Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Deuk in nieuwe Rio! Beste oplossing?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ziet er slecht uit!

Heb enkele maanden geleden een dergelijke schade linksvoor gehad. Echter voor mij gelukkig geen scheur zoals jij. Dus heb het redelijk kunnen laten wegpoetsen en lakken, maar nog steeds is het duidelijk zichtbaar. Dit is beroerder. Ook toevallig een deuk zoals jouw 2e, deuk van parkeren, ook van een ander. Ik voel je pijn en boosheid, echt klote dat anderen je zuurverdiende spullen zo kunnen beschadigen en zonder schaamte of wroeging wegrijden.......... :no::2guns:

Succes ermee!

Geplaatst

beroep doen op verzekering, vandalisme?

Kun je je beter beroepen op het waarborgfonds.

Als je bij je verzekering aanklopt kost het je je eigen risico en je no claim

Geplaatst

J8W8.

Dit is duidelijk schade toegebracht door een ander voertuig. Hiervoor kun je het waarborgfonds inschakelen. Bij je eigen verzekering kost het je no claim en je eigen risico.

Ik zelf heb schade toegebracht door vandalisme, spiegels eraf getrapt en krassen door een scherp voorwerp toegebracht. Dus niet door een ander voertuig. Ik kan daardoor niet aankloppen bij het waarborgfonds. Wel bij mijn verzekering maar kost me mijn no claim en eigen risico. Ik kan dus zelf voor de schade opdraaien

Geplaatst

Dan heb jij een betere verzekering.

Ik heb het ook gecheckt en bij mij zou het wel mijn no claim kosten.

Het beste wat je kan doen is eerst informeren bij je verzekering en dan beslissen wat je doet. Of verzekering of waarborgfonds

Geplaatst

8W8.

Dit is duidelijk schade toegebracht door een ander voertuig. Hiervoor kun je het waarborgfonds inschakelen. 

Zo simpel is dat dus niet. Dan moet je getuigen hebben, aangifte doen en mag je de auto NIET verplaatsen voordat er sommige dingen

geregeld zijn. Hoe het precies zit weet ik niet, aar een vriend van me liep tegen die regeltjes aan toen er bij hem wat gebeurde...

Geplaatst

Zo simpel is dat dus niet. Dan moet je getuigen hebben, aangifte doen en mag je de auto NIET verplaatsen voordat er sommige dingen

geregeld zijn. Hoe het precies zit weet ik niet, aar een vriend van me liep tegen die regeltjes aan toen er bij hem wat gebeurde...

Klopt, je moet wel aangifte doen. Maar de auto niet verplaatsen vind ik een beetje raar.

Ik heb al een keer eerder aangifte gedaan en ben de beschadigde auto naar het politiebureau gereden, ze niet eens gaan kijken.

Maar je hebt wel getuigen nodig. Maar moeten die getuigen niet alleen aantonen dat je je voertuig onbeschadigd hebt geparkeerd? Anders zijn er vast wel mensen in je omgevingen die 'getuige' willen zijn ;)

• 2 weken later...
Geplaatst

Allereerst bedankt voor de reacties van iedereen en uiteraard het meedenken tot nu toe! (schade ontdekt, zie paar berichten terug)

Dat het zo vaak voorkomt......wow niet gedacht...en dan te bedenken dat bijna alleen BMW nog de meeste nieuwe auto's verkoopt!

Ook voor de andere getroffene natuurlijk 'enig' begrip en medeleven hiervoor.....

-Het houdt niet op...vandaag.....STOP automishandeling!-

Aangezien ik nu een molen ben gekomen van papierwerk, telefoontjes en andere bezoeken een korte verslaglegging tot nu;

- Na een politieaangifte te hebben gedaan en zelf schadefoto's te hebben genomen, ik op zoek naar WaarBorgFonds.

- site WBF; is uw auto all risk; jah; ga naar autoverzekering,

- bel naar verzekering; opdracht was ga ermee naar dealer om te laten zien en vul schadeformulier in,

- bel naar dealer; afspraak voor paar dagen later om te laten zien en de evt. kosten ervan,

- schadeformulier ingevuld en een brief gemaakt voor op de plek waar het waarschijnlijk gebeurd is; om te kijken of er zich misschien nog getuigen melden, tevens al wat rond gevraagd maar nog geen reacties tot nu toe....

- bezoek dealer was kort maar krachtig; herstellen zou rond 500-800 ex btw liggen. Dit is nog zonder de kosten vd schade-expert en evt. vervangend vervoer indien het WBF niet deze schade vergoedt en je alsnog een beroep moet doen op eigen verzekering.

- de eisen van het waarborgfonds nalezen kan geen kwaad, voor diegene die er jammer genoeg toch ook een beroep op moeten doen!

In de aanslag om op te sturen heb ik nu; politieaangifte, foto's, schadeformulier en nog 2 lege getuigenverklaringen; het gevoelige punt eigenlijk wel. Na een week verder hebben nog geen echte getuigen zich gemeld die het gezien of gehoord hebben.

- alvast zelf gezocht naar voorbumper en gevonden voor een bedrag van 350 incl. Btw en spuiten, zonder montage.....

- alvast geïnformeerd bij de vérzekering wat dit voor invloed kan hebben indien wbf afkeurt; van trede 18 terug naar 11-12 ofwel van 75% terug naar 67,5%. Zou voor mij bijna 144 extra op jaarbasis zijn en een korte rekensom leert wel beter dan....

Nou kijk ik vanaf de aanschaf al uit naar de zomervelgen onder de Rio te zetten, zou dit eigenlijk willen combineren met de schade weg te werken. Zoals het er nu voor staat gaat dat toch niet op, maar kan ook niet langer wachten en ga ik morgen bellen voor de velgenwissel al dan niet met schade-expert. Helaas ook nog niet gewassen ivm verfsporen van schade voor expert die al dan wel of niet gaat kijken indien bedrag hoger is als 750. Pffffffff, denk dat het zelf weer sleutelen zal worden aan een nieuwe auto.......

Word vervolgd.

• 2 maanden later...
Geplaatst

GVD#$@#%@#$%@# zag vandaag aan passagierskant dat ik een klein deukje aan mijn deur had :( :( :(

is toch GVD niet moeilijk om uit te kijken als je uitstapt X(

• 1 maand later...
Geplaatst

:censored:  :taz::gun_bandana:

Boos, nee hoor! Alleen enorm zwaar teleurgesteld.....in de medemens. Ook bij mij, met nog geen 1750 km op de teller, heeft iemand zijn/haar deur al weten te parkeren in mijn bestuurdersdeur. Geen putje, maar een complete (streep)deuk van zo'n 10 cm. En een briefje met naam en telefoonnummer, daar doen we al decennia niet meer aan!!!

Denk dat ik morgen maar even een offerte laat maken voor een nieuwe auto.

Oh ja, zie brochurefoto.

Leopard2A4_Greece_01.jpg

• Like 5
  • 4 weken later...
Geplaatst

Eerst schade-expert in Zoetermeer benaderd. Deukje al gauw 100 euro, in slechste geval overspuiten (doen we gelijk 2 deuren i.v.m kleurverschil), dan komt het op 900 euro!!!!!!!!!!

Toch maar even langs ASN Nootdorp gereden (uitdeuken laatste woensdag van de maand v.a. 10 euro).

:adanku: Auto is weer deukloos voor maar 30 euro. Grandioos.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...