wilcot
Leden-
Aantal Items
112 -
Registratie Datum
-
Laatst Bezocht
Inhoud Type
Profielen
Forums
Evenementen
Blogs
Garage
Ideas
Alles dat geplaatst werd door wilcot
-
Geen VSM pakket (o.a. Hill Assist) gemonteerd op kia rio
wilcot reageerde op snellejelle1985's topic in Rio 3
Net gebeld door de dealer. Wij krijgen een nieuwe rio. De design edition die later geproduceerd zijn hebben wel vsm. Verwachte levering is mid december. het aanbod van 450 euro hebben we vriendelijk afgeslagen. Als je auto nog niet afgeleverd is heb je dus twee optie's 450 of later een nieuwe. Ik heb liever een auto met vsm puur en alleen al om de hill assist. Ps de wegenbelasting is ook in 2013 gewoon €0 veranderd pas per 1-12013 als dus de belastingtelefoon. -
Geen VSM pakket (o.a. Hill Assist) gemonteerd op kia rio
wilcot reageerde op snellejelle1985's topic in Rio 3
Ook onze design edition heeft geen vsm. Omdat de auto nog niet geleverd is aan mij komt er een andere regeling. De rio rijders krijgen als de post meespeelt vandaag een brief van kia nederland aldus de klantenservice. Voor auto's die besteld zijn volgt info via dealer aan het eind van de week. -
De Design edition wordt binnen 2 weken in nederland verwacht, aldus mijn dealer die ik er vandaag nog over gesproken heb. Ik wacht rustig af wanneer mijn witte er is. Dus een design edition zonder vsm al in nederland lijkt mij niet mogelijk. Maar we zullen het testen als hij er is. :-)
-
IK denk dat je zonder problemen de deal met de dealer had kunnen maken dat hij het btw verschil op zich zou nemen. Bij verwachte levering binnen 1-2 maanden is oktober echt te lang. zeker gezien het feit dat hij bij bestelling al kon zien wanneer de auto komt, Bij mij is de datum eigenlijk al vast want de datum van de aankomst boot met auto is bekend. Ik zou eens kijken of de anwb of bovag je kan bijstaan in met raad.
-
Rede voor de overstap is dat ik mijn kinderen niet meer in de auto hoef te tillen maar ze er zelf in willen/kunnen stappen. Wat ruimte gaan we er bijna tot niets op achteruit en als design edition heb ik een betere uitrusting dan mijn venga met comfortpack. De goede prijs en mooie inruil maken het besluit makkelijker. Waarom geen superpack? De meerwaarde van het pack 1300 euro vind ik het niet waard. (Heb een offerte laten maken voor beide auto's)
-
Op de demo van mijn dealer werkte het HAC uitstekend. Voor mijn gevoel werkte het net zo goed als in mijn eigen Venga. Het is een kwestie van durven. Auto op de rem aan de berg en zonder de handrem te gebruiken direct naar het gaspedaal en rijden maar. Werkt echt soepel.
-
Vandaag de deal mbt de design edition perfect gemaakt. Na bijna 3 jaar dan toch afscheid genomen van mijn Venga. De levering van de design edition is inderdaad vertraagd maar dit heeft geen invloed op de prijs. Als het goed is wordt de auto in november afgeleverd. Het is uiteindelijk een witte geworden.
