Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

NAVIGATIE - software- en kaartupdate

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

10-15 jaar met Shell Stratenboek gedaan.

Elk jaar een nieuwe voor hfl 17,50
Dat waren nog eens updates..
  • Like 3
Geplaatst

10-15 jaar met Shell Stratenboek gedaan.

Elk jaar een nieuwe voor hfl 17,50
Dat waren nog eens updates..

Poeh, gelukkig hoeft dat niet meer.

Slecht voor het milieu:

Er werden bomen voor gekapt en ze waren zo zwaar dat je auto gewoon meer brandstof gebruikte. :stuart:

• Like 1
Geplaatst

Poeh, gelukkig hoeft dat niet meer.

Slecht voor het milieu:

Er werden bomen voor gekapt en ze waren zo zwaar dat je auto gewoon meer brandstof gebruikte. :stuart:

Nee hoor, de oude gingen auto 2 van eega in, daarna naar familie etc.

Het was een heel duurzaam rondpomp systeem met menselijk contact en waardering van ontvangst.

Zo anders als nu.....

• Like 1
Geplaatst

Egorissen, kaarten kan je updaten bij je dealer helemaal legaal. En daarna doorrijden voor een bril, forum staat vol met nuttige tips. Meneer Derrek met u heb ik medelijden, verkoop je Kia en koop een auto zonder navagatie. Hoezo geen nuttige tips. Ps sorry mede leden dit is niet mijn gewoonte maar genoeg is genoeg. Geniet van je Kia en staar je niet blind op bijzaken. (Nuttige tip ).

Niet doen! Geen medelijden hoor! Niet nodig! Ben helemaal niet zielig!

En... ik heb de kaarten helemaal officieel legaal bij de dealer betaalt met wit geld waar belasting over betaald is.

Ik verwachtte alleen dat ik daarvoor dan ook goede legale kaarten zou krijgen.

Wat is daar mis mee?

• Like 1
Geplaatst

Bijna heel de dag heeft de navigatie me goed bijgestaan tot Millau, Frankrijk. Na een korte stop loodste ze me buiten de tolwegen om. Het Tarn gebergte is heel mooi maar ik had toch liever gerieflijk over dat grote viaduct gereden.

Later bleek dat om een onverklaarbare reden ineens de navigatie stond ingesteld op tolwegen vermijden. Rara hoe kan dat?

Geplaatst

Bijna heel de dag heeft de navigatie me goed bijgestaan tot Millau, Frankrijk. Na een korte stop loodste ze me buiten de tolwegen om. Het Tarn gebergte is heel mooi maar ik had toch liever gerieflijk over dat grote viaduct gereden.

Later bleek dat om een onverklaarbare reden ineens de navigatie stond ingesteld op tolwegen vermijden. Rara hoe kan dat?

Op het viaduct zie je het viaduct niet...

Mooie foto's kunnen maken ?

• 4 weken later...
Geplaatst

Op het viaduct zie je het viaduct niet...

Mooie foto's kunnen maken ?

Nope, ik was druk aan het sturen. Haarspeldbochten smalle weggetjes ipv de A75. Maar wel mooi hoor. Alleen had ik er niet om gevraagd. Ik vond het wel vreemd dat ik niet verder reed over de snelweg maar dat was eerder ook gebeurd ivm advies van de navigatie om een omleiding te nemen ivm wegwerkzaamheden.

Naderhand is dit euvel niet meer voorgekomen. Rarara.

Geplaatst

Eindelijk heb ik nieuwe kaarten in mijn navigatie.

Van september 2015, Dat wel.

Maar.... een stuk beter dan die oude kaart!

In de omgeving van Hoofddorp / Aalsmeer staan nu alle wegen er op en ook bij Utrecht rijd ik niet meer naast de weg. :winkiss:

En...

Kia heeft beloofd de volgende kaart weer in het normale ritme uit te brengen

Dat moet dan weer november worden.

Maar toch even afwachten.....

Geplaatst

Het probleem met ingebouwde navi's is dat de auto veel langer meegaat dan de navigatie. Elektronica verouderd heel snel. Ik kan me nog herinneren dat ik een Peugeot 406 had met een pijltje-bolletje navigatie met een CD in mijn kofferbak. Toen het neusje van de zalm en nu antiek. Toch rijdt de Peu nog rond. Vermoedelijk is updaten van dat ding ook onmogelijk geworden. Niet dat iemand dat zou willen. Afgezien daarvan is mijn ingebouwde navi niet erg goed in het berekenen van logische routes. Vlakbij huis komen er de wonderlijkste routes uit. Heel wat anders dan mijn Garmin en mijn telefoon met Here bedenken. Die komen met de logische route die ik, door ervaring, ook zou rijden. Kwestie van moderne hardware.

Er zijn nu ook zoveel gratis kaarten beschikbaar voor bv. Here dat het eigenlijk ook niet houdbