Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

bigwade

Leden
  • Aantal Items

    11027
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    218

Alles dat geplaatst werd door bigwade

  1. Stoer, maar eh...... hoe leg je dat aan je vrienden uit ? :tt1: :tt1: :tt1:
  2. En stel je netjes even voor, da's wel zo aardig.
  3. prachtvol maar plaats em in april De maart"bestpic" is voorbij..
  4. Dames, heren, bij deze gaat het, als het weer het toe laat, toeter-event DOOR. Er zal wat geschoven moeten worden met eurootjes om Bowie uit de kosten te houden, maar daar komen we onderling vast uit . Gezien de beperkingen van de mogelijkheden op de locatie, keukentechnisch, is een BBQ achteraf geen optie. Om de hoek zit een MD en een nogal ranzige chinees, misschien is dat wat Aanmelden kan nog tot 10 april. De mensen die zich hebben opgegeven moeten hun PB postbus op dit forum in de gaten houden. ±11 april wordt je via een PB een werkelijk werkend mailadres gevraagd en krijg je via je mail alle info. Voor het balboekje: Datum: ZATERDAG 28/4 Tijd: 11.30-17.12 Locatie: Nieuwegein
  5. Goed verhaal.
  6. en je hebt je auto gekocht in Breda ? Bijzonder van die Assen dealer...
  7. want?
  8. Stel je even netjes voor, dan komt hulp vanzelf..
  9. Tuut, dat is niet helemaal waar. Kia heeft winter 2010 een paar Kia Fortes naar NL gehaald en daar hebben ondergetekende en Smart in mogen rijden. http://www.kiaclub.nl/topic/5741-testdrive-forte/page__view__findpost__p__49054 Dat reed geweldig. Ook ik ben groot voorstander van het gebruik van LPG (rest materiaal en helaas 75% accijns) Het probleem zit em in de type goedkeuring door de overheid. Dat kost fabrikanten te veel om zo'n auto op de markt te zetten. Net als dat nu al die meidenbakken over 2 jaar gewoon weer wegenbelasting betalen en die geinige dieseltjes dubbel en dwars. Overheid en vertrouwen en op kunnen bouwen, lastig toch ?
  10. Huiswerk http://tinyurl.com/c68stxn
  11. Beetje sneu natuurlijk, maar wel heel verstandig van je
  12. Welkom Paul.. Tussen het Picanto en Rio geweld is natuurlijk ook plaats voor zo'n pracht kar. Plaatjes, daar zijn we dol op.
  13. Je geeft het zelf al aan, slechts een jaar met gas gereden, dat is dus geen echte ervaring. De problemen komen rond de 60-100.000km Ik heb vanaf 1989 t/m 2008 zo'n 500.000km in 4 auto's op LPG gereden Bij de 1e heb ik 3x een koppenrevisie gehad Bij de 2e heb ik 2x een koppenrevisie gehad Bij de 3e heb ik 1x een koppenrevisie gehad Allen 6 cylinders en allemaal onder garantie, dealers niet blij.. Bij nr 4, een 8 cylinder, heb ik 1x backfireschade gehad, geen garantie.. Door een iets andere afstelling en een andere gasklep heeft deze het met 2 verdampers 273.000 km uitgehouden. De laatste beurt was ca 3000 euro en daarvan kwam 33% voor rekening van de gasinstallatie. Alle auto's nieuw gekocht en op schema laten onderhouden behalve de laatste (ivm korte garantie grijze import) Bij mijn 1e SP heb ik hier op het forum naar ervaringen gevraagd en die waren nou niet erg positief op 3 gebruikers na waarvan er iig 1 flashlube had laten monteren. Ik ben overigens erg benieuwd naar antwoorden van gasinbouwers ,dealers en KiaMNL
  14. Enig idee wat zo'n gastank weegt ? Je roept iets van 80% van 35. Waar heb je het dan over ? de vulling ? Bij 20K/jr zou ik er niet eens aan denken, echt niet. Ga je nou niet rijk rekenen aan de pomp, overall ben jij uiteindelijk de sjaak. NB ex LPG auto's leveren doorgaans vanwege die klep-problemen geen drol op bij inruil.
  15. Leg eens uit ? Voor niets gaat de zon op tenslotte
  16. Bij die bank van mij dus 1,85 eu p/mnd Wat dat in houdt ga ik morgen oid eens vragen. Vooralsnog is dat minder dan de club met dat makkelijkuitdestoelstap en antischimmeldekens blaadje.. w.b. die aanhanger. Daar doet Kia helemaal niks mee, zie het marterverhaal van vorig jaar juni/juli.
  17. Je staat erbij ! NB Zelf toeter aanschaffen en hou je mailbox van dit forum in de gaten. Binnen nu en een week krijgen de mensen een PB Mastermontage: Bowie97 bevestigd Hulpmontage: xtra40 en bob beiden bevestigd. Kandidaten: (max 12 auto's) (kosten 10/20/25 Euro p/p) Major Case! vand.m! mrBubbles! kruis! beolab4 mika kjelld Kijken/Ongevraagd Advies Geven/Sfeer Maken/In De Weg Lopen: (max 6) (kosten 5 Euro p/p ) Warmentuuter Smart Specialmade Labramatiër Wimis Micle Locatiemanagement/Catering bigwade + Ank
  18. Niet helemaal en dat komt juist leuk naar boven. Die pech hulp IS namelijk een vorm/deel van een verzekering.. Dat ANWB lidmaatschap is tenslotte ook een verzekering. Er rijden hier natuurlijk ook oudere Kia's rond zonder die mobiliteitsgarantie Daarnaast valt die mobiiteitsgarantie van Kia nogal tegen in het buitenland. Die aanhanger/caravan blijft doodleuk staan hoor. Lidmaatschap van de ANWB kost voor het traplift-blaadje sowieso 17 euro en daarnaast ben je dan in jouw geval 25 eurootjes kwijt voor de buitenland service is 42 wegwapper eurootjes totaal
  19. aanvulling: Je hebt ca 1 mrt je auto gekregen en dat betekent dat je per jaar ca 36000km gaat rijden. Ik begrijp werkelijk niet waarom je geen dieseltje hebt gekocht. Er van uit gaande dat je 5 jaar met een LPG auto rijd. Meerprijs LPG t.o.v. benzine: Wegenbelasting 352 eu p/jr (zou vervallen t.o.v. een diesel) Afschrijving LPG installatie 400 eu p/jr (kost gewoon 2000 met flashlube) Kleppenstellen 300 eu p/jr. (om de 30K ) Kleprevisie sparen 500 eu/jr (reparatie van minstens 2500 eu) Meerverbruik LPG t.o.v. benzine ca 10% Gezien de ellende zou ik het echt niet doen. Kijk het even aan en ruill em in voor een dieseltje als het echt te gek wordt.
  20. Dat gewicht gaat je vanwege de gastank en installatie niet lukken..
  21. bigwade

