Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Waar staat jouw Rio?

74 leden hebben gestemd

1. 1. Mijn Rio...

• ...staat gewoon buiten, moet ie tegen kunnen
      57
    • ...staat in een carport
      5
    • ...staat in een onverwarmde garage
      8
    • ...staat in een verwarmde garage, niet is goed genoeg voor mijn Rio
      3
    • ...staat in de huiskamer
      1

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik weet niet wat de huizen op dit moment bij jullie doen maar hier is het torenhoog...een huis met een garage koop je niet zo 1,2,3

Geplaatst

Lekker in de garage.

Toen we hier 30 jaar geleden kwamen wonen, in de garage van 9 x 4,4 m ook verwarming aangelegd. Thermostaatkraan staat op 6 graden. Nooit geklooi met ruiten krabben.

• 1 maand later...
Geplaatst

Mag ik even heel hard vloeken?! <insert insult here>

En nadat ik eind november al eens aan de beurt was (€800,= ex. BTW aan schade), was er gisteravond (zondag, 13/01/2013) geen parkeerplek voor de deur en heb ik wederom de Rio 'onder de poort' geparkeerd. Vanochtend wederom € 800,= aan schade... En kan ik wederom beide deuren aan bestuurderszijde laten spuiten.

Ik heb moordneigingen en dan druk ik mij voorzichtig uit...

schade3.jpg

schade4.jpg

Geplaatst

@MarcelC,

Dit is zeker echt balen man.

Binnen 2 maanden 2 keer zo'n schade.

Lijkt wel moedwillig gedaan, op elke deur een kras op nagenoeg gelijke hoogte.

Je zal nog moeten gaan uitrekenen wat voordeliger is, zelf betalen of via de verzekering

met kans op terugval in bonus-malus. sterkte & Suc6

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

@Specialmade:

Dit is dus idd 2 maal moedwillig... Even met verzekring overleggen of ze me kunnen 'matsen' :) Maar als ik ooit die niet-zo-aardige-persoon in mijn handen krijg... *zucht*

Geplaatst

A dat is balen (druk ik me nog ligt uit :online2long: ). Volgende keer gewoon 220v er op :taz: . Sterkte met de afhandeling...

Geplaatst

@Specialmade:

Dit is dus idd 2 maal moedwillig... Even met verzekring overleggen of ze me kunnen 'matsen' :) Maar als ik ooit die niet-zo-aardige-persoon in mijn handen krijg... *zucht*

Hoop dat je wat met de verzekering kunt regelen. En als je dit soort figuren in de kraag kunt grijpen.......

niet praten, fff denken en geen getuigen :wink: Ik begrijp precies hoe je je voelt......

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

@MarcelC;

Waarom klop je niet aan bij het waarborgfonds?

Gewoon zeggen dat je met iemand samen je auto net had gewassen en de kras toen echt nog niet aanwezig was.

Je je auto parkeerde, wat ging eten met dezelfde persoon en toen jullie terug kwamen de kras aanwezig was.

En die !@#$% lijers moeten echt eens leren van andermans spullen af te blijven.

Vind het jammer dat ik het nou nooit zie gebeuren!

Vanacht bij mn vader ook z'n raam ingeslagen en z'n (inbouw) navigatiesysteem gestolen. Het dashboard werd natuurlijk ook verampeneerd

Geplaatst

@MarcelC

Als je zelf schade rijd is het klote, maar dit is gewoon echt &^$&***!!!

Hoop dat dit de laatste keer is voor je! En zo niet dat je ze dan op heterdaad kunt betrappen! Hoewel je in dit land dan waarschijnlijk zelf een paar jaar kunt gaan brommen en de daders een schadevergoeding krijgen... :|

Iiig succes met de afhandeling. Ik kreeg vanochtend met een grote klap een blok ijs op m'n Rio van een tegemoetkomend vrachtwagen. Stond zelf in de file dus kon geen kenteken o.i.d. noteren. Heb ff gekeken of er schade aan mijn auto was maar niks kunnen vinden aangezien hij onder de smurrie zat... Hoop maar dat er niks mee is.

Geplaatst

@Jesse

Waarborgfonds is een leuk idee, maar vergoeden alleen indien schade is veroorzaakt door een ander motorvoertuig. De (nieuwe) krassen op een hoogte van 52 centimeter kunnen gewoonweg niet veroorzaakt zijn door een ander voertuig...

K*t van het de inbraak in je vaders auto!

@Joencis

Helaas maakt niet iedereen het voertuig schoon met deze weersomstandigheden. Heb volledig besneeuwde PA's zien rijden, waarvan zelfs de koplampen niet schoongemaakt waren. Sukkels!

Het dak van een vrachtwagen kom je wat moeilijker bij, maar ook zij zijn verplicht het voertuig te ontdoen van sneeuw en ijs. Hoop dat je Rio in orde is!

@Specialmade

Helaas... Ik heb een goede verzekering, maar op mijn aanbod om een level 5 alarmsysteem incl. o.a. proximity sensor en GPS-tracking (op mijn kosten) in te laten bouwen door een erkend inbouwstation en slechts 1 schade voor rekening (800,= ex BTW) van de verzekeraar, waarbij ik mijn bolus-malus trede behoud, wilden ze niet ingaan.

Ik denk dat ze meer winst maken op de premies. :no: Toch denk ik dat ik een systeem ga aanschaffen. Ben het wel zat...

---------------------------------------------------------------

En 12 volt met 60 ampere is genoeg... Ik stap wel over het kadaver :P

Geplaatst

@MarcelC,

Ik heb even e.e.a. terug gelezen maar zie dat je eind november 2012 en nu in januari 2013 een schade hebt.

Normaliter "mag" je één schade per jaar hebben zonder terug te vallen in het bonus-malus systeem.

Heb je dat al eens nagekeken?. Check gelijk eens of je de mogelijkheid hebt om een bonus bescherming

af te sluiten. Het door jou genoemde systeem is natuurlijk wel mooi maar als je niet in de directe omgeving

zelf aanwezig bent of te laat op de plaats des onheils sta je nog met lege handen. suc6.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Bij mij voor de deur werden ook wel eens vaak de spiegels van auto's afgetrapt. Ik heb toen een camera op de auto gericht gezet om zo de daders te pakken. Maar sinds dien zijn ze niet meer langs geweest. Aan de ene kant fijn, maar zou ook fijn zijn om zoon rot joch een mooie rekening te kunnen geven + aangifte.

@Specialmade

Meerdere verzekeraars hebben dat tegenwoordig ja maar je valt (dacht ik) nog wel terug in je jaren. Alleen word je korting voor de desbetreffende verzekering niet verlaagd.

Pas als je een nieuwe gaat afsluiten komen je jaren dan weer om de hoek kijken. Dit heb ik toen een keer als antwoord gekregen van een verzekering.

Misschien is dat nu niet meer, dus ik kan het fout hebben?

Geplaatst

Zomaar zonder ontheffing een camera naar de openbare weg richten is niet toegestaan. Dit zal dan ook niet als bewijs beschouwd worden door de politie of in ontvangst genomen worden.

Geplaatst

Zomaar zonder ontheffing een camera naar de openbare weg richten is niet toegestaan. Dit zal dan ook niet als bewijs beschouwd worden door de politie of in ontvangst genomen worden.

Hoezo niet? in het openbaar mag je toch filmen?!?!

Geplaatst

https://www.security...eg_filmen?.html

Het ophangen van een camera om daarmee mensen te filmen, is een strafbaar feit, tenzij dit vooraf duidelijk is aangekondigd (art. 441b Wetboek van Strafrecht: maximaal twee maanden cel). Je mag dus wel op straat fotograferen of filmen, maar geen vaste camera ophangen zonder meteen ook een bordje op te hangen dat deze er hangt. Een webcam permanent voor het raam zetten zodat iedereen op straat gefilmd wordt, valt ook onder dit verbod. Als je de camera op voldoende afstand plaatst, zodat mensen niet herkenbaar in beeld kunnen komen, is de webcam wel toegestaan.

Dus of bordje erbij, of onherkenbaar maar dan heb je er geen bal aan...

Eerste google hit ;) Ik wist het gewoon nav een issue met vandalisme tijdje terug. Die persoon had ook camera's hangen omdat het vaak gebeurde maar kreeg op zijn klote van de politie (en daar zaten zelfs stickers op het raam), hoe het is afgelopen weet ik niet.

Overigens staat in die zelfde link dat ze het wel mogen gebruiken desondanks. Zal wel iets met de zwaarte van het incident te maken hebben dus wat dat betreft had ik ongelijk.

Geplaatst

Gedeeltes ja Maar volgens mij zit het probleem in het feit dat je dat ding bewust naar de openbare weg richt. Dus achter je raam meteen naar buiten/ de straat. Ipv stuk van je huiskamer of de tuin.

Maar goed ik ben geen jurist ;) Wellicht wil iemand het hier even uittesten :)

Dat issue met vandalisme waarbij het niet mocht (direct gericht op de straat dus) was van eind december.

Maar ik kan mij voorstellen dat de plaatselijke Gestapo ook niet op de hoogte is van dit soort nieuwe regels mocht het wel mogen.

Geplaatst

Je kan "de plaatselijke Gestapo" ook zelf herkennen en een babbeltje mee maken ;)

Geplaatst

Niet babbelen.

Degelijk veld onderzoek ;)

Halve pand richting de straat volhangen met camera's (al dan niet met borden). En evt zijn rio als Lok rio inzetten.

Ik hoef het niet zo nodig te weten. Was niet van plan camera's richting de straat op te hangen.

Geplaatst

Ik hoop dat je ze te pakken krijgt Marcel.

Of het is misschien wel die "keurige" buurman die jaloers is....Meestal uit onverwachte hoek!

Geplaatst

Specialmade en Bardje-x

Bardje-x heeft gelijk. Mijn verzekeraar biedt ook een zgn. No-Claim-beschermer. Dan mag je 1 maal per jaar een schade claimen en behoudt je je premie, maar niet je schadevrije jaren. Deze worden geregistreerd maar hebben geen invloed op de premie die je betaald. Totdat je overstapt naar een andere maatschappij... En aangezien ik regelmatig shop voor verzekeringen, heb ik deze achterwege gelaten...

Geplaatst

MarcelC.

Er is een uitspraak van de rechtbank Leeuwarden. Dat je een geparkeerde auto die voor het huis staat mag filmen met een camera, dat er dan een stukje van de openbareweg op staat is niet verboden (dit komt overeen wat men ook met het blote oog kan waarnemen) niet mag je stelselmatig de openbare weg filmen. Wel moet je het geluid achterwege laten want daar gelden andere regels voor. Wel zorgen dat de tuinen van de buren niet in het beeld komen, dit is namelijk niet toegestaan. Zorg wel dat je kenbaar maakt dat je een camera hebt geplaatst (sticker of bordje bij of op de voordeur).

Het is te hopen dat je er achterkomt wie dit soort dingen doet en deze persoon of personen dan zelf (met gepast geweld) afleverd bij de politie.

succes man.

Geplaatst

zulke zielige figuren die aan andermans spullen zitten of vernielen ..moeten ze gewoon de handen afhakken :death:

• Like 1
Geplaatst

Hoe lullig het ook is, ik denk dat een paar gastjes je gewoon moeten hebben Marcel.

Ik zou de schade even zo laten........

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...