Ga naar inhoud

KIA RIO DESIGN EDITION


Venga1

Aanbevolen Berichten

Dag gezellige Rio-rijders,

Ik heb medio juni een witte superpack besteld, levertijd zou 1-2 maanden zijn... Ik kreeg echter uitstel op uitstel en schip zou nu pas begin oktober binnen lopen. Gevolg 2% extra belasting voor mijn rekening (hoe onterecht ook, kon hier weinig aan veranderen).

Na wat heen en weer mailen uiteindelijk mijn bestelling omgezet naar de Design Edition...

Afweging:

Geen climate controle (gewoon airco), geen smart key, geen middenarmsteun (dashboard, regensensor, fotolijstje, UV-glas en bagagenet konden me niet echt boeien.)

Maar verder heeft hij alle voor mij belangrijke opties. Was nu bijna €1.000 goedkoper uit (na extra belasting superpack), dus had ik geld "over" voor een inbouw Pioneer navigatie-systeem...

Wel nog een maandje extra wachten, maar ik ben blij met mijn keuze voor de Design Edition!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is niet waar!

Jij maakt een afspraak met de dealer, leveren zij later dan moeten ZIJ de BTW verhoging betalen..

ik heb dat bij mijn huis ook voorgehad, doordat sommige leverancier ineens een langer levertermijn hadden moet er meer btw betaald worden, maar dat is dus voor rekening van de leverancier!!

Dit heb ik door een jurist laten uitzoeken!

--- maar je hebt nu uiteindelijk toch een super keuze gemaakt, gefeliciteerd en wij zien graaaaaag foto's!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag gezellige Rio-rijders,

Ik heb medio juni een witte superpack besteld, levertijd zou 1-2 maanden zijn... Ik kreeg echter uitstel op uitstel en schip zou nu pas begin oktober binnen lopen. Gevolg 2% extra belasting voor mijn rekening (hoe onterecht ook, kon hier weinig aan veranderen).

Na wat heen en weer mailen uiteindelijk mijn bestelling omgezet naar de Design Edition...

Afweging:

Geen climate controle (gewoon airco), geen smart key, geen middenarmsteun (dashboard, regensensor, fotolijstje, UV-glas en bagagenet konden me niet echt boeien.)

Maar verder heeft hij alle voor mij belangrijke opties. Was nu bijna €1.000 goedkoper uit (na extra belasting superpack), dus had ik geld "over

Vergeet niet dat je kofferbak ook anders is

En de middenconsole wil ik er eventueel zeker hebben, het verschil is nu maar 330 euro.

Dat vind ik wel heel raar trouwens

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ Remko,

Misschien heb je wel gelijk over wie de BTW verhoging zou moeten betalen. Maar in mijn contract staat toch echt letterlijjk: prijsverhogingen, opgelegd door de overheid, worden rechtstreeks doorberekend aan de klant.

En met een "verwachte" levertijd van 1-2 maanden sta ik waarschijnlijk juridisch ook niet zo sterk... Had ook helemaal geen zin om hier een juridische strijd van te maken, heb het wel besproken, maar dat ging echt niet lukken, heb dus maar "eieren" voor mijn geld gekozen...

@ Venga 1: Doordat op de Design Edition al '15 velgen zitten hoefde ik ook maar minder bij te betalen voor mijn '17 velgen. Totale voordeel voor mij was bijna € 1.000, waardoor ik nu wel Pioneer navigatie kon nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gefeliciteerd,waarom heb je voor de design editie gekozen en wat was voor jou de reden om over te stappen?

De design editie heeft toch een stuk minder opties.

Maar wel mooie volgen

Rede voor de overstap is dat ik mijn kinderen niet meer in de auto hoef te tillen maar ze er zelf in willen/kunnen stappen. Wat ruimte gaan we er bijna tot niets op achteruit en als design edition heb ik een betere uitrusting dan mijn venga met comfortpack. De goede prijs en mooie inruil maken het besluit makkelijker. Waarom geen superpack? De meerwaarde van het pack 1300 euro vind ik het niet waard. (Heb een offerte laten maken voor beide auto's)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ingebouwde navigaties zijn mooi, zolang er maar wel update's van beschikbaar blijven, anders heb je straks een mooi systeem wat met de

dag "dommer" wordt.

Toen ik bij de aankoop van mijn Rio begreep dat de evt. ingebouwde navigatie van Pioneer zou zijn, heb ik daar maar van afgezien vanwege

een eerdere vervelende ervaring met dit merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ Wesley........wel raar verhaal hoor. Als het goed is hebben beide partijen een handtekening gezet en heb je de prijs afgesproken.

Ook vind ik je wachttijd behoorlijk lang.

Ik heb 25 augustus de auto besteld en heb 'm vandaag opgehaald ;)

gefeliciteerd met je 2e auto in een jaar tijd haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ RioTom,

Gefeliciteerd met je nieuwe wagen!!

Ik heb op 14-06-2012 inderdaad een handtekening gezet onder een contract waar dit in staat:

"Conform de Bovag voorwaarden zullen prijswijzigingen, door de overheid opgedragen, te allen tijde worden doorberekend". En een verwachte levertijd voor mijn Rio van 1-2 maanden.

Heb ik me te makkelijk af laten schepen en had ik gewoon op mijn strepen moeten blijven staan??

