Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

bigwade

Leden
  • Aantal Items

    11027
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    218

Alles dat geplaatst werd door bigwade

  1. Een echte Diehard.. Bakkie gedaan in De Meern toch ? Toen kon dat nog met zo'n ouwe bak...
  2. bigwade

    USB voor in de auto

    Mod, aub
  3. http://www.vegas.com/resorts/rio/
  4. snie helemaal de bedoeling... Probeer er eens een KALENDER foto van te maken, met sfeer, passie, mooi licht en kekke achtergrond.
  5. Zo'n autist ben ik ook Heb alle leuke km standen van de zwarte sp2 en de silver bullet sp3 alsmede de idea. Doorgaans ga ik wel even ergens staan. De laatste foto op je phone kan nl ook de onderkant van een vrachtwagen zijn..
  6. Daar heb je helemaal gelijk in. Die pakketjes maken het een beetje duur, maar ik denk dat een vergelijkbaar VAG product (opties) nogal wat meer kost.
  7. onbetaalbaar vooral er mee om weten te gaan doet wonderen. Google maar eens op PowerShot S100
  8. Had jij niet verwacht hè van dat mini cameraatje, haha!
  9. bigwade & Smart doen wederom een testdrive! Nu de nieuwe Cee’d 2012! Na aankomst op het Kia HQ in Breukelen, stonden de boys al elkaars auto’s te bewonderen. Gelukkig was er nog een plek vrij naast die rode bolide van bigwade, zodat zijn auto gelukkig een beetje wegviel tegen het overwegend Kia-decor op het parkeerterrein…. Wat meteen opviel was de opmerking van bigwade; de witte Cee’d oogde toch beter dan die rode! Soms snap je de logica van die man niet hé? Een kopje verse cappuccino of koffie werd ons aangereikt door een allercharmante receptioniste. Weliswaar een Haagsche bak, maar wel goed van smaak. Het 2e bakje troost mochten wij zelf pakken. Je kent bigwade natuurlijk….die liet het apparaat zingen, zoals die nog nooit gezongen had en weldra kwam de stoom er aan alle kanten uit. Ja, de druk bij hem was van de ketel. Bijna, eerst maar eens die witte waas overwinnen. De PR manager verwelkomde ons en vertelde over de kwaliteiten en opties op de nieuwe Cee’d, af en toe subtiel gecorrigeerd door bigwade! We gaan rijden met een full options Cee’d Premium Pack met DCT (rood) en een Cee’d Super Pack (wit!) met schakelbak. Daarna werden wij geïnviteerd om de auto in de showroom te bewonderen. We kregen een uitgebreide uitleg. De Cee’d oogde goed. Van binnen mooi afgewerkt met ‘premium’ kwaliteit materialen. Onder meer zachte kunststof bekleding bovenop het dashboard en op de zijpanelen in de deuren. Wat een uitstraling heeft die auto van binnen zeg! Vanaf de basisuitvoering standaard aanwezig. Die gaat het VAG koperspubliek moeilijk maken. Er is ineens meer keus in dit segment! Veel opties zijn nog niet eerder op een Cee’d gemonteerd. Enkelen willen wij jullie niet onthouden: • park distance control • knopje inklapbare spiegel, keus tussen handmatig of automatisch • in hoogte verstelbare passagiersstoel • instellingsmodus stuur: normaal, comfort of sport (daar komen we nog op terug) • electronische parkeerrem (niet op alle packs) • DCT automatische versnellingsbak (lijkt op DSG) • versnellingsbak met 6 verzetten Daarnaast, wat kun je nog aan interieuraccessoires verzinnen op zo’n Cee’d? Hij ziet er gewoon zeer goed afgewerkt uit, ook met het goedkoopste pack. De klokkenwinkel kent standaard al chromen ringen. Het is gewoon af! Ziet er echter niet goed uit voor de aftermarket accessoireshops. Met het toenemen van de kwaliteit en de gemaakte pakketkeuzes, is het voor de oorspronkelijke Kia doelgroep ineens niet meer zo’n koopje. We gaan naar buiten en we krijgen de sleutels van de beide Cee’ds overhandigd. Wij starten met de witte Cee’d met Superpack en met een 6-versnellingsbak. Bigwade mag deze keer weer eens als 1e plaats nemen achter het stuur. Je voelt hem al aankomen, ja toch? Deze man laat je maag krimpen, zoals hij die nieuwe nog niet ingereden witte Cee’d met koude motor vanaf het parkeerterrein flink op z’n staart trapt. Het doet gewoon pijn. Dit is zooooo 2011!! Meneer geeft aan de tractie controletest te hebben uitgevoerd….een vinkje volgens hem! Het Kia HQ heeft een zichtlocatie aan de A2, dus we zijn errrug snel ‘en route’. Vrijwel meteen bemerkt bigwade dat er kleine stuurcorrecties nodig zijn om in een recht lijn te blijven rijden. Een dejavu met de Sportage 3 voelen we opkomen. Hé, bigwade ontdekt daarnaast op het display een zesde versnelling wanneer hij iets meer gas geeft in de 5e versnelling. Deze versnelling is echt bedoeld als overdrive. De pit is er namelijk helemaal uit met deze motorisering. We wisselen na zo’n 30 km op de A2/A9 in de buurt van Hoofddorp van werkplek. Mij vallen de noodzakelijke stuurcorrecties wat minder op, maar ze zijn inderdaad aanwezig. M.b.t. de zesde versnelling, merk ik toch dat de toeren aangenaam laag zijn en dit zal de benzineconsumptie goed doen. Wel constateren we samen dat we deze zesde versnelling tijdens de rit nogal eens vergeten te gebruiken. De schakelindicator hadden we over het hoofd gezien..ahum We staan stil voor een stoplicht in Abcoude en ons andere testteam komt naast ons rijden. We trekken samen een paar kilometer op, om daarna een plek te zoeken voor ons fotomomentje. De eerste verhalen komen ook al los…..die Remko toch! Dit verhaal laat ik toch over aan het andere team! Was dat? Afwijkende brandweerrode stippen op de Cee’d voor- en achterbumper van ons andere testteam? Echt geen gezicht! Navraag leert ons dat Kia hiermee bezig is. Getracht wordt dit probleem op te lossen d.m.v. stickers in de juiste kleur. Toekomstige afspraken met de spuiter moet deze kleurnuance gaan voorkomen. Tja, toch met z’n vieren even de velgenkeus van de importeur van dichtbij