Ga naar inhoud

Geen VSM pakket (o.a. Hill Assist) gemonteerd op kia rio


snellejelle1985

Geen VSM pakket gemonteerd op je Rio  

46 leden hebben gestemd

  1. 1. Ik heb het vermoeden geen VSM pakket te hebben

    • Ja en ik heb mijn dealer al geinformeerd
    • Ja maar mijn dealer heb ik nog niet geinformeerd
  2. 2. De dealer heeft zelf geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb

  3. 3. De dealer heeft geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb en heeft KIA Nederland daarover geinformeerd

    • Ja en ik heb al antwoord terug
    • Ja maar ik heb nog geen antwoord terug
    • Nee


Aanbevolen Berichten

Maar weet je al zeker of er wel of niet VSM op je auto zit?

Inderdaad, ik wacht op uitsluitsel van mijn dealer. Het lijkt alsof de brief (in mijn geval email) voorbarig is verzonden. De dealer kwam overigens zelf met het voorstel een nieuwe auto te bestellen, mocht het pakket er niet op zitten. Voorwaarden daarvoor zijn nog niet besproken.

KMNL praat in telefonisch contact graag over het feit dat VSM optioneel is (na een bepaalde periode?). Hier ben ik niet verder op in gegaan, er is in de beschikbaar gestelde informatie ook nergens iets over terug te vinden - zoals al eerder vastgesteld in dti topic.

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo!

Ik ben net gebeld door mijn KIA Dealer,

En jahoor, ook bij mij geen VSM

Maarrrr.. Schijnbaar de rest allemaal wel zoals HAC. Ik ga zaterdag even langs.

De oplossing bij mij was geen €450 aan bonnen maar €450 in mindering op de rekening

Link naar reactie
Delen op andere sites


En jahoor, ook bij mij geen VSM

Maarrrr.. Schijnbaar de rest allemaal wel zoals HAC. Ik ga zaterdag even langs.

Je zou de eerste zijn die geen VSM heeft maar wel HAC en ESS. Denk dat dit dus op een misverstand rust en dat je, net als iedereen, alleen het VSM PAKKET mist, in dit pakket zit ook HAC en ESS.

Lees de voorgaande berichten door en check het VIN nummer op de site, dan is het zeker. Mocht de dealer voet bij stuk houden, neem dan in de nota schriftelijk op dat de vergoeding alleen voor het missen van VSM is EN dat de dealer verklaart dat HAC en ESS wel op jouw auto zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Onderwerp: vreemd verhaal van dealer

Beste allen,

Ook ik heb een Kia Rio waar geen VSM pakket op blijkt te zitten en baal erg, want de veiligheid van de Rio is een van de redenen dat ik hem drie maanden geleden kocht. Hij is niet alleen minder veilig, maar ook daalt hij in inruil/verkoopwaarde. En die zijn beide meer dan 450 waard.

Rechtsbijstand raadt aan om aangetekend bezwaar te maken.

De dealer gebeld die erg vreemd reageerde, vond ik. Dat hij er die ochtend ook pas van had gehoord en dat er een paar mensen langs waren geweest die 'heel blij waren met hun waardebon'. Nog ongeloofwaardiger vond ik dat hij meende dat de Hill Assist en de ESS (noodlicht) er inderdaad niet opzitten, maar VSM wél. Dat vind ik erg vreemd, aangezien de brief van Kia Nederland dat wel zegt en het toevallig ook het enige onderdeel is dat niet direct zichtbaar is.

Met andere woorden; ik heb het vermoeden dat mijn dealer liegt. Als dat zo is dan versterkt dat mijn/onze positie als het komt tot een rechtelijke zaak.

Weet iemand hoe je kan checken of je VSM op je Rio zit -zonder bizarre testritjes te maken enzo, maar via checken chassis nummer of iets dergelijks, bij een onafhankelijke instantie?

Alvast dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Weet iemand hoe je kan checken of je VSM op je Rio zit -zonder bizarre testritjes te maken enzo, maar via checken chassis nummer of iets dergelijks, bij een onafhankelijke instantie?

Ja, door te doen wat 1 bericht boven jouw bericht staat.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook ik heb een Kia Rio waar geen VSM pakket op blijkt te zitten en baal erg, want de veiligheid van de Rio is een van de redenen dat ik hem drie maanden geleden kocht. Hij is niet alleen minder veilig, maar ook daalt hij in inruil/verkoopwaarde. En die zijn beide meer dan 450 waard.

Beide stellingen vind ik persoonlijk onzin, de auto is echt niet minder veilig hoor! En de waarde daalt ook echt niet! Maar dat is mijn mening, het gaat erom wat je eigen gevoel hierbij is.

Weet iemand hoe je kan checken of je VSM op je Rio zit -zonder bizarre testritjes te maken enzo, maar via checken chassis nummer of iets dergelijks, bij een onafhankelijke instantie?

Als je was begonnen te lezen op pagina 1 was je het diverse keren tegen gekomen. Maar met de hand over het hart..... via coolmann_kk (ga aub niet vragen wie dat is :evil: ) of zelf via http://www.bgbox.net/vinvis.php of http://www.autoction.ru/

Maar lees aub eerst het topic eens door, gaat er een wereld voor je open!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien is het goed om nu dit topic te sluiten, een samenvatting te maken van de behaalde resultaten en de mogelijkheden die er zijn weergeven.

Open vervolgens drie topics die elk starten met deze samenvatting:

een moppertopic,

een info topic voor mensen die samenvattingen lastig vinden en

een topic waarin mensen beschrijven hoe zij verder handelen en/of vragen hierover kunnen stellen.

Gewoon een idee.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


gewoon sluiten die boel er zijn nu al zo veel topics geopend voor dit probleempje

en er zullen altijd mopperkonten zijn en mensen die denken dat de auto nu zo onveilig is ?????

goed is het toch nooit hoe goed je je best ook doet

ik zou zeggen geniet van je auto

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gabriel ga lekker met je Kia rijden of ruil 'm in en koop wat anders ;) Als jij je Kia alleen beoordeelt op de aanwezigheid van het VSM pakket, dan vraag ik mij af waar volgens jou de rest van de auto toe doet en waarom je überhaupt een Rio hebt gekocht.

Daarnaast kun je in plaats van hier te bashen ook je energie en frustratie in een dealergesprek kwijt. Wat hebben wij aan jouw overdreven beklaag en nutteloze acties?

'Hoe Kia echt is'....haha, laat mij niet lachen zeg :P wat een zin... :D

Dus jij denkt dat het hele bedrijf KIA een grote oplichter is, die alleen maar slechte auto's verkopen, die nooit fouten maken, die geen 450 euro wil vergoeden of die in dealergesprekken alsnog tot een goede oplossing wil komen?

Noem eens een automerk dat nog nooit terugroepacties heeft gehad, dat de laatste tijd niet in het nieuws is geweest. Denk hierbij aan Toyota, denk hierbij aan VW.

Sorry, maar wat je hier allemaal neerkladdert is wel heeeel naïef en kortzichtig niet waar? Als je een revolutie wilt ontketenen ben je hier vekeerd.

Ik wist niet dat kia een geloof is. ga lekker zondag naar de kiakerk. Ze hebben mij gewoon opgelicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wist niet dat kia een geloof is. ga lekker zondag naar de kiakerk. Ze hebben mij gewoon opgelicht.

daar is een progamma op televisie voor gemaakt daar zou ik gebruik van maken ipv deze site want die is daar niet voor gemaakt :nono: :nono:
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wist niet dat kia een geloof is. ga lekker zondag naar de kiakerk. Ze hebben mij gewoon opgelicht.

Zeer zeker een geloof...... art_kia_sign_cnn.jpg

Ook even voorstellen aan de twee voorgangers.... 01.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wil dit topic best sluiten alleen kunnen dan niet de bevindingen erop gezet worden van de mensen wat ze geregeld of voor elkaar hebben gekregen met het missen van dit pakket .

Ik vind het de keuze aan de poster

Bedankt dat je de keuze aan mij laat, al vind ik dat jij dat als moderator best voor mij had mogen beslissen :)

Maar goed, hieronder dan even een uitleg waarom het topic van mij op slot mag:

Ik heb de laatste pagina's de laatste tijd eerlijk gezegd niet eens meer gelezen, omdat er meer ruzie gemaakt wordt dan over het onderwerp gepraat wordt. Zelf heb ik ook al telefoon gehad van KIA NL en ben nog op schriftelijke bevestiging aan het wachten. Duidelijk is onderhand dat de een het wel eens is met 450 euro aan bonnen en de ander niet. Wel is het zo dat iedereen nu in de eerste instantie gelijk behandeld wordt door KIA NL. namelijk door de bonnen ter waarde van 450 euro. Vecht iemand de tegemoetkoming van KIA NL aan, wordt de behandeling persoonlijk en wordt er door de dealer, koper en KIA NL naar een oplossing gezocht die diegene wél passend vind.

Dus ik denk dat het onderhand wel ongeveer duidelijk is dat dit probleem nu ( onder andere door dit forum en de gesprekken van KCG met KIA NL ) onder de aandacht is gebracht en eindelijk serieus opgepakt is door KIA NL.

De mensen die nu nog erbij komen, komen hier kijken omdat ze de bonnen van 450 euro vanzelf thuis hebben gekregen, vaak zonder door te hebben gehad dat ze geen VSM pakket hadden. Ze zijn namelijk zelf benaderd door KIA NL.

Vooral door dat laatste lijkt het me dus ook beter als dit topic gesloten wordt, aangezien dan de "nieuwe" gevallen gedwongen worden alles van begin tot eind door te lezen en niet steeds opnieuw meteen met vragen en dergelijke te komen. Het begint nu op de laatste pagina's vooral wel erg verwarrend te worden vind ik.

Dus ik zou zeggen, slot erop!

Voor degenen die hun oplossing al rond hebben, of de 450 euro aan waardebonnen geaccepteerd hebben, kunnen we inderdaad misschien het beste een nieuw topic openen. Daar kunnen we dan kijken wat er bij iedereen gebeurd is als oplossing.

Misschien kun jij als moderator dat topic starten, onder een goede titel, en meteen vastpinnen?

Zo niet, lees ik het nog wel en open ik er zelf wel een!

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, maar je probeert wel alle schaapjes binnenboord te houden, hoe verdwaald ook....

Haha dus ook zwarte schaapjes. :)

Als we het maar leuk en informatief houden en niet mensen gaan afzeiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na 33 pagina's is het idd wel aan te raden om dit topic te sluiten.

Je zou een vervolg kunnen openen met als titel "Wat doe jij met je 450 euro aan waardebonnen?"

Ikzelf heb er het VSM pakket wel opzitten en als ik dit zo lees heb ik een waar colletor's item in bezit ;)

We zullen zien wat er over zoveel jaar nog van is blijven hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...