    Onderhoudsprijzen

    Ik vond em ook al stoer. Werkt misschien bij Kia
  22. ANWB basic zonder Woonplaats Service 50 eu Verplicht lidmaatschap 17,- totaal 67 eu/jr. Woonplaats Service 70 eu/jr Totaal 137,- p/jr op naam en niet op auto, NL dekking, buitenland komt er nog bij. ABNAMRO pechhulp incl Woonplaats Service (op kenteken) 60 eu/jr en voor 1,85 eu/mnd heb je pechhulp buitenland incl. aanhanger. Totaal 82,20 p/jr Hoe het met vervangend vervoer zit weet ik nog niet. Laat dat traplift-blaadje dan maar zitten, denk ik dan. Helaas kun je ze pas per november opzeggen
  23. bigwade

    Regensensoren

    Gebruik de zoekfunctie eens via google "kiaclub.nl+regensensor" http://tinyurl.com/d6n3ajw grtz!
  24. bigwade

    Regensensoren

    Dat is een gegeven waar je mee moet leven.
  25. Beslist geen 7 jaar. Je hebt geen reservewiel meer en voor de wegenbelasting ben je binnen 2 jaar gewoon weer, duur, aan de beurt. Dan valt gasrijden ineens een beetje tegen. Ik zou eerder voor een dieseltje kiezen.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...