bigwade Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 N.A.V dit bericht http://www.kiaclub.nl/topic/5265-claxon/page__view__findpost__p__65135 en verder is er een datum geprikt voor het organiseren van Sportage III mini-meeting voor het verherverbouwen van je auto w.b toetert. Die (of een andere) Toetert kun je hier krijgen: http://www.valkmotorparts.nl/ Vergeet installatie pakketje niet mee te bestellen als je hem via relais wilt aansluiten (wel zo veilig) Datum 3/9 ca 11.30-16.00 Locatie Nieuwegein vlak bij McDonalds Houten/NwGein afslag 18 A12 Deelnemers Tot nu toe.. Mastermontage: Bowie97 ! Werkelijke Toeter in/om/verbouw: AlexVB Bigfatpete bigwade Labramatiér Kijken/Ongevraagd Advies en Sfeer Maken: Smart Iemand vergeten ? Ruimte anders voor nog 5-6 m/v NB rijders, geen hele gezinnen, daar heb ik helaas de faciliteiten niet voor.. Wel op tijd je toeter+kit bestellen. Laat het even weten.. BFP doet taart, BW koffie/fris etc en verder komen we er wel uit. In geval van regen hebben we alleen een party tent nodig voor boven de motorkap. Opgeven en niet komen is een rode kaart ! Hier aanmelden ! t.z.t krijg je via mail/PB adres etc. (NB andere Kia dan een SPIII, net als AlexVB, mag ook hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coronado Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 N.A.V dit bericht http://www.kiaclub.nl/topic/5265-claxon/page__view__findpost__p__65135 en verder is er een datum geprikt voor het organiseren van Sportage III mini-meeting voor het verherverbouwen van je auto w.b toetert. Die (of een andere) Toetert kun je hier krijgen: http://www.valkmotorparts.nl/ Vergeet installatie pakketje niet mee te bestellen als je hem via relais wilt aansluiten (wel zo veilig) Datum 3/9 ca 11.30-16.00 Locatie Nieuwegein vlak bij McDonalds Houten/NwGein afslag 18 A12 Deelnemers Tot nu toe.. Mastermontage: Bowie97 ! Ik kom voor de toeterinbouw. Ik lees van alles. Met setje zonder setje. Mij lijkt het om het gewoon zonder setje te doen, maar ik kan het mis hebben. Verreist de inbouw toch een set dan bestel ik het nu direct. Aan de experten de keus. ik volg. Toch bedankt voor alle info Werkelijke Toeter in/om/verbouw: AlexVB Bigfatpete bigwade Labramatiér Kijken/Ongevraagd Advies en Sfeer Maken: Smart Iemand vergeten ? Ruimte anders voor nog 5-6 m/v NB rijders, geen hele gezinnen, daar heb ik helaas de faciliteiten niet voor.. Wel op tijd je toeter+kit bestellen. Laat het even weten.. BFP doet taart, BW koffie/fris etc en verder komen we er wel uit. In geval van regen hebben we alleen een party tent nodig voor boven de motorkap. Opgeven en niet komen is een rode kaart ! Hier aanmelden ! t.z.t krijg je via mail/PB adres etc. (NB andere Kia dan een SPIII, net als AlexVB, mag ook hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coronado Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 N.A.V dit bericht http://www.kiaclub.nl/topic/5265-claxon/page__view__findpost__p__65135 en verder is er een datum geprikt voor het organiseren van Sportage III mini-meeting voor het verherverbouwen van je auto w.b toetert. Die (of een andere) Toetert kun je hier krijgen: http://www.valkmotorparts.nl/ Vergeet installatie pakketje niet mee te bestellen als je hem via relais wilt aansluiten (wel zo veilig) Datum 3/9 ca 11.30-16.00 Locatie Nieuwegein vlak bij McDonalds Houten/NwGein afslag 18 A12 Deelnemers Tot nu toe.. Mastermontage: Bowie97 ! Ik kom voor de toeterinbouw. Ik lees van alles. Met setje zonder setje. Mij lijkt het om het gewoon zonder setje te doen, maar ik kan het mis hebben. Verreist de inbouw toch een set dan bestel ik het nu direct. Aan de experten de keus. ik volg. Toch bedankt voor alle info Werkelijke Toeter in/om/verbouw: AlexVB Bigfatpete bigwade Labramatiér Kijken/Ongevraagd