Smart Geplaatst 10 November, 2012 Geplaatst 10 November, 2012 Zeker 'specialmade' gemaakt voor de Venga....maar dan door xtra40!! 1 Quote
HendrikAnton Geplaatst 11 November, 2012 Geplaatst 11 November, 2012 Mobis-Hyundai kitje binnen gekregen ( € 59) nu even de tijd er voor vinden om het er in te zetten , als hij gemonteerd is, dan laat ik dit even weten. en mij bevindingen etaleren. Henk Alles ingebouwd Quote
HendrikAnton Geplaatst 13 November, 2012 Geplaatst 13 November, 2012 Nog twee foto`s Alles werkt prima ongeveer 90 minuten werk. Met dank aan MGA1600 Quote
HendrikAnton Geplaatst 15 November, 2012 Geplaatst 15 November, 2012 Mooi hoor werkt prima, de spiegels klappen dicht na de auto op alarm gezet te hebben en gaan pas weer open als ik mijn sleutel in het contact steekt, om weg te rijden. Dit speeltje was niet nodig.\ maar is wel erg handig. net zo handig als met me lichten (automatisch) Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 15 November, 2012 Geplaatst 15 November, 2012 Alleen even opletten als het knetterhard gevroren heeft, das niet lekker voor je spiegels als ie dan uitklapt Quote
HendrikAnton Geplaatst 15 November, 2012 Geplaatst 15 November, 2012 Alleen even opletten als het knetterhard gevroren heeft, das niet lekker voor je spiegels als ie dan uitklapt dat is bij ieder ander auto merk waarbij de spiegels automatisch in en uit gaan het zelfde probleem. Maar ik begrijp je opmerking. Ik koop wel (als die er zijn) gewatteerde hoezen/handschoen voor als het echt ga vriezen voor de spiegels. Ik heb al de originele raam beschermers. Quote
Specialmade Geplaatst 16 November, 2012 Geplaatst 16 November, 2012 @HendrikAnton, Is de optie "automatisch" in/uit klappen niet te overrulen door de originele schakelaar in de deur ? Ik heb begrepen dat dit met de KIA kabel (binnenkort leverbaar) wel zo is. Grtz. Specialmade Quote
handyman Geplaatst 16 November, 2012 Geplaatst 16 November, 2012 dat vraag ik me af, waar heb je die info vandaan? Quote
Specialmade Geplaatst 16 November, 2012 Geplaatst 16 November, 2012 dat vraag ik me af, waar heb je die info vandaan? Ik heb dit ergens gelezen, maar dat was voor een after market inbouwset. Ook bij info over de kabel is dit, tenminste zo begrepen, ook aan de orde geweest. Je hoort mij niet zeggen dat dit per definitie zo is maar ik kan het me wel voorstellen. De originele schakelaar kan dan als "onderbreker" fungeren. Medio week 49 zullen we het zeker weten..... Grtz. Specialmade Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 16 November, 2012 Geplaatst 16 November, 2012 dat is bij ieder ander auto merk waarbij de spiegels automatisch in en uit gaan het zelfde probleem. Maar ik begrijp je opmerking. Ik koop wel (als die er zijn) gewatteerde hoezen/handschoen voor als het echt ga vriezen voor de spiegels. Ik heb al de originele raam beschermers. Komt een beetje op hetzelfde neer als de automatische stand van de ruitenwissers, die is in de winter ook niet prettig als je wissers aan de ruit gevroren zitten. Quote
Major Case Geplaatst 16 November, 2012 Geplaatst 16 November, 2012 Voor mij hoeven de spiegels niet in te klappen als ik het contact uit zet? Laat maar fijn zitten zo. Wat denk je dat er gebeurt als je caravanspiegels aan/op de spiegels hebt gemonteerd! Juist ja. Koppijn. Quote
Pipercub Geplaatst 16 November, 2012 Geplaatst 16 November, 2012 @ Major Case, Moet je de ramen maar automatisch laten sluiten dan heb je er geen last van. Quote
Major Case Geplaatst 16 November, 2012 Geplaatst 16 November, 2012 Das noggis unne goeie. Slim, heel erg slim. Quote
Smart Geplaatst 17 November, 2012 Geplaatst 17 November, 2012 Komt een beetje op hetzelfde neer als de automatische stand van de ruitenwissers, die is in de winter ook niet prettig als je wissers aan de ruit gevroren zitten. Bij vorst zet ik sowieso de ruitenwissers voor de nacht even omhoog, scheelt namelijk vervanging van de rubberbladen. Quote
renep Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 @HendrikAnton, Is de optie "automatisch" in/uit klappen niet te overrulen door de originele schakelaar in de deur ? Ik heb begrepen dat dit met de KIA kabel (binnenkort leverbaar) wel zo is. Grtz. Specialmade Hoi Specialmade, Met de schakelaar in de auto is het systeem te overrulen. De spiegels klappen daarom ook pas automatisch uit als men het contact aanzet. Quote
Smart Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 Dan is het dus niet te overrulen. Je kunt dus niet zelf bepalen of je de spiegels ingeklapt laat, wanneer je het contact aan zet. Of ik lees het verkeerd..... Quote
handyman Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 zo te zien werkt het hetzelfde als het chinese kabeltje wat de helft kost Quote
