Jump to content
  • Sign Up

stevedem

Leden
  • Content Count

    94
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

21 Excellent

About stevedem

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Kia e-Niro

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. stevedem

    abrp Gebruik ABRP

    Nou, ik ben eruit, ga het gewoon niet doen... linksom of rechtsom ben je minimaal 19 uur onderweg als je overal direct kan laden, zonder problemen of wachtende voor je. Met een normale auto doe je er 13 a 14 uur over, vind het verschil te fors.
  2. het meest irritantie is toch eigenlijk wel dat volgas in sport stand net niet echt volgas is.. als je het pedaal voor 95 a 98% intrapt is de acceleratie net iets harder.
  3. stevedem

    abrp Gebruik ABRP

    die windsnelheid staat te hoog idd. maar alsnog veel stops als je normaal 120 a 130 wil rijden. met 100km per uur lukt het ineens wel met 4 a 5 stops.... rare planner.... feitelijk zou je toch 300 a 340km moeten halen bij constant 120 a 130. en voor degene die het over elke 2 uur stoppen. hebben en dat doen uit veiligheid, snap ik. maar ik ben gewend om meerdere keren per jaar naar Spanje o.i.d. te rijden... voorheen met een dodge ram gedaan, actieradius 1150km. ik rij dit dus ook rustig non stop, tenzij ik moet plassen. en zonder echt vermoeid te raken.. Als ik dan ineens veel langer onderweg ben ivm meerdere en langere stops lijkt mij dat frustrerend werken . de niro is een fijne wagen, en kom in NL niks te kort aan de range. maar voor lange vakantie trips heb ik sterk mijn twijfels.
  4. stevedem

    abrp Gebruik ABRP

    Ok thanks, Dat stond standaard zo ingevuld, nu op 2 gezet.... dan is het gunstiger, maar nog steeds ruim 5 uur laadtijd bij max 110km/h Dat gaan we niet doen dus.... leen wel een brandstof auto
  5. stevedem

    abrp Gebruik ABRP

    Mensen, ik kom er niet uit. We hebben het idee om over 2 weken even een weekje naar spanje gaan. Vrouw en kind met vliegtuig, ik met de e-niro. Maar als ik die routeplanner gebruik wil die me 14x laten laden, zo beetje elke 100km. Wat doe ik verkeerd ??
  6. stevedem

    lka LKA-perikelen

    Tot nu toe heb ik elke keer een gratis leen auto gekregen.. Maar over de LKA.. Mensen denken dat de LKA zonder cruise control aan echt stuurt, dat klopt niet, hij assisteert je tussen de lijnen te blijven. Dat kan met flauwe bochten ervaren worden als stuiteren tussen de lijnen. Met de cruise aan, gaat die ook actiever sturen, en stuurt dan wel mooi binnen de lijnen.
  7. Ik ga aanstaande woensdag met de Niro en vers rubber naar Braber in Ede. Ze gaan daar een gordelkrachtmeting o.i.d. doen, en tevens nogmaals balanceren finishen op de auto. (actie voorschrift vanuit Kia NL ) Dit omdat er twijfel is of de vorige dealer dit wel juist gedaan heeft. De 17e zijn ze daar geweest met een andere e-niro, daar was uiteindelijk 1 band afgekeurd vanwege verminderde kracht in de gordel van de band, en verdween de laatste trilling door het finishen. (aldus de dealer uit houten) Hopelijk donderdagmiddag eindelijk na ruim 11000km een trillingsvrije auto.
  8. Grappig, ik heb er 40+ gehad, maar denk niet dat ik ze allemaal nog weet. We beginnen in 1994 met een : Mitsubishi Tredia Turbo Pug 205 1,9 GTI BMW 320 BMW 323 Ford Fiesta RS Opel Corsa GSI Opel Astra GSI Peugeot 206 GTI Toyota Carina Alfa Romeo 146 (2x) BMW 325 compact Opel Vectra 2.2dti Mitsubishi Eclipse Honda Accord Fiat Marea Opel Astra 2.2 dti Rover 400 Alfa 145 Alfa 156 sw Chrysler Sebring Alfa 916 spider Peugeot 406 coupe 2.0 Skoda Octavia Renault megane CC RS Opel Omega MV6 BMW 320 Cabrio Opel Omega 3.0DTI BMW 325 TDS BMW 750iL Alfa GTV Saab 9-3 Saab 9-5 Peugeot 406 coupe 3.0 v6 Skoda Superb VW Passat cc BMW x5 4.,4 BMW 530d Dodge RAM 1500 Kia e-niro en zoekende naar een corvette o.i.d. voor erbij.
  9. alles moet via info@kia.nl. aldus Kia.
  10. Volgens mijn dealer (die het ook bij kia heeft gemeld) kon ik het beste zelf ook melding bij kia nederland maken, Als iedereen dat doet, moet er toch een lampje gaan branden bij ze.
  11. Dat vermoeden heb ik, en de aftersales manager ook. Mede omdat trillingen toenemen als je accelereert of regenerend afremt. Wat me ook opvalt, als je langere tijd hard hebt gereden (130+) het dan erger is. Het zou dus ook een ophangingsrubber o.i.d. kunnen zijn wat niet stug genoeg is, en bij wamte nog slapper word.
  12. Inmiddels ben ik erachter wat ze gaan "uitzoeken" Ze gaan met een e-niro naar Kia Braber in Ede. Dit doen ze pas 17-7, dus ligt het wederom 2 a 3 weken stil.. Daar gaan ze finisch balanceren (is bij mijn auto al gebeurd eerder zonder resultaat) en ze gaan een gordelkrachtmeting doen. Bij een gordelkracht meting vinden ze eventuele platte vlakken of breuken in het karkas van een band. Ik denk niet dat hier echt iets uit komt, aangezien er ook e-niro's zijn waarvan er in NL 18inch gemonteerd is, en die hebben de trillingen ook. Ik heb inmiddels rechtstreeks melding gemaakt bij Kia Nederland, mede op verzoek van de dealer.
  13. Dat had de rayonmanager van Kia ook tegen mijn dealer gezegd, product eigenschap. Maar die gaat er niet mee akkoord. Die gaan de 17e naar gespecialiseerd bedrijf ergens om een e-niro met trillingen onder de loep te nemen. Aan mij het verzoek om nog even 2 weken geduld te hebben alvorens ze verder gaan met de mijne.
  14. Het kan bijna niet anders als dat het in de aandrijving of ophanging zit., Wellicht onbalans in 1 van de aandrijfassen, of speling in ophanging van motor/overbrenging oid. Als er iets in het diff fout zit zal het een ander beeld geven lijkt me... speling tussen diff en de rest zou wel trillingen kunnen geven. Heb overigens de mail gestuurd met de vraag of er een algemeen registratie of probleemnummer oid bekend is zodat anderen hieraan kunnen refereren.
  15. zal het eens navragen voor je.
×
×
  • Create New...