Gezien alle levertijden op dit forum heb ik wel het gevoel dat de door mij gereserveerde auto al een paar keer aan een snelle koper, betere klant of vriend van de dealer is uitgeleverd. De witte rio superpack komt volgens mij maandelijks met grote aantallen het land in en ik had verder geen speciale opties ofzo... Maar ondanks regelmatig bellen en mailen werd het eerst augustus, toen september en nu kwam het schip pas begin oktober binnen...

Zijn hierop het forum niet meer mensen met deze leveringsproblemen en/of met problemen met nieuwe btw-tarief??

Link naar reactie
Delen op andere sites


IK denk dat je zonder problemen de deal met de dealer had kunnen maken dat hij het btw verschil op zich zou nemen. Bij verwachte levering binnen 1-2 maanden is oktober echt te lang. zeker gezien het feit dat hij bij bestelling al kon zien wanneer de auto komt, Bij mij is de datum eigenlijk al vast want de datum van de aankomst boot met auto is bekend.

Ik zou eens kijken of de anwb of bovag je kan bijstaan in met raad.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

De meeste autofabrikanten lopen nu nog te pushen van koop nu je auto voor 1 oktober en betaald de lagere btw nog.

Die worden nu ook niet meer voor die tijd afgeleverd.

Je hebt je te snel van je stuk laten brengen denk ik Wesley.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb het ook aangegeven bij de dealer (dat ik absoluut niet van plan was de extra Btw te betalen), maar hij gaf aan dat hij echt geen ruimte meer had om hier wat voor te regelen. Al te scherp onderhandeld en teveel voor mijn oude wagen (beetle) gegeven.

Toen kwam hij uiteindelijk met de deal voor de Design Edition (ik twijfelde in eerste instantie al tussen een plus- en een superpack), ben al met al toch wel tevreden met de nieuwe deal, alleen moet ik nu weer wachten tot november...

Bedankt voor de tip, zal eens informeren, maar zit niet echt te wachten op "ruzie" met de dealer waar ik nog regelmatig langs moet mijn toekomstige Rio...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Artikel 6 had ik inderdaad gelezen... Kon de overeenkomst laten ontbinden of een vergoeding vragen. Naar een dealer in een andere stad gaan om dan het hele spel opnieuw te gaan spelen (heb in juni echt een goede prijs gekregen voor mijn inruil), had ik niet zoveel zin in. Vergoeding geven ze bijna alleen bij vastgestelde levertijden, die vermoedelijke levertijd is een indicatie en ga ik denk ik weinig mee opschieten...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Rede voor de overstap is dat ik mijn kinderen niet meer in de auto hoef te tillen maar ze er zelf in willen/kunnen stappen. Wat ruimte gaan we er bijna tot niets op achteruit en als design edition heb ik een betere uitrusting dan mijn venga met comfortpack. De goede prijs en mooie inruil maken het besluit makkelijker. Waarom geen superpack? De meerwaarde van het pack 1300 euro vind ik het niet waard. (Heb een offerte laten maken voor beide auto's)

1300 euro???

Ik heb ook voor beide auto's een offerte laten maken en het verschil is bij mij 600 euro, daarnaast wil ik eventueel de arm steun zowieso hebben en dan scheelt het nog maar 300 euro

Maar natuurlijk is de design editie een mooie auto, maar het verschil is zeker geen 1300 euro.

Mag ik vragen waarin het versvchil werd aangegeven?

Artikel 6 had ik inderdaad gelezen... Kon de overeenkomst laten ontbinden of een vergoeding vragen. Naar een dealer in een andere stad gaan om dan het hele spel opnieuw te gaan spelen (heb in juni echt een goede prijs gekregen voor mijn inruil), had ik niet zoveel zin in. Vergoeding geven ze bijna alleen bij vastgestelde levertijden, die vermoedelijke levertijd is een indicatie en ga ik denk ik weinig mee opschieten...

ik had dit toch niet zo snel geaccepteerd, je dealer had hier veel eerder rekening mee kunnen houden, daarnaast is de auto geen 1000 euro verschil in prijs, en krijg je er toch een aantal extra dingen voor terug.

Kijk alleen maar naar het verschil in materiaal wat voor het dashboard is gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Venga1 zit op hete kolen.....

Doen of niet doen, en het moet deze week, afgeleverd en wel vanwege btw...

Nou gaat het vanwege crisis niet zo best in de autohandel.

Als je op dit moment geen nieuwe auto nodig hebt kun je ook eens gewoon achteroverleunen om te kijken

waar dealers mee komen.

Die hebben tenslotte ook handel nodig.

Zeker richting eind van het jaar als de cijfers "gehaald" moeten worden.

Er komen dus nog veeeeeeeeeeel meer aanbiedingen.

Laat je niet overbluffen vanwege alleen die btw.

grtz!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik betaal nu maar €17.500 (daar komt dan later nog wel mijn Pioneer navigatie bij)

Mijn Superpack was €18.100 en daar kwam dan (helaas voor mij) die extra Btw bij... Dus verschil is voor mij wel degelijk €1.000.

Auto's zijn identiek, inderdaad met uitzondering van eerder genoemde extra's. Geen climate controle (gewoon airco), geen smart key, geen middenarmsteun (dashboard, regensensor, fotolijstje, UV-glas en bagagenet konden me niet echt boeien.)

Ik vond deze extra's mij geen €1.000 extra waard, maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk om te beslissen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...