MGA1600 Posted September 16, 2012 Posted September 16, 2012 Mijn nieuwe Sportage X-clusive is van een leren bekleding voorzien. Ziet er best netjes uit, maar het leer is wat 'raar' spul, dwz stug en glad. Je vraagt je zelfs af of het wel echt natuurleer is, het lijkt meer op dat gemalen leer wat met een bindmiddel tot een geheel is gemaakt. Waar het me nu om gaat is hoe het onderhouden moet worden....... Met mijn andere auto's deed ik er regelmatig wat aan waardoor het eigenlijk steeds mooier werd: eens per jaar schoonmaken met speciaal spul, dan opnieuw sealen en iedere paar maanden voeden waardoor het zacht en soepel blijft en een mooi 'patina' krijgt. Moet / kan dat met dit leer ook? Wat doen andere Sportage rijders aan leeronderhoud? En hoe ziet het er dan na bijvoorbeeld 2 jaar of 50.000 km "zitten" uit? Als iemand er wat tips over heeft... en zijn/ haar ervaring wil delen....heel graag! Gr. H. Quote
bigwade Posted September 16, 2012 Posted September 16, 2012 Kia leder, wordt hier ook wel hondenkontenbont genoemd. (Credits GerW: http://www.kiaclub.nl/topic/4463-lederen-stuur/#entry36149 ) Stukje over onderhoud staat hier http://www.kiaclub.nl/topic/4732-venga-onderhoud-halflederen-bekleding/ Quote
MGA1600 Posted September 18, 2012 Author Posted September 18, 2012 Haha ....hondenkontenbont ....die houden we er in! Ik zal het gewoon tzt maar eens in een klein hoekje proberen met de mij bekende middeltjes. Misschien wordt het er wel hėėėėl mooi van! Quote
Specialmade Posted September 18, 2012 Posted September 18, 2012 Voor het onderhoud van de leren bekleding en overige interieur gebruik ik Turtle interieur. Heb dit reeds een aantal keer gebruikt en mijn interieur zoals dashboard, stoelen etc zien er perfect uit. Gewoon met een (zachte) pad aanbrengen en daarna even uitwrijven met een zachte (micro-vezel) doek. Plakt niet en glimt ook niet. Dus ook geen spiegelingen van je dash in je voorraam. Suc6 Grtz. Specialmade Quote
Recommended Posts