Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

spiegels automatisch laten inklappen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Is originale bedrading om auto uitklapbaar te maken dan zo duur of is het arbeidsloon de oorzaak.

Geplaatst

Ik ben wel technisch maar vind het altijd fijn als iemand die er veel verstand van heeft het ff in eenvoudige taal uit te schrijven, het solderen en knippen in de originele bedrading vind ik niet erg maar wil het wel goed doen, en ik snap het stukje van die groene draad wel of niet aansluiten niet helemaal.

Geplaatst

als je de groene draad niet aansluit dan gaan de spiegels niet uitklappen als je de deur van het slot haalt 

maar pas als je het contact aan zet 

sluit je deze draad wel aan dan klappen de spiegels in en uit als je de deur open en op slot doet 

Geplaatst

Dankje wel Xtra40, en de grijze en witte moeten dan worden aangesloten op de (tussen want die moet worden geknipt) schakelaar van de spiegel bediening?

Geplaatst

Zo vanmiddag ff naar de bouwmarkt geweest voor een voltmeter, daarna bezig geweest met de module van eBay en nu ben ik zo blij als een kind, het is maar een kleine verandering maar ik ben er echt SUPER blij mee

• Like 3
  • 11 maanden later...
Geplaatst

Nu heb ik ook zo setje besteld op ebay.en het werkt wel does. Maar als ik ga rijden dan springende deuren automatisch op slot dus ook me spiegels. Dat is dus niet de bedoelin. Wat heb ik fout gedaan??

wie kan me helpen?

Geplaatst

Heb even op het schema gekeken en het is de gele draad deze moet je aan een geschakelde plus koppelen dan blijven ze uitgekapt als onder het rijden de deur weer op slot gaat

• Like 1
  • 6 maanden later...
Geplaatst

Als je niet van solderen houd, en toch bij conrad de relays besteld, bestal dan deze ook mee

https://www.conrad.nl/nl/te-connectivity-735398-0-zwakstroomverbinder-flexibel-1-25-mm-massief-1-25-mm-aantal-polen-2-inhoud-1-stuks-blauw-749770.html

werkt geweldig mits je de goede draaddikte gebruikt​

ik denk dat de meningen daar sterk over verschillen.

Ik gebruikte dit soort klemmen vroeger ook wel eens, met name als ik de standaard bekabeling in takt wilde houden. Inmiddels heb ik dat wel afgeleerd, zeker bij auto's en al helemaal in deuren enz.

Het meest veilige en betrouwbare is gewoon een stukje van de isolatie verwijderen met een mesje of zo en dan toch solderen. Uiteraard daarna weer isoleren. Dan weet je iig dat je je geen zorgen hoeft maken over los trillende contacten of oxidatie.

Geplaatst

ScotchLoks zijn juist funest voor je bedrading en vragen om problemen. Ik heb al ZO vaak problemen weten terug te voeren op gebruik van deze ondingen dat is ze standaard uitbouw en vervang door een soldeerverbinding als ik ze tegenkom.

• Like 1
  • 1 maand later...
Geplaatst

is dit net zo 'makkelijk' te doen bij andere modellen zoals de optima?

Dat is een goeie vraag :-)

Maar als je al Electric spiegels en centrale vergrendeling hebt en je niet bang bent om je deur bekleding te verwijderen en wat te knippen en te solderen is dit zeker te doen

Geplaatst

dat heeft de optima standaard.

en ik heb geen problemen met schroeven, knippen, solderen, etc. ik soldeer zelfs liever dan klemmetje gebruiken.

moet alleen de logica achter de werking begrijpen... neem nl. aan dat de kleurtjes niet hetzelfde zullen zijn (zou eigenlijk wel moeten vanuit standaardisatie oogpunt),

Geplaatst

wat kost dit aan materiaal?

en kijk je trouwens wel de spiegels ingeklapt laten als je het knopje aan de deur ingedrukt hebt?

ik parkeer wel eens strak aan de muur en klap dan de spiegels in. en pas na een paar meter uitrijden, doe ik hem weer open....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...