Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik vroeg me af of er OBD-uitlees software bestaat voor de Picanto. Zoiets als Vag-com voor de VAG groep en Vol-FCR voor Volvo. Ik heb een OBD-II kabel aangeschaft, in eerste instantie voor de Volvo, maar leek me leuk om de Picanto er ook mee uit te kunnen lezen. Alvast bedankt.

Geplaatst

Programma voor de smartphone, dashcommand. Niet alles is hiermee uit te lezen, maar wel aardig wat.

Gr Alex

Geplaatst

Holy shit, wil je dat soort dingen nooit meer posten? Dit soort dingen moet ik hebben. :wink: Nog veel leuker dan VAGcom software. Niet zo nuttig in het uitlezen van foutdata, maar die live weergave voor smartphones ziet er wel heel vet uit...

Geplaatst

Torque voor Android is ook een fijne app. Veel mogelijkheden. Ik heb zelf zo'n goedkope ebay obd2 adapter gekocht en het werkt perfect. Gebruik het nu al enkele jaren.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geplaatst

Programma voor de smartphone, dashcommand. Niet alles is hiermee uit te lezen, maar wel aardig wat.

Gr Alex

Werkt diet op alle picanto's? Ziet er namelijk verdomt goed uit! Nu wil ik helemaal me picanto hebben!

Geplaatst

tuurlijk werkt dit de standaart dingen zijn bij alle autos het zelfde

zeker als je een obd stekker hebt en bijna alle autos hebben die

en de codes zijn wereldwijd het zelfde

op de fabrikant specifieke codes na dan

Geplaatst

Ik heb meteen zo'n adapter besteld. Via Ebay kosten die dingen praktisch niks. Heb deze gekocht: http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=271049289062&ssPageName=ADME:L:OC:NL:3160

Werkt perfect. Klein nadeeltje; als je 'm in de ODB2 aansluiting hebt zitten, gaat je het zekeringenkapje er niet meer op. Daarom is een ODB2 verlengkabel wel aan te bevelen.

Dashcommand en Torque zijn inderdaad de apps om ODB2 data uit te lezen. Torque biedt de wereld aan mogelijkheden, Dashcommand heeft een geliktere interface. Torque is wel een stuk goedkoper. Je kan het zo gek niet verzinnen of de app leest het uit. Heel gaaf! Aanrader, voor die 15 euro + een paar euro voor een app.

Geplaatst

@Paradise: je zou ook gewoon je ODB aansluiting kunnen loshalen in je kastje en even omdraaien. Zo heb ik het opgelost. Dan kan je klepje er dus wel op :-)

Ohja.. en die ELM is inderdaad HUGE. Er zijn kleinere hoor. Die zijn maar de helft.

Geplaatst

Goed idee Tzeunis! Ga ik dit weekend doen :-)

Ik las goede ervaringen over die ELM, daarom heb ik die gekocht. Ik sta ook versteld van de werking, voor die prijs. De updaterate is helemaal niet slecht, en dat voor dat geld..

Geplaatst

Wat is nou echt het voordeel van zo'n OBD module te hebben eigenlijk. En zou het niet verstandig zijn dat als de auto een error geeft dit door de dealer te laten op pikken ipv maar een reset uit te voeren oid?

Geplaatst

Het kan reuze handig zijn als je zelf foutcodes uit kan lezen. Ik had een Passat uit '98 (VAG-auto dus) die zeer uitgebreid uit te lezen was. Zo kwam ik er bijvoorbeeld achter dat na vervanging van de banden, 1 van de ABS sensoren niet meer werkte. Kon ik zien doordat de Vagcom software aangaf dat 1 band geen snelheid maakte. Zo wist ik welke sensor ik moest vervangen om de ABS weer te laten werken.

Je moet niet lukraak waarschuwingen gaan wegsmijten, dat is niet het idee. De toegevoegde waar zit 'm in het helpen van de monteur bij het vinden van een storing.

Geplaatst

Tis ook gewoon leuk om op je android phone allemaal dingetjes uit te lezen... beetje speelgoed...

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...