Gas d'r op Geplaatst 24 December, 2012 Geplaatst 24 December, 2012 Iedere vernieuwing blijkt voor mij geen verbetering,heb dit weekeinde een poging gedaan om de firmware te updaten naar 6.8.H en ja hoor ongeveer halverwege is het systeem afgesloten en zit vast. Heb vervolgens geprobeerd om via het beeldscherm te resetten,de gele zekering getrokken,maar niets helpt Ík rijd nu rond met een radio met één (Duitse) zender en een bevroren Kia scherm. Wie heeft de oplossing en/of ervaring,ik hoor het graag. Gr Gas d'r op. Quote
Specialmade Geplaatst 24 December, 2012 Geplaatst 24 December, 2012 @Gas d'r op, Het is wel mosterd na de maaltijd maar heb je de motor laten lopen ? Omdat je zegt dat het ongeveer halverwege was geeft mij dat het idee dat je de motor niet hebt laten lopen. De totale duur van de update is namelijk 20 - 25 minuten. Als het systeem idd niet meer reageert is de enige mogelijkheid naar de dealer. Het zal wel een nieuwe unit worden!!. Suc6 Grtz. Specialmade Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 24 December, 2012 Geplaatst 24 December, 2012 ongeveer halverwege is het systeem afgesloten en zit vast. Heb vervolgens geprobeerd om via het beeldscherm te resetten,de gele zekering getrokken,maar niets helpt Als het systeem zich afsluit tijdens de update kan je zelf niets meer doen. De optie nu om naar de dealer te gaan en die regelt dat de software er opnieuw opkomt. De radio wordt waarschijnlijk opgestuurd dus je zit een tijdje zonder Quote
Gas d'r op Geplaatst 24 December, 2012 Geplaatst 24 December, 2012 Als het systeem zich afsluit tijdens de update kan je zelf niets meer doen. De optie nu om naar de dealer te gaan en die regelt dat de software er opnieuw opkomt. De radio wordt waarschijnlijk opgestuurd dus je zit een tijdje zonder Klopt allemaal. Systeem crash gebeurde tijdens het rijden, de dealer waar ik direct terecht kon,was ook niet in staat om de boel weer vlot te krijgen, dus we bellen als de nieuwe er is. Enige minpunt nu moet ik op vakantie, begin januari, zelf maar een liedje zingen,gelukkig heb ik m'n oude routekastje nog. Maar pluspunt is dat de"nieuwe" waarschijnlijk up to date is. Fijne feestdagen toegewenst, Gas d'r op Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 24 December, 2012 Geplaatst 24 December, 2012 Maar pluspunt is dat de"nieuwe" waarschijnlijk up to date is. Hier is een Cruyffiaans antwoord op. Ieder nadeel heeft een voordeel. :-) Fijne vakantie en feestdagen Quote
MGA1600 Geplaatst 29 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 29 December, 2012 De vorige week van mijn dealer gekregen upgrade van her kaartmateriaal gekregen is inmiddels probleemloos geïnstalleerd tijdens een rit van ca. 2 uur. Ik geloof dat de installatietijd iets in de geest van 1,5 uur is. Juist een week eerder had ik de systeem software naar versie 6.8H geüpdatet, maar die actie werd inderdaad vrolijk overschreven door de stick met kaartmateriaal en die update moest dus nogmaals worden uitgevoerd. Raar maar wel waar..... Ik heb de nieuwe kaarten nog niet kunnen testen...maar ben wel benieuwd of een paar van de mij bekende foutjes inmiddels gladgestreken zijn. Zou wel moeten eigenlijk, ik heb namelijk een paar maal op de site van navigation een melding gemaakt van veranderde situaties en kreeg bij iedere melding een bericht terug dat de wijziging al bekend was en is in hun nieuwste kaarten gestopt is... Quote
Alex Geplaatst 2 Januari, 2013 Geplaatst 2 Januari, 2013 De installatie duurde bij mij 1 uur en 12 minuten. Da's behoorlijk lang. Vandaag pas uitgevoerd dus kan ik nog niet zeggen of er verbeteringen zijn. Met een beetje geluk staan de nieuwe snelwegen rondom Eindhoven er nu op. Op mijn vorige versie van 2010 stonden die niet en dat was een dikke miserie ! Quote
Specialmade Geplaatst 5 Januari, 2013 Geplaatst 5 Januari, 2013 @Alex, De nieuwe snelwegen rondom Eindhoven staan er nu inderdaad goed op. Dit heb ik onlangs kunnen testen en alles klopt. Ben net terug van mijn winter- sport vakantie en zelfs de nieuwe wegen in Duitsland zijn hierin opgenomen. Al met al een hele verbetering ten opzichte van de vorige update. Grtz. Specialmade Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 5 Januari, 2013 Geplaatst 5 Januari, 2013 Het was gisteravond een lange zit. Maar het staat erop. Dus ik ben benieuwd. In ieder geval heb ik de vertrouwde stem van Bea al weer gehoord. Dat geeft wel een vertrouwd gevoel Quote
MGA1600 Geplaatst 8 Januari, 2013 Topic Starter Geplaatst 8 Januari, 2013 Helaas.....de wijzigingen (hier in de buurt) in het wegennet die ik een aantal maanden geleden doorgaf aan Navtec, en waarvan ze zeiden dat die al in hun database al bijgewerkt waren, zitten nog niet in de nieuwe kaartversie die ik twee weken geleden installeerde. Zegt natuurlijk niets over de andere wegen, ik heb nog maar weinig met navigatie gereden de laatste tijd. Quote