Advies en Sfeer Maken: Smart Iemand vergeten ? Ruimte anders voor nog 5-6 m/v NB rijders, geen hele gezinnen, daar heb ik helaas de faciliteiten niet voor.. Wel op tijd je toeter+kit bestellen. Laat het even weten.. BFP doet taart, BW koffie/fris etc en verder komen we er wel uit. In geval van regen hebben we alleen een party tent nodig voor boven de motorkap. Opgeven en niet komen is een rode kaart ! Hier aanmelden ! t.z.t krijg je via mail/PB adres etc. (NB andere Kia dan een SPIII, net als AlexVB, mag ook hoor Coronado Ik kom voor de toeterinbouw. Ik lees van alles. Met setje zonder setje. Mij lijkt het om het gewoon zonder setje te doen, maar ik kan het mis hebben. Verreist de inbouw toch een set dan bestel ik het nu direct. Aan de experten de keus. ik volg. Toch bedankt voor alle info Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted August 22, 2011 Author Share Posted August 22, 2011 Deelnemers Tot nu toe.. Mastermontage: Bowie97 ! Werkelijke Toeter in/om/verbouw: AlexVB Bigfatpete bigwade Labramatiér Coronado Kijken/Ongevraagd Advies en Sfeer Maken: Smart AUB niet onnodig quoten, dat wordt onleesbaar. Setje heb ik binnen, ik zou het mee bestellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted August 22, 2011 Author Share Posted August 22, 2011 Reserve/Verloot toeter met extra montage setje is binnen. zie http://www.kiaclub.nl/topic/5265-claxon/page__view__findpost__p__66434 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bowie97 Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Hallo BW, Een beetje laat maar hier een paar foto,s van de ingebouwde claxon. Dank je wel ! Da's wel een ingewikkeld beugeltje zeg, hadden ze die nog ergens liggen.. ? Het ingewikkelde beugeltje is het originele beugeltje van de originele toeter dat onder het zwarte afdekscherm van de radiator zit. Maar zo wil ik het niet doen Zeker niet na vandaag ik ben even bezig geweest ter voorbereiding op de ombouwdag. Als de heren er niets op tegen hebben gaat de Stebel Nautilus achter de gril precies achter het KIA embleem. Wat hebben we daar voor extra nodig: 1 x M6 boutje min 1,5 CM tot 2 CM max 2 x strip aluminium of metaal. Breedte 20 MM dikte 2 MM. Zou voor aluminium iets dikker mogen. Maar het moet geen CM dik zijn. Lengte 1 x ± 28 cm en 1 x ± 16 cm (gif or take a MM ) 1 M metaal strip kost € 2,90 in de bouwmarkt. Dat Is voor twee deelnemers genoeg. Dan zit de Stebel Nautilus stevig en niet in de weg. Dan over het gebruik van het Relais en kabel set. De originele kabel die aan de stekker zit is dun. Kijk maar een op de foto in de bijlage de groene en zwarte kabel. De rode en zwarte hebben wel de juiste dikte. Uit onderzoek is naar voren gekomen dat men door het gebruik van een te dunne kabel het volledig geluidsniveau niet bereikt. Ook kan te lang toeteren schade veroorzaken aan de dunne kabel. Het gebruik van relais voorkomt dat. Het kost iets meer tijd. Aan u de keus tussen zekerheid of misschien afbranden. De zekering die in het setje zit is 30 A. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted August 22, 2011 Author Share Posted August 22, 2011 Praxis zit echt direct om de hoek. Om beugeltjes te zagen misschien even een werkbankje met bankschroef, iemand ? Het fraaie van het Valk-montage-setje is dat alles er gewoon in zit met de juiste zekering en houder. Alles klik en knijpbaar. Ik heb voor nood een reserve set. Zal morgen plaatje maken van setje BTW alvast bedankt bowie97 voor het stukje eigen innovatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Preston Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 werkbankje met bankschroef kan ik niet meeslepen. Maar ik heb wel een -Workmate- Workbox staan.. ( Incl. spinnenrag en inhoudt zijn papiersnippers van de muizen ) Workbox is 30 cm hoog en werkblad is ong. 30x40 cm. Bovenkant is dus een kleine workmate waarbij je de hardhouten bladen vast/los kan draaien. Een stripje zagen is te doen. Tie-wrap 180x4 mm 40 wit, en ook un 40 in zwart. Volwassen ;)Ijzerzaag heb ik niet meer maar nog wel 1 of 2 baby-zaagjes met setje ijzerzaagjes. Kan ook makkelijk als ik de decoupeerzaag meeneem met wat ijzerzaagjes. Zoetvijltje om braampje eraf te halen kan ik ook in de auto gooien. Voor decozaag eventueel verlengsnoer 50m Boutje(s) heb ik niet. Die koop ik dus ff. Ik neem aan RVS ? 