Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

NAVIGATIE - software- en kaartupdate

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Een tijd geleden was er nog een site waar je dit kon zien. Ook waar je de laatste software kon downloaden. Bestaat die nog?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Bij mijn dealer in leiderdorp hebben ze al 14 dagen de nieuwe update , 9 mei gaat mij kia voor een beurt en nav update.

Geplaatst
12 uur geleden zei GUNMETALBLACK:

Bij mijn dealer in leiderdorp hebben ze al 14 dagen de nieuwe update , 9 mei gaat mij kia voor een beurt en nav update

Da's mooi, maar welke versie is 't dan... want dan weet je pas echt of ie nieuw is... of niet.

Geplaatst

Weet ik nog niet, maar maakte afgelopen maandag een afspraak en toen werd er gezegt dat zijn sinds 14 dagen de nieuwe software in huis hebben.

10 mei zal ik een foto plaatsen

• 2 weken later...
Geplaatst

Bedankt voor je reactie en de foto. :dup:

Het lijkt er mijn inziens op dat de datakaartenbank versie 415E7AB van het 4e kwartaal van 2015 is....
Ik weet niet of dit de meest recente kaartenversie is, maar anders loopt deze naar mijn mening behoorlijk achter.
Morgen, 11 mei ga ik met m'n auto voor groot onderhoud naar de dealer, waarbij tevens mijn software (auto en navigatie) zullen worden geupdate. 
Ik weet niet van welke kaarten jij gebruik maakt, maar ik maak gebruik van de HERE kaarten, voorheen Navtech volgens mij.

Ik zal dan ook een foto'tje hier posten.

Geplaatst

Ik heb in de Niro kaartversie EUR.09.41.42.590.002.1(D.B2)

Zal toch niet maand 9 van 1941 zijn?

• Like 1
Geplaatst
5 uur geleden zei Derrek:

Ik heb in de Niro kaartversie EUR.09.41.42.590.002.1(D.B2)

Zal toch niet maand 9 van 1941 zijn?

Volgens mij is de laatste beschikbare update voor de Niro te zien op bijgevoegde afbeelding.

Zie laatste pagina van:
http://www.navigation.com/is-bin/intershop.static/WFS/Navteq-Site/Navteq/en_US/documents/DOC/2017_MapUpdate_Manual_Kia_v1.pdf

Navi update Kia Niro.jpg

Geplaatst
12 uur geleden zei GUNMETALBLACK:

Je hebt inderdaad gelijk!!!
Vandaag bij de dealer geweest voor een grote beurt en Navi-update.
Hier werd gezegd dat ze deze versie pas een paar weken in hun bezit hadden en dat er veel aanpassingen op zaten t.o.v. de vorige versie.
Ik blijf van mening dat er een te lange tijd zit tussen de meest recente versie (4e kwartaal van 2015) en het moment waarop deze wordt uitgebracht door Hyundai / KIA
Zie onderstaande foto's van mijn vorige update en de update die er vandaag is opgezet.

Navi update in 2016.jpg

Navi update in 2017.jpg

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo na een nieuwe update van de software van mijn sportage3 navigatie 17-05-2017 kan ik alleen nog maar kiezen uit

Snel (blauw) of rood (kort).   Voorheen kon ik kiezen uit Snel (blauw)  rood (kort) of eco (groen)

Is dit normaal ?

Geplaatst

Vandaag een update van de navigatie van de Cee'd gehad, als ik gebruik maak van Tom Tom live services staan de flitspalen er niet meer in, ook het vierde icoontje aan de linker zijde waar je een flitser mee kon signaleren is weg. Hebben meer mensen dit?

Geplaatst
5 uur geleden zei JanSn:

Hallo na een nieuwe update van de software van mijn sportage3 navigatie 17-05-2017 kan ik alleen nog maar kiezen uit Snel (blauw) of rood (kort).  Voorheen kon ik kiezen uit Snel (blauw)  rood (kort) of eco (groen)

Is dit normaal ?

Heb je dit al bij verschillende routes geprobeerd...?
Misschien was op die ene route die je probeerde wel geen 3e optie (groene route) beschikbaar....?

Ik heb het zelf nog niet gemerkt met mijn laatste nieuwe update.

Geplaatst
2 uur geleden zei Sharkster:

Heb je dit al bij verschillende routes geprobeerd...?
Misschien was op die ene route die je probeerde wel geen 3e optie (groene route) beschikbaar....?

Ik heb het zelf nog niet gemerkt met mijn laatste nieuwe update.

Ja bij div. routes allemaal maar twee opties ik vraag mij af of de update wel goed is 

Geplaatst
5 minuten geleden zei JanSn:

Ja bij div. routes allemaal maar twee opties ik vraag mij af of de update wel goed is 

Heb je de update bij een KIA dealer laten doen, of zelf met een op een andere manier verkregen update?

Geplaatst
Zojuist zei Sharkster:

Heb je de update bij een KIA dealer laten doen, of zelf met een op een andere manier verkregen update?

Bij een KIA dealer van Mossel

Geplaatst
12 minuten geleden zei JanSn:

Bij een KIA dealer van Mossel

Oké en is dat de update versie zoals hieronder te zien, dus 415E7AB
Dit kun je controleren door naar je navi-scherm te gaan en daar dan een paar seconden het instellingen 'wieltje' ingedrukt te houden, dan verschijnt onderstaand scherm of soortgelijk.

Naviupdatein2017.jpg

Geplaatst

Oke, de rest (op de firmware versie na) is dus hetzelfde als op mijn afbeelding.
Je hebt dan toch wel de meest recente kaart-update voor jouw navi-systeem.

Mijn navi is 2 weken geleden ge-update bij de Hyundai dealer en is dus hetzelfde behalve de firmware versie, maar dat kan kloppen omdat jij een KIA hebt en ik een Hyundai.

Ik ben bij mijn navi nog geen gekke dingen tegen gekomen, al moet ik zeggen dat ik 'm sindsdien ook niet veel gebruikt heb. Ik zal er eens op letten.

Geplaatst
35 minuten geleden zei Sharkster:

Oke, de rest (op de firmware versie na) is dus hetzelfde als op mijn afbeelding.
Je hebt dan toch wel de meest recente kaart-update voor jouw navi-systeem.

Mijn navi is 2 weken geleden ge-update bij de Hyundai dealer en is dus hetzelfde behalve de firmware versie, maar dat kan kloppen omdat jij een KIA hebt en ik een Hyundai.

Ik ben bij mijn navi nog geen gekke dingen tegen gekomen, al moet ik zeggen dat ik 'm sindsdien ook niet veel gebruikt heb. Ik zal er eens op letten.

Oke dan hoor ik het nog wel 

Bedankt voor je reacties

Geplaatst
Op 2017-5-23 om 22:34 zei JanSn:

Oke dan hoor ik het nog wel

Deze week 2 keer m'n navigatie gebruikt, 1 keer in NL en 1 keer in Duitsland.
Maar ik krijg nu ook slechts de keuze uit 2 routes, de snelste en de kortste, de rode en de blauwe... dus geen groene (meest milieu-vriendelijke) route.

Het lijkt er dus inderdaad op dat deze optie sinds de laatste nieuwe update er uit is gehaald....:no:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...