Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik wilde daar ook een woordspeling op maken (maar het leek me veiliger dat niet te doen). Moeten we dan maar een lidmaatschap van dit forum verplicht stellen en een max stellen op 15 :) (ik bel de ME vast)

Nee hoor niet nodig. Mocht het uit de hand lopen, wat ik me niet kan voorstellen,

dan zal Warmentuuter zijn beeldmateriaal wel beschikbaar stellen aan de KLPD :ninja:

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Wat ik hier heb:

• 2 doosjes metaal boren kwaliteit gamma (2 - 9 mm in stappen van 0,5)
  • 3 en 4 mm harde boor HSS Forte Cobalt bedoeld voor RVS
  • een makita met 2 accu's, deze past er precies voor om m in te boren
  • dopsleuteltjes
  • moment sleutel(s) 20-50 en 32-220 (niet geeikt)
  • nog een half busje WD40, koop maandag wel een bus bij
  • wat ring en steeksleutels, allemaal geen kwaliteitjes
  • 3 griptangen (net binnen)
  • een 10 Watt led bouwlamp, wat een licht!!
  • 2 ton potkrik (alhoewel ik die motor er niet uit zie vliegen in mijn te kleine garage)
  • 220V uiteraard

mjah dat was t wel zo'n beetje denk ik.

Ik heb momenteel geen moeren / bouten M8 / M10 meer liggen. kan wel een zooitje halen indien dat handig lijkt.

Geplaatst

xtra40, ik weet niet hoe je 't aan wilt pakken dus het is wat moeilijk dan een paklijst te maken.

evt. kan ik je ook met de transit komen halen, dan kun je een volledige garage uitrusting meenemen to do the magic ;)

Als ik zelf nog een poging zou wagen zou ik de flens in zagen aan de bovenkant, maar aangezien je dit topic ook al vanaf het begin volgt weet je dat mijn ervaring minimaal is :) (op een beetje boeren verstand na)

Ik mis niet echt matriaal, dremel en lasapparaat liggen in Frankrijk maar die neem ik na de herfst vakantie zeker mee naar NL, samen met een dikke bankschroef en wat andere zut.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Ik moet eerst op fotocursus. :-)

Portretfotografie is niet mijn sterkste kant.

Nu moet ik wel zeggen dat Xtra40 wel fotogeniek is.

Staand, liggend, met of zonder gereedschap hij komt altijd met een big smile op de foto :-)

Geplaatst

Ik denk ook dat het beste zondag uitkomt dan hebben we even wat uitgebrijder de tijd en dan kan ik je ook meteen helpen met de boel weer terug te monteeren als je de turbo dan teminste hebt

En heb ik nog even de tijd om wat spullen te verzamelen

Geplaatst

Dan zorg ik dat ik dan de turbo heb :)

Ik laat hem in Amersfoort reviseren en dat kan blijkbaar in 1 werkdag.

Intercooler is ondertussen doorgespoeld dus die kan er wel weer onder. Als je ook een compressor hebt zouden we kunnen kijken of er nog stukjes in zitten. Ik heb nu enkel 3 liter wasbenzine door het ding laten lopen.

Ik zal ook later vandaag de pakkingen voor het uitlaatspruitstuk uitlaat bestellen, olie, koelvloestof, oliefilter.

Wat ik dan nog moet maken is een dichte pakking voor de probleem-egr aansluiting, dan is die ook meteen maar afgedopt.

Heb jij toevallig een klein stukje aluminium en een scherpe blikschaar? (ik kan ook even een plaat alu halen, dan kunnen we voor het hele forum EGR afdichters knippen)

Geplaatst

Ik zal even kijken of ik dat allemaal heb dat hoor je nog van mij

De intercooler spoel ik op het werk gewoom met de brandslang

En daarna goed uit laten lekken dat er geen water meer inzit werkt prima en niet zo duur :wink:

Geplaatst

bestelling1.png

Nou de eerste 136 euro aan lose prut :)

Dat "Open Monterey" ding is een pakking set voor uitlaat aansluitingen (ik heb samen met de turbo het eerste deel van de uitlaat verwijdered omdat ik er anders echt niet bij kon.

