjes gemonteerd is. Maar ik heb er geen ruk aan, want er is geen handleiding van bij geleverd. En die kan men ook niet achterhalen (staat geen merk/type op, dus kan niet achterhaald worden) En zo zijn er nog wel een aantal punten te noemen waarin het schort aan de service van kia. Enige pluspunt is dat ik van de dealer wel steeds een niro, of e-niro meerkrijg i.p.v. een picanto ofzo. Maargoed, dit ging over onze vibrators....... eeuhhhh..... trillende e-niro's
  2. stevedem

    Trillingen

    Nou, er valt weinig meer te overleggen. Mail van Kia NL gehad waarin kort gezegd staat.... we kunnen geen defect o.i.d. vinden, dus valt er niks op te lossen... dus doen we er niets meer aan.... Dat terwijl een medewerker bij me in de auto heeft gezeten en het zelf ondervonden heeft en het ook niet normaal vond. Dealer volgt instructies Kia NL op, dus doet er ook niks meer aan. Best dure vibrator zo van bijna 55k. Voor mij nooit geen kia meer, wat een $#@ service. we gaan het maar eens juridisch uitzoeken denk ik.. Wilde voor mijn vrouw tijdje terug nog een picanto kopen, dat is mede vanwege dit een ander merk geworden....
  3. ik heb er inmiddels 35k op staan. 2de set voorbanden bezig, en de achterbanden zijn inmiddels extreem gecupt... Achter nog originele Michelins, voor ander type Michelins met hoger load index. en heb vandaag advies gekregen vanuit Kia om over te stappen op Hankook.
  4. stevedem

    Trillingen

    Even een update van mijn kant, Helaas trilt de auto nog steeds.... en op een hele irritante wijze. Namelijk kortstondig rond de 75, maar constant tussen de 126 en 183... en dan in een golvend patroon van bijna niet trillen tot hard trillen..... en dat wisselt elke 7 a 8 seconden., En enkel bij warme auto.... als je koud de snelweg oprijd, dan begint het getril pas na X aantal kilometers (als of er rubbers slap worden ofzo) Hij is nu voor de 2de keer bij Braber in Ede geweest op aandringen van Kia NL, zonder resultaat. Ik heb vanmorgen de mededeling gekregen dat het probleem bekend is bij KIA NL en in Korea, Dat er GEEN oplossing voor is, maar als die er wel komt, dan zou ik dat horen. Nou, die oplossing gaat er dus nooit komen, want wellicht heeft het model 2020 die klacht niet, en dan gaan ze geen tijd en geld erin steken om het probleem met model 2019 op te lossen. Wel wilde ze me adviseren over te stappen op Hankook banden, en daarbij de auto uit te laten lijnen. Dit omdat de achterbanden extreem gecupt zijn inmiddels na 35k aan kilometers. Op zich vreemd dat Kia NL nu Hankook banden adviseert, terwijl al die dingen op Michelins geleverd zijn. Dus mijn vraag... Wie heeft er 17 inch Hankook banden onder zijn auto ? en welk type ? Hoe bevallen die ? Ik moet een deel zelf betalen, en een deel krijg ik vergoed, maar ik heb het idee dat die Hankook banden bij de dealer vele malen duurder zijn dan bij bv Profile. Al zullen andere banden de trillingen niet verhelpen. Ik heb al eens een hele andere set met velgen en banden eronder gehad, zonder verschil. Ik zit er sterk aan te denken de auto naar een onafhankelijke partij te brengen en te laten onderzoeken. Of er gewoon een zaak van te maken vanwege verkoop ondeugdelijk product of iets dergelijks.
  5. stevedem

    Trillingen

    helaas zijn bij mij de trillingen niet weg. Het gewiebel bij langzaam rijden wel. Maar nu heb ik trillingen tussen de 80 en 160 Weliswaar een ander beeld.... de trilling komt met golven.... van niet waarneembaar naar waarneembaar elke 5 a 6 seconden ongeveer, hoe harder ik rij, hoe beter waarneembaar... ook merk ik nog steeds trilling bij accelereren en regenererend remmen boven de 120. na 17k aan trillende kilometers ben ik dat hok inmiddels wel kotsbeu
  6. stevedem

