Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

weer een creative zaterdag van de PimpMasters

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik vind het heel sjiek geworden, alleen stoort mij persoonlijk het feit dat de stukken "nep-grille" bij de mistlampen nu ook

in kleur zijn. Omdat dat eruit ziet als een grille en de rest van de grilles zwart zijn lijkt me dat in zwart veel consequenter.

Dus wel de randen in kelur, maar het midden toch (mat)zwart lijkt mij mooier. Misschien een plastidip-projectje?

Geplaatst

Dank je wel zijn er ook erg blij mee met het eindresultaat

dag heren hebben jullie de site skirts ook zelf gespoten en ikzie dat het met de booskijkers toch gelukt is om een strak resultaat te bereiken
Geplaatst

Glimmende randjes eraf :thumbsup: Ziet er 10 keer strakker uit...

wat is er mis met glimmende randjes? Ik ben trots op me bling bling hoor bedankt theo.
Geplaatst

Ik vind pimpen al snel teveel maar toegegeven heren, het ziet er mooi en niet overdreven uit.

Geplaatst

TOP!

Kun je idd een schemaatje uittekenen voor de bestuurdersruit? Ben daar wel heel benieuwd naar...

ik ook

Geplaatst

nee hoor het is geen geheim het schemaatje zit er gewoon bij je moet alleen alles goed meten

en zo als dat vroeger al was meten is weten en de goede schema en tekening lezers komen hier wel uit :wink:

het is geen onwil van ons maar gewoon niet te doen om een schema te maken omdat onze ervaring is dat er nog wel eens een andere kleur word gebruikt door kia

dus daar is hij weer meten is weten

Geplaatst

Het schema kom ik wel uit, aar ik ben heel benieuwd naar jullie oplossing voor de bestuurdersruit.

Ik heb wel een uitleg zien staan, maar die was iets te summier, waardoor me niet duidelijk was wat er gedaan is.

Geplaatst

oke ik heb als extra 2 relays een flinke sperdiode en een extra tijds gestuurd relay gebruikt 

vervolgens heb ik op de deur motor met de sperdiode op de geschakelde stroom een constante stroom gezet 

zo dat je je raam ook kan bedienen als je contact uit is ik heb dat juist op e motor gedaan en een sperdiode tussen de orginele bedrading gemaakt 

zo dat alleen de bestuurders motor van stroom word voorzien en niet ook de bedienings knoppen kast (anders kan je alle ramen bedienen en nu alleen de bestuurders deur)

het raam word bediend met 2 massa signalen een voor openen en een voor sluiten nu heb ik een extra relay gebruikt om het open signaal te onderbreken als het contact uit is 

anders kan je je raam open doen als het contact uit is 

en met en ander relay schakel ik het tijds gestuurd relay deze word namelijk door massa signaal getrigert en de kast stuurt een + signaal en die moest dus worden omgezet 

nu kun je dus de uigaande signaal van het tijds gestuurd relay koppelen tussen het sluitsignaal even de tijds duur instellen en 1.5 a 2 seconden extra is voldoende om het raam wel helemaal te kunnen sluiten 

waarom het bestuurders raam er langer over doet om helemaal dicht te gaan is mij ook een raadsel ??

ik hoop dat je hier iets mee kunt als ik weer eens goed in me tijd zit zal ik wel eens een schema of een uitgebreide uitleg maken 

maar ik ben hier een hele tijd mee bezig geweest om dit uit te puzzelen dus is ook niet even 1 2 3 op papier te zetten maar word wel vervolgt 

• Like 1
Geplaatst

Ik snap niet precies wat je gedaan hebt, maar begrijp dat het niet heel simpel is.

Dat de bestuurdersruit langzamer loopt nu kont waarschijnlijk door de diode; die kost je tussen de 0,4 en 0,7V aan spanning op de motor.

Geplaatst

nee ik bedoel dat de bestuurders raam van zich zelf al langzamer om hoog gaat dat heeft er niks maa te maken dat er nu een diode tussen zit 

als het raam net zo snel omhoog zou gaan als het bijrijders raam dan had ik de extra tijds gestuurd relay niet nodig die het raam net een seconde langer aanstuurt dan de module doet 

en het is niet heel erg moeilijk het aansluiten maar je moet een paar handelingen extra doen voor het bestuurders raam klinkt altijd erger dan het is  :wink:  :wink:

Geplaatst

Vandaag officieel uitgereikt aan....Buurman & Buurman, euhhh ik bedoel de Pimpmasters of course!

logo_kia_eom_1213_zpsfd51a3d2.jpg

• Like 5
Geplaatst

Kijk met dat mooie licht kun je goed de weg terug vinden (ook op zand paadjes) :wink: ;-)

En een paar mooie fotos komen er zeker aan

Het was weer gezelig zou zeggen tot volgende week

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...