HendrikAnton Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 Dan is het dus niet te overrulen. Je kunt dus niet zelf bepalen of je de spiegels ingeklapt laat, wanneer je het contact aan zet. Of ik lees het verkeerd..... nee je leest het goed de knop werkt nog precies het zelfde als voor de aanpassing . alleen na de aanpassing gaan de spiegels dicht als je de auto op slot zet en gaan weer open als je contact maakt met je sleutels om de auto te starten.Voor de duidelijkheid als je je auto verlaat en je zet handmatig de spiegels naar binnen en je zet je auto op slot dan gaan de spiegels niet veranderen van stand want ze stonden al dicht, Quote
Smart Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 Duidelijk, dat betekent dus dat je de spiegels niet kunt overrulen bij vochtige nachtvorst of ijsregen. De electrische spiegels kunnen dus bevroren zijn. Wanneer het contact wordt aangezet loopt men de kans dat de motortjes kunnen doorbranden. Dat is iets waar je wel rekening mee moet houden! Voor de rest zeker een mooie en comfortabele optie! Quote
HendrikAnton Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 Duidelijk, dat betekent dus dat je de spiegels niet kunt overrulen bij vochtige nachtvorst of ijsregen. De electrische spiegels kunnen dus bevroren zijn. Wanneer het contact wordt aangezet loopt men de kans dat de motortjes kunnen doorbranden. Dat is iets waar je wel rekening mee moet houden! Voor de rest zeker een mooie en comfortabele optie! Het enige wat je dan kan doen als je klaar ben met auto rijden en het vries heel erg de auto op slot zetten dmv je sleutel (wel op slot geen alarm geactiveerd / spiegels blijven staan) en maar hopen dat de gevreesde dieven kouwkleunen zijn en niet op pad gaan Quote
Specialmade Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 nee je leest het goed de knop werkt nog precies het zelfde als voor de aanpassing . alleen na de aanpassing gaan de spiegels dicht als je de auto op slot zet en gaan weer open als je contact maakt met je sleutels om de auto te starten. Voor de duidelijkheid als je je auto verlaat en je zet handmatig de spiegels naar binnen en je zet je auto op slot dan gaan de spiegels niet veranderen van stand want ze stonden al dicht, Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat er gebeurt als de spiegels automatisch zijn ingeklapt, ik in de auto stap, dan de schakelaar indruk, en vervolgens de auto start. Blijven de spiegels dan ingeklapt waarbij ik b.v. eerst de spiegel verwarming kan aanzetten. Want dit noem ik dan overrulen. Grtz. Specialmade Quote
HendrikAnton Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat er gebeurt als de spiegels automatisch zijn ingeklapt, ik in de auto stap, dan de schakelaar indruk, en vervolgens de auto start. Blijven de spiegels dan ingeklapt waarbij ik b.v. eerst de spiegel verwarming kan aanzetten. Want dit noem ik dan overrulen. Grtz. Specialmade zodra je de schakelaar indrukt veranderd de stand van de spiegel, nl van ingeklapt naar uitgeklapt of van uitgeklapt naar ingeklapt iets anders doet hij niet en als hij de automatisch instelling heeft dan gaat de spiegel alleen dicht als je je auto op alarm zet (niets anders) en hij gaat alleen open als je contact maakt met je sleutel. dus als je in je auto stapt en je spiegel staat ingeklapt en je druk de schakelaar in dan gaat de spiegel gelijk open als je dan gelijk contact maakt dan gebeurd er niks daar de spiegel al open stond, want met sleutel gaat de spiegel alleen open en met op alarm zetten alleen dicht. Dit automatische in of uitklappen wordt verkregen daar je twee draden gaat solderen en het ene draadje is voor unlock en het andere draadje is voor lock systeem dus alleen open of dicht met de automatische instelling. Hopende dit alles voor je duidelijk is Quote
jafra Geplaatst 19 November, 2012 Geplaatst 19 November, 2012 Hallo Ben het niet eens met de uitleg. Ik ook het het relais van Korea geinstalleerd. Als ik de wagen in de garage rij sluit ik de spiegels met de knop. Als ik later de wagen start blijven de spiegels ingeklapt en moet ik ze handmatig terug openen. Als de wagen terug stop en afsluit werkt alles terug automatisch. Spiegels sluiten bij afsluiten van de wagen en openen bij het opzetten van het contact. groeten jafra Quote
Specialmade Geplaatst 19 November, 2012 Geplaatst 19 November, 2012 @Jafra, Dit betekent dus dat ik met de schakelaar de werking van het automatisch inklappen WEL kan beïnvloeden. B.v. bij vorst kan ik de spiegels inklappen met behulp van de schakelaar. Als ik daarna de auto open zullen de spiegels ingeklapt blijven. Ook al start ik de auto. Ik zou dan idd eerst de spiegel-verwarming aan kunnen zetten om eventueel schade aan de spiegel-motortjes te voorkomen. Grtz. Specialmade Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.