Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Getunede Picanto van Daiz

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Mauri,

Dank je wel :) Ben er al een tijdje mee bezig en kost nou eenmaal wat haha ;)

@ Peter,

Foto van de draadjes volgt als ze er allemaal in zitten hehe maar weer werkt niet mee...sneeuw enzo bahhh bahhh kan je niet in werken ;)

Folie is niet doorgegaan...ik wil eerst goede folie hebben en dan pas laten zetten...iedereen zei weer een andere lichtdoorlaatingsheid dus kwam er even niet uit ;) maar komt nog...misschien van de zomer... ;)

• 1 maand later...
Geplaatst

update van deze kant ;)

Draadjes (blauwe kleur) liggen er nu in..op zich staat het wel leuk moet ik zeggen... niet professioneel maar ben er tevreden mee :D Kleur van de draadjes is niet echt dezelfde kleur als de kia maar dat maakt mij opzich niet zo veel uit ;)

Als het weer wat beter wordt gaan we het motorblok een kleurtje geven!!

Laterzzzzz GR Daiz

Geplaatst (aangepast)

Hey allemaal,

Ik ga het motorblok rood verven :)

Vind het jammer dat ik niet verder kan..het weer zit niet erg hard mee :(

Aangezien wij geen garage hebben is het een beetje lastig om in deze kou te gaan werken, brrrrr hahaha

Maar gaat helemaal goed komen! :D

Ben blij als het weer zomer wordt!! Verder klussen aan m'n kia!

Vraagje: Is het normaal dat je met velgen meer glijd?? (Glad wegdek door sneeuw)

Profiel van de banden is in orde dus daar ligt het niet aan..

Owja heb gisteren een hele grote deuk in mijn kia ontdekt!! :(

Hoe die erin komt?? GEEN IDEE!!! Het is zeg maar rechts-achter waar normaal bezinedopje zit (maar dan aan de kant zonder dopje (duidelijk hahaah) Geen lakschade of kras te zien..lijkt net of iemand met een elleboog erin heeft geslagen zeg maar..wordt uitdeuken dus....lekker hoor, bah daar baal ik dus weer van he..pff die mensen moeten^%@&! van mijn kia af blijven.. :(

even bekijken hoeveel dat gaat kosten..Iemand idee?

Laterzzzzz mensen!!!

Gr Daiz

aangepast door El-Rio-Grande
Geplaatst (aangepast)
Vraagje: Is het normaal dat je met velgen meer glijd?? (Glad wegdek door sneeuw)

Profiel van de banden is in orde dus daar ligt het niet aan..

Dat is heel normaal, ook met het gebruik van winterbanden, deze doen het goed bij wat lossere sneeuw, ze moeten toch ergens grip in/op hebben.

Op ijs en op vast gereden sneeuw functioneren de meeste banden niet.

Daarom...........gewoon wachten tot het wat meer dooit, krijg je vanzelf meer grip.

Philip

aangepast door Tazteam
  • 3 weken later...
Geplaatst

@ Philip,

Je hebt gelijk :)

Het ging weer dooien en mijn bandjes kregen gelijk meer grip :)

Het was dan ook heeeeeel erg glad hier brr te eng gewoon..ik hou niet zo van gladheid ;)

Ow ja, ik heb het nagevraagd bij de kia-dealer hier in Den Bosch en die zeiden doodleuk:

Mevrouw dit kost U ongeveer

Geplaatst

Heej Daiz,

Da's n boel geld, die 800 euro voor het uitdeuken! Zou zeker kijken of het ergens door een beun gedaan kan worden...

Tsja, wie nu nog actief aan het tunen is heeft OF de beschikking over een eigen brug, binnen, OF een ijzeren doorzettingsvermogen..

Ik was de auto momenteel niet eens meer en geloof me... t beestje ziet er niet uit...