    Trillingen

    toevallig heb ik hem vandaag weet opgehaald. er kwam vanuit mijn kant wat vertraging waardoor eerdere afspraak geannuleerd moest worden en er vervolgens de vakantie periode tussen kwam. ze hebben vanuit houten de auto bij braber in eden laten nakijken. 2 banden werden afgekeurd op zwak carcas. echter met 2 nieuwe banden merkte ik net nog steeds trilling bij accelereren en regenererend remmen. ook bij constant 145km trilt de auto nu... rond de 130 niet. ze wilde me nog 78.50 rekenen voor die wielkrachtmeting, en278 euro voor 2 banden.... dikke doei, auto is geleverd op crappy rubber, dus mag de rekening mooi naar Kia NL.
  7. stevedem

    abrp Gebruik ABRP

    Nou, ik ben eruit, ga het gewoon niet doen... linksom of rechtsom ben je minimaal 19 uur onderweg als je overal direct kan laden, zonder problemen of wachtende voor je. Met een normale auto doe je er 13 a 14 uur over, vind het verschil te fors.
  8. het meest irritantie is toch eigenlijk wel dat volgas in sport stand net niet echt volgas is.. als je het pedaal voor 95 a 98% intrapt is de acceleratie net iets harder.
  9. stevedem

    abrp Gebruik ABRP

    die windsnelheid staat te hoog idd. maar alsnog veel stops als je normaal 120 a 130 wil rijden. met 100km per uur lukt het ineens wel met 4 a 5 stops.... rare planner.... feitelijk zou je toch 300 a 340km moeten halen bij constant 120 a 130. en voor degene die het over elke 2 uur stoppen. hebben en dat doen uit veiligheid, snap ik. maar ik ben gewend om meerdere keren per jaar naar Spanje o.i.d. te rijden... voorheen met een dodge ram gedaan, actieradius 1150km. ik rij dit dus ook rustig non stop, tenzij ik moet plassen. en zonder echt vermoeid te raken.. Als ik dan ineens veel langer onderweg ben ivm meerdere en langere stops lijkt mij dat frustrerend werken . de niro is een fijne wagen, en kom in NL niks te kort aan de range. maar voor lange vakantie trips heb ik sterk mijn twijfels.
  10. stevedem

    abrp Gebruik ABRP

    Ok thanks, Dat stond standaard zo ingevuld, nu op 2 gezet.... dan is het gunstiger, maar nog steeds ruim 5 uur laadtijd bij max 110km/h Dat gaan we niet doen dus.... leen wel een brandstof auto
  11. stevedem

    abrp Gebruik ABRP

    Mensen, ik kom er niet uit. We hebben het idee om over 2 weken even een weekje naar spanje gaan. Vrouw en kind met vliegtuig, ik met de e-niro. Maar als ik die routeplanner gebruik wil die me 14x laten laden, zo beetje elke 100km. Wat doe ik verkeerd ??
  12. stevedem

    lka LKA-perikelen

    Tot nu toe heb ik elke keer een gratis leen auto gekregen.. Maar over de LKA.. Mensen denken dat de LKA zonder cruise control aan echt stuurt, dat klopt niet, hij assisteert je tussen de lijnen te blijven. Dat kan met flauwe bochten ervaren worden als stuiteren tussen de lijnen. Met de cruise aan, gaat die ook actiever sturen, en stuurt dan wel mooi binnen de lijnen.
  13. stevedem

    Trillingen

    Ik ga aanstaande woensdag met de Niro en vers rubber naar Braber in Ede. Ze gaan daar een gordelkrachtmeting o.i.d. doen, en tevens nogmaals balanceren finishen op de auto. (actie voorschrift vanuit Kia NL ) Dit omdat er twijfel is of de vorige dealer dit wel juist gedaan heeft. De 17e zijn ze daar geweest met een andere e-niro, daar was uiteindelijk 1 band afgekeurd vanwege verminderde kracht in de gordel van de band, en verdween de laatste trilling door het finishen. (aldus de dealer uit houten) Hopelijk donderdagmiddag eindelijk na ruim 11000km een trillingsvrije auto.
  14. Grappig, ik heb er 40+ gehad, maar denk niet dat ik ze allemaal nog weet. We beginnen in 1994 met een : Mitsubishi Tredia Turbo Pug 205 1,9 GTI BMW 320 BMW 323 Ford Fiesta RS Opel Corsa GSI Opel Astra GSI Peugeot 206 GTI Toyota Carina Alfa Romeo 146 (2x) BMW 325 compact Opel Vectra 2.2dti Mitsubishi Eclipse Honda Accord Fiat Marea Opel Astra 2.2 dti Rover 400 Alfa 145 Alfa 156 sw Chrysler Sebring Alfa 916 spider Peugeot 406 coupe 2.0 Skoda Octavia Renault megane CC RS Opel Omega MV6 BMW 320 Cabrio Opel Omega 3.0DTI BMW 325 TDS BMW 750iL Alfa GTV Saab 9-3 Saab 9-5 Peugeot 406 coupe 3.0 v6 Skoda Superb VW Passat cc BMW x5 4.,4 BMW 530d Dodge RAM 1500 Kia e-niro en zoekende naar een corvette o.i.d. voor erbij.
  15. stevedem

    Trillingen

    alles moet via info@kia.nl. aldus Kia.
×
×
  • Create New...