MGA1600 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Vandaag is onze deal met de KIA dealer rondgekomen en hebben we dus definitief besloten om onze Volvo V70 D5 Summum in te ruilen voor een nieuwe ( voorraad) Sportage X-clusive 2.0 benzine automaat. Ik zal de power en de luxe van de Volvo vast af en toe gaan missen maar met onze beperkte kilometertrage vandaag de dag is het rijden van zo'n zware diesel niet langer verantwoord. Ik schreef al eerder dat we tweemaal proefgereden hebben in een occasion met dezelfde specs als de auto die we nu gekocht hebben (eenmaal voor de stuurupdate en de andere keer erna) en ik weet zeker dat we ons in dit type auto thuis zullen gaan voelen. Aangezien het een auto uit voorraad is, zal het wachten erg beperkt blijven, er moet nog een kenteken aangevraagd worden en er komt een afneembare trekhaak en een paar sensoren aan de voorkant op (mijn vrouw is klein en overziet de neus van de auto niet). Natuurlijk wordt de auto ook direkt van de laatste updates voorzien! 1 Quote
Specialmade Geplaatst 28 Augustus, 2012 Geplaatst 28 Augustus, 2012 @MGA1600, Prima keuze hoor, en een korte levertijd. Alvast veel plezier en veel veilige kilometers gewenst. Wel even je avatar wijzigen Grtz. Specialmade Quote
MGA1600 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Topic Starter Geplaatst 28 Augustus, 2012 Kleur is Phoenix Silver, bekleding zwart leer. En we zijn er blij mee! Ennuh ik heb al even verlekkerd naar het topic " accessoires...." gekeken. Voorlopig weer wat om op vaderdag, Sinterklaas, Kerstmis en op mijn verjaardag te vragen..... Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 28 Augustus, 2012 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Van harte, je zult geen spijt krijgen Quote
bowie97 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Dat er vele blije kilometers op de teler komen. Quote
bigwade Geplaatst 28 Augustus, 2012 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Ennuh ik heb al even verlekkerd naar het topic " accessoires...." gekeken. Voorlopig weer wat om op vaderdag, Sinterklaas, Kerstmis en op mijn verjaardag te vragen..... Veel plezier met je aanwinst. Ik zou beginnen met de claxon lees: TOETER OMBOUW TE NIEUWEGEIN SPIII TOETER OMBOUW TE NIEUWEGEIN SPIII- 2012 28 april Quote
Kofferbak Geplaatst 28 Augustus, 2012 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Kleur is Phoenix Silver, bekleding zwart leer. En we zijn er blij mee! Ennuh ik heb al even verlekkerd naar het topic " accessoires...." gekeken. Voorlopig weer wat om op vaderdag, Sinterklaas, Kerstmis en op mijn verjaardag te vragen..... Mmmm, vond dat ook de mooiste kleur Heb ook leer, maar dan wel met stof op de zittingen, volgens mijn dealer toch wel de beste combinatie, kan dat alleen maar beamen als je erin gaat zitten op een hete zonnige zomerse dag Als ik het goed begrepen heb, dan is het kenteken allang bekent, hij hoeft enkel nog maar op naam gezet te worden Veel plezier ermee Quote
Jim Brouns Geplaatst 28 Augustus, 2012 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Gefeliciteerd en veel plezier ermee Quote
MGA1600 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Topic Starter Geplaatst 28 Augustus, 2012 Kofferbak: nee de auto heeft nog geen kenteken toegewezen gekregen. Een week of twee schijnt de norm te zijn om een kenteken te krijgen. Maar belangrijk is wel dat voor 1oktober geregeld is i.v.m. de aanstaande BTW verhoging. Wij zijn zwart leer gewend van de in te ruilen Volvo. Heb er nooit last van gehad dat het te warm of te koud was. Te koud zeker niet vanwege stoelverwarming, maar die zit in deze Sportage ook natuurlijk. Op de een of andere manier zit een leren stoel anders dan een stoffen, voor mij wat lekkerder - maar da's persoonlijk natuurlijk. In onze andere V70 ( benzine) heb ik kortgeleden juist een leren interieur gezet wat ik op Marktplaats bemachtigd had. Best nog een heel klusje met allerlei airbag stekkers en stoelverwarmingsstekkers e.d. Het meeste werk was nog de deurpanelen trouwens. En zo blijven we leuk bezig..... En ja de lak kleur is natuurlijk ook heel persoonlijk, al moet ik zeggen dat ik er eigenlijk geen lelijke of rare kleuren bij vind zitten. Maar met een showroom auto heb je geen keus eigenlijk toch? De auto waar we in gereden hebben was Sirius (of zoiets?) de keur was ook prima alleen stonk die auto naar de sigarettenrook. Hoe doen mensen dat trouwens-er zit toch geen asbak in? Wit vond ik ook mooi, maar ik ben niet zo'n poetserig typetje en mijn vrouw vindt wit lelijk dus dat werd no-go. Die kleur Gunmetal vind ik ook heel mooi....maar die was er niet als showroom auto....en geduld is niet mijn beste eigenschap. bigwade: is die toeter echt zo vreselijk? Ik las er al over hier op het forum, maar ik heb niet getoeterd tijdens de proefritten. Nou ja weer wat te doen dan..... Andere schrijvers: bedankt voor de goede wensen! Quote
bigwade Geplaatst 28 Augustus, 2012 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Vrouw heeft smaak Claxon : http://tinyurl.com/8olwsny toets even op luister...en vergelijk dat met je toetertje straks Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 28 Augustus, 2012 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Je laat er geen gras over groeien. :-) Gefeliciteerd met je aankoop. En tzt een foto-tje want we de Sportage ook bewonderen Quote
MGA1600 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Topic Starter Geplaatst 28 Augustus, 2012 bigwade: ik heb die toeter-draadjes doorgekeken en de link gevonden naar het DHZ handboek, dat zier er gelikt uit! De PDF is opgeslagen voor later gebruik. Bedankt voor deze tip! Zijn er nog meer van soortgelijke initiatieven geweest? Lijkt me dat het (een) leuke dag(en) geweest moet(en) zijn. Leuk! 1 Quote
Smart Geplaatst 28 Augustus, 2012 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Gefeliciteerd met je nieuwe en mooie aanwinst. Vele veilige km's toegewenst! Quote
Moulin Geplaatst 31 Augustus, 2012 Geplaatst 31 Augustus, 2012 Ik heb net de twinhorn bij valkmotorparts besteld want de toeter is echt een drama. Op vakantie in Frankrijk reed een dame achteruit bijna tegen mijn Sportage aan,dus ik op de toeter drukken. Ik hoorde bijna niets en die dame ook niet,ze keek naar haar hondje op de bijrijders stoel en remde gelukkig. Veel plezier met je auto verder,ik heb hem net een maand en het is een super auto. Ik heb de hand geschakelde 2.0 executive versie. Quote
Specialmade Geplaatst 31 Augustus, 2012 Geplaatst 31 Augustus, 2012 @Mouin, In Frankrijk is een (goede) toetert een must. Hier in Nederland kost een toetert geld..... € 380,00 per keer Maar met de toetert die standaard in de SP3 zul je nooit een bekeuring krijgen want die hoort zelfs de politie niet Grtz. Specialmade Quote
Sjölp Geplaatst 31 Augustus, 2012 Geplaatst 31 Augustus, 2012 Hier in Nederland kost een toetert geld..... € 380,00 per keer Grtz. Specialmade Dus daarom komen al de Nederlandse oud-ijzer-'handelaren' hier bijna dagelijks al toeterend door de straat gereden. Ben geen voorstander van zware boetes, maar hier mochten ze die mannen ook wel eens in hun portefeuille zitten ... 1 Quote
MGA1600 Geplaatst 31 Augustus, 2012 Topic Starter Geplaatst 31 Augustus, 2012 Ik las vandaag toevallig dat er een aktie is op de Sportage. Gratis leer, of als je auto dat al heeft accessoires t.w.v. 1250 euro. Geldt voor de auto's die tussen 27 augustus en eind december op kenteken zullen komen en in voorraad staan. De dag voordat ik tekende werd die aktie afgekondigd, maar de dealer hoorde het pas de dag nadat ik tekende. Beetje slordige communicatie.....maar ik ben nu in gesprek om dat alsnog geregeld te krijgen. Het is een regeling vanuit de importeur, dus de dealer is ook even afhankelijk, maar hij heeft het daar al gemeld. Quote
MGA1600 Geplaatst 10 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 10 September, 2012 .....maar ik ben nu in gesprek om dat alsnog geregeld te krijgen. Het is een regeling vanuit de importeur, dus de dealer is ook even afhankelijk, maar hij heeft het daar al gemeld. Er is gelukkig witte rook uit de organisatie gekomen en de korting wordt alsnog verstrekt. Deze wordt verrekend met accessoires die al in de deal verwerkt waren zoals een trekhaak en voorsensoren zodat we niet 'noodgedwongen' spulletjes uit hoeven te zoeken die we op dit moment eigenlijk niet nodig hebben. Netjes dus. Morgen ga ik de auto ophalen....Spannend. De Volvo vandaag leeggeruimd, gestofzuigd en van binnen gelapt, klaar dus om in te ruilen. Quote
Smart Geplaatst 10 September, 2012 Geplaatst 10 September, 2012 Keurig opgelost door de dealert. Welke dealernaam hoort bij de pluim? Quote
MGA1600 Geplaatst 10 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 10 September, 2012 De dealer 'in kwestie' is Autoplaza in Heerhugowaard, onderdeel van de Autoplazagroep. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 10 September, 2012 Geplaatst 10 September, 2012 Hee die groep komt me bekend voor :-) Quote
Smart Geplaatst 10 September, 2012 Geplaatst 10 September, 2012 De warme douche gaat vandaag naar....trommmelgeroffel.....Autoplaza te Heerhugowaard! Proficiat! Quote
MGA1600 Geplaatst 12 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 12 September, 2012 Gisteren en vandaag mijn eerste rijervaringen opgedaan met onze eigen KIA, ongeveer 250 km gereden en met veel plezier moet ik zeggen. Het is geen racemonster, maar dat wisten we al, en hij zal nog wel wat los moeten komen, maar het rijdt lekker stil en trillingvrij. De banden maken eigenlijk nog het meeste geluid (18 inch Hancook). De navigatie werkt goed ( onderweg terug heb ik hem vandaag geüpdatet met de laatste versie), gisteravond viel me op dat de ( xenon) verlichting een lekkere hoeveelheid licht geeft, de zit is goed en 'het sturen' is na alle commotie die ik daarover lees (en met proefrijden ook aan den lijve ondervonden heb) eigenlijk gewoon goed te noemen. Als ik het samen moet vatten zou ik zeggen een lekkere en onthaastende auto. De auto is volgens een sticker onder de motorkap in maart 2012 geproduceerd, en ik veronderstel dan ook dat de software aanpassing van de besturing en evt. wat andere aanpassingen reeds fabrieksmatig zijn uitgevoerd. De dealer meldde dat er geen " campagne-meldingen" voor dit chassisnummer waren. Een kleine tegenvaller was dat ik niet in kan loggen op ' mijnkia' maar ik las dat ik daar niet uniek in ben. Ik heb ze een mailtje gestuurd omdat ik steeds de melding krijg dat het e-mail adres onbekend is. Het enige wat ik nog niet terug heb kunnen vinden in de auto is hoe de bochtverlichting werkt, er staat tenminste in de folder dat hij dat moet hebben en hoe het precies met die ' follow me home' verlichting zit. Bij mijn Volvo moest ik aan de luchtbanden trekken en dan bleef het licht nog een tijdje branden, net genoeg om de sleutel in het voordeurslot van het huis te krijgen, hoe dat hier werkt heb ik nog niet kunnen ontdekken. Vanavond tijdens de verkiezingsuitslagen maar eens de vuistdikke gebruiksaanwijzing doorwerken....haha. Quote
bigwade Geplaatst 12 September, 2012 Geplaatst 12 September, 2012 Die laatste hebben we hier met dank aan Smart ook digitaal en kun je tijdens de nabeschouwingen prima op je tablet bekijken (pdf's) Digitale instructieboekjes Kia btw die bochtverlichting gaat aan met je richting aanwijzer. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.