bekeken. Om milieu-/belastingtechnische redenen heeft men besloten de goedkoopste Cee’d te voorzien van mooie two-tone 17 inch velgen en de duurste met eenvoudiger 16 inch zilverkleurig lichtmetaal. Jammer, velgen maken nu eenmaal de auto. Het sturen blijft onderweg onderwerp van gesprek, totdat bigwade vraagt waar een bepaald knopje op het stuur voor dient. Bij zulk soort vragen moet je bij hem altijd op je hoede zijn en voorzichtig manend laat ik hem erop drukken…. Pffff, gelukkig gebeuren er geen al te gekke dingen. Wel geeft het display in de klokkenwinkel aan dat er na meermaals drukken 3 verschillende modi mogelijk zijn van het stuur; normaal, comfort en sport. Hé, dat geeft een totaal andere stuurkarakter aan de auto. We zijn er beiden alleen niet helemaal uitgekomen wat nu de beste stuurinstelling zou moeten zijn. Voor bigwade was de comfortstand op binnenwegen de meest prettige, want lichter sturend, terwijl ik de sportstand prettiger vond rijden. Dit geeft des te meer aan dat dat toch een persoonlijke waarneming en keuze betreft. We vervolgen ons weg richting Aalsmeer, Vrouwenakker, Nieuwveen, Alphen a/d Rijn, Bodegraven en Gouda. In Gouda worden we echter omgeleid door veel politie op de route en moeten minstens 10 kilometer omrijden om onze uitgestippelde route te vervolgen. Er cirkelde zelfs een helicopter boven ons in de lucht. Je vraagt je dan toch serieus af of er misschien iets met onze auto is, buiten die witte koelkastkleur….. Deze witte kleur is echt opvallend koeler (niet cool!) dan de Rio van Remko. Via de N207 naar Bergambacht richting de Haven van Schoonhoven. Daar aangekomen hebben we onze rendez vous met het andere testteam. De eerdere aankomst bij de pont hebben deze mannen niet kunnen omzetten in een ontspannende zit op het terrasje bij het frietkot. Nee, want ene Remko heeft maar eens de park distance control uitgeprobeerd! Zo jammer, zoals hij die auto op het trottoir heeft geparkeerd. Het hele systeem zag volgens ons scheel. Gelukkig hebben we hier maar even gepauzeerd, zodat het systeem even op adem kon komen en kon resetten. Tenslotte was vooraf afgesproken om op deze plek van auto te wisselen. Onze lunch in het frietkot was prima. Goede kwaliteit. Mijn broodje gezond zag er niet echt als zodanig uit, maar was wel knapperig vers. Een vinkje in onze ogen. Het toilet was echter een veredelde bezemkast, maar als je moet dan moet je en dan kan het ook zelfs in een kapotte regenpijp….. We zijn weer nu op weg in de rode Cee’d met Premium Pack. Wat een fully loaded auto is dat zeg! er zitten opties op die echt uniek zijn in deze klasse. Zoals gezegd jammer van de velgenkeus. Alles voor een betere CO2 waarde en daarmee dus een gunstigere catalogusprijs. We gaan gezamenlijk met de pont naar de overkant richting Gorinchem N218 en we slaan af richting Pinkeveer. Wat een stille armoede treffen we hier aan…..het ene huis nog idioot groter dan de andere. We rijden langs Schelluinen, de A15 op richting Nijmegen. We nemen de afslag Geldermalsen, binnendoor naar Culemborg. Via de N320 komen we weer op de A2 en rijden met de verkeersstroom mee naar Breukelen, ons eindstation. We hebben de discussie onderweg nog even gevoerd om achterin te gaan zitten, maar dat hebben we maar snel laten varen. Waarom die heerlijk zittende stoelen verlaten? Snel en democratisch besluiten we dit over te laten aan ons jongste testteam…..hahaha! Wat viel ons op? Er worden mooie en prettig aanvoelende materialen gebruikt. After market accessoires zullen bij dit model Kia niet echt noodzakelijk zijn. Aan de handel hierin zal geen eer te behalen vallen. De 6-versnellingsbak doet prima en met een duidelijke klik zijn werk. In de twee hoogste versnellingen is de fut er wel een beetje uit. De automaat voelt als een klasse hoger. Met veel pit kan deze combi van motorisering en versnellingsbak gereden worden. Het heeft ons aangenaam verrast. Het motorgeluid valt buiten de auto wat tegen, maar binnen is het heerlijk rustig toeven. De toeter klinkt als vanouds….we kunnen u de geboorte van het jongste nest cavia’s aankondigen! De kantelverstelling van de bestuurdersstoel is heerlijk prettig en de in hoogte verstelbare passagiersstoel een waar pluspunt. De fullmapnavistereo klinkt goed, behalve de al eerder aangehaalde Brabantse Bea mag ons inziens ingeruild worden voor een prettiger klinkende begeleidingsstem. Kia, waarom nou toch geen keuze in stemmen? De kofferbak is niet ruim bemeten, maar gezien het model auto wel passend. De bodemplaat sluit echter lastig bij het terugplaatsen. De vering hebben we wederom getest. Bij snelheden rond de 60/70 voldoet de vering over de meeste verkeersdrempels buitengaats. Door de korte veerweg laat je het wel uit je hoofd om drempels met hogere snelheden te nemen. Onze conclusie! Mooie auto. Vormgeving is niet heel spannend, maar past wel prima in lijn met de andere modellen. Wat opvalt zijn de uitstekend zittende stoelen, met name in de meest luxe uitvoering. Het dashboard oogt wat druk maar is toch erg fraai en sjiek. Het kwaliteitsgevoel is dik in orde. De besturing kan met de instelbare modi beïnvloedt worden, maar blijft iets vaag rondom het midden. Mogelijk dat de toegezegde uitlijning van de wielen enige verbetering oplevert. De automaat is zondermeer de betere variant wat betreft rijcomfort. De concullega’s gaan het weer een beetje lastiger krijgen als Kia de prijs laag kan houden. Door de rode Cee’d met Premium Pack werd de wensenlijst tot nul gereduceerd, maar ja die kost dan ook meer dan € 30.000,00 inclusief afleverkosten en dat zijn toch nog steeds Fl. 66.000,00 oud geld……. Al met al een vinkje van ons! Smart (tx) & bigwade (fo)
  10. bigwade

    USB voor in de auto

    Dames heren, aub uw usb ervaringen/vragen hier plaatsen http://www.kiaclub.nl/topic/3706-usb-tips-tricks/ We krijgen een wildgroei van usb topics en dat is niet handig voor de gebruiker.
  11. Doen, dat is namelijk een tijdloos leuk vrolijk nummertje. In die tijd vond ik de dames ook wel wat hebben, haha! iig als ik het nog ergens op radio hoor word ik altijd weer iets vrolijker
  12. Smart is net thuis.. Laat em even, het komt goed.
  13. Blijven we wel On Topic ?
  14. Die Janero is dus de eigenaar van die Rio
  15. er ergens in Zuid Amerika een stadje ligt dat óók Rio heet ?
  16. http://www.kiaclub.nl/topic/3706-usb-tips-tricks/ vraag het daar dan houden we dingen bij elkaar......
  17. Kevin maar eens mailen of zijn vader al eens thuis is ?
  18. Boterham met hagelslag werd ook steevast tot het laatste bewaard. Er zijn generaties die hier geen reedt van snappen. Dusssss.....
  19. Weer eens een..
  20. Ik zag Smart overigens na afloop de verkeerde oprit bij Breukelen nemen. Die zit nu ergens in Leeuwarden ipv Doetinchem..
  21. HaHa, nee de teams hebben gewisseld. De rode was sowieso de betere.. automaat en een waslijst aan opties. Het lachen om een Kia is definitief voorbij ! Dat goedkope ook trouwens
  22. En nog eentje door de experimentele filterbak gehaald
  23. Doen we toch even een plaatje heren ? http://www.eet.nu/schoonhoven/snackbar-de-veerpoort
  24. En over 34 dagen wordt het weer korter licht.. even een wistudatje
  25. Wat is voor jou pit ?? In dit overvolle land kun je overigens geen ruk meer met een power auto.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...