thuis42 Geplaatst 7 December, 2012 Geplaatst 7 December, 2012 Opsomming van mijn rio tot nu toe. KIA RIO super pakket prijs: 18700 euro 1. koppelingsplaten vervangen 2. 2 achterdempers vervangen 3. aircopomp vervangen 4. remklauw rechtsachter vervangen 5. gordelslot rechtsachter gerepareerd 6. binnenverlichting vevangen 7. onderdeel klep voetverwarming vervangen 8. achterklep opnieuw afgesteld Problemen die er nu nog zijn, zijn : krakend geluid dashboard, kraken geluid rechterdeur en nog steeds irritant geluid tijdens het remmen met achteruit rijden( rechtsachter) En dit alles in nog geen jaar tijd. Quote
Superio Geplaatst 7 December, 2012 Geplaatst 7 December, 2012 Dat klinkt niet best... aangezien mijn super pack half januari afgeleverd wordt.......... Quote
Gast Wilcovdongen Geplaatst 7 December, 2012 Geplaatst 7 December, 2012 En ik maar denken dat ik veel problemen had met me rio. Sterkte ermee. Quote
xtra40 Geplaatst 7 December, 2012 Geplaatst 7 December, 2012 dat kraken van je achter deuren dat kan ook je achter bank zijn ik heb bij mij een tape om de haak gedaan waar je achter bank slot overheen gaat en het kraken is weg (dit is een uitvinding van remco .me dus alle credits voor hem ) Quote
RB- Geplaatst 8 December, 2012 Geplaatst 8 December, 2012 Die ga ik idd morgen ook even proberen Quote
Presiozo Geplaatst 8 December, 2012 Geplaatst 8 December, 2012 Dat is inderdaad een flinke lijst zeg! ik herken mijn auto gelukkig niet in al die punten Quote
Gast quinten Geplaatst 12 December, 2012 Geplaatst 12 December, 2012 nou ik begin ook goed met mijn design edition ....amper een week in bezit en 370km gereden aircopomp wordt vervangen ..oorzaak zagend geluid tijdens koude start ... Quote
bigmac Geplaatst 12 December, 2012 Geplaatst 12 December, 2012 ....amper een week in bezit en 370km gereden aircopomp wordt vervangen .. Kunnen de dealers die de nieuwe Rio's moeten afleveren niet even een kort proefritje maken en kijken of de bekende problemen zich al dan niet voordoen? Dan maar 2 dagen later de Rio afleveren, maar dan zijn de aanloopproblemen in elk geval verholpen. Quote
Rio 41 Geplaatst 12 December, 2012 Geplaatst 12 December, 2012 hoi, Het is voor mij onbegrijpelijk dat na een jaar van de introductie van de Rio er nog steeds problemen zijn met de airco's Garantie is mooi maar een oplssing voor het probleem is veel belangrijker Hetzelfde geldt voor de voetverwarmingsklep Ik vraag me af of Kia Nederland wel contact heeft met de fabriek Rio 41 Quote
Gast quinten Geplaatst 12 December, 2012 Geplaatst 12 December, 2012 ja heb je net een nieuwe auto ...zo dan kan ik even vooruit denk je maar hoor, moet er gelijk al aan gesleutelt worden dacht daar ben ik even vanaf en je moet elke keer terug naar de garage het kan wel allemaal garantie zijn maar toch is het niet leuk....zeker niet voor het vertrouwen in het merk ... terwijl het een fijne auto is om in te rijden.. Quote
YesKia Geplaatst 14 December, 2012 Geplaatst 14 December, 2012 Koppelingsplaten, remklauw, dempers.... en dat al na hoeveel km? Quote
Forest Geplaatst 14 December, 2012 Geplaatst 14 December, 2012 Herken mijn auto hier ook niet in, ruim een half jaar oud, 3100 km en het enige waar ik voor terug geweest ben is de update van de cruisecontrol. Hij rijdt verder prima en ik hoop dat dit zo blijft ! Quote
Don56 Geplaatst 14 December, 2012 Geplaatst 14 December, 2012 Vreemd hoor, de ene auto heeft 'van alles wat maar mis kan gaan' en de ander helemaal niets!!?? Soms ga ik dan toch ook weleens voorzichtig denken aan de (niet) ervarenheid van de gebruiker/bestuurder ..het is en blijft toch altijd een combinatie van factoren! Quote
Jordan Geplaatst 14 December, 2012 Geplaatst 14 December, 2012 Ik heb mijn Rio nu ongeveer 9 maanden en heeft 40.000 km op de teller en de enige keer dat hij in de garage is geweest is bij 30.000 km voor zijn eerste beurt. 1 Quote
hansenliesbeth Geplaatst 14 December, 2012 Geplaatst 14 December, 2012 Ik post niet veel op dit forum maar ik kan me geheel niet vinden in al die problemen. Mijn Kia Rio (met alles erop en eraan) is van oktober 2011, dus de eerste lichting. Ik heb er nu 25.000 km. mee gereden en de auto is alleen voor de aircopomp teruggeweest, en dat was bij de eerste lichting het bekende probleem. Dit probleem is binnen 1 dag zeer vakkundig opgelost door mijn dealer Auto Bleeker in Enschede. Verder heeft hij 1 kleine beurt gehad bij 20.000 km. Volgens het boekje moet dat bij 15.000 km gebeuren, ik was ook voor een afspraak bij de garage bij 15.000 km maar daar vertelden ze me dat Kia de onderhoudsinterval naar 20.000 km verschoven had. Pluim voor de dealer die mij daarop attent maakte. Verder geen enkel probleem met mijn Rio, we zitten er over te denken onze andere auto, de trouwe Honda Civic Coupé van 1996 (nieuw gekocht en 360.000 km gelopen zonder problemen) in te ruilen voor een nieuwe Picanto (is kleiner, moderner en daardoor veiliger). Van Honda naar Kia, we waren een beetje bang om deze stap te maken, maar geen enkele spijt. Honda blijft onze liefde (lees ziekte) maar is ons te duur geworden. 1 Quote
Jiskefet Geplaatst 14 December, 2012 Geplaatst 14 December, 2012 Kleine beurt bij 20.000 km ? dat hoeft pas bij 30.000 km of 24 maanden, en een oliebeurt bij 15.000 km of 12 maanden dit staat tenminste op kia.nl Quote
hansenliesbeth Geplaatst 14 December, 2012 Geplaatst 14 December, 2012 Ik bedoel uiteraard de oliebeurt.............. Quote
Gast quinten Geplaatst 14 December, 2012 Geplaatst 14 December, 2012 een nieuwe auto die net koud van de dealer komt ..en dan al problemen hebben ... heb totaal niets met de bestuurder te maken ..en weet ook wel wat je met een auto wel of niet kan doen de dealer wist gelijk waar het over ging ...even de v-snaar er afgehaald van de aircopomp en gestart toen was het geluid weg, oh zegt ie de aircopomp even een nieuwe bestellen dit euvel is echt wel bekent bij de importeur en dealers maar een terug roep-actie vergt te veel aandacht voor de consument ze doen het liever op zo`n manier dan valt het minder op. ben zelf 14 jaar automonteur geweest weet wel hoe het allemaal een beetje gaat in de autowereld.. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.