Gast Stief Geplaatst 19 Januari, 2014 Geplaatst 19 Januari, 2014 OK... we maken vooruitgang! Ik zat op de verkeerde plaats blauw/oranje af te takken Bij het meten van blauw en oranje stond er op beide draden constant 12v dus toen had ik snel door dat er iets niet klopte De spiegels klappen nu zoals verwacht in/uit bij het locken/unlocken. Aha wist dat je iets verkeerd deed Mooi dat t werkt. De zwart/ grijze zit volgens mij niet bij t slot maar bij de dikkere kabelbundel. Quote
Mieske007 Geplaatst 31 Maart, 2014 Geplaatst 31 Maart, 2014 Is er iemand in de omgeving van Wijchen die een relais vanuit het buitenland kan monteren (tegen betaling)? Bij mijn Rio hebben de Pimpmasters dit geweldig gedaan maar die wonen helaas zo ver van mij vandaan... Quote
xtra40 Geplaatst 1 April, 2014 Geplaatst 1 April, 2014 hmmmm ik ga vrezen dat je maar wat klusjes moet opsparen en er toch weer een dagje uit van moet gaan maken maar je weet je bent altijd welkom 1 Quote
Filipke Geplaatst 1 April, 2014 Geplaatst 1 April, 2014 Bij vorst zet ik sowieso de ruitenwissers voor de nacht even omhoog, scheelt namelijk vervanging van de rubberbladen. Wat is die ruitenwisser verwarming toch makkelijk op men Carens... Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote
handyman Geplaatst 1 April, 2014 Geplaatst 1 April, 2014 Wat is die ruitenwisser verwarming toch makkelijk op men Carens... Sent from my iPad iusing Tapatalk HD alleen jammer dat ie het alleen op de onderst paar cm werkt en niet de hele ruit Quote
Gast wil51 Geplaatst 5 Februari, 2015 Geplaatst 5 Februari, 2015 Nu merk ik dat automatisch inklappen niet altijd handig is. Het vriest en de spiegels zitten vast. Na inschakelen spiegelverwarming klappen ze na tijdje pas uit. Ik heb de door dealer ingebouwde Kia set. Quote
xtra40 Geplaatst 5 Februari, 2015 Geplaatst 5 Februari, 2015 Nu merk ik dat automatisch inklappen niet altijd handig is. Het vriest en de spiegels zitten vast. Na inschakelen spiegelverwarming klappen ze na tijdje pas uit. Ik heb de door dealer ingebouwde Kia set. daarom maak ik een schakelaartje er tussen zo dat je er in de winter voor kan kiezen om het systeem uit te schakelen zo dat de spiegels uitgeklapt kunnen blijven zeg maar een winter stand :-) 1 Quote
Gast wil51 Geplaatst 5 Februari, 2015 Geplaatst 5 Februari, 2015 daarom maak ik een schakelaartje er tussen zo dat je er in de winter voor kan kiezen om het systeem uit te schakelen zo dat de spiegels uitgeklapt kunnen blijven zeg maar een winter stand :-) Ik dacht dat er een truc was om ze niet te laten inklappen. Is me een keer gelukt maar weet niet meer hoe ik dat deed. Het enige wat mij lukt, is met de knop inklappen en dan met je afstandbediening auto afsluiten. Als je dan contact aanzet blijven de spiegels ingeklapt en gaan de spiegels alleen met de knop weer uitklappen. Kun je de spiegels eerst ontdooien voordat je ze uitklapt. Quote
arjan gt Geplaatst 5 Februari, 2015 Geplaatst 5 Februari, 2015 Als je het knopje van je spiegels naar boven laat staan blijven de spiegels gewoon uit staan. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Quote
Gast wil51 Geplaatst 5 Februari, 2015 Geplaatst 5 Februari, 2015 Als je het knopje van je spiegels naar boven laat staan blijven de spiegels gewoon uit staan. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Is dat zo bij de Sportage 3? Als dat zo is waarom hebben sommigen dan de extra schakelaar gemonteerd om automatisch inklappen uit te schakelen? Zit nu op werk dus kan het niet uitproberen. Bedoel je knopje om spiegels te stellen? Een ander knopje heb ik niet en daarmee kan ik alleen het instellen vergrendelen. Quote
arjan gt Geplaatst 5 Februari, 2015 Geplaatst 5 Februari, 2015 Will51 sorry mijn fout ik wist niet dat het over een naderhand ingebouwde optie ging. Bij mijn Proceed zit een extra knopje naast de spiegel verstelling. Als ik dat knopje naar boven laat staan blijven de spiegels uitgeklapt staan. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Quote
cees Geplaatst 5 Februari, 2015 Geplaatst 5 Februari, 2015 Will51 sorry mijn fout ik wist niet dat het over een naderhand ingebouwde optie ging. Bij mijn Proceed zit een extra knopje naast de spiegel verstelling. Als ik dat knopje naar boven laat staan blijven de spiegels uitgeklapt staan. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk klopt Quote
Specialmade Geplaatst 5 Februari, 2015 Geplaatst 5 Februari, 2015 Ik dacht dat er een truc was om ze niet te laten inklappen. Is me een keer gelukt maar weet niet meer hoe ik dat deed. Het enige wat mij lukt, is met de knop inklappen en dan met je afstandbediening auto afsluiten. Als je dan contact aanzet blijven de spiegels ingeklapt en gaan de spiegels alleen met de knop weer uitklappen. Kun je de spiegels eerst ontdooien voordat je ze uitklapt. Dat is ook de methode om de spiegels niet automatisch te laten uitklappen. Grtz, Specialmade Quote
Specialmade Geplaatst 5 Februari, 2015 Geplaatst 5 Februari, 2015 Nu merk ik dat automatisch inklappen niet altijd handig is. Het vriest en de spiegels zitten vast. Na inschakelen spiegelverwarming klappen ze na tijdje pas uit. Ik heb de door dealer ingebouwde Kia set. Ik heb nog niet meegemaakt dat mijn spiegels vastgevroren zaten, zelf niet tijdens de wintersport waar het behoorlijk vroor. Gebruik de automatische in-/ uitklap functie al twee winters. Van en door Kia ingebouwd. Zelfs onder deze omstandigheden geen problemen. Grtz. Specialmade 1 Quote
Wimis on Geplaatst 5 Februari, 2015 Geplaatst 5 Februari, 2015 Hier ook geen problemen met de winterse omstandigheden van de laatste tijd (in NL) En dat ook met de set van/en ingebouwd door de KIA dealer. Quote
Gast wil51 Geplaatst 6 Februari, 2015 Geplaatst 6 Februari, 2015 Ik denk dat ik in gebied woon waar het vochtig is. Buitenkant spiegels zat ook laagje ijs op. Vanmorgen klapte de spiegels meteen uit. Het vroor wel maar de ramen waren licht bevroren en maar aan 1 kant van de auto. Wel ander probleem nu met de kou. Motor komt niet op toeren en auto staat te schudden na starten. Na een paar minuten loopt de motor weer normaal. Auto net servicebeurt gehad. Mag vanmorgen weer naar de dealer. Zonde van mijn vrije dag. Quote
Wimis on Geplaatst 6 Februari, 2015 Geplaatst 6 Februari, 2015 Moest natuurlijk het "blokkeren" van de spiegels testen en dat is zo juist gelukt. Met de originele KIA dealer inbouwset: -Knopje indrukken, op contact zetten en spiegels blijven ingeklapt. -knopje nogmaals indrukken (dat staat die iets hoger) spiegels klappen uit. -knopje indrukken, contact uit en auto afsluiten..... spiegels blijven staan (uit geklapt) Het werkt dus allemaal (had ook niet anders verwacht) Quote
Gast wil51 Geplaatst 7 Februari, 2015 Geplaatst 7 Februari, 2015 Ook geprobeerd. Een maal werkte het volgens je uitgelegde procedure. Daarna wat ik ook probeer, de spiegels klappen iedere keer in bij auto afsluiten met afstandbediening. Quote
Gast wil51 Geplaatst 16 Februari, 2015 Geplaatst 16 Februari, 2015 Aanvriezende mist en 1 spiegel klapt vanmorgen weer niet uit. Jammer dat de methode van Wimis bij mij niet werkt. Quote
Wimis on Geplaatst 16 Februari, 2015 Geplaatst 16 Februari, 2015 Ook geprobeerd. Een maal werkte het volgens je uitgelegde procedure. Daarna wat ik ook probeer, de spiegels klappen iedere keer in bij auto afsluiten met afstandbediening. Aanvriezende mist en 1 spiegel klapt vanmorgen weer niet uit. Jammer dat de methode van Wimis bij mij niet werkt. Apart.......... weet je zeker dat alles juist is aan gesloten ? Quote
Gast wil51 Geplaatst 17 Februari, 2015 Geplaatst 17 Februari, 2015 Dealer heeft het gemonteerd. Quote
oepi-loepi Geplaatst 8 November, 2015 Geplaatst 8 November, 2015 Ik heb net een video geupload van de installatie van een chinese unit in een Sportage : 1 Quote
oepi-loepi Geplaatst 8 November, 2015 Geplaatst 8 November, 2015 Het enige wat je dan kan doen als je klaar ben met auto rijden en het vries heel erg de auto op slot zetten dmv je sleutel (wel op slot geen alarm geactiveerd / spiegels blijven staan) en maar hopen dat de gevreesde dieven kouwkleunen zijn en niet op pad gaan Het is natuurlijk ook mogelijk om een extra schakelaartje te monteren in de draad die je gemonteerd heb aan de blauwe draad van het slot (slot sluiten). Zo een schakelaartje is netjes weg te werken in het deurpaneel en schakeld de nieuwe unit uit in geval van vorst of sneeuw en de spiegels zullen niet meer inklappen bij het sluiten van de deur. Een eenvoudig drukknopje zal het zeker goed doen. Indien ook dat nog automatisch moet gaan een temperatuurschakelaartje monteren in die draad. Quote
Gast Stief Geplaatst 9 November, 2015 Geplaatst 9 November, 2015 Ik heb net een video geupload van de installatie van een chinese unit in een Sportage : https://www.youtube.com/watch?v=gT2XrheW5ckKeurige video. Hebben anderen vast wat aan.Persoonlijk zou ik alleen die kabelklemmetjes niet gebruiken maar gewoon solderen voor de zekerheid. Quote
Joeyvb Geplaatst 10 November, 2015 Geplaatst 10 November, 2015 Keurige video. Hebben anderen vast wat aan. Persoonlijk zou ik alleen die kabelklemmetjes niet gebruiken maar gewoon solderen voor de zekerheid. Is dit in elke Kia te monteren!? Heb een pro ceed van 2010.... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.