The Wizard Geplaatst 8 Januari, 2013 Geplaatst 8 Januari, 2013 De kaart is ook van 3e kwartaal 2011, die kunnen inderdaad niet verwerkt zijn in deze versie. Kia is erg traag met het omzetten van het kaart materiaal. Dat zal in de toekomst wel veranderen, ze hebben een deal met Google afgesloten voor het gebruik van de Google Maps. Die is goed up to date, daar kun je zelf wijzigingen online doorgeven. Quote
MikeyMan Geplaatst 9 Januari, 2013 Geplaatst 9 Januari, 2013 Ik reken er alleen niet op dat ze die gaan aanbieden voor de Sportage III Quote
enrique Geplaatst 10 Januari, 2013 Geplaatst 10 Januari, 2013 De kaart is ook van 3e kwartaal 2011, die kunnen inderdaad niet verwerkt zijn in deze versie. Kia is erg traag met het omzetten van het kaart materiaal. Dat zal in de toekomst wel veranderen, ze hebben een deal met Google afgesloten voor het gebruik van de Google Maps. Die is goed up to date, daar kun je zelf wijzigingen online doorgeven. Ik heb een vraag. De stem en aanwijzigingen staan die op de software of op de kaart van Navteq. Ik heb de nieuwste software erop staan maar ik merk geen verschil. Duske Quote
Smart Geplaatst 11 Januari, 2013 Geplaatst 11 Januari, 2013 Ik reken er alleen niet op dat ze die gaan aanbieden voor de Sportage III Dit gaat Kia straks ook integreren in haar modellen. Quote
ceeder Geplaatst 11 Januari, 2013 Geplaatst 11 Januari, 2013 Dat ziet er mooi uit, hopelijk kan het ook in de iets oudere modellen. Quote
MikeyMan Geplaatst 11 Januari, 2013 Geplaatst 11 Januari, 2013 Dit gaat Kia straks ook integreren in haar modellen. Snap ik, maar vrees dat wij daar voorlopig niets aan gaan hebben Quote
woskam Geplaatst 4 Februari, 2013 Geplaatst 4 Februari, 2013 Heeft iemand onderstaande software ( 7.12 ) al uitgetest? 4. If your current software version is lower than 5.1.3 you cannot update to the latest version via this web site, Software Version 5.1.3 is only available at your Kia dealer. This is required before any further software updates are possible. If your current software version is equal or higher than 5.1.3 click “here” to download the latest Software Version 7.1.2 to your PC and unzip it afterwards to the root directory of an empty USB stick with a minimum capacity of 1GB. Plug in the USB stick to your Kia Navigation device which will automatically detect the software update on the USB stick. Accept the update with OK and ensure that the engine is running while the Software is updated. This process will take a couple of minutes. Once the software has updated and the system has automatically rebooted press “cancel” on the pop up window to finish the update process. Remove the USB-stick. Software Update http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-KiaEMEA-Site/nl_NL/-/EUR/View-Promo?Page=SupportPage3 Quote
Rick Geplaatst 5 Februari, 2013 Geplaatst 5 Februari, 2013 7.2? dat klikt een stuk nieuwer. wat was de huidige laatste ook alweer? weet het even niet uit mijn hoofd.. Quote
enrique Geplaatst 5 Februari, 2013 Geplaatst 5 Februari, 2013 7.2? dat klikt een stuk nieuwer. wat was de huidige laatste ook alweer? weet het even niet uit mijn hoofd.. Hoi. heb hem gedownload Er staat een mapje en 5 andere verwijzingen Moet ik het mapje ook openen en alle 8 op een lege stick zetten bedankt 1 Quote
The Wizard Geplaatst 5 Februari, 2013 Geplaatst 5 Februari, 2013 Hoi. heb hem gedownload Er staat een mapje en 5 andere verwijzingen Moet ik het mapje ook openen en alle 8 op een lege stick zetten bedankt gewoon alles zoals het in de zip file staat op de lege usb stick zetten.Ik ben nu bezig met updaten. Quote
The Wizard Geplaatst 5 Februari, 2013 Geplaatst 5 Februari, 2013 Niks bijzonders kunnen vinden na de update, ik had stille hoop dat de navi stem nu echt uit bleef na het inplannen van een nieuwe route, maar helaas... Quote
rightone Geplaatst 5 Februari, 2013 Geplaatst 5 Februari, 2013 Het is wel jammer dat er geen release notes zijn met wat er nou precies ge-update wordt bij zo'n update 1 Quote
MikeyMan Geplaatst 5 Februari, 2013 Geplaatst 5 Februari, 2013 Ga hem toch maar eens installeren. Altijd leuk! Laatste was overigens 6.8H, waar ik overigens totaal geen issues mee heb. Quote
wimme Geplaatst 6 Februari, 2013 Geplaatst 6 Februari, 2013 Heb ook de update van de software gedaan, duurtijd ongeveer een half uur. Maar ik merk tot op heden geen veranderingen, wel vastgesteld dat je oude USB-sticks niet meer werken, je moet die nu eerst formateren op je PC voordat de autoradio ze kan 'lezen', jammer zo is er bijna 10 Gig aan muziek verloren gegaan. Maar in eerste instantie dacht ik dat de USB verbinding in de auto niet meer werkte en ergens op dit (of andere) forum heb ik ooit gelezen dat dit bij een vorige update ook het geval was en dat er collega KIA rijders misschien verkeerdelijk dachten dat hun autoradio's defect waren, NIET dus, hopelijk hebben de garagehouders niet onnodig hun radio/nav-systemen vervangen! Kan iemand dit USB-verhaal ook bevestigen? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.