handyman Geplaatst 29 November, 2012 Geplaatst 29 November, 2012 W.B bevroren sloten; uit de oude doos.. Boterhamzakje met warm water tegen slot houden doet wonderen. Daarna dat water niet op straat keilen voor de fietsers natuurlijk wie heeft er nu nog geen CV op zijn auto geklooi met bevroren sloten is niet meer van deze tijd hoor 1 Quote
Rio Rio Geplaatst 29 November, 2012 Geplaatst 29 November, 2012 CV is het probleem niet. Als je geen afstandsbediening hebt zul je toch een probleem hebben Zelfde geld voor je tankdeurtje 1 Quote
blackviper Geplaatst 29 November, 2012 Geplaatst 29 November, 2012 Maar zodra het al een beetje warm word(ong. 7 graden zijn zomerbanden beter. Dus zoals presiozo al zei. Als er sneeuw ligt of ijzel dan neem ik de fiets wel. Dat is dus onzin. Ze slijten alleen eerder. Met winterbanden heb je altijd meer grip dan zomerbanden. Door het profiel voeren ze meer af. Quote
bob Geplaatst 29 November, 2012 Geplaatst 29 November, 2012 deurrubbers inspuiten met siliconenspray Quote
bigwade Geplaatst 29 November, 2012 Geplaatst 29 November, 2012 deurrubbers inspuiten met siliconenspray Dat gaat kraken als een gek ! Siliconenspray is prachtig spul, maar hou het weg bij auto's zo hebben we gehoord bij de poetsdag te Zundert.. Quote
Forest Geplaatst 29 November, 2012 Geplaatst 29 November, 2012 Het is bijna december en het heeft niet eens gevroren dus ik zet er geen winterbanden er meer op. Scheelt mij toch weer 700 euro. Volgens mij begint de winter pas rond 21 december en kan er nog genoeg komen. Quote
Forest Geplaatst 29 November, 2012 Geplaatst 29 November, 2012 Dat is dus onzin. Ze slijten alleen eerder. Met winterbanden heb je altijd meer grip dan zomerbanden. Door het profiel voeren ze meer af. Ik denk dat dat ook niet waar is, een zomerband zal in de zomer beter en comfortabeler presteren dan een winterband. Quote
blackviper Geplaatst 29 November, 2012 Geplaatst 29 November, 2012 Ik heb het dan ook over grip niet comfort. Quote
Forest Geplaatst 29 November, 2012 Geplaatst 29 November, 2012 Ik heb het dan ook over grip niet comfort. Daarom zeg ik ook beter en dus ook meer grip. Quote
bob Geplaatst 29 November, 2012 Geplaatst 29 November, 2012 Dat gaat kraken als een gek ! Siliconenspray is prachtig spul, maar hou het weg bij auto's zo hebben we gehoord bij de poetsdag te Zundert.. heb er nog nooit problemen mee gehad Quote
Smart Geplaatst 29 November, 2012 Geplaatst 29 November, 2012 Volgens mij begint de winter pas rond 21 december en kan er nog genoeg komen. De wereld vergaat op 21 december a.s.! Waar maken we ons toch eigenlijk allemaal druk om? Quote
RB- Geplaatst 29 November, 2012 Geplaatst 29 November, 2012 Dat is dus onzin. Ze slijten alleen eerder. Met winterbanden heb je altijd meer grip dan zomerbanden. Door het profiel voeren ze meer af. Niet helemaal mee eens winterband is gebaseerd op lage tempraturen dus zal nooit dezelfde prestaties leveren in de zomer zoals dat ie dat in de winter kan, de samen stelling van het rubber. De lamellen die open gaan staan net voordat de band de sneeuw/ijs/water raakt en weer dicht gaan als ze loskomen van het wegdek voeren het water etc af. Dit gebeurdt dus beter bij koude omstandigheden Dus 20 graden is niet ideaal Dat je grip slechter wordt met je winterband in de zomer is idd niet waar, winterband is zacht rubber. Zacht rubber op warm asvalt plakt lekker! (Al speelt het profiel hierin ook een belangrijke functie) Quote
bigwade Geplaatst 29 November, 2012 Geplaatst 29 November, 2012 Hou es op met dat winterbanden gezeur, daar maak je maar een nieuw topic voor aan of google eens op KiaClub.nl+winterbanden. Het gaat hier om winterklaarmaken met tips en tricks. Dus toedels met die banden, die kennen we nu wel. Quote
RB- Geplaatst 29 November, 2012 Geplaatst 29 November, 2012 Onder winterklaar maken behoort ook de discussie winterbanden bigwade In Diversen landen is er geen wettelijke regeling, maar zijn winterbanden wel aanbevolen. Bij een ongeluk op je zomer banden is de kans zeer groot dat de aansprakelijkheid bij jouw wordt gelegt en kan leiden tot strafrechtelijke vervolging. Winterklaar maken( voor bv wintersport ) Ruitenwissers controleren( staat van rubber ) Ruitenwisser vloeistof vullen met antivries versie Verlichting controleren(evt reservesetje lampen) Vloeistoffen van de auto controleren Sneeuwkettingen/winterbanden (verplicht in div wintersport bestemmingen) Een matje om evnt op te zitten bij t wisselen Veiligheids hesje Bandenspanning/staat van de banden Zaklampje (ligt niet in de weg maar kan hadig zijn) TomTom of andere navigatie. flitspalen uitzetten( levert in bv frankrijk bizare boetebedragen op) En zo kan ik nog wel even doorgaan 1 Quote
bigwade Geplaatst 29 November, 2012 Geplaatst 29 November, 2012 Kijk, daar hebben we wat aan.. Matje en Zaklampje.... Quote
dijk48 Geplaatst 29 November, 2012 Geplaatst 29 November, 2012 Kijk, daar hebben we wat aan.. Matje en Zaklampje.... Ik heb de stellige indruk dat RB- hier serieus post. Zo'n reactie doet daar afbreuk aan. Winterklaar maken voor de wintersport: vergeet ook niet om waxinelichtjes onder handbereik te hebben voor het geval je in de file/ noodweer terecht komt en urenlang vaststaat op de snel-/ doorgaande weg. Waxinelichtjes verlichten niet alleen maar verwarmen ook erg goed. Zorg er ook voor dat je drinken onder handbereik hebt. Quote
RB- Geplaatst 30 November, 2012 Geplaatst 30 November, 2012 Idd van dijk, zorg dan in dat geval ook voor vuur! Maar wat ook helpt -parkeer je auto niet op de tocht Klinkt raar maar: Accu blijft toch eeen paar graad minder koud(ideale temp voor een accu is rond de 15-20 graden om te presteren) -scheelt krabben -je banden geven warmte af. Ligt er een laagje ijs onder het verse bak sneeuw waar jij geparkeerd heb zou je best eens een stukje verder kunnen staan de volgense morgen ( spreek uit ervaring ) -Parkeer zo dat je motorkap goed bereikbaar is voor starthulp! Waarneer jij hem ergens in een hoek parkeert met de neus onder een trap of iets, wordt het lastig! En zoals bigwade reageerde op me matje en zaklamp, waarneer jij savonds kettingen moet leggen onderaan de pas, ben jij blij met een matje/karton waar je op kunt liggen. En toch wel handig die vrouw de bij schijnt met de zaklamp! Quote
RB- Geplaatst 30 November, 2012 Geplaatst 30 November, 2012 En bij het wegzetten van je wagen .zet je blower,radio,spiegel/achteruit verwarming uit etc Maar nog belangrijker je wissers! Zodat ze niet gaan proberen te wissen als jij een pak ijs en snel op je vooruit hebt liggen en het zekeringentje springt ( natuurlijk had je wel reeserve zekerkingen in je lampendoosje) Quote
blackviper Geplaatst 30 November, 2012 Geplaatst 30 November, 2012 Je kan de ruitenwissers ook omhoog zetten spaart sowieso je bladen Verder heb ik 2 van die honingraad matten achterin om onder de aandrijfwielen te leggen helpt perfect. En een schop omdat de sneeuwschuiver altijd een pak sneeuw voor onze parkeerplaatsen schuift. Quote
RB- Geplaatst 30 November, 2012 Geplaatst 30 November, 2012 Ja goed plan om ze omhog te zetten, en dan loopt er en klootzak langs die er een tik tegen geeft en is er meer verrot dan je rubbertje Quote
blackviper Geplaatst 30 November, 2012 Geplaatst 30 November, 2012 Valt ook wel mee.. En waarom zouden mensen, zeker in een wintersport gebied, dat doen?? Die zelfde klootzakken kunnen sowieso je auto wel slopen als ze willen.. Je antenne er aftrekken weet ik veel wat nog meer.. Quote
Specialmade Geplaatst 30 November, 2012 Geplaatst 30 November, 2012 Het 's-avonds omhoog zetten van de ruitenwissers is in de wintersport gebieden en m.n. Duitsland heel gebruikelijk. Scheelt het vastvriezen van de (rubbers) ruitenwisser en maakt het ruiten krabben meteen een stuk makkelijker. Ik heb nog niet meegemaakt dat door het omhoog zetten van de ruiten wissers schade is ontstaan door een of andere k#@@$k. Grtz. Specialmade Quote
sarkesteijn Geplaatst 30 November, 2012 Geplaatst 30 November, 2012 De wereld vergaat op 21 december a.s.! Waar maken we ons toch eigenlijk allemaal druk om? Mee eens!! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.