Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Automatisch inklappen van de buitenspiegels

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Aha, vandaar de nick handyman ;)

waar moet ik die multimeter dan inprikken juist? Massa is gewoon ergens stuk bloot ijzer?

Geplaatst

massa inderdaad kaal ijzerdeel (beugel waar je slot invalt op de deurstijl)

plus draadjes in je draadboom aflopen (met een speld gaat dit beter)

suc 6

Geplaatst

Kabelset automatich inklapbare buitenspiegels

Met deze kabelset kunt u de elektrische buitenspiegels automatisch inklapbaar maken, dit is alleen mogelijk vanaf model met een Plus Pack pakket.

Prijs

€ 145,00 incl. montage  Dit is voor de Rio 

Onderdeelnummer

55675ADB00

Geplaatst

massa inderdaad kaal ijzerdeel (beugel waar je slot invalt op de deurstijl)

plus draadjes in je draadboom aflopen (met een speld gaat dit beter)

suc 6

Ik begrijp er niks van.

Op het moment dat ik de draadjes aansluit gaan de spiegels open/dicht.

Als ik dan de eerste keer het contact aanzet, gaan de spiegels open.

Perfect zou je zeggen...

Maar daarna doen ze helemaal niks meer :(

Koppel ik de draden terug af/aan,dan gaat het weer 1 keer goed...

Geplaatst

staat me iets bij dat je het contact keer of 5 aan en uit moet doen achter elkaar om het ding te programmeren

Geplaatst

Er zijn 3 modes:

- Fold/unfold bij afsluiten/openen van de auto met de smart key (dit zou default moeten zijn maar zo gedraagt het zich nu niet)

- Fold/unfold bij start/stop motor (te programmeren)

- Fold bij afsluiten, unfold bij start motor (te programmeren)

4de manier, unlock/unfold bij benaderen auto werkt enkel na extra aansluiten van de paarse kabel en programmatie

Momenteel werkt het op geen van deze manieren waardoor ik denk dat ik toch op een foute kabel heb aangesloten.

Ik heb de ebay-verkoper gemaild met de foto's van hoe ik het had aangesloten via hun handleiding en hoe MGA/Stief het gedaan hebben.

Hopelijk kunnen zij me verder helpen.

Het meten via een multimeter snap ik niet zo goed, waar kan ik juist meten op de draden? Moet ik die allemaal strippen daarvoor??

Geplaatst

nee niet strippen.

gewoon naald in draadje duwen dan hoef je je isolatie niet te beschadigen.

het naaldje kun je dan meten met de punt van je multimeter

Geplaatst

Heb je mijn combi al geprobeerd?

Probeer dat eerst om zeker te weten of je unit wel goed werkt.

proximity kan daarna alsnog wel. Daar heb je ook maar 1 kabel voor nodig bij mijn weten.

Van de aan jou geleverde instructie klopt in ieder geval niet veel.

Geplaatst

Waarschinlijk in de instructie die je erbij hebt niet voor een sportage.

Geplaatst

Wat je ook doet, sluit -als alles werkt- alles svp GOED aan.

Dan bedoel ik solderen en isoleren en NIET met scotchloks/vampire-taps/kabeldieven, die dingen zijn vragen om problemen...

Geplaatst

Ik heb vandaag antwoord gekregen van de eBay-seller. De handleiding is voor een koreaanse Optima. Iets anders hebben ze niet beschikbaar :-\

Stief, ik heb je combi inderdaad geprobeerd. De spiegels gaan dan 1x ongeveer goed, daarna niet meer (zie vorige pagina).

Kabeldieven had ik gebruikt maar dat werkte inderdaad voor geen meter, dus ik zal een andere oplossing zoeken. Solderen ben ik niet de beste in :-)

Geplaatst

nu de Bulgaren ook hier mogen werken, heb ik er een ingehuurd die mijn spiegels in en uit klap, is goedkoper dan alle andere oplossingen ;) en die ik nu heb steelt ze dan dus niet want dan verdiend hij niets meer

• Like 1
Geplaatst

Krijg nou wat, het begon daarnet plots halvelings te werken.

Het is nu dus aangesloten zoals bij Stief/MGA (groen op oranje/grijs op blauw).

Ik ging net een boodschap doen, bij het vertrekken deden de spiegels niks.

Ik kom terug thuis, stap uit en sla de deur dicht, hup, gaan mijn spiegels dicht!

Deur terug open, niks, contact aan, hup, spiegels gaan open...

2x getest, telkens hetzelfde.

Het werkt dus, maar niet zoals voorzien: sluiten bij deur dichtdoen, open bij contact aan.

Dit staat niet in de handleiding, dus heel vreemd toch?

Geplaatst

Haha... we zijn een stap verder.

Gelukkig werkt het in ieder geval.

Hoe wil je het eigenlijk hebben?

Geplaatst

Ik denk dat ik het liefst de proximity actief zou hebben :)

Maar ik zou al blij zijn met open/dicht bij gebruik van de remote.

Nu vind ik het heel vreemd dat de spiegels dicht gaan als ik gewoon de deur dicht doe. Openen bij contact aanzetten kan ik nog mee leven. :)

Geplaatst

Zoals je het nu hebt aangesloten zou t in princiepe dicht bij deur op slot en open bij deur van slot af.

Maar ik begreep dat je jouw setje kunt programmeren door 5x contact aan en uit te doen.

Voor proximity hoef je overigens maar nog een extra kabel aan te sluiten.

De paarse van t kastje naar de zwart/grijze van je deur

Geplaatst

Krijg nou wat, het begon daarnet plots halvelings te werken.

Het is nu dus aangesloten zoals bij Stief/MGA (groen op oranje/grijs op blauw).

Ik ging net een boodschap doen, bij het vertrekken deden de spiegels niks.

Ik kom terug thuis, stap uit en sla de deur dicht, hup, gaan mijn spiegels dicht!

Deur terug open, niks, contact aan, hup, spiegels gaan open...

2x getest, telkens hetzelfde.

Het werkt dus, maar niet zoals voorzien: sluiten bij deur dichtdoen, open bij contact aan.

Dit staat niet in de handleiding, dus heel vreemd toch?

Zo werken de spiegels bij mij ook. Ik heb een set welke door de dealer is ingebouwd.

Als je iets vergeten bent in de auto en je opent je deuren gaan die spiegels tenminste niet meteen "aan de gang".

Je moet je contact aanzetten en dan gaan de spiegels "pas" open.

Ik vind het wel prettig werken zo.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Heb je gezien hoe ze die set hebben ingebouwd?  Hebben ze dan ook die blauwe en oranje gebruikt?

Nee, ik ben daar niet bij geweest, dus ik kan je dat helaas niet vertellen.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Bij mij moest ik na het inbouwen met contact aan eerst een aantal keren op de spiegelknop drukken om ze te programmeren, dus niet het contact 5 maal aan!

Geplaatst

OK... we maken vooruitgang! :-)

Ik zat op de verkeerde plaats blauw/oranje af te takken  :no:

full.jpg

Bij het meten van blauw en oranje stond er op beide draden constant 12v dus toen had ik snel door dat er iets niet klopte :P

De spiegels klappen nu zoals verwacht in/uit bij het locken/unlocken.  :cool: 

@handyman:  jij zegt in het begin van het topic:

"Als je die andere draad nog aansluit,( moet je wel knippen helaas is een lus verbinding. ) dan herkent de auto je smartkey en hoef je niet meer op de knopjes te drukken (zowel deurgreep als smartkey) om de deur te openen of af te sluiten. je spiegels klappen dan ook automatisch in en uit. "

Welke andere draad is dat dan en waar moet hij komen?

Zoals in het schema dat MGA1600 in de startpost toonde?  Het probleem is dat ik op de plaats waar ik nu blauw en oranje hebt afgetakt geen zwart/grijze draad heb.

Geplaatst

Vraagje kan je dit ook uitzetten doormiddel van de knop bijvoorbeeld niet in te schakelen ? Als het gaat vriezen en je spiegels zijn ingeklapt schrik je je de pletter als je spiegels vastlopen op het ijsvorming.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...