Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Kia rijders,

Vandaag heb ik de zomerbanden vervangen door winterbanden. Maar wat is de juiste bandenspanning. Als ik kijk op het bandenspanningslabel op de b style van de auto. Moet ik in de winterband (185/65/15) 2.2 bar doen. Maar dit lijkt me toch weinig. Hoeveel bar gaat er eigenlijk in de zomerband (phantom velgen). WIe kan mij helpen?

Groetjes Ted

Geplaatst

Yep, 2.2 bar looks good to me!

De zomerbanden weet ik niet, ligt natuurlijk aan de grootte van de band.

Geplaatst

Denk dat het aan het type Rio ligt welke je hebt. Die van mij, het nieuwe type, gaat veel meer in.

Zowel zwaar als licht beladen 2,5 bar voor en 2,3 bar achter. Heb geen onderscheid gezien tussen zomer en winterbanden.

Geplaatst

Denk dat het aan het type Rio ligt welke je hebt. Die van mij, het nieuwe type, gaat veel meer in.

Zowel zwaar als licht beladen 2,5 bar voor en 2,3 bar achter. Heb geen onderscheid gezien tussen zomer en winterbanden.

Bedankt voor je reactie. Ik heb de Kia Rio 2012. Op de bandenspanningslabel staat 2.2 bar. Maar dit vind ik te weinig. Ik heb er nu 3.0 bar inzitten. De band is nu gelijk met de velg. De zomerbanden liggen op de phantom 17 inch velgen (205/45R17).

Geplaatst

3.0???????? Beetje veel.

Bedankt voor je reactie. Maar wat kia op de auto zet klopt ook niet. 2.2 bar! Op de bandenspanningslabel moet toch de juiste bandenspanning staan. Dan pak ik maar de gulle middenweg. 2.5 bar.

Geplaatst

Bedankt voor je reactie. Maar wat kia op de auto zet klopt ook niet. 2.2 bar! Op de bandenspanningslabel moet toch de juiste bandenspanning staan. Dan pak ik maar de gulle middenweg. 2.5 bar.

Heb je wel goed op de sticker gekeken? Eronder staat de spanning voor een andere bandenmaat en ik meen dat die inderdaad op 2,2 staat.

3.0 is wel lekker zuinig rijden :wink: maar is niet echt verstandig

Geplaatst

In zwitserland zeiden ze altijd dat je de bandenspanning van winterband altijd 0.2 hoger moest doen dan de zomerband. Dit om de groeven goed te openen voor evt sneeuw wat er tussen kon gaan zitten. 2.5 lijkt mij dus een mooie spanning

Geplaatst

Ik heb vandaag mijn winterbanden erop laten leggen. Dus winterbanden op de bestaande stalen velgen en de garage heeft ze 2,5 bar spanning gegeven. Dus wat de mede Kiarijders zeggen klopt. 2,5 is een prima spanning.

Geplaatst

Ik zou ook niet harder gaan als je je banden te hard oppomt dan gaan ze ballonnen en gaan ze heel erg vreemd slijten in het midden

En meestal gaan je achter banden iets harder dan je voor banden omdat je voor eigenlijk niiit meer lading er bij doet maar acter in wel

Geplaatst

Wat is dan de spanning van gewone (zomer) banden maar dan 17" ? Is dit anders dan aangegeven op de auto? of is dat voor de standaard 15"?

Ik heb geen Phantom maar andere velgen btw)

Geplaatst

De zomerbanden zou ik dan ook op 2.3/2.5 bar zetten. Ik heb zelf 225/45/17 banden onder de Venga en zet ze ook op 2.5.

Het ligt ook aan het merk en/of type banden of je iets minder bar moet gebruiken, zodat ze niet stuiteren.

Het is dus proefondervindelijk wat voor jou de beste bandenspanning is.

Geplaatst

Ik heb mijn 17 inch phantoms op 2.7, maar hierover was al eerder een topic aangemaakt waar nog meer info in staat over de phantoms.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...