Geplaatst

ik volg dit verhaal ook al een tijdje en petje af voor je en dan straks met de hulp van pimpmaster heb je weer een auto die als nieuw is

heel veel succes veder

gr patrick

Geplaatst

Zou ik nog iets aan olie leidingen moeten vervangen?

De afvoer leidingen zijn eenvoudig geloof ik. De aanvoer hebben zo'n ronde nippel die over een holle bout een schuift.

Ook de M8 moeren aan het uitlaatspruitstuk en de turbo -> uitlaat hebben wel duidelijk een klap gehad bij het loshalen. Weet iemand waar dit soort moeren te krijgen zijn? het zijn moeren die vastzitten aan een soort van ring (loopt naadloos over) en met een stukje staal daarna, ze zijn ook 'aangeknepen' na het monteren dat is duidelijk te zien. Ik weet niet of deze herbruikbaar zijn....

Ik heb een zooitje M8-13 en M8-12 moeren meebesteld 'met kraag' hopelijk passen die :)

Ik heb ondertussen gegevens uitgewisseld met Xtra40, moest er nu nog iemand mijn adres hebben om een paar foto's te schieten ? stuur me ff een PM.

Geplaatst

De onderdelen zijn allemaal binnen. Was nog even puzzelen want de turbo hersteller was in eerste instantie de pakking voor de uitlaatbocht aan de turbo, de moertjes voor de olie afvoerflens vergeten. Toch maar goed dat ik de zooi zelf uit elkaar heb gehaald zodat ik dat ook meteen zag / herkende.

Uitlaat-pakking bij de dealer alsnog opgehaald.

Ik heb nu:

- pakking uitlaatspruitstuk tegen blok aan

- pakking tussen uitlaatspruitstuk en turbo

- pakking tussen turbo en uitlaatknie

- pakking tussen uitlaatknie en rest van de uitlaat

- pakking tussen olie turbo en olie afvoer (2x),

- gereviseerde turbo met los de olie flens, olie aanvoer bout, water aansluitingen

- luchtfilter, oliefilter, 10L olie, 10L koelvloeistof

- reserve M8 moeren met flens (+/- 10)

- m8 13 en een m8 12 koperen borgmoer (gokje mogelijk voor de EGR?)

- RVS bout / moer combinatie van 4 cm + klemringen van de bouwmarkt (mogelijk voor de EGR?)

- standaard vloeibare pakking van Brezan

Ik heb niet:

- pakking tussen olieafvoerflens en blok kunnen vinden, deze moest er af om turbo te kunnen demonteren. hopelijk past de 2e pakking voor turbo zijde, op het oog gelijk.

- nieuwe pakkingen voor EGR aansluiting met het uitlaatspruitstuk (probleem gebied met afgebroken bout), ik heb wel 0,8 mm Alu plaat

- Hot Gum

Naast een dopsleutelsetje en wat slechte kwaliteit LUX steeksleutels heb ik nog; 20-50 Nm momentsleutel, 42~220 Nm momentsleutel, 100Nm 220V slagmoersleutel (zonder harde doppen), griptang. Ijzerboren 1 tot 10 mm per 0,5, 3 en 4 mm RVS boor, makita met 2 volle accu's

Allemaal goedkope kwaliteit omdat ik eigenlijk nooit sleutel(de).

Ik heb niet (en denk wel nodig):

- blikschaar (voor knippen EGR pakking / plaatje)

- slijptol voor open halen EGR flens als het boutje niet wil komen.

..... alle mogelijke andere tools voor creative oplossingen waar ik nooit aan had gedacht.

wel aanwezig; remmenreiniger, motorontvetter, WD40 (laatste is bijna leeg, als nog tijd heb scoor ik er een)

@xtra40; laat je nog even weten hoelaat je er hoopt te zijn dan zorg ik dat de koffie iig. klaar staat.

