Specialmade Posted October 4, 2012 Share Posted October 4, 2012 Dames/Heren Kia rijders, Willen jullie zo vriendelijk zijn om onder de avatar (afbeelding) tenminste het type auto te vermelden. Dat is makkelijker bij het beantwoorden van vragen. Nu moet je telkens gaan zoeken over welk type het gaat en loop je alsnog de kans om verkeerde informatie te geven omdat je met een ander type auto te maken denkt te hebben. N.A.W. gegevens, pincode's etc zijn niet nodig Grtz. Specialmade 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted October 4, 2012 Share Posted October 4, 2012 Goed idee ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted October 4, 2012 Share Posted October 4, 2012 DOEN! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted October 5, 2012 Share Posted October 5, 2012 Handig! Zeker als je niet weet of een bestuurder bv een diesel of benzine uitvoering heeft en of het bouwjaar 2005 of 2012 betreft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted October 10, 2012 Author Share Posted October 10, 2012 Vriendelijk verzoek Nog eens onder de aandacht brengen !!!!! http://www.kiaclub.nl/topic/10756-vriendelijk-verzoek/#entry105837 Grtz. Specialmade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave D Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 Done! Gr. Dave D. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted November 15, 2012 Author Share Posted November 15, 2012 Vriendelijk verzoek (herhaling) Het valt mij (nog steeds) op dat er veel forum-leden het type auto niet vermelden onder de avatar. Daarom wil ik het nog eens onder de aandacht brengen !!!!! http://www.kiaclub.n...ek/#entry105837 Grtz. Specialmade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pipercub Posted November 18, 2012 Share Posted November 18, 2012 @ Specialmade, Maak bij het aanmelden als lid hier verplichte velden van voordat een nieuw lid geaccepteerd wordt. Dan is het probleem al voor een deel opgelost. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted November 18, 2012 Share Posted November 18, 2012 Opzich vind ik dit een prima idee, ware het niet dat ik (nog steeds als mod, al ben ik er bijna niet meer) vind dat je bij het posten van je bericht rekening dient te houden met duidelijkheid. Met andere woorden: Als je een vraag stelt over de koppeling van een Kia Rio van 2001, stel je die vraag natuurlijk al in de afdeling 'Rio' en zet je in het onderwerp een titel zoals bijvoorbeeld 'Vraag m.b.t. Koppeling Rio 2001'. In jouw post licht je dit dan toe, door te omschrijven welke motor versie je hebt, km teller stand, etc.; Gegevens die waardevol zijn voor het verkrijgen van een nuttig antwoord. De Rio van 2001 is immers weer anders als de Rio van 2006 of 2012. Duidelijkheid is van groot belang bij het plaatsen van berichten. Het plaatsen van berichten met halve informatie is nutteloos omdat je daar 'gok antwoorden' op gaat krijgen. De methode zoals hierboven voorgesteld helpt maar: Wat als ikzelf een Punto rijd (is nog waarheid ook) en een vriend/vriendin/familielid een Rio en ik daar dus een vraag over stel? Dan kan er onder mijn Avatar staan dat ik een Punto heb, maar de vraag gaat daar niet over. Natuurlijk is het wenselijk om op zijn minst jouw eigen voertuig in je gegevens te vermelden, maar nog belangrijker vind ik het dat je bij het posten van een bericht zorgt dan jij je vraag duidelijk stelt. Ook onder de afdeling 'vraag en aanbod' komt het nog regelmatig voor dat ik advertenties zie met een titel 'te koop, velgen' terwijl er nadrukkelijk gevraagd is in de regelementen om aan te geven waar die velgen voor zijn, m.a.w. duidelijkheid (in het topic titel). Ik denk dat het wellicht ook wenselijk is dat er vanuit de moderators daar eens wat meer op aangestuurd gaat worden, door mensen aan te spreken op de manier waarop ze hun vraag stellen. Hierbij geld immers: Als jij duidelijk je vraag stelt en daarbij voldoende informatie geeft, is de kans 100% groter dat je een passend antwoord krijgt. Dan tot slot: Natuurlijk is het vervelend als je dan een antwoord krijgt waar je niet op had gehoopt (probleem ernstiger dan je had verwacht, kosten hoger dan je gehoopt had, etc) en er frustraties en/of irritaties ontstaan, maar laten we nou eens proberen om die frustraties en irritaties NIET op het forum te plaatsen. Toevallig werd mijn postvak in afgelopen dagen weer redelijk gevuld vanwege een gevalletje 'irritatie' tussen mensen. Als je die irritatie nou eens via PM ventileert en niet op het forum gaat gooien, houden we het forum gezelliger en schoner. Als je je irritaties gaat plaatsen, krijg je namelijk 99,9% zeker negatieve antwoorden terug. En kijk maar eens naar dergelijke discussies: Die worden in rap tempo langer en negatiever. Maar is het werkelijk nodig om dergelijke irritaties en frustraties publiekelijk te luchten? Zo, enough said.. Nu weer even andere dingen doen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted November 18, 2012 Author Share Posted November 18, 2012 @ Specialmade, Maak bij het aanmelden als lid hier verplichte velden van voordat een nieuw lid geaccepteerd wordt. Dan is het probleem al voor een deel opgelost. Vind dit een heel goed idee en hoop dat de moderator(en) hier eens over willen nadenken. El-Rio-Grande: ik begrijp je stelling dat iedereen duidelijkheid moet geven in zijn berichtgeving maar de praktijk wijst uit dat dit veelal te wensen overlaat. Als er onder de Avatar tenminste het type auto vermeld staat is de vraagstelling, in de meeste gevallen, al duidelijk. Vandaar ook mijn herhaalde oproep om in ieder geval het type auto te vermelden. Grtz. Specialmade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted November 18, 2012 Share Posted November 18, 2012 @ specialmade: Het verplichten om deze gegevens in te vullen bij registratie is niet praktisch. Waarom? Omdat je nog altijd (nieuwe) leden hebt die: 1) aan het verkennen zijn wat voor Kia zij willen en daardoor (specifieke) vragen hebben; 2) Mensen die niet goed begrijpen waarom je dat moet invullen of het daar niet mee eens zijn en er dus naar willekeur iets gaan invullen. het maakt daarbij niet uit of je dit (technisch) in de instellingen gaat aanpassen dat je er werkelijk een auto moet selecteren, want dan kun je er in principe namelijk elke auto invullen die er (ooit) op de weg gereden heeft. Zorgt voor de admin voor een hoop extra werk om dat in te stellen en uiteindelijk levert het 0,0% garantie op dat het altijd klopt. Als we er als moderators meer op toe gaan zien dan posts duidelijker en informatiever zijn, zijn we daar véél meer mee gebaad, dan een dergelijke verplichting inbouwen die geen enkele garantie gaat geven. Ik snap jouw punt, maar probeer het ook eens vanuit de technische / moderator kant te bekijken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted November 18, 2012 Author Share Posted November 18, 2012 Als we er als moderators meer op toe gaan zien dan posts duidelijker en informatiever zijn, zijn we daar véél meer mee gebaad, dan een dergelijke verplichting inbouwen die geen enkele garantie gaat geven. Ik snap jouw punt, maar probeer het ook eens vanuit de technische / moderator kant te bekijken Heldere uitleg, en je punt duidelijk gemaakt. I rest my case Grtz. Specialmade 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted November 18, 2012 Share Posted November 18, 2012 Ik zal dit topic ook even op het mod forum onder de aandacht brengen, zodat mijn collegae hiervan op de hoogte zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
biancaa Posted November 18, 2012 Share Posted November 18, 2012 Ik heb het aangepast 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts