Jump to content

Wie mist er allemaal het VSM pakket ?

karelesther

Recommended Posts

volgens mij zit het bij ons er ook niet op. maar wil t eerst nog even testen in duitsland in november.

Ik zou dit in iedergeval aangeven bij je dealer.

Je hebt je auto pas,

En je hebt echt geen duitsland nodig hoor, elk dijkje, heuveltje parkeergarage helling moet genoeg zijn.

Ik zou er niet tot november mee wachten...

tja een parkeergarage daar werkt hij bij mij niet. maar het vsm pakket is dus ook een soort traction conrol of niet? dus het is een stuk onveiliger als dat niet werkt? die knop wat daar bij de aan uit knop van start stop systeem zit, als ik daar op druk gaat wel dat tekentje geel branden waar zon slippend autotje in getekend is. dus ik kan het wel aan of uit zetten?

@snellejelle1985

Helling is vanaf 7% veel parkeergarage redden dat niet.

Testen voor je vsm pakket die je kan doen:

- Noodstop waarbij ABS inschakeld iemand laten kijken achter je auto of je remlichten knipperen.

- Helling groter dan 7% opzoeken (succes)

- met nat weer slalom op redelijk glad wegdek. pas op dat je je de controle niet verliest (esp lamp moet gaan branden) of als je het durft veel te hard door de bocht, wederom let op controle. Laatste iets veiligere methode: met spinnende banden wegrijden ook dan gaat soms het esp lampje branden.

Hoe deed je trouwens de HAC test?

De bedoeling is als volgt.

Rijden op de helling, vervolgens stoppen, in neutraal schakelen (makkelijkste te testen blijf hij ook niet hangen door een versnelling), koppeling in en rem los. Nu blijft de auto 5 seconden hangen. Als je het enkel probeert door hard te remmen en deze daarna los te laten werkt het niet. ;)

Sta je in zijn vrij met je koppeling in?

Nee, ik heb het zo getest : koppeling ingedrukt, versnelling in 1, en rem indrukken. Dan rem los laten. Omdat moment zou volgens mij de HAC moeten gaan werken, want je hebt dan tijd genoeg om je voet van de rem naar het gas pedaal te verplaatsen en de koppeling op te laten komen. Maar als ik de rem los laat rolt de auto dus direct naar achter.

Okeej probeer even zoals ik het een post boven jou eerder post heb beschreven:

Rijden op de helling, vervolgens stoppen, in neutraal schakelen (makkelijkste te testen blijf hij ook niet hangen door een versnelling), koppeling in en rem los. Nu blijft de auto 5 seconden hangen. Als je het enkel probeert door hard te remmen en deze daarna los te laten werkt het niet. ;)

Okeej probeer even zoals ik het een post boven jou eerder post heb beschreven:

oke, wederom getest :

- start stop systeem uitgezet

- op een helling staan, rem in drukken

- versnelling in z'n vrij, koppeling los

- rem los laten

- nu zou de HAC moeten werken, maar helaas auto rolt direct naar achteren

De mijne getest , en het werkt.

Als de hillstart werkt, heb je dan 100% zeker de rest van het pakket ook aan boord?

Als jouw auto voor NL bestemd is kun je daar wel van uit gaan maar echt garantie heb je nooit. Echt alles uittesten geeft pas garantie dat je het ook aan boord hebt

Neee koppeling IN. Niet los want dan gebeurt er natuurlijk geen bal..

start stop boeit niet..

Helling remmen

Versnelling vrij koppeling intrappen (want je wilt blijven hangen om te schakelen)

Rem los..

Vreemd. Ik kan de mijne gewoon in de versnelling laten staan en toch pakt de HAC op. Ik hoef niet naar zijn vrij.

nou ik heb weer alles geprobeerd, maar het werkt niet. gisteren een super steile helling genomen maar daar kon ik alleen met de neus naar beneden en dan achteruit testen. ik zou er 'snachts als het rustig een keer achteruit in kunnen rijden. denk dat ik dat vanavond laat maar ga proberen anders. als dit niet werkt ga ik echt na de dealer.

heb trouwens al gebeld, hij had er nog niets over gehoord, maar als dit waar was ging navraag doen bij kia nederland. hij vond dit echt niet kunnen en gaf me meteen groot gelijk gelukkig. heb er wel vertrouwen in dat als het er inderdaad niet op zit, dat we dan wel op een passende manier ( en niet met 100 euro haha ) vergoed worden ( hoop eerder op de gratis inbouw van de pioneer subwoofer of een grote onderhoudsbeurt gratis ofzo ) we zullen zien!

Guest Warmentuuter

Ik heb de hillstart assist tot op heden ook nog niet werkende gekregen. Ik rijd binnenkort even naar een parkeergarage die bijna té stijl is :wink: om te tesen

Valt ook niet mee in Noord Holland om een knappe helling te vinden.

Probeer het viaduct maar over de A9 op de Nijenburger weg.

Ik fiets er iedere dag overheen naar industrieterrein Boekelemeer.

Wij noemen de helling ook wel de Tourmalet.

Van Heiloo af de ergste helling.

Bij mij ontbreekt het VSM pakket ook.. dit is mij ook zaterdag schriftelijk bevestigd door KIA NL. Ze komen nog met een oplossing.. maar mss kunnen we beter een poll starten? dit gaat namelijk een beetje offtopic.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...