Tunen komt wel weer... Eerst de 'kachel' weer wat warmer.. :pinch:

Groeten,

Peter

Geplaatst (aangepast)

Je kan het zelf ook heel makkelijk doen. Pak een theedoek of iets dergelijks en een huis-tuin-en-keuken hamertje. Haal vervolgens het plastic weg aan de binnenkant, alvolgens je de deuk er VOORZICHTIG uit kunt tikken. De doek leg je op het plaatwerk, en met het hamertje tik je rustig op de doek zodat de deuk eruit gaat. Je moet dat ff op gevoel doen, dat je niet te hard slaat, maar dat lukt wel denk ik?

aangepast door Rio-man
Bericht was pas op de helft bij verzenden..
Geplaatst

Hey Rio-man en Peter,

ja inderdaad veel geld..maar eum zelf eraan klussen?? Dat durf ik zelf eerlijk gezegdt niet echt aan:) hahaha, bang dat ik er juist een puinhoop van maak hahaha ;)

Maar komt wel weer goed...even afwachten op beter weer en dan lekker verder gaan met de auto :)

Laterzzz Gr Daiz

Geplaatst

Kan ik me goed voorstellen Daiz!

Ik heb zelf ook gepoogd om die buts in de achterklep te behandelen, maar heb er niets mee verbeterd... dus bezint, eer ge begint... ;)

Hopelijk is het snel weer mooi weer, dan heeft iedereen ook weer frisse zin om weer aan de auto te klussen... (het is hier nu heerlijk weer, lekker zonnetje, maar frissssssssss)

Groetjes,

Peter

• 3 weken later...
Geplaatst

Zoooooo afgelopen weekend een 2e hands kia bumper gehaald :D

Nu staan er dus 2 in de weg hahha...We hebben ze even vlug bekeken en als het goed is zijn ze gewoon voor elkaar gemaakt !!! :D

Nu nog het mooie weer en dan lekker weer aan de slag gaan !! :D

Ik hoop dat het gaat lukken! Maar het resultaat (op de computer gemaakt) mag er zeker zijn !!! :D Hou jullie op de hoogte als we weer gaan beginnen!!! ;)

Gr Daiz

Geplaatst

Nog meer nieuws,

Eindelijk die verdraaide ventieldopjes (metalen) losgekregen en wel met een zaagje...die dingen doe ik er dus niet meer op!! ;) Netjes weer gewassen en hij staat hier blinkend (in de regen:P)

Gr Daiz

Geplaatst

Hey Daiz,

Grof geweld dan, zo'n zaagje om die ventieldopjes eraf te krijgen...

Zelf overweeg ik om in de toekomst van die 'verborgen' ventielen te nemen, dat staat denk ik ook wel beter met mooie velgen.

Kijk aan, jouw Pica blinkt weer!

Groeten,

Peter

Geplaatst
... Netjes weer gewassen en hij staat hier blinkend (in de regen:P)

Hahaha.. tja, dat soort dingen zijn dan wel weer jammer he, maar blijf je helaas toch houden als je van plan bent in NL te blijven wonen ;)

Je kan het zelf ook heel makkelijk doen. Pak een theedoek of iets dergelijks en een huis-tuin-en-keuken hamertje. Haal vervolgens het plastic weg aan de binnenkant, alvolgens je de deuk er VOORZICHTIG uit kunt tikken. De doek leg je op het plaatwerk, en met het hamertje tik je rustig op de doek zodat de deuk eruit gaat. Je moet dat ff op gevoel doen, dat je niet te hard slaat, maar dat lukt wel denk ik?

Dit zou ik zelf ook niet (meer) doen. Uit ervaring weet ik dat dit er niet perse beter van hoeft te worden (tenzij je er erg goed in bent) en hoewel ik het zelf niet gezien heb (maar wel vernomen naar aanleiding van het informeren over het uitdeuken van m'n eigen auto) is dat de deuken er niet uitgeslagen worden, maar uitgerold.

