Ga naar inhoud

Westlander

Leden
  • Aantal Items

    22
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

Algemeen

  • Auto
    Kia E-niro

Recente Bezoekers van dit Profiel

De recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet getoond worden aan andere gebruikers.

Westlander's Prestaties

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente Badges

5

Reputatie

  1. Westlander

    Gecupte banden

    Monteur bij mij op het werk heeft geïnformeerd bij de bandenleverancier; blijkt inderdaad een probleem te zijn bij de E-Niro, mogelijk vanwege de wielophanging/constructie maar ze gaven ook aan de EV's er sowieso sneller last van hebben. (veel vermogen wat direct beschikbaar is). Inmiddels heb ik nieuwe achterbanden. Is gewoon weer Michelin geworden omdat ze aangaven dat ander merken wsch. ook gaan cuppen. Nu wel een wereld van verschil in geluid moet ik zeggen :-)! Denk dat we er mee moeten leven dat ze eerder "op" zijn. Op mijn vorige auto (Octavia Combi) deed ik makkelijk 100.000 met een set achterbanden, en remschijven waren bij 300.000 nog origineel, dus aan mijn rijstijl ligt het niet...
  2. Westlander

    Gecupte banden

    Inmiddels heb ik 50k met de E-Niro met gereden. Voorbanden zijn bij ca. 40k vervangen (voor zelfde Michelin Primacy 4). Achterbanden zijn qua profiel nog lang niet versleten maar nu wel behoorlijk gecupt. Lees hierboven dat de auto uitgelijnd moet worden, maar ook dat dit bij de achteras niet kan... Wil nu eerst proberen de achterbanden te vervangen, maar dan voor een ander merk. Was altijd wel blij met Michelin maar wat is jullie ervaring met andere merken? Zijn er al mensen die meer dan 50k met achterbanden rijden zonder dat ze gecupt zijn? Zo ja, welk merk ligt er dan onder?
  3. Westlander

