Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Automatisch inklappen van de buitenspiegels

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben je verplicht om montage erbij te nemen ik neem

Aan dat daarvoor ook betaald en dat het best zelf in te bouwen

İs. Heeft iemand al ervaring mee met de dealer kabelsetje??

??plugplay?

De set van de dealer is uit voorraad leverbaar. Het aansluiten van de set is goed te doen maar en moeten wel een aantal contacten omgestoken worden en 1 draad solderen . Ik werk bij Ecs en wij hebben deze set ontwikkeld voor Kia.

Waarom wacht ik dan al 7 weken? Volgens dealer niet op voorraad bij Kia

Geplaatst

Hoi Wil, wij hebben dagelijks leveringen aan de Kia dealers. Vandaag besteld is morgen bij de dealer. Kia nl heeft geen voorraad. Alles gaat via het magazijn in België en in dit geval via ons.

Geplaatst

Hoi Wil, wij hebben dagelijks leveringen aan de Kia dealers. Vandaag besteld is morgen bij de dealer. Kia nl heeft geen voorraad. Alles gaat via het magazijn in België en in dit geval via ons.

Hoeveelkost het als ik het rechtstreeks via jullie bestel?

Geplaatst

Wat vreemd, ik krijg steeds als antwoord dat het nog in backorder staat. Ga morgen maar weer eens vragen hoe het zit.

Geplaatst

Hoeveelkost het als ik het rechtstreeks via jullie bestel?

Dat is helaas niet mogelijk. Wij beleveren alleen de automobielfabrikanten.

Geplaatst

Wat vreemd, ik krijg steeds als antwoord dat het nog in backorder staat. Ga morgen maar weer eens vragen hoe het zit.

Zou best kunnen dat er iets mis is gegaan en dat de dealer denkt dat het nog in nalevering staat.

Geplaatst

Beste,

Ik snap niet waarom dan de magazijn/werkplaats tegen mij zegt dat alles plug&play is en hier in amsterdam/ hebben ze 3 setjes op voorraad.... :))

Maar dan snap ik nu waarom het zo een hoge montagekosten heeft of heb ik dat mis. De set kost 78 euro zonder montage....!
Ik denk dat ik zonder montage neem en het zelf ga uitvogelen??? Iemand al ervaring met dit setje??

Geplaatst

Beste,

Ik snap niet waarom dan de magazijn/werkplaats tegen mij zegt dat alles plug&play is en hier in amsterdam/ hebben ze 3 setjes op voorraad.... :))

Maar dan snap ik nu waarom het zo een hoge montagekosten heeft of heb ik dat mis. De set kost 78 euro zonder montage....!

Ik denk dat ik zonder montage neem en het zelf ga uitvogelen??? Iemand al ervaring met dit setje??

Hoi Sprtage, ik kan je morgen de inbouw handleiding mailen zodat je kan zien welke handeling je moet uitvoeren. Pb me je e mail maar als je deze eerst wil inzien.

Geplaatst

met en multimeter kom je een heel eind, persoonlijk vind ik 78 euro nog vrij prijzig.

Het setje van 8 euro van hierboven doet precies hetzelfde, je moet alleen wat meer solderen  :wink:

Geplaatst

met en multimeter kom je een heel eind, persoonlijk vind ik 78 euro nog vrij prijzig.

Het setje van 8 euro van hierboven doet precies hetzelfde, je moet alleen wat meer solderen  :wink:

En is niet voertuigspecifiek voor Kia. Is niet door Kia getest en vrijgegeven. Wat doet deze als de spiegel geblokkeerd is ? De set van Kia heeft verschillende stresstest doorstaan. Koud, warm , valtesten. Shocktesten enz. Het is meer dan een simpel relais van 8 euro.

Geplaatst

wat een broodje kul als ik me spiegels inklap zit er geen electronica tussen die ook maar iets regelen gewoon 2 draadjes waar een constante plus en massa op staan en als je de knop in drukt dan wisselt dit

om ze deze spaning blijft er opstaan tot dat je weer op het knopje drukt ?????

Geplaatst

wat een broodje kul als ik me spiegels inklap zit er geen electronica tussen die ook maar iets regelen gewoon 2 draadjes waar een constante plus en massa op staan en als je de knop in drukt dan wisselt dit

om ze deze spaning blijft er opstaan tot dat je weer op het knopje drukt ?????

Fijn dat bij jou zo perfect werkt. Dit is een oneindige discussie dus laat het hier ook bij.

Geplaatst

klopt, en die van ons heeft beveiliging als ze te vaak/veel achter elkaar inklappen.dus simpel relais valt wel mee

Ze hadden beter de winterstand erin kunnen zetten bij de KIA versie om ze bij strenge vorst te beschermen door ze uit te kunnen schakelen , maar dat zit er helaas niet in.

