ako Geplaatst 17 Mei, 2013 Geplaatst 17 Mei, 2013 Beste mede Picanto rijders, Inmiddels is mijn Picanto 1.2 Superpack in 5 deurs uitvoering geleverd. Echter tot mijn grote teleurstelling met de 14 inch lichtmetalen velg type "Nice". Dit in tegenstelling tot alle foto's in en op de brochure waar de auto staat afgebeeld met de 15 ich "Style" velg die ik had willen hebben. Het verhaal van mijn dealer is dat de Superpack tegenwoordig op 14 inch staat ivm de strengere milieu eisen. Met de bredere 15 inch zou dit problemen geven? Dus let op mensen als je rekent op deze wielen; ze zitten er niet onder! Tevens hierbij een oproep aan degenen die ze wel hebben en eventueel willen ruilen tegen de 14 inch l Groet Ab Quote
dikkeeric Geplaatst 17 Mei, 2013 Geplaatst 17 Mei, 2013 dit is sinds vorig jaar maart oid al zo,en in de brochure staan altijd de mooiste velgen. op de site staat ook dat je 14 inch krijgt. maar bedankt voor de mensen die dit niet wisten. Quote
Ed-Car Geplaatst 17 Mei, 2013 Geplaatst 17 Mei, 2013 Bij mijn dealer (in winschoten) liggen die 15 inch misschien nog wel. Ik heb ze toen direct nieuw om geruild voor de zwarte 15inch. Maar inderdaad is 14inch nu standaard en de foto's zijn nog oud, wel jammer dat je dealer je er niet extra op hebt gewezen. Mijn 2013 werd ook op 14inch geleverd daar heb ik winterbanden op laten zetten. De 15inch met zomerbanden had ik nog. Quote
Murcielaygo Geplaatst 17 Mei, 2013 Geplaatst 17 Mei, 2013 Toen ik mijn Picanto vorig jaar februari kocht was dit al zo. Doordat ik een "boot-auto" heb gekocht heb ik nog de mooiere 15", maar in de winter rij ik nu rond op de 14" met winterbanden. Had ik geen "oud" model gekocht dan had ik al praktisch rond om te ruilen met een demo-auto bij de dealer... Quote
fonzie Geplaatst 18 Mei, 2013 Geplaatst 18 Mei, 2013 Beste mede Picanto rijders, Inmiddels is mijn Picanto 1.2 Superpack in 5 deurs uitvoering geleverd. Echter tot mijn grote teleurstelling met de 14 inch lichtmetalen velg type "Nice". Dit in tegenstelling tot alle foto's in en op de brochure waar de auto staat afgebeeld met de 15 ich "Style" velg die ik had willen hebben. Het verhaal van mijn dealer is dat de Superpack tegenwoordig op 14 inch staat ivm de strengere milieu eisen. Met de bredere 15 inch zou dit problemen geven? Dus let op mensen als je rekent op deze wielen; ze zitten er niet onder! Tevens hierbij een oproep aan degenen die ze wel hebben en eventueel willen ruilen tegen de 14 inch l Groet Abnice velg 14 inch.jpg15 inch velg Style.jpg Wie wil er nou ruilen? Die 15 inch staat toch veel vetter en maakt de auto stoerder. Die milieueisen , daar word je toch gek van ! Quote
ako Geplaatst 18 Mei, 2013 Topic Starter Geplaatst 18 Mei, 2013 Wie wil er nou ruilen? Die 15 inch staat toch veel vetter en maakt de auto stoerder. Die milieueisen , daar word je toch gek van ! Ik denk dat als iemand die geinteresseerd is dit bericht leest misschien best bereid is om te ruilen. De 15 inch velg heeft een lagere 50 serie band die op zich minder comfort geeft dan de 14 inch 60 serie band. Bovendien denk ik dat er wel iemand is die het design van de 14 inch velg mooier vindt. Dus ik geef de moed nog niet op hoor! Quote
