Jump to content

Stemmen in september.

Presiozo

Waar gaan we op stemmen in september ?  

14 members have voted

1. 1. op welke politieke partij gaat u stemmen ?

• VVD
      1
    • PVDA
      2
    • PVV
      2
    • CDA
      0
    • SP
      4
    • D66
      0
    • GroenL
      1
    • CU
      0
    • overig
      0
    • weet ik nog niet
      3
    • ik stem niet
      1
    • heb je niks mee te maken
      0

Recommended Posts

Nog even kleine aanpassing gedaan, er zijn er ook die het liever niet zeggen.

Mja, het drama...ik heb daar toch mijn twijfels bij hoor BW of het zo'n drama is... het is nu niet best maar had dat beter geweest zonder de EU ? waarschijnlijk wel. maar is dat over 5 jaar dan ook nogsteeds zo ? dat denk ik niet.

Kijkend naar de landen in de problemen op dit moment ( spanje enz ) gaat mijn stem naar rechts. Aangezien ze daar een linkse regering hadden die steeds de problemen opschuiven tot een bepaald punt... @ griekenland en spanje.

Mja, het drama...ik heb daar toch mijn twijfels bij hoor BW of het zo'n drama is...

Ik zou me eens even inlezen in de EU financiële goochelarij die op dit moment bezig is en wat dat voor gevolg heeft

voor met name jonge mensen in NL met nog een hele toekomst voor zich.

Daar wil ik het verder even bij laten op een auto forum.

edit: overigens vind ik dat deze draad verplaatst moet worden naar het Café.

Rutte heeft er een hele zooitje van gemaakt en wilders daar wil niemand mee regeren. Van mij mag de SP het zooitje op een normaal tempo oplossen en niet zoals bij de VVD die met een blitzklieg er doorheen wil rammem.

Ben toevallig net het boekje aan het lezen van Joris Luyendijk " Je hebt het niet van mij, maar....." die 1 maand als Nieuwspoortrapporteur daar overal rond mocht lopen.

Bekenden van Nieuwspoort hebben het over de "Haagse Kaasstolp" en van "de vierkante kilometer rond het binnenhof" .

Kben al niet zo politiek betrokken... maar NU weet ik het helemaal niet meer... :huh:

Laten we nu eens naar een sociaal tijdperk gaan!

Stem op SP

Laten we de veroorzakers van de crisis nu eens hard aanpakken!

Hard maar rechtvaardig!

De zorg op nummer 1 en Kia op nummer 2 :lol:

Guest Warmentuuter

Mijn sympathie op dit moment uit naar dhr Roemer.

Eigenlijk een club waar ik nog nooit op hebt gestemd.

Maar de verkiezingprogramma's voor 12 sept moeten nog beginnen.

Dus het kan nog alle kanten op gaan wat mij aangaat.

Dat er wat moet gebeuren staat als een paal boven water maar wat is de invulling.

Misschien heb ik toch dat touw nodig Smart :-)

Informatief filmpje van Nigel Farage, http://nl.wikipedia....ki/Nigel_Farage, (de PITA van het EU parlement)

Als ze dat doneren van ongelimiteerde fondsen en bevoegdheden (!) naar de EU eens kunnen stoppen kan wat mij betreft Roemer met Rutte en Geert of wie dan ook aan de slag, maar dan heb je het als bevolking nog wel zelf voor het zeggen.

@HobbyRobby; beetje flauw..

...

@HobbyRobby; beetje flauw..

Hoezo? Het is mooi wel aangepast door Alex VB!

Als moderatoren vinden dat ze regels moeten stellen, moeten ze zich er ook zelf aan houden. Verder zal ik stoppen met trollen.

Nederland droeg in 2010 ca. 5,6 miljard af aan de EU. In hetzelfde jaar ontvingen we 2,14 miljard aan Europese steun. Deze positie als netto-betaler bestaat voor Nederland sinds 1991.

Nederland was in de periode 1981-1990 een netto-ontvanger.

Toen hoorde je niemand die vond dat we best onze eigen (land- en tuinbouw-)broek op konden houden.

Rekening houdend met de terugvloeiende subsidies en een door de Nederlandse regering bedongen korting van 1 miljard euro zal in 2012 per hoofd van de bevolking ongeveer 255 euro worden afgedragen.