Aangezien de foto-held niet kan zal ik zelf toch zeker genoeg plaatjes schieten van xtra40. Ik heb er alle vertrouwen in dat deze Kia nog even op de nederlandse weg mag blijven ipv. voor onderdelen uit elkaar wordt getrokken :)

• Like 1
Geplaatst

De onderdelen zijn allemaal binnen. Was nog even puzzelen want de turbo hersteller was in eerste instantie de pakking voor de uitlaatbocht aan de turbo, de moertjes voor de olie afvoerflens vergeten. Toch maar goed dat ik de zooi zelf uit elkaar heb gehaald zodat ik dat ook meteen zag / herkende.

Uitlaat-pakking bij de dealer alsnog opgehaald.

Ik heb nu:

- pakking uitlaatspruitstuk tegen blok aan

- pakking tussen uitlaatspruitstuk en turbo

- pakking tussen turbo en uitlaatknie

- pakking tussen uitlaatknie en rest van de uitlaat

- pakking tussen olie turbo en olie afvoer (2x),

- gereviseerde turbo met los de olie flens, olie aanvoer bout, water aansluitingen

- luchtfilter, oliefilter, 10L olie, 10L koelvloeistof

- reserve M8 moeren met flens (+/- 10)

- m8 13 en een m8 12 koperen borgmoer (gokje mogelijk voor de EGR?)

- RVS bout / moer combinatie van 4 cm + klemringen van de bouwmarkt (mogelijk voor de EGR?)

- standaard vloeibare pakking van Brezan

Ik heb niet:

- pakking tussen olieafvoerflens en blok kunnen vinden, deze moest er af om turbo te kunnen demonteren. hopelijk past de 2e pakking voor turbo zijde, op het oog gelijk.

- nieuwe pakkingen voor EGR aansluiting met het uitlaatspruitstuk (probleem gebied met afgebroken bout), ik heb wel 0,8 mm Alu plaat

- Hot Gum

Naast een dopsleutelsetje en wat slechte kwaliteit LUX steeksleutels heb ik nog; 20-50 Nm momentsleutel, 42~220 Nm momentsleutel, 100Nm 220V slagmoersleutel (zonder harde doppen), griptang. Ijzerboren 1 tot 10 mm per 0,5, 3 en 4 mm RVS boor, makita met 2 volle accu's

Allemaal goedkope kwaliteit omdat ik eigenlijk nooit sleutel(de).

Ik heb niet (en denk wel nodig):

- blikschaar (voor knippen EGR pakking / plaatje)

- slijptol voor open halen EGR flens als het boutje niet wil komen.

..... alle mogelijke andere tools voor creative oplossingen waar ik nooit aan had gedacht.

wel aanwezig; remmenreiniger, motorontvetter, WD40 (laatste is bijna leeg, als nog tijd heb scoor ik er een)

@xtra40; laat je nog even weten hoelaat je er hoopt te zijn dan zorg ik dat de koffie iig. klaar staat.

Aangezien de foto-held niet kan zal ik zelf toch zeker genoeg plaatjes schieten van xtra40. Ik heb er alle vertrouwen in dat deze Kia nog even op de nederlandse weg mag blijven ipv. voor onderdelen uit elkaar wordt getrokken :)

nou nou das een mooi lijstje zeg slijp tol neem ik mee en de rest ook je hebt genoeg gereedschap om een motor te reviceeren zeg

fotograaf komt mee dus daar hoef je je geen zorgen om te maken komt helemaal goed

ik laat nog even weten hoe laat ik kom maar niet als te laat het is een best klusje zo als je zelf ook weet

ik neem nog extra mee een tapeind uit draaier en een speciaal setje om afgebroken bouten uit te boren en uit te draaien (eens zien hoe goed dat is ??)

en nog een wagen vol met troep :wink: ;-)

dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen

mischien nog wat donaties voor jou voor de koffie :wink: ;-) en dan kan het feest beginnen :-) :-)

Geplaatst

Je hoeft geen koffie donaties mee te nemen hoor :) ik sla ruim in, ben al dolblij dat je wilt komen helpen.