-
Het probleem is dat de velg van een Venga 5 gaten heeft en een Rio 4. Je dus de Velgen van een Venga niet op een Rio kunt zetten. Dit in tegenstelling tot de Cee'd die wel weer de velgen van een Venga kan gebruiken. Ik persoonlijk vind de 15 inch velgen groot zat. Leverd dan wat in wat sportieviteit maar comfort blijft wel behouden. Bij de Cee'd heb ik des tijd de 16 inch laten vervangen door de 15 inch ivm geluid en veer gedrag. De Venga had gelukkig ander fabrikantbanden maar ook daar minder comfort met 16 inch. Heb alleen nog nergens een demo gevonden met 15 inch banden. De meeste hebben een demo met de phantom 17 inch. Ga dinsdag even langs de dealer om de Rio te bestellen. nog even nadenken over de kleur
-
De prijs is al inc 21 % btw. Ik persoonlijk vind het alleen jammer dat er geen automatische airco op zit maar ben met de half automatische ook te vrede. Ga morgen even bellen hoe het nu precies zit en dan goed nadenken of het een optie is
-
Zit ook aan een nieuwe rio design edition te denken. Het verschil in prijs tov de super pack is 300 euro, 599 voor de velgen en 250 euro extra inruil premie. voor climate control, en keyless entry vind ik dit een hoop geld. De dealer heeft een mooie inruil voor de Venga gegeven en dat maakt het er verleidelijk. tegen mij is gezegd dat er een donker interieur in zit. Hetzelfde als bij de plus. helaas was het model nog niet binnen.
-
bij mij werkt het start stop systeem ook niet altijd maar ook een ingeschakelde voorruit ontwaseming hoeft niet altijd uit te staan. Ik rijd een handbediende airco altijd stand 2 en gecombineerde stroom en als hij dan wil afslaan doet hij dat ook. Word met niet functioneren dan alllen de volledige stand bedoeld? Als mijn auto lang stilstaat dan werkt het systeem erg lang of de gehele dag niet. Ik heb het vermoeden dat het aan de accu ligt dat deze te snel leeglopen en te langzaam opladen. Zal weer eens bellen met de dealer
-
ik zou de stootstrips zeker doen. Bij een donkere kleur vallen ze niet op en bieden zeker bescherming.
-
Mijn cee'd had het ook mijn venga nu heeft het ook weer. Word het koud gaat de klep niet zelfstandig omhoog. Verhelpen werkt niet. Bij de cee'd zijn ze vervangen en daarna (de volgende winter) was het weer raak. Ligt naar mijn mening gewoon aan de fabrikant. Maak er bij mijn 20.000 km beurt weer eens melding van.
-
Hallo allemaal Ik heb nu de tweede versie van de stootstrips op mijn Venga zitten. (Bij de eerste versie konden de deuren niet gezamelijk open worden gemaakt als de achterdeuren als eerst in zijn geheel open stonde) Netjes opgelost door Kia maar wel erg slordig om dit zo te leveren. Je kunt er over twisten mooi of lelijk. Ik vind ze gewoon nuttig en dus zinvol. Ze zitten precies in de bolling van de deur en zeker afhankelijk van de kleur vallen ze niet op. Op mijn vorige Cee'd ook strips laten plaatsen en geen enkel probleem ermee gehad. Blijft toch vreemd dat ze niet standaard zijn. Zeker in deze tijd waar de parkeerplaatsen krap en schaars zijn
-
bedankt zo zie je maar dat na lang wachten je voor een nieuwe kia toch de goede accesoires kunt kopen. Ik bel hun effe niet want moet veel te veel zelf achter de dingen aan mailen of bellen omdat de administraie bij KIA nl niet klopt
-
ik rijd al sinds jaren met winterbanden. Voor de prijs hoef je het niet te laten en echt verschil in de winter. Vooral met sneeuw op de weg. Aangezien ik ook nog aan de grens woon heb ik geen problemen met de duitse autoriteiten. Bedenk ook een ongelukje in de winter zit in een klein hoekje en het zou toch lullig zijn als ze je vertellen dat het ongeluk verkomen had kunnen worden als je winterbanden had. Eerste probleem no-claim weg en ook nog eens zelf betalen omdat je niet aan de wet voldoet. Ik rijd overigens met de orginele maat van de x-tra en deze had ik ook al op mijn ceed. (daar wel een maatje kleiner) voor geen problemen met de sneeuwkettingen. Om deze reden ook geen lichtmetale velgen.