1 meter draadeind 6mm heb ik wel en wat borgmoertjes ook.. meenemen ? Doosje met punttangetje, combinatie en waterpomp tangetje kan ook mee.. Laat maar weten wat ik in de auto mag gooien.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted August 23, 2011 Author Share Posted August 23, 2011 Laat maar weten wat ik in de auto mag gooien.. Waterbak, hamer en pin met zeer ruim touw voor hond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Preston Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Waterbak, hamer en pin met zeer ruim touw voor hond. Nope, Hond heeft date met de buurvrouw, ehh.. hond van de buren is een teefje En hij is nog in de leerfase dus als we hem rond laten lopen aan een touw wil hij iedereen helpen en voor je het weet zijn alle kabeltjes verkeert gestript. Lang touw is ook niet zo'n goed idee.. hij speert overal tussendoor en wil helpen dus grote kans dat we over hem of het touw vallen. 1 man die met krukken loopt lijkt me genoeg.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted August 23, 2011 Author Share Posted August 23, 2011 Goed plan, we laten even aan bowie over wat er exact aan handyspul moet komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 1 man die met krukken loopt lijkt me genoeg.. Ik probeer niet in de weg te lopen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Deelnemers Tot nu toe.. Kijken/Ongevraagd Advies en Sfeer Maken: Smart Specialmade (indien ik het kan halen qua tijd) Grtz Specialmade Link to comment Share on other sites More sharing options...
bowie97 Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 1e opgave van wijziging: Ik moet vaker mijn leesbril opzetten. 2 x strip aluminium of metaal.Breedte 20 MM dikte 2 MM. Zou voor aluminium iets dikker mogen. ) De dikte van de metalen strip moet zijn 4 MM Ik zal een opgave maken wat ik zelf meebreng. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coronado Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 ikzelf breng ook een en ander mee. Ik heb nog connectors en boutjes. Ik heb ook een ijzeren hoekprofiel met gaten ongeveer 50cm en sterk genoeg voor de toeter. Natuurlijk moet dit bewerkt worden naar een bruikbare beugel en dat is een andere zaak. Een haakse slijper en ijzerzaag kan ik ook meebrengen als moet. De toeter is tot nu nog niet geleverd en het setje heb ik vandaag besteld. Ik hoop tegen 3 sep alles in huis te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted August 24, 2011 Author Share Posted August 24, 2011 @Specialmade waarom niet meteen doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bowie97 Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Zo, het lijstje van mij. Wat breng ik mee. Workmate groot, Rolmaat, Vuistje, Werktafeltje, Boormachine, Dremel, Haakse slijper, IJzerzaag, Krimptang, Klein gereedschap, Vouw krukje, Spuitbus mat zwart, Föhn, Soldeerbout, Haspel, Verlengsnoer. Aanhangwagen? Nee hoor gaat er achter allemaal in. Ben ik iets vergeten of zijn er vragen? Natuurlijk is het meebrengen van wat meer specifiek gereedschap en materiaal door de mede bouwers ook welkom. Als toekomstig "Doet Het Zelfer" moet je, als je het hebt, wat klein gereedschap meebrengen, Kruiskopschroevendraaier (philips 2, klinglengte