Hoe het ook zij... je had geloof ik al gezegd dat je er niet aan zou beginnen :P

Geplaatst

hahaha nee ik begin er zelf dus niet aan :)

Ik wacht op mooi weer en dan zal ik eens even ale deuken krasjes enzo bekijken

(heb er aardig wat fikse in zitten zag ik :( )

Ook op zoek naar nieuwe velgjes...hoe en wat weet ik nog niet precies maar wel inch groter... 15inch dus :) ( is het grootste wat er te krijgen is voor de pica)

Ennuh die regen...bah baahhh hij is nu alweer vies :P en nee ik ga niet verhuizen hahaha

Maar hou jullie weer op de hoogte :)

Gr Daiz

Geplaatst (aangepast)
is het grootste wat er te krijgen is voor de pica

... 16 en zelfs ... 17 duim zijn mogelijk ... realistisch is 195/40/16 op velg 7.16 ET 38 ( op 2 van mijn PICs ) ... en 195/45/15 op velg 7.15 ET 38 ( op mijn derde PIC ) ...

Wil je foto's ontvangen ... mail me op lfdv@scarlet.be ... of zie ...

http://picasaweb.google.be/LeFouduVolantBRABUS/PICANTOS030607# ( ... derde PIC FL in de maak ,nog enkele weken geduld ... ) .

... nothing else matters ...

aangepast door LeFouduVolant.
Geplaatst

Maar wel rekening houden met grote velgen dat de Pica NIET verlaagd is, of gaat worden.

Belangrijkste detail bij grote velgen is wel dat de banden erg laag gaan worden, dit om de omloop van de band hetzelfde te houden als je originele banden (14").

Anders gaat je teller erg afwijken.

Maar dan weer rekening houden met een erg stuiterende Pica.

Tis de keuze die jezelf maakt.

Philip

Geplaatst

Hey Philip,

Nou ik heb dus nu 14inch eronder...jij had 15 dacht ik :)

Toen ik jou kia zag (met sideskirts) lijkt het mij wel mooier om iets groter te nemen maar dan denk ik toch echt de 15 inch???? :) Groter kan denk ik gewoon niet i.v.m de dikte van de band en inderdaad het stuiteren ;)

Zou dit een goede optie zijn voor mijn kia? 15inch? (Komt die beter uit in de wielkas met de bumpers dadelijk al zelf ik het zelf:)

En voor foto's ben ik altijd in :D

Gr Daiz

Geplaatst

Ik zou idd voor 15" gaan, heb ik nl ook.

Groter is niet aan te raden, de band er om heen wordt te laag, en als je met meerdere personen in de auto zit, is het comfort weg, krijg je een kart-effect, je rammelt helemaal door elkaar.

Kijk eens hier voor leuke en betaalbare velgen:

http://www.online-velgen.nl/

zie je ook dat 15 inch max wordt aangeraden voor de Pica.

Succes

Philip

Geplaatst

Ik heb de link bekeken en zag al een aantal leuke modellen staan :)

Hou jullie op de hoogte!

Gr Daiz

Geplaatst

Jaaaaaa we hebben de eerste stap gemaakt met de bumper!! :D

Het doorzagen van de getunde-bumper...wat pasen en wat meten maar het gaat wel goed komen denk ik :D Zijn gewoon voor elkaar gemaakt! Alleen staat nu alles weer de schuur in hahaha, nat weer ;)

Poyesteren enz kan voorlopig nog niet..hou jullie op de hoogte als we weer verder gaan maar dat kan dus wel weer even gaan duren!!

Gr Daiz

Geplaatst

hahahhahah JA :P

najah sensor eruit gehaald dus het is nu wat minder...maar met zwaardere trillingen er langs gaat die dus nog steeds af :( IRRITANT :P

maar ja....zo komt er ook niemand aan hahhah :D

Zoals hier achter de vorige keer (met mijn voet er tegen gekomen (A) ) hahah

Gr Daiz

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe Aanmaken...