• Like 1
Geplaatst

Wat heb je allemaal nodig buiten om de module:

http://www.ebay.nl/i...9#ht_2955wt_978

En de aan/uit schakelaar:

http://www.ebay.nl/i...984.m1439.l2649

En wat is het verschil tussen de bovengenoemde module en deze: http://www.ebay.com/...EWNX:IT&vxp=mtr

Wil graag deze zelf inbouwen maar weet niet zeker of ik de juiste spullen heb daarvoor en of de handleiding van Xtra40 nog geldt voor deze modules met de aan en uit schakelaar.

Geplaatst

het verschil zal wel in het kastje zitten maar met de 2 bovenste heb je prezies genoeg 

en heb je meteen je eigen winterstand met het extra schakelaartje 

mijn hand lijding is niet meer echt helemaal geldig dat was met 2 standaart relays in het begin 

maar je mag tegen die tijd altijd even langs rijden dan help ik je er mee

Geplaatst

het verschil zal wel in het kastje zitten maar met de 2 bovenste heb je prezies genoeg 

en heb je meteen je eigen winterstand met het extra schakelaartje 

Ok bedankt!

Tussen welke draad plaats je de schakelaar?

En werkt de module die jij hebt ook met de afstandbediening dus op afstand?

Geplaatst

ik zet de schakelaar tussen de stroom draad en handyman zet hem tussen de sluitdraad van de cv dus een van deze methode kan je doen 

met deze module werkt het juist op het van en opslot doen van de auto en het maakt daarbij niet uit of je het met de afstands bediening doet of 

via het knopje of sleutel 

auto op slot is spiegels dicht en auto van slot is spiegels open

Geplaatst

@Superrio

Het verschil in beide kastjes is dat de duurdere versie dmv dipswitches werkt voor de keuze uitklappen via contact of via deur open signaal.

De goedkopere versie kan dit ook maar dan moet je 1 draad niet aansluiten (groen= deur open van de CV)

Ik heb de duurdere zelf in mijn Rio en de goedkopere in de auto van vrouwlief, maar ze werken hetzelfde.

Geplaatst

Niet vergeten dat als de dealer de officele set monteert het onder de Kia garantie valt.

Geplaatst

Volgende week woensdag wordt spiegelinklapper ingebouwd. Geen kosten is een deal bij aankoop auto. Gelijk ook leer stoel gerepareerd en de aanpassing aan de plastic rand wat de scheur veroorzaakt.

Geplaatst

@MGA1600: die link naar die yesautopartssupply werkt niet.

Ik zat je verhaal eens door te lezen en het viel mij op dat je het over een soort van programmeren hebt bij jouw unit. Weet je wellicht in welk opzicht?

Wat ik namelijk graag zou willen is dat ik via de afstandbediening de spiegels laat inklappen. Bijvoorbeeld, als ik 2 keer snel achter elkaar op 'locken' druk moet hij de spiegels inklappen. Zou dat mogelijk zijn bij jouw inbouwunit?

Dan deurbekleding kan er weer op en het 'project' is daarmee klaar op het “programmeren” na klaar.
In deze toestand werkt het al, alleen nog niet helemaal zoals het hoort. Nu gaan de spiegels iedere keer naar binnen als de auto op slot gaat en iedere keer klappen ze uit als de deur van het slot gaat. Beetje onrustig leek me dat.....als je wat in de auto wilt leggen gaan je spiegels al uit. Dat moet dus anders……!

Door het contact met de contactsleutel (of in mijn geval de startknop) snel achter elkaar een aantal keren aan/uit te doen wordt het ding vanzelf geprogrammeerd. Ter bevestiging van een geslaagde “programmering” klappen de spiegels op een gegeven moment (na 5 keer aan/uit van het contact) even in en uit.
Voortaan zullen de spiegels automatisch dichtklappen als de auto op slot gaat en pas weer uitgaan als de motor gestart wordt. De gewone inklapschakelaar werkt ook nog en houdt de spiegels desgewenst ingeklapt ondanks het starten van de motor. Handig als je erg krap geparkeerd staat.

Hierbij een paar plaatjes en een linkje naar de leverancier. De prijs is 75 USD inclusief verzending (ongeveer 55 Euro).

Linkje: http://yesautopartsupply.com/shop/step1.php?number=7462

Geplaatst

Bericht van dealer dat het ze niet lukt de spiegelinklappers te monteren. Kon de auto niet ophalen. Nog een dag zonder auto. Balen.

Geplaatst

Het is ook wel heel moeilijk 2 stekkers in elkaar te klikken en 1 draadje te solderen  :wink:

Misschien een hele lange gebruiksaanwijzing hoe ze het moeten doen. Dag ervoor de auto al gebracht voor de inklappers en leer stoel repareren en een wieltje van luchtrooster dat vast zit. En dat lukt ze niet in 8 uur. Denk dat ze gewoon te laat zijn begonnen. Ze hadden 4 uur gepland voor al de werkzaamheden.

Geplaatst

Dealer heeft net gebeld. Ze geven het op. Het werkt niet. Wordt een nieuwe set besteld want ze denken dat misschien relais stuk is. Wordt dus weer een nieuwe afspraak maken en weer een dag de auto kwijt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...