Nog voorkeur? gebak, fijne koffie koeken? en (indien dit in het tijdsbestek zit, maar dat gok ik wel) nog lunch wensen?

Ook qua tijd kan alles. Ik heb de hele dag van 00:00 tot 24:00 de tijd.

(ff rond 09:00 de vrouw + fiets dumpen bij d'r werk)

Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar het uitboren / uitdraaien, vooral omdat ik er echt niet in kom met een boor :) Een linksdraaiende tap zal toch ook eerst voorgeboord moeten. Ik schat dat het bijna net zo hard is als een tapeind die er in zit en afbreekt.

Ach ik heb altijd nog een ijzerzaagje waarbij ik iig bij de bovenkant van de flens kan, andere optie blijft nog om de EGR buis toch te verwijderen (durfde ik ivm nog meer mogelijke breuken niet aan).

Heb jij mogelijk een bankschroef die los mee te nemen is? dan zorg ik nog voor 4 bouten/moeren en een stevige balk waar deze op gemonteerd zou kunnen worden. Of lijkt een bankschroef niet nodig? (we kunnen altijd een achterwiel van de auto opkrikken en op deze balk zetten als gewicht voor de bankschroef (sjeeh ik wordt nog creatief zo)

moet ik mijn buren nog allemaal mailen dat ze niet de brandweer moeten bellen bij witte rook? (achterstraatje is smal en voor 50% overdekt door balkonnetjes) dan kan ik mogelijk ook meteen de nacht erna flink schoonrijden en later in de week nog voor de apk (moet formeel voor de 24ste)

Geplaatst

ik ga vanavond een radio inbouwen en dan ga ik even overleggen maar doe lekker rustig aan wij zullen niet voor 9 uur daar zijn

maar dat hoor je nog verder zijn wij heel erg makenlijk wij vinden alles best

maar de rest hoor je nog

kwa donaties bedoelde ik iedereen op het forum ze waren zo lekker aan het inzamelen dus ik dacht ik gooi er nog eens een uit :wink: ;-)

• Like 1
Geplaatst

Tsja die donaties, daar had ik ook wat meer van verwacht.

Maar ja, het blijft natuurlijk wel een Kia forum hè, hahahahaha!

Laat via PB even weten waar ik mijn 10 euro kwijt kan en wellicht dat anderen toch ook nog wat over

hebben voor het steunfonds van dit project.

• Like 1
Geplaatst

Ik had ook meer verwacht van de donaties

Iemand met zo'n doorzettingsvermogen en een forum lid die te hulp schiet.

Hoop dat het allemaal goed komt met de auto en dat we straks kunnen zeggen:

"gelukkig hebben we de foto's nog".

Ook voor mij een PM waar ik mijn € 10,04 benzine geld en mijn € 7,50 bijdrage

onderdelen naar kan overmaken.

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Geplaatst

xtra40, heb jij een collecte potje voor de heren, indien jullie dat wensen wil ik hier wel tussen zitten maar het komt uiteindelijk allemaal bij de held zelf terecht.

Die auto gaat vast weer rijden (hoop alleen dat er niet toch stiekem al gruis in het blok ligt (maar niets wat daar op wijst)

Ik weet niet hoe groot de kans is dat er gruis in de EGR zit wat later in het blok komt (lijkt mij minimaal want het zal de intercooler induiken)

ondanks de butsen en krassen ga je zo toch meer van zo'n auto houden :D

Geplaatst

ik heb al heel wat stukende turbo,s gezien en vervangen maar nog nooit een stukkende motor gezien door gruis

Da's mooi dat geeft een burger moed.

Mijn dochter (van 3) heeft appelflappen gemaakt, jullie kwamen met zijn tweeen toch??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...