-
zijn dit al de nieuwe stootstrips? ik heb ze erbij mij op zitten en dan gaat de voordeur niet open als de achterdeur open is. (de stootstrip stoot met de inham tegen de voordeur) waardoor deze wel open gaat maar niet gemakkelijk. Er is een terugroep actie gepland. Maar onderdeel was nog niet leverbaar. Zouden vlgs mijn dealer in week 38 uitgeleverd gaan worden. vandaar de vraag.
-
met de fohn op de zachste maar heetste stand is hij na 2minuten los zonder problemen. aan de zijkanten zit er meer speling beginje daar komt hij daarsnel los en kun je de lijm directer bewerken met de fohnlucht. Ook de meeste dealers halen ze er zonder problemen af
-
Ik hrb na aanleiding van dit bericht eerst mijn dealer gebeld en daarna de importeur. ik heb nog geen brief gekregen maar mijn auto moet wel terug ivm het probleem. Bij navraag dealer was het niet bij hun bekend of mijn auto moest komen. Bij de importeur vertelde men mij dat hij er onder viel maar brief?? Normaal kan dealer in systeem kijken of een auto onder de terugroepactie valt maar het systeem lag er tijdelijk uit!!!! Vrijdag word de modificatie gedaan
-
VENGA 1.4 CVVT X-ECUTIVE ervaringen vanaf 02-01-2010
wilcot reageerde op Venga-Boys's topic in Kia Venga
Ik ben van mening dat het ecodynamics systeem weldegelijk werkt. De rolweerstand verlaagde banden hebben hun nut bewezen in meerdere tests. De schakelindicator geeft aan of het zinvol is om op te schakelen ja/nee. zorgt er echter wel voor dat hij lui rijdt. maar in deze tijd van haasting is onthaasting ook wel eens goed. en een motor die neit draait als we stil staan kost geen benzine tegen over een die wel draait. Dus wat willen we nog meer. In deze tijd waar de airco draait zorgt het tevens voor extra lading van de accu zodat hij gewoon de elektrische stroom kan blijven leveren. Er zitten ook nadelen aan duurdere banden, accu en een wat vertraagde reactie op het gaspedaal (staat te lezen op het duitse forum waar je de auto ook zonder het ecodynamics label kunt kopen.) In nederland leverd het waarschijnlijk een ander label op zodat wij het van de importeur op gelegd krijgen of we moeten een automaat nemen -
er is wel degelijk een terugschakelindicator, geef gas bij 30km per uur in de 5de versnelling en hij komt vanzelf te voorschijn. Heb hem bij mijn venga al 4 keer gezien. sinds maart.
-
VENGA 1.4 CVVT X-ECUTIVE ervaringen vanaf 02-01-2010
wilcot reageerde op Venga-Boys's topic in Kia Venga
Mijn verbruik is volgens boordcomputer 6.4 heb met een tank waar brandstoflampje nog niet branden al 700km gereden (gemengd gebruik) De schakelindicatie geeft ook aan wanneer je terug moet schakelen. Hij gaat snel naar zijn 5 en bij gas geven bij 1000rpm gaat hij dan pas aangeven om terug te schakelen. Zo wordt de auto echt futloos maar dan is niet altijd een probleem. 50 liter tanken is het meeste wat ik in de tank kon stoopen. Met vanaf 38 liter veel geduld -
Mijn cee'd benzine had dit ook. De Venga die ik nu heb vertoond precies het zelfde gedrag. Past nog makkelijk 5 tot 10 liter in als pistool afslaat. Lijkt mij te maken hebben met ontluchting. In mijn skoda zat er een ontluchtingsventiel in de tank mond en dan kreeg je hem echt helemaal vol
-
word de mat gemaakt door azuga? Ik heb destijds de mat besteld voor de cee'd maar met een hond niet echt handig. De antislip gaat er dan namelijk af. De bagagehakken heb ik destijds ook vrij gemaakt en een stukje van de opstaande rand bij de achterklep. zo kon ik weer de kratten naar binnen schuiven.
-
Bij mij lijkt het of het binnenste van de klep los zit dit trilt ook zodra je over een bult gaat. Laat dit vast zetten als de nieuwe strips geplaatst worden