tjacha Geplaatst 19 November, 2012 Geplaatst 19 November, 2012 De nieuwe Kia Rio is dit jaar niet geleverd met alle beloofde opties. De Kia-importeur gaat ze bovendien niet alsnog inbouwen. Maar wat is dan de oplossing? Vanavond in Radar, 20.30 uur, Nederland 1 Quote
Delta Geplaatst 19 November, 2012 Geplaatst 19 November, 2012 Komt niet echt overtuigend over....ben blij dat ik dat pakket wel heb. Quote
Danny Rio Geplaatst 19 November, 2012 Geplaatst 19 November, 2012 Net even Radar gekeken, maar wat een zéér slechte vertoning van Kia nederland uit zeg. Meneer had het maar over de waardebonnen van 450 euro. Toen ik mijn Kia Rio kocht en kon ophalen op 21 september jongsleden ben ik met het gezin even naar de stad gegaan en bij het verlaten van de parkeerplaats kwamen wij een erg stijle helling tegen (uitgang) Prima kansje om de Hill-start Assist Control te testen en... hij deed het prima! Reageerde direct en we stonden ruim 2 seconden stil. Deze helling was wel erg stijl, maar dat moest ook anders zou de Hill-start Assist Control evengoed niet werken. (volgens het boekje) Voor de rest zou ik niet weten hoe ik de rest kan testen, (gelukkig nog geen noodstop hoeven maken) Tot nu toe, ondanks de ''rare'' vertoning vanavond op tv, toch een trotse Kia Rio bezitter! Wel erg voor de gedupeerden natuurlijk. Quote
HendrikAnton Geplaatst 19 November, 2012 Geplaatst 19 November, 2012 En sommige van ons zich druk maken als je een draadje veranderd dat je je garantie kwijt raakt, nou ik heb ook tv gekeken, garantie heb en krijg je als zij dat willen en niet andersom. Quote
ruudwessels Geplaatst 20 November, 2012 Geplaatst 20 November, 2012 Ik rij ook sinds 7 maanden een nieuwe Rio diesel maar ook zonder dit pakket. Hoe kom ik in aanmerking voor het pakket of die 450 EUR ? Quote
Jiskefet Geplaatst 20 November, 2012 Geplaatst 20 November, 2012 Een diesel zonder dit pakket ?? Quote
plattie Geplaatst 20 November, 2012 Geplaatst 20 November, 2012 Eerst lezen, dan roepen en niet andersom.... Het blijft moeilijk.... Quote
Alex VB Geplaatst 20 November, 2012 Geplaatst 20 November, 2012 Het missen van het VSM pakket betreft ALLEEN de 1.2 benzine versie. De diesel en de 1.1 benzine hebben het wel. Quote
Remko .me Geplaatst 20 November, 2012 Geplaatst 20 November, 2012 http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1306282 Quote
Remko .me Geplaatst 20 November, 2012 Geplaatst 20 November, 2012 Ey Sebastiaan is er bij voor Kia NL Quote
Jap Geplaatst 20 November, 2012 Geplaatst 20 November, 2012 Ik rijd ook KIa Rio. Een benzine 1.4 . Ik heb de bekende brief met waardebonnen gehad van Kia. Wat mij gister het meest verbaasde was het feit dat KIA aangeeft dat enkel de mensen, die het probleem zelf hebben aangegeven, in aanmerking komen voor de 1% regeling. Boos werd ik hiervan. want het betreft een pakket, wat je niet zomaar doorhebt of het er wel of niet inziet. Rijd je geen hellingen, of maak je geen noodstop,. dan weet je het niet. Vreemde zaak. Het relaas van KIA gister op tv, zorgt dat ik dus wel degelijk stappen ga ondernemen om beter gecompenseerd te worden dan de schamele 450 euro, waar je niet veel mee kan. Het is de fout van KIA die dit risico moeten incasseren. Risico van het vak. Een ieder dient op eerlijke wijze gecomenseerd te worden. Ik heb deze auto gekocht, inclusief dit pakket. Niet voor niets. Vele luxe eigenschappen voor een goede prijs. De prijs is inderdaad goed, maar de eigenschappen vallen klaarblijkelijk tegen. Verder een uitstekende auto, maar KIA heeft gister voor mij afgedaan. Quote
bigwade Geplaatst 20 November, 2012 Geplaatst 20 November, 2012 @AlexVB, Jap heeft een 1.4….. @Jap, lid geworden 19:39.. boos bericht van 19:49, en niet voorstellen.. Lees je deze even door ? http://www.kiaclub.nl/topic/7034-de-auw-gurk/ Schamele 450 euro…. ? Tja in bonnen misschien wel maar er zijn al leden die dit gewoon op hun rekening hebben gekregen, zoals het hoort. Quote
Jiskefet Geplaatst 20 November, 2012 Geplaatst 20 November, 2012 @ Jap je dealer in gebreke stellen, zelf doen of je rechtsbijstand inschakelen. Quote