Valt nog wel mee. 255 euro.

Het scenario uit de EU stappen ( met de munt ) zal er niet goed uit zien voor een exportland als NL.

De crisis is gewoon slecht voor iedereen en het zal ons allemaal raken.

Het verhaal om het van de rijken te halen dat is in mijn ogen niet eerlijk, die betalen namelijk al veel meer als een ander( 52% ). Heb je het gemaakt in het bedrijfsleven, verdien je veel geld en dan moet je een hele berg afdragen omdat er een hoop zijn die niet willen werken of uit een ander land komen en die hier binnen no-time geld krijgen. Als je naar sommige landen gaat dan moet je binnen 2 jaar je zaakjes op orde hebben en een inkomen anders dan mag je ver(t)rekken. Een best grote groep hier die heeft auto's daar koop je een starterswoning voor en die lopen een hele dag heen en weer... en ik geloof niet dat ze allemaal de loterij hebben gewonnen.

Mensen die niet kunnen werken om welke geldige reden dan ook die moeten worden geholpen financieel of op een andere manier maar als je gewoon kan werken... 1 jaar uitkering en dan klaar. Iedereen kan binnen 1 jaar een baan vinden, ook in deze tijd. Je zal alleen in sommige gevallen iets anders moeten gaan doen dan waar je voor hebt geleerd, Dat is dan maar zo en dan zoek je naast je nieuwe baan maar weer verder naar je droombaan. Ik denk dat op dat gebied ook nog wel wat geld valt te halen.

En ook vluchtelingen die naar nederland komen die moeten binnen 1 jaar of 2 dan in sommige gevallen voor zichzelf kunnen zorgen. Voor aan de lopende band hoef je geen nederlands te kunnen

En dat wachtgeld daar moeten ze ook eens mee stoppen. Had rita verdonk geen 5k per maand ?

@bigmac; was dat maar zo; met die 255 eu is te leven.

Zie het maar als ontwikkelingshulp.

Maar het gaat veel, veel verder.

Afgelopen weken is het ESM verdrag in de 2e en 1e kamer behandeld.

Dat ESM is een onding om de zwakkere landen in geval van nood overeind te houden.

Afgelopen vrijdag is er nog even vlot bijgerommeld dat ook (particuliere) banken van de lidstaten "geholpen" mogen worden.

Daar hebben Rutte en de Jager bij zitten slapen.

Het gevolg is dat NL een pinautomaat beschikbaar heeft gesteld van 40 miljard (of veel meer) met bijbehorende pinpas en code.

Herman Van Rompuy heeft al aangegeven dat NL en Finland het heen en weer kunnen krijgen en dat er gewoon gelapt moet worden.

http://tinyurl.com/c8gb573

algemene info:

http://www.dagelijks...-van-16-biljoen

Hier waarin leuk uitgelegd wordt w.b. hoeveelheden geld;-) :

http://www.artikel7....evorderden.html

(Tekst komt van een andere site)

Vanuit DE:

http://xandernieuws....1&tbl_archief=

Verder is er echt heel veel te vinden w.b. het ESM en het weggeven van bevoegdheden aan de EU.

Gek genoeg wordt er amper op gereageerd vanuit de traditionele media.

Het gaat wel over heel veel NL geld en het kan ook zomaar zijn dat straks de pensioenpotten leeg zijn.

Wie er dan in NL aan de macht is doet er feitelijk niet meer zo toe.

Doemdenken ?

Ik weet het niet maar ik word niet gerustgesteld door de informatie die nu beschikbaar is.

Er is niemand die mij uit kan leggen waarom wij als NL burger Spaanse (particuliere) banken zouden moeten helpen.

@Presiozo

Van die "export" is 70% doorvoer.

Rotterdam is de enige diepe haven aan de Noordzee dus die schepen blijven komen.

Onze unieke ligging t.o.v. DE met rivieren, betuwelijn en wegen zorgen er voor dat dat gewoon door gaat, daar heb je geen Euro voor nodig.

NL hoeft ook niet uit de Euro, je kunt ook de wanbetalers uit de EU gooien :wink:

edit 3e link is aangepast