KwK Geplaatst 18 Mei, 2013 Geplaatst 18 Mei, 2013 wil mijn "Design Edition" velgen ook wel ruilen voor 15 inch "Style" velgen Grtz Pieter Quote
MauS Geplaatst 19 Mei, 2013 Geplaatst 19 Mei, 2013 Ja het viel mij ook al op,Ik snap het hele BPM en Wegenbelasting gebeuren wel,... dat ze dan met die 15" er niet meer mee wegkomen, maar mooi is het zeer zeker niet,.... Hoewel ik verwacht na 1 jan 2014 dat ze weer volop worden aangeboden, als het belasting en bpm voordeel verdwijnt...Want niets is zo veranderlijk als de Nederlandse kabinet.... Quote
molenland Geplaatst 20 Mei, 2013 Geplaatst 20 Mei, 2013 Zoals ik al in een andere post schreef zijn de 15 inch velgen met de platte banden inderdaad erg onzuinig in gebruik. Na de winterbanden wissel enkele weken geleden, schoot mijn benzineverbruik weer omhoog. Ik snap best dat Kia wegens de strenge eisen voor het milieu de 15 inch velgen uit het assortiment heeft gehaald. Ik zou veel liever 14 inch velgen willen hebben met iets comfortabelere, smallere en zuinigere banden, maar dan wel mooie. Het 14 inch alternatief van Kia vind ik lelijk. Quote
Cardetails.nl Geplaatst 20 Mei, 2013 Geplaatst 20 Mei, 2013 Wat een onzinnig verhaal dat 14 beter voor het milieu zou zijn als 15. Kijk maar op http://www.miata.net/garage/tirecalc.html Het gaat namelijk niet alleen om de velgenmaat maar ook om de bandenmaat. Die combinatie zorgt voor de uiteindelijke omtwenteling. Het zou dus zo maar kunnen zijn dat ze gewoon goedkoper uit wilden zijn. Beste mede Picanto rijders, Inmiddels is mijn Picanto 1.2 Superpack in 5 deurs uitvoering geleverd. Echter tot mijn grote teleurstelling met de 14 inch lichtmetalen velg type "Nice". Dit in tegenstelling tot alle foto's in en op de brochure waar de auto staat afgebeeld met de 15 ich "Style" velg die ik had willen hebben. Het verhaal van mijn dealer is dat de Superpack tegenwoordig op 14 inch staat ivm de strengere milieu eisen. Met de bredere 15 inch zou dit problemen geven? Dus let op mensen als je rekent op deze wielen; ze zitten er niet onder! Tevens hierbij een oproep aan degenen die ze wel hebben en eventueel willen ruilen tegen de 14 inch l Groet Abnice velg 14 inch.jpg15 inch velg Style.jpg 1 Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 20 Mei, 2013 Geplaatst 20 Mei, 2013 14 inch zal smaller zijn en dan heb je minder rol weerstand. Dus wel beter qua uitstoot. Quote
Murcielaygo Geplaatst 20 Mei, 2013 Geplaatst 20 Mei, 2013 15" staat op 175/55/15 14" staat op 165/65/14 De 15" staan dus 2mm hoger (4mm groter) en hebben een 0,6% grotere omtrek. Feitelijk zou je dus op evenveel motoromwentelingen iets verder moeten komen. Het is de 10mm breedte meer die meer rolweerstand geeft, aan de andere kant geeft winterprofiel ook meer weerstand. Zelf merk ik weinig verschil. Quote
MauS Geplaatst 21 Mei, 2013 Geplaatst 21 Mei, 2013 Ik denk ook dat je qua verbruik nagenoeg tot niets merkt... 14 inch vs 15 inch...Heb gister nog een rit gehad van 100km (hoofdzakelijk 80km wegen) en kwam uit op 1:22,3 met de 15 inchjes... (en ja.. ik rijdt dan wel als een opa...maar 't kan wel degelijk) Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.