Alex VB Geplaatst 20 November, 2012 Geplaatst 20 November, 2012 @AlexVB, Jap heeft een 1.4….. Kijk eens naar tijd van mijn posting.. Het is nieuw dat de 1.4 geen VSM zou hebben. Dan is Jap de eerste of heb ik dat verkeerd begrepen ? Quote
mika kjelld Geplaatst 20 November, 2012 Geplaatst 20 November, 2012 [/size][/font][/color] Kijk eens naar tijd van mijn posting.. Het is nieuw dat de 1.4 geen VSM zou hebben. Dan is Jap de eerste of heb ik dat verkeerd begrepen ? als dat zo is wordt dit de langste topic ooit :-) Quote
thuis42 Geplaatst 21 November, 2012 Geplaatst 21 November, 2012 gewoon kia een proces aan de broek doen. Hebben geld zat. Als bij het vsm pakket er niet op zat had ik de rechtsbijstand ingeschakeld. Kia is verplicht om de auto terug te nemen en te zorgen voor een acceptabele oplossing geen 450 euro. Het veiligheidsaspect speelt hier ook een belangrijke rol. Zelfde als je een fiets met trommelremmen koopt zonder voorrem en zeggen meneer je hebt toch een achterrem. Leuk als je de auto particulier de auto verkoopt en niet zegt dat het pakket er niet op zit, de waarde van de auto wordt hierdoor ook minder. . Quote
blackviper Geplaatst 21 November, 2012 Geplaatst 21 November, 2012 Die situatie lag dus wat lastiger.. Aangezien alle verplichte veiligheidsaangelegenheden er gewoon op zitten. Quote
plattie Geplaatst 21 November, 2012 Geplaatst 21 November, 2012 Ik vind het echt zo'n onzin dat gel*l over door het ontbreken van dit pakket de auto minder waard zou is. Dan zou iedereen er dus ook mee eens zijn als de kopende parij zegt; oh het is een witte (dé kleur van het moment), die was destijds goedkoper dan een andere kleur dus daarom krijg je er nu 600 euro minder voor. Quote
Huizebakker Geplaatst 21 November, 2012 Geplaatst 21 November, 2012 Ik vind het echt zo'n onzin dat gel*l over door het ontbreken van dit pakket de auto minder waard zou is. Aangezien dit pakket tot de standaardopties van deze auto behoorden en je op de hoogte bent gesteld door KIA voor het ontbreken van het pakket, ben je verplicht dit gemis kenbaar te maken bij verkoop. Ik ga er van uit dat dit bij de KIA dealer niet tot "narigheid" zal leiden, maar als je de auto particulier verkoopt heb je heel wat "uit te leggen". In die gevallen zal het op zeker de prijs beïnvloeden. Het niet vermelden van het ontbreken van dit pakket zou kunnen leiden tot een schadeclaim. Quote
Jiskefet Geplaatst 21 November, 2012 Geplaatst 21 November, 2012 Waarschijnlijk ga ik het ook aanmelden bij de Geschillencommissie, met mijn dealer valt niet te praten en heb in hem ook geen enkel vertrouwen meer. Quote
keetje Geplaatst 21 November, 2012 Geplaatst 21 November, 2012 Hallo, kan iemand mij vertellen om welke Rio het gaat en van welk jaar/maand, ik heb zelf een 1.25 uit april 2012,superpack. En is de enige manier om te kijken of je die opties hebt om een keer een hellingproef te doen. Quote
bigmac Geplaatst 21 November, 2012 Geplaatst 21 November, 2012 Een vraag voor degenen die het VSM-paket ontberen: als je het paket after-market zou kunnen aanschaffen voor zeg 400 Euro, zou je dat dan doen (ervan uit gaande dat je van Kia al 450 Eur hebt gekregen)? Met andere woorden, is het je dat waard? Ik heb bv geen ESC op mijn Picanto (was tegen meerprijs verkrijgbaar), omdat het me dat niet waard is. Quote
bigmac Geplaatst 21 November, 2012 Geplaatst 21 November, 2012 En is de enige manier om te kijken of je die opties hebt om een keer een hellingproef te doen. Vul je VIN-code in op autoction.ru Als je het pakket niet hebt, zie je geen (HAC, VSM, ESS) staan op het overzicht. Quote
LED-Lightning Geplaatst 21 November, 2012 Geplaatst 21 November, 2012 Interessant - dat zou dus betekenen dat mijn Rio het wel heeft? (ik heb het identificatienummer even weggepoetst) Ik heb tot nu toe nog geen enkele keer gemerkt dat hill assist erop zat, moet kennelijk een flinke helling zijn dan... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.