Sportage3 Geplaatst 3 December, 2012 Geplaatst 3 December, 2012 Ben ik de enigste die me mateloos irriteert aan de vostindicator die maar blijft branden beneden de +5 graden? En nog zoiets, elke keer ding-dong als de temperatuur schommelt rond de +5 graden. Het zou beter zijn als de vorstindicator na 1 minuut automatisch uit zou gaan, diegene die dan nog niet weet dat het glad kan zijn...... Wellicht een verbeterpuntje voor de komende nieuwe generatie sportages Quote
Ferry82 Geplaatst 3 December, 2012 Geplaatst 3 December, 2012 Soms wel irritant ja maar veiligheid boven alles. Quote
wimme Geplaatst 3 December, 2012 Geplaatst 3 December, 2012 Vind ik ook irritant dat het lampje blijft branden. Het moet toch uitschakelbaar zijn. Ik kan niet geloven dat eigenaars die hoog in het noorden wonen en waar langere koudere periodes zijn steeds die waarschuwing blijft staan en dan dat gepiep nog. Als het piepen nu een waarschuwing was als het onder nul vriest, maar nee... niet zo goed van KIA. Is dat bij andere merken ook zo? Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 3 December, 2012 Geplaatst 3 December, 2012 Vind ik ook irritant dat het lampje blijft branden. Het moet toch uitschakelbaar zijn. Ik kan niet geloven dat eigenaars die hoog in het noorden wonen en waar langere koudere periodes zijn steeds die waarschuwing blijft staan en dan dat gepiep nog. Als het piepen nu een waarschuwing was als het onder nul vriest, maar nee... niet zo goed van KIA. Is dat bij andere merken ook zo? In het hoge noorden piept ie maar 1 keer hoor, daar is het zo koud. :lol: Quote
enrique Geplaatst 3 December, 2012 Geplaatst 3 December, 2012 Ben ik de enigste die me mateloos irriteert aan de vostindicator die maar blijft branden beneden de +5 graden? En nog zoiets, elke keer ding-dong als de temperatuur schommelt rond de +5 graden. Het zou beter zijn als de vorstindicator na 1 minuut automatisch uit zou gaan, diegene die dan nog niet weet dat het glad kan zijn...... Wellicht een verbeterpuntje voor de komende nieuwe generatie sportages Dit vindt ik nu een onzin bericht Als het er niet had opgezeten was er weer geklaagd waarom zit er geen vorst indicatie op Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 3 December, 2012 Geplaatst 3 December, 2012 Het gebeurt ook alleen wanneer de temperatuur op de grens zit van wel/niet piepen. Het is zo, het kan niet veranderd worden, zelf kun je ook niks wijzigen = Niet over zeuren. Quote
Ronnie Geplaatst 3 December, 2012 Geplaatst 3 December, 2012 Jullie zusje piept niet, dus het lijkt mij dat het te regelen moet zijn ergens in de instellingen als ie aan de computer gehangen wordt dor een bereidwillige dealer. 1 Quote
Don56 Geplaatst 3 December, 2012 Geplaatst 3 December, 2012 De Rio heeft het ook, zat me er al aardig aan te ergeren (ik weet zelf wel of het glad is of niet). Is dat gepiep niet uit te schakelen? Quote
Sportage3 Geplaatst 3 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 3 December, 2012 Dit vindt ik nu een onzin bericht Als het er niet had opgezeten was er weer geklaagd waarom zit er geen vorst indicatie op Goed lezen! ik irriteer me niet dat hij erop zit, maar wel hoe hij is geprogrammeerd door kia. Ik heb deze wijze van waarschuwen nog nooit meegemaakt in een ander automerk. De Rio heeft het ook, zat me er al aardig aan te ergeren (ik weet zelf wel of het glad is of niet). Is dat gepiep niet uit te schakelen? Alles kan. Ik zou het zelf wel kunnen aanpassen m.b.v. een microprocessor en een handjevol onderdelen, echter dan ga ik aan de bestaande bedrading klooien en dat wil ik nu nog niet doen gezien de garantie. Het zou in ieder geval KIA sieren om zo snel mogelijk het een en ander aan te passen d.m.v. een software update, dan kunnen ze gelijk die verplichte zwaai van de ruitenwisser eruit programmeren wat gebeurt als je per ongeluk je ruitenwissers op de auto stand hebt laten staan. Leuk als het vriest! Quote
bigwade Geplaatst 3 December, 2012 Geplaatst 3 December, 2012 Misschien lezen jullie er overheen, maar Ronnie heeft een IX35 van Joendaai. Dat is technisch dezelfde auto als de Sportage. Misschien is een ritje naar de Joendaai werkplaats te overwegen Quote
Don56 Geplaatst 3 December, 2012 Geplaatst 3 December, 2012 die software daar kan nog wel wat aan gedaan worden (is misschien iets voor unlimited ook ) en die garantie..daar zou ik me maar niet zo druk over maken Quote
johangols Geplaatst 3 December, 2012 Geplaatst 3 December, 2012 Goed lezen! ik irriteer me niet dat hij erop zit, maar wel hoe hij is geprogrammeerd door kia. Ik heb deze wijze van waarschuwen nog nooit meegemaakt in een ander automerk. In mijn vorige auto (Alfa 147) was de waarschuwing bijna identiek. Kwam in bij +3 graden en bleef pontificaal in beeld. Ik snap trouwens de hele commotie niet. Erger je je bijv. dan niet aan die lampjes die branden als je je verlichting inschakeld ? Quote
Specialmade Geplaatst 3 December, 2012 Geplaatst 3 December, 2012 die verplichte zwaai van de ruitenwisser eruit programmeren wat gebeurt als je per ongeluk je ruitenwissers op de auto stand hebt laten staan. Leuk als het vriest! Daar ben ik het volledig mee eens. Het is erg vervelend, vooral bij vriesweer, dat als je per ongeluk vergeet om de ruitenwissers van de auto stand af te halen, de wissers meteen bij het starten een "test" slag maken. Dat mag, wat mij betreft, ook per direct veranderd worden. Grtz. Specialmade Quote
Moulin Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Mee eens ik irriteer me ook aan het constant melden op de 5 graden grens. Ik ga toch eens vragen of het piepje er uit kan.de indicator vind ik niet zo storend. Quote
Sportage3 Geplaatst 4 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 4 December, 2012 Erger je je bijv. dan niet aan die lampjes die branden als je je verlichting inschakeld ? Nee, want deze branden bij schemer inval automatisch gedimd en de vorst indicator blijft gewoon branden op volle sterkte wat het extra irritant maakt. Dit verschil is duidelijk te zien als je kijkt naar de dimlichten indicator die netjes word gedimd s'nachts en daarnaast zie je zo'n felle gele pit die gewoon de hele rit aan blijft. ik zou hem bijna afplakken met een zwart plakbandje. Quote
johangols Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Ik snap je probleem. In mijn Rio comfort pack is de indicator een klen rood symbooltje linksboven in het display. Quote
Major Case Geplaatst 9 December, 2012 Geplaatst 9 December, 2012 Nee, want deze branden bij schemer inval automatisch gedimd en de vorst indicator blijft gewoon branden op volle sterkte wat het extra irritant maakt. Dit verschil is duidelijk te zien als je kijkt naar de dimlichten indicator die netjes word gedimd s'nachts en daarnaast zie je zo'n felle gele pit die gewoon de hele rit aan blijft. ik zou hem bijna afplakken met een zwart plakbandje. Gewoon doen, blijft over het piepje. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.