thuis42 Geplaatst 26 Juni, 2012 Geplaatst 26 Juni, 2012 kleine beurt 15000 km kost 114 euro exclusief benzinefilter 30 euro samen 144 euro vreemd dit Quote
Remko .me Geplaatst 27 Juni, 2012 Topic Starter Geplaatst 27 Juni, 2012 Dat is geen kleine beurt dat heeft oliebeurt op 15k, bij 30k is het kleine beurt Quote
Jordan Geplaatst 16 September, 2012 Geplaatst 16 September, 2012 Gisteren mij Kia Rio 1.1 CRDI voor de eerste kleine beurt gebracht bij een km stand van 27.000 km. Ja gisteren (zaterdag dus). Bij mij eigen vertrouwde Bovag garage. Olie ververst, olie filter vervangen en voor de rest de hele auto nagelopen en gecontroleerd aan de hand van een checklist. Alles pico bello in orde (had ook niet anders verwacht). Kosten: €151,- Lijkt me geen verkeerde prijs. Quote
Rio Rio Geplaatst 16 September, 2012 Geplaatst 16 September, 2012 Wat was anders de prijs bij je kia dealer? Heb je daar ook geïnformeerd ? Quote
Jordan Geplaatst 16 September, 2012 Geplaatst 16 September, 2012 Rio Rio Nee ik heb niet bij de dealer geïnformeerd. Lijkt me ook niet nodig aangezien ze daar met vaste prijzen werken. Een kleine beurt voor mijn Rio 1.1 diesel kost bij de dealer €294,- en dan wordt alleen de olie en oliefilter vervangen. Dus dan lijkt me €151,- voor de olie, oliefilter en de hele auto nalopen geen verkeerde prijs. Quote
Rio Rio Geplaatst 16 September, 2012 Geplaatst 16 September, 2012 Dat is dan inderdaad geen verkeerde prijs nee! Ik zit alleen met de restwaarde wanneer je hem weer wilt inruilen? Dan gaat de dealer natuurlijk zeggen dat hij minder waard is ivm niet dealeronderhouden.... Mijn onderhoud voor de 1.1 CRDI zit er ook aan te komen, en twijfel nog behoorlijk Quote
Jordan Geplaatst 16 September, 2012 Geplaatst 16 September, 2012 Als de auto door een Bovag garage onderhouden wordt doet dat niks af aan de garantie. Hoe het zit met restwaarde weet ik eigenlijk niet. Aangezien ik mij Rio pas over een paar jaar weg doe en dan genoeg kilometers op de teller heb staan zal de restwaarde toch niet al te hoog zijn. En veelal moet je toch een beetje geluk hebben en rondvragen tegen de tijd dat je wilt inruilen. Iedereen is vrij om zijn auto te laten onderhouden waar hij wil en ik persoonlijk heb meer vertrouwen in "mijn" garage dan de dealer. Heb met mijn vorige auto genoeg zaken meegemaakt waarin mijn garage me tegemoet is gekomen qua reparaties. Dat zie ik bij de dealer niet gauw gebeuren. Quote
Hitmark Geplaatst 17 September, 2012 Geplaatst 17 September, 2012 Het is alleen zo dat je geen aanspraak kanaken op Kia's pechhulp. Verder ben je vrij om je onderhoud bij elk bovag garage uit te voeren. Let er wel op dat de de bovag garage niet alle garantie gevallen kan of mag uitvoeren.verder mag het bedrijf alles maken, mits gebruik van originele delen.filters en gerelateerde delen uitgesloten. Ik werk bij een bovag garage.... Quote
Jordan Geplaatst 17 September, 2012 Geplaatst 17 September, 2012 Het is alleen zo dat je geen aanspraak kanaken op Kia's pechhulp. Verder ben je vrij om je onderhoud bij elk bovag garage uit te voeren. Let er wel op dat de de bovag garage niet alle garantie gevallen kan of mag uitvoeren.verder mag het bedrijf alles maken, mits gebruik van originele delen.filters en gerelateerde delen uitgesloten. Ik werk bij een bovag garage.... Dankjewel voor de duidelijkheid. Ik ben zelf lid van de ANWB dus pechhulp heb ik al en ik snap dat voor extreme garantie gevallen ik toch echt naar de dealer moet. Al met al toch hele nuttige informatie. Dankjewel Hitmark Quote
bigwade Geplaatst 17 September, 2012 Geplaatst 17 September, 2012 Hoeft niet persé een Bovag garage te zijn. Ook andere erkende vakgarages mogen onderhoud doen. http://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-reparatie/onderhoud-en-garage,/merkdealer-en-universele-garage.html Overigens zijn die garages niet per definitie goedkoper dan de dealer. Onze i10 hebben we een beurtje bij de buurtgarage laten geven en dat was uiteindelijk duurder dan de dealer (Geen apk meegenomen, airco vergeten etc.) Quote
Urbanfoto Geplaatst 17 September, 2012 Geplaatst 17 September, 2012 Om het nog wat zotter te maken, mijn vader heeft vandaag een IX35 binnen gedaan voor onderhoud bij zijn dealer en "maar" 90 eurokes betaald. Quote
Jordan Geplaatst 17 September, 2012 Geplaatst 17 September, 2012 Om het nog wat zotter te maken, mijn vader heeft vandaag een IX35 binnen gedaan voor onderhoud bij zijn dealer en "maar" 90 eurokes betaald. Dat is helemaal geen verkeerde prijs. Hebben ze wel iets aan de wagen gedaan? Quote
PerryP Geplaatst 17 September, 2012 Geplaatst 17 September, 2012 Prijzen vallen mij best wel mee eigelijk terverglijking met de eerste beurt van me mini. die 1500€+ was... Quote
MrBubbels Geplaatst 17 September, 2012 Geplaatst 17 September, 2012 Prijzen vallen mij best wel mee eigelijk terverglijking met de eerste beurt van me mini. die 1500€+ was... Wat is er allemaal aangedaan dan?, de beurt zelf kost niet meer dan 395 (en dat is een keer in de 2 jaar) Quote
Urbanfoto Geplaatst 17 September, 2012 Geplaatst 17 September, 2012 Dat is helemaal geen verkeerde prijs. Hebben ze wel iets aan de wagen gedaan? Maar het klopt wel. Een universele garage hoeft niet persé voordeliger te zijn maar volgens de prijsopgave van de Kia dealer zou een kleine beurt voor mijn 1.1CRDI €294,- kosten dus in mijn geval ben ik wel voordeliger uit bij een uni garage. Een kleine beurt aan de Hyundai IX35 he . Quote
PerryP Geplaatst 17 September, 2012 Geplaatst 17 September, 2012 Was van alles mis mee.. Stuurbekrachtigings pomp was kapot (kwaal) en nog een paar dingen. Quote
bigwade Geplaatst 17 September, 2012 Geplaatst 17 September, 2012 Engelse shit hè.. Pas als die dingen in Born gemaakt gaan worden wordt het wat. Quote
Jordan Geplaatst 17 September, 2012 Geplaatst 17 September, 2012 Was van alles mis mee.. Stuurbekrachtigings pomp was kapot (kwaal) en nog een paar dingen. Ja maar dan is het ook niet alleen een beurt geweest. Dan had je ook veel reparaties. Een hoop geld maar wel eerlijk toegegeven, die Mini's zijn wel leuke wagentjes. Quote
Jordan Geplaatst 17 September, 2012 Geplaatst 17 September, 2012 Een kleine beurt aan de Hyundai IX35 he . Dat was me duidelijk. Maar Kia valt onder de Hyundai groep Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 17 September, 2012 Geplaatst 17 September, 2012 Dat was me duidelijk. Maar Kia valt onder de Hyundai groep Een kleine beurt voor een IX35 is nog altijd rond de 250 euro. Wat ze voor 90 euro doen? Waarschijnlijk alleen olieverversen en sta je weer met vijf minuten buiten. Quote
Urbanfoto Geplaatst 17 September, 2012 Geplaatst 17 September, 2012 Een kleine beurt voor een IX35 is nog altijd rond de 250 euro. Wat ze voor 90 euro doen? Waarschijnlijk alleen olieverversen en sta je weer met vijf minuten buiten. Blijkbaar ook een oliefilter en pollenfilter. Zeg alleen wat ze mij hier zeggen en zonder factuur betaald! Quote
bigwade Geplaatst 17 September, 2012 Geplaatst 17 September, 2012 Raar verhaal, dealer die zwart werkt en wel een garantie stempeltje zou moeten zetten ?? Ook in België werkt het zo niet. Broodje Aap ? 1 Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 17 September, 2012 Geplaatst 17 September, 2012 Broodje Aap ? ik vermoed van wel. Quote
Dr. Maximum Geplaatst 19 September, 2012 Geplaatst 19 September, 2012 dit lijkt wel heel erg op zakkenvullerij ! Je moet dus gewoon 2 keer om een kleine buurt gaan bij een kia .. want wat is nu het wezenlijk verschil tussen een "olie buurt" en een kleine buurt ? ( zie de pdf http://www.kiaclub.n...&attach_id=4528 ) Niets toch? .. Met het verschil dat ze van alles checken en dan blijkbaar de remvloeistof vervangen na al 30.000 km !! .. :S Daar zit ik mss al na 5 maanden aan en moet dan helemaal nog niet vervangen, maar als je dan weigert verlies je de garantie ?? WTF dat kan toch niet IK sta op het punt een Rio te kopen, ik ga toch eerst nog eens even langs met een kopietje van die PDF zal even post wat die ervan zegt Die "7 jarige" garantie kost je dan wel een pak geld als je tot aan de 150.000 km elke service door de dealer laat doen. En het is eigenlijk niet veel beter dan de toyota garantie die ook tot 150.000 km gaat Weet iemand of je in in België ook vast hangt aan je dealer voor onderhoud wil je je garantie niet verliezen ? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.