    Trekhaak

    Ben ook heel benieuwd. In de Carbase database is nu ook te zien dat het model 2021 iets mag trekken. Nu vraag ik me wel af welke haak je nu moet monteren: dit is dan naar mijn idee dan geen RMC-haak. Is er al wel een specifiek model trekhaak dat past onder de e-niro?
  4. Ik heb deze bodemplaat vorig jaar een keer uitgetekend en CNC laten frezen Bestaat uit 2 delen. Ik heb volgens mij een plaat 18mm berkentriplex gebruikt, maar ander materiaal kan uiteraard ook. Ben er alleen nog niet aan toe gekomen om er een stuk tapijt op te lijmen, dit ga ik binnenkort nog wel doen. Snap dat niet iedereen die mogelijkheid heeft om dit met een CNC te doen. Voor de liefhebbers heb ik de tekening met maten even bijgevoegd. Wellicht heb je er wat aan.
  5. Weet niet of dit al langs gekomen is: Staat de auto dan niet op gewoon CC i.p.v. S(mart)CC?
  6. Oei, lees net dit: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/hyundai-roept-kona-electric-terug-wegens-brandgevaar/#comments-702029 gaat mogelijk om een productiefout in de accu's... Volgens mij heeft de E-Niro hetzelfde accupakket...
  7. Denk dat je weinig andere opties hebt. Ik ken het type laadpaal niet, maar waarschijnlijk heeft dit te maken met de te lage pulsfrequentie van de P1 poort van je huidige slimme meter. De nieuwere modellen hebben een hogere (realtime) frequentie zodat dit signaal gebruikt kan worden voor loadbalancing. Zelf heb ik een Zappi V2. Deze werkt buiten de slimme meter om met aparte meetspoelen (CT-klemmen) voor het monitoren van het verbruik.
  8. Dit is wel een gevalletje slechte service zeg.. Heb recent ook problemen gehad met mijn laadkabel. Deze werd veel te heet bij 7.4kW laden. Heb deze zonder problemen via de dealer kunnen omruilen.
  9. Dat had ik inderdaad gelezen en ja mijn E-Niro staat op Michelins, maar ik doelde eigenlijk op de volgende alinea in dit artikel: de Europese productielijn van Hyundai waardoor de levertijd flink korter is geworden. Snap dat dat ff niet duidelijk was, excuus.
  10. https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/hyundai-deelt-verbeterde-wltp-actieradius-kona-electric/ Nu Kia nog...
  11. Zo zit het inderdaad. Het ging mij erom dat ik de paar meter grondkabel beveilig met de aardlek. Mocht ik (of een volgende bewoner) per ongeluk met een bv. een schop de grondkabel beschadigen, dan zou dit zonder aardlek gevaarlijk kunnen zijn.
  12. De bekabelde had een levertijd van ca. 3 maanden, dat was echt te lang. Hier in het westen waait het meer dan vaak, dus die mat gaat niet blijven liggen als ik hem niet vast leg.. Dit type (mol)goot is mij te breed, wil niet dat er iemand met een stepje of rolschaatsen over de kop vliegt hier... Wat ik op termijn denk ik ga proberen is met de betonslijper de naad tussen 2 tegels ong. 3cm breed slijpen en daar de kabel in leggen. Evt. leg ik er dan nog een u-profiel in zodat de tegels niet kunnen gaan werken. Valt niet op en is 100% veilig. Nee, is openbaar terrein, maar is altijd een vrije plek dus laden is geen probleem.
  13. Vandaag de boel geplaatst en aangesloten. Kan direct met 7.2kW laden! Heb de Zappi niet aan de gevel gehangen maar pal langs de stoep (anders is mijn standaard kabel te kort) Heb de onbekabelde versie genomen, enerzijds vanwege de levertijd, anderzijds omdat ik dit mooier vind dan zo'n 'tuinslang' in de voortuin. Toch gekozen voor een Emat 32A Alamat (voor mijn eigen gemoedsrust, zit anders toch een paar meter grondkabel niet achter een aardlek..) Verder een Emat kWH meter geplaatst voor de zakelijke verrekening. Ook de CT-klemmen en de HUB werken naar behoren volgens mij. Heb op de Zappi zelf nog niet veel geconfigureerd (behalve systeemtaal naar NL, koppeling met de HUB, en CT1 en CT2 benoemd) Heb alleen nu een mat over de stoep liggen (zie foto) waar ik nog niet helemaal enthousiast over ben, vandaag stormde het hier en waait ie gewoon dubbel. Hier moet ik nog iets beters voor verzinnen.
  14. Top, bedankt voor de tips! Dit had ik gelezen ja, maar mijn gevoel zei dat het stukje grondkabel tussen installatieautomaat en laadpaal alsnog achter een aardlek moet. Maar deze is dus overbodig. (scheelt weer ) Dit is wel een dingetje denk ik. Was wel van plan dikke bedrading te nemen. Zag dat de verbinding tussen de hoofdschakelaars en de 2 aardlekschakelaars 10mm2 soepele kern is (standaard af fabriek) zonder adereindhulzen. Dit type kabel zou toch ook geschikt zijn? Een tussenmeter was ik ook wel van plan te plaatsen, maar deze werkt ook nog met een breakout box of zoiets? Dacht eigenlijk gewoon de meterstand af te lezen vanaf het display, maar ga me hier nog wel in verdiepen.
  15. Dag mensen, Veel info in dit topic!, maar toch nog een paar dingen die ik graag wil checken: Mijn situatie is als volgt: E-niro 64kWh Nieuwbouwhuis met 1x40A aansluiting. 8 groepen en 2 aardlekschakelaars. 10 zonnepanelen Ik wil nu thuis gaan laden en denk dat dit met de Zappi V2 gaat gebeuren. Wil dit eigenlijk zoveel mogelijk zelf aanleggen. De Zappi komt tegen de gevel en de kabel gaat direct de meterkast in. Hieronder een afbeelding van mijn groepenkast: Ik lees dat de Zappi al voorzien is van een aardlekschakelaar, betekent dit dus dat ik geen extra aardlekschakelaar meer nodig heb? Ik heb nu 8 groepen en 2 aardlekschakelaars. Kan ik nu wel zonder een extra aardlek een extra groep voor de Zappi plaatsen? Kan ik nu zonder problemen een 32A automaat icm met de 40A hoofdzekering plaatsen? Of kan ik in mijn geval beter kiezen voor een 32A ALAMAT? Alvast dank voor jullie advies !
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...