Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sinds 26 maart 2012 heb ik een nieuwe Picanto, o.a. gekocht vanwege de zuinigheid.

Maar nu na 5500km.... heb ik voor de 2e maal een rit gemaakt van 225km van Dordrecht naar Friesland.

op de snelweg met cruisecontrol 110-120km/u

Het verbruik : 1 : 15

Dit is niet een beetje méér... maar extreem veel meer als de fabriek opgeeft.

Zijn er meer Picantorijders die dezelfde ervaringen hebben....?

de auto is nu lekker soepel en trekt wel heel erg goed ... voor een 1.0

Achteraf lees ik de folder toch iets anders als voordien... er wordt nl. gesproken over het sportieve karakter

van de 3-deurs... dubbel uitlaatstuk, etc.

Zou deze versie dan anders omgaan met zn brandstof ? (andere tuning van het motermanagement ?)

Tot op heden geen duidelijk antwoordt van de Kia dealer, maandag een afspraak daar...

Geplaatst

Ik had dat verbruik eerst ook.

Dacht ook echt dat het aan de auto/software lag.

Echter is het toch echt de rechtervoet.

Zit de laatste tijd met een verbruik volgens bc van 5,2/5,4 gemiddeld.

Als ik snel optrek bij stoplichten en constant 120/130 rijd op snelweg zit ik ook op een verbuik van 5,8/6,0

Mijn bc staat nu zelfs op 4,8!

Dit gaat een record worden voor mij.

Snelweg 100 a 110km en gewoon met het verkeer mee rijden met optrekken bij stoplichten.

Zeker met cruise control moet een beter verbruik mogelijk zijn!

Tip: Er is hier al een topic over mbt benzineverbruik.

Geplaatst

Hoi,

Ik heb sinds begin juni een 3 deurs 1.25 en heb inmiddels 2500 km gereden. Mijn gemiddeld verbruik ligt rond de 4,6 l/100km. Zoals degene voor mij zei, als je anticiperend rijdt, rond de 100 km/uur en geen dragraces houdt bij verkeerslichten valt er met de Picanto best een gunstig verbruik te realiseren.

En inderdaad, er loopt al een draadje (volgens mij zelfs 2) over verbruik waar de gemoederen ook soms flink oplopen.

Geplaatst

Hoelang blijft deze discussie doorgaan?

Ik denk dat zo'n onderwerp blijft boeien, zolang men blijft tanken en niet iedereen dan het verbruik ziet wat was verwacht/gehoopt.
  • Like 1
Geplaatst

Ja, maar laat het dan ook bij een á wee topics en niet iedere keer een nieuwe van... ja de mijne is ook onzuinig....

Geplaatst

Eigenlijk zijn er maar 2 topics over dit onderwerp; de ene waar veel gebruikers hun tankbeurten vermelden en tips geven over hoe zuinig te rijden; de andere topic is over 'gaan we er iets aan doen dat de Kia minder zuinig is dan beloofd/verwacht'.

Maar soms komen er nieuwe gebruikers van ons forum (welkom!) en die weten niet welke topics er al bestaan.

Hetzelfde gaat op voor 'audio' en 'verlichting(Xenon)', ook gewilde onderwerpen.

Geplaatst

Eigenlijk zijn er maar 2 topics over dit onderwerp; de ene waar veel gebruikers hun tankbeurten vermelden en tips geven over hoe zuinig te rijden; de andere topic is over 'gaan we er iets aan doen dat de Kia minder zuinig is dan beloofd/verwacht'.

Maar soms komen er nieuwe gebruikers van ons forum (welkom!) en die weten niet welke topics er al bestaan.

Hetzelfde gaat op voor 'audio' en 'verlichting(Xenon)', ook gewilde onderwerpen.

En zoeken blijkt soms rocketsience :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...