min 100 mm) en wat ring steek sleutels 10 en 13 zijn de belangrijkste. En niet te vergeten het belangrijkste gereedschap, je zelf. How To is bijna klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coronado Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Beste toeterbinbouwers, Is dit de plaats waar we moeten zijn???? McDonald's restaurant Nieuwegein Ravenswade 1, 3439 LD Nieuwegein, Nederland Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted August 25, 2011 Author Share Posted August 25, 2011 Beste toeterbinbouwers, Is dit de plaats waar we moeten zijn???? McDonald's restaurant Nieuwegein Ravenswade 1, 3439 LD Nieuwegein, Nederland very close.. stuur mij een werkend mailadres via PB van dit forum en je krijgt +/- woe de juiste adresgegevens Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted August 25, 2011 Author Share Posted August 25, 2011 @Specialmade laat je nog even wat van je horen ? Ik moet ook een werkend mailadres van je hebben via PB In geval van nood is een extra Toet + installatie set, moet wel betaald worden uiteraard zodat de verloot versie opnieuw besteld kan worden. http://www.valkmotorparts.nl/ heeft een verloot reserve toet voor ons event gesponsord. Dank. Van Bowie heb ik een ECHT hele fraaie PDF mogen zien hoe het kan worden. Dat komt later. Er zijn nog verherverbouw plaatsen beschikbaar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted August 26, 2011 Author Share Posted August 26, 2011 Dames Heren, met montage met relais en plaatsing van de toet direct achter het logo wordt het wat ingewikkelder, maar het resultaat is wel top en veilig. bowie97 heeft e.e.a. uitgedokterd en met wat heen en weer dimdammen w.b ideeën komt het goed. Het is echter geen 10 minuten klus, denk eerder aan 1-2-3 uur. Vanwege de hoeveelheid werk en de handigheid van de huidige gasten stel ik voor dat er nog max. 2-3 toeteraanpassers welkom zijn. Geef even op tijd op (voor dinsdag) ivm met bestellen/regelen spulletjes. Naast het installatiesetje van Valk komen er nog wat schroef/moer/ijzerwerk kosten bij, dat gaat gedeeld worden. Catering = sponsoring BW en BFP Laat even weten of/als je wilt komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vand.m Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Vergeet a.u.b. geen foto`s te maken hoor! Er zullen vast velen zijn waaronder ikke die het straks zelf in elkaar moeten zien te knutselen. En dan zeggen foto`s zo ontzettend veel! Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het straks bij jullie toppie wordt! Veel plezier met de inbouw en Suc6 allen. vand.m Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted August 27, 2011 Author Share Posted August 27, 2011 @vand.m: je zult verrast zijn, er zit iets moois aan te komen. NB ivm het voorbereiden van het ijzerwerk aub opgeven tot a.s. zondag avond 00.00 Nieuwe aanmelding: birdfeedertje als handige harrie Mastermontage: Bowie97 ! Handige handjes/hulptroepen: birdfeedertje Werkelijke Toeter in/om/verbouw: AlexVB ceed Bigfatpete SP3 bigwade SP3 Labramatiér SP3 Coronado SP3 Kijken/Ongevraagd Advies/Indeweglopen en Sfeer Maken: Smart Specialmade (?) . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Kijken/Ongevraagd Advies/Indeweglopen en Sfeer Maken: Smart BEDANKT.......! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treespotter (aka Birdy) Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Mooi is dat. Nog voordat ik hier een berichtje kan plaatsen dat het mij wel leuk lijkt om te komen assisteren, zie ik dat ik handige handjes heb. Ik heb al contact gehad met BW en zal voor een grote partytent zorgen. Voor mij geen Nautilus hoor, dus alle aandacht kan naar jullie uitgaan. Ik ga alleen maar ongelofelijk in de weg lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts