leonhi Geplaatst 18 Oktober, 2012 Geplaatst 18 Oktober, 2012 Hallo, Zelf heb ik een Kia Rio Design editie besteld, heeft iemand er al foto's van of hem al ergens gezien? Wacht met smart op deze mooie auto. Quote
Remko .me Geplaatst 18 Oktober, 2012 Geplaatst 18 Oktober, 2012 Smart weer gepaaid? Sjonge hij is ook overal bij betrokken! (gefeliciteerd!) Quote
Smart Geplaatst 18 Oktober, 2012 Geplaatst 18 Oktober, 2012 Toevallig een collega een Kia Picanto Design Edition aangepraat. Zij heeft hem ook zeer enthousiast besteld. .....alleen geen foto's beschikbaar van de zwart metallic uitvoering met oranje lederen interieur. Toen maar even gemaild met KMNL. Binnen no-time een paar promofoto's. Quote
leonhi Geplaatst 18 Oktober, 2012 Topic Starter Geplaatst 18 Oktober, 2012 Ik heb hem zelf in het wit besteld ben echt benieuwd Quote
qb38 Geplaatst 19 Oktober, 2012 Geplaatst 19 Oktober, 2012 Hallo, Zelf heb ik een Kia Rio Design editie besteld, heeft iemand er al foto's van of hem al ergens gezien? Wacht met smart op deze mooie auto. Hallo, Mijn naam is Luuk en ben hier nieuw. Ik heb ook deze mooie Kia Rio Design editie besteld en wel in het Black. Wacht ook al meer dan 4 weken kan nu haast niet meer wachtten. Quote
Marsjel Geplaatst 19 Oktober, 2012 Geplaatst 19 Oktober, 2012 Met of zonder VSM? Laat het wel even van te voren controleren.. Quote
Venga1 Geplaatst 19 Oktober, 2012 Geplaatst 19 Oktober, 2012 Met of zonder VSM? Laat het wel even van te voren controleren.. Ik denk dat je hier met de Design edition geen zorgen om hoeft te maken. Waarom? Ik heb pas geleden in dubio gestaan om de Design edition te bestellen, ik ben verschillende dealers afgeweest. Het eerste wat ik vroeg was: weet u van het VSM probleem af en weet u of dit wel in de Design edition zit? Het volgende werd mij toen elke keer verteld: Meneer, we weten van het VSM probleem. De design edition heeft daar zeker geen last van!! Zelf ben ik uiteindelijk niet verder gegaan met de Rio, Hallo, Zelf heb ik een Kia Rio Design editie besteld, heeft iemand er al foto's van of hem al ergens gezien? Wacht met smart op deze mooie auto. Veel plezier met de aankoop, maar waarom hebben jullie een Design edition genomen? Het prijsverschil is echt heel klein tov een superpack, maar de extra's in de superpack zijn behoorlijk veel. Ik heb zowel de Design edition als de superpack laten berekenen tov van de 1000 euro extra inruil maar het scheelde toen maar 500 euro totaal http://www.kia.nl/Mo...Design-Edition/ Quote
Marsjel Geplaatst 19 Oktober, 2012 Geplaatst 19 Oktober, 2012 Ik zou van dat VSM gebeuren toch niet zo zeker zijn, zeker gezien volgende reactie in het VSM topic: http://www.kiaclub.nl/topic/10822-geen-vsm-pakket-oa-hill-assist-gemonteerd-op-kia-rio/page__st__100#entry107643 Betreft een Design Edition, blijkbaar na controle zonder VSM? Quote
Venga1 Geplaatst 19 Oktober, 2012 Geplaatst 19 Oktober, 2012 [quote name=Marsjel' timestamp='1350637532' post='107700 Ik zou van dat VSM gebeuren toch niet zo zeker zijn, zeker gezien volgende reactie in het VSM topic: http://www.kiaclub.n...100#entry107643 Betreft een Design Edition, blijkbaar na controle zonder VSM? Mmm, dit is zeer kwalijk!!! Kia blijft gewoon doorgaan met het leveren van incomplete Rio's Dit terwijl KIA er gewoon vanaf weet!! 1 Quote
Marsjel Geplaatst 19 Oktober, 2012 Geplaatst 19 Oktober, 2012 Vraag is uiteindelijk dan ook hoe het zovaak mis kan gaan.. fabriek en installatie is deels automatisch volgens mij? maar hoe kan het zo zijn dat er zoveel auto's in gebreke zijn.. en inderdaad ze blijven ze lekker gewoon leveren, en uiteindelijk zijn de dealers hier verantwoordelijk voor. Dergelijke productie series mogen uberhaupt (zonder voorvermelding van het gebrek) geleverd worden. Kijk, misschien met korting op de markt brengen of zo maar niet als volwaardig product. Probleem is alleen lastig gezien het niet achteraf gemonteerd kan worden en vervanging de enige mogelijkheid is.. zal mede wel de reden zijn dat ze het niet aan de grote klok hangen.. maar als de nieuwe design edition het ook al heeft.. blijkbaar nog niet opgelost dus. Quote
leonhi Geplaatst 19 Oktober, 2012 Topic Starter Geplaatst 19 Oktober, 2012 Hallo, Mijn naam is Luuk en ben hier nieuw. Ik heb ook deze mooie Kia Rio Design editie besteld en wel in het Black. Wacht ook al meer dan 4 weken kan nu haast niet meer wachtten. Dit wordt de 6de week hadden mij beloofd dat hij er vrijdag zou zijn, maar jammer genoeg nog steeds niet Quote
wilcot Geplaatst 19 Oktober, 2012 Geplaatst 19 Oktober, 2012 De Design edition wordt binnen 2 weken in nederland verwacht, aldus mijn dealer die ik er vandaag nog over gesproken heb. Ik wacht rustig af wanneer mijn witte er is. Dus een design edition zonder vsm al in nederland lijkt mij niet mogelijk. Maar we zullen het testen als hij er is. :-) Quote
Principia Geplaatst 19 Oktober, 2012 Geplaatst 19 Oktober, 2012 De Design edition wordt binnen 2 weken in nederland verwacht, aldus mijn dealer die ik er vandaag nog over gesproken heb. Ik wacht rustig af wanneer mijn witte er is. Dus een design edition zonder vsm al in nederland lijkt mij niet mogelijk. Maar we zullen het testen als hij er is. :-) Mijn Kia rio Design wordt 16-11-12 verwacht, hierbij had ik van de dealer al het chassis (VIN) nr. ontvangen, dit heb ik direct door Coolman laten controleren, waarbij helaas bleek dat hierop het ESS, VSM en HAC pakket ontbrak. Ik heb dit direct teruggekoppeld naar de Dealer dit weer doorgegeven heeft aan Kia Nederland. Quote
Presiozo Geplaatst 20 Oktober, 2012 Geplaatst 20 Oktober, 2012 Ik zou in dat geval direct door de dealer laten garanderen dat het erop zit en zo niet dat ze dan een nieuwe wagen voor je regelen waar het wel op zit. Op die manier heb je het vanaf KM 0 al aangegeven en is de auto nog nieuw ( zonder afschrijving ) Zodra je weg bent gelijk maar even een helling opzoeken ? Quote
Principia Geplaatst 20 Oktober, 2012 Geplaatst 20 Oktober, 2012 Ik zou in dat geval direct door de dealer laten garanderen dat het erop zit en zo niet dat ze dan een nieuwe wagen voor je regelen waar het wel op zit. Op die manier heb je het vanaf KM 0 al aangegeven en is de auto nog nieuw ( zonder afschrijving ) Zodra je weg bent gelijk maar even een helling opzoeken ? Is al zo geregeld, Kia NL geeft maandag as. antwoord en zullen waarschijnlijk met 2 opties komen, compensatie bij afname of andere auto, heb nl nog niet afgenomen Quote
Presiozo Geplaatst 20 Oktober, 2012 Geplaatst 20 Oktober, 2012 Ja, precies. goed gedaan. gelukkig dat je er op tijd bij bent mede dankzij het forum. Quote
leonhi Geplaatst 21 Oktober, 2012 Topic Starter Geplaatst 21 Oktober, 2012 Bedankt, voor de moeite principia, ik ga zeker morgen nog even naar de dealer om het te laten bevestigen dat het op mijn design editie wel zit. Quote
leonhi Geplaatst 22 Oktober, 2012 Topic Starter Geplaatst 22 Oktober, 2012 En vandaag bij de dealer geweest, en raad eens????? geen VSM pakket op mij Kia Rio Design editie, als ik hem met VSM wil hebben dan kon ik nog 2 maanden extra wachten, omdat de 2de lichting wel goed was, sorry maar waarom bestel ik hem dan zo vroeg? dus kort gezegd iemand die hem vorige week heeft bestelt heeft hem eerder dan ik die hem 2 maanden geleden besteld heeft. En als je om korting vraag komen ze met het wel bekende verhaal, meneer ik kan echt niks meer dit is de bodem prijs. iemand nog tips???? Quote
Remko .me Geplaatst 22 Oktober, 2012 Geplaatst 22 Oktober, 2012 ja laten komen en achteraf zeiken.. das een andere mogelijkheid.. keuzes keuzes Quote
Jordan Geplaatst 22 Oktober, 2012 Geplaatst 22 Oktober, 2012 iemand nog tips???? Ik heb misschien makkelijk praten maar kun je de auto niet annuleren en voor een ander type uit voorraad gaan? Anders zit er niks anders op dan wachten lijkt me. Quote
Venga1 Geplaatst 22 Oktober, 2012 Geplaatst 22 Oktober, 2012 ja laten komen en achteraf zeiken.. das een andere mogelijkheid.. keuzes keuzes Remko dit lijkt mij niet het beste advies, dit omdat het probleem bekend is! Volgens mij heb je de volgende mogelijkheden 1 accepteren dat het er niet inzit. 2 niet accepteren en wachten op de mogelijke volgende zending, let op het is een tijdelijke uitvoering, komt er nog wel een extra zending? 3 kijken of je een superpack kan krijgen met vsm. Ik heb naar beide versies gekeken, Onderaan de streep scheelde het uiteindelijk "maar" 500 euro,maar je krijgt daarvoor wel meer auto. Ter compensatie kan kia/dealer hierin meebetalen. Quote
Wesley Geplaatst 22 Oktober, 2012 Geplaatst 22 Oktober, 2012 Het scheelt niet "maar" €500... Je vergeet elke keer dat de Design Edition al velgen heeft!! Dus neem je 17" phantom velgen, dan krijg je meer dan de helft korting en is het verschil wel bijna €1.000 met een SuperPack... Ik krijg ook mijn Design Edition in November en zojuist van Coolman vernomen dat die ook niet is voorzien van een VSM-pakket... Morgen maar eens bellen met de dealer... Quote
Venga1 Geplaatst 22 Oktober, 2012 Geplaatst 22 Oktober, 2012 Ja, daarin heb je gelijk. Maar qua directe kosten is het wel zo . Als je voor de Phantom velgen wil gaan moet je sowieso meer bijbetalen. Maar de special editie staat op 15 inch velgen die op de phantom velgen lijken. Phantom velgen zijn 17 inch velgen, niet iedereen wil 17 inch velgen Mijn persoonlijke mening is dat de special edition een voordelige keuze lijkt, maar als je alles bij elkaar optelt is het misschien zelfs wel een dure optie. Kijk wat je bij een superpack meer krijgt, let alleen al op de kwaliteit van het dashboard. Rij een winter door, spaar voor een set velgen , koop volgend jaar een andere set velgen en zet op je huidige set winterbanden of ruil de stalen velgen in. Ik wil helemaal niet mijn gelijk hebben hoor, maar niet voor iedereen zijn siervelgen een must have optie. Dat zou ook later kunnen. En wil ermee aangeven dat de dealer in dit geval ook er in moet bijdragen. Ik blijf het een vreemd verhaal vinden dat er nog steeds incomplete Rio's worden geleverd. Quote
leonhi Geplaatst 24 Oktober, 2012 Topic Starter Geplaatst 24 Oktober, 2012 Het scheelt niet "maar" €500... Je vergeet elke keer dat de Design Edition al velgen heeft!! Dus neem je 17" phantom velgen, dan krijg je meer dan de helft korting en is het verschil wel bijna €1.000 met een SuperPack... Ik krijg ook mijn Design Edition in November en zojuist van Coolman vernomen dat die ook niet is voorzien van een VSM-pakket... Morgen maar eens bellen met de dealer... Ik heb ook zelfs hier en daar gelezen dat als je bv. je kia rio in 2013 krijgt je weer wegenbelasting moet betalen, dus als je voor optie 2 zou gaan dat de auto 16-01-2013 geleverd wordt, kan je ( 32 * 12 = €384,- ) extra betalen dat jaar. Zelf ga ik opperen dat ik eventueel de rio super pack wil tegen een kleine bij betaling. Die kan dit jaar nog geleverd worden Quote
BarneyRubble Geplaatst 24 Oktober, 2012 Geplaatst 24 Oktober, 2012 Ik krijg over een week ongeveer mijn Rio Superpack. Hoe kan ik voordat ik betaal en zonder eerst te moeten rijden weten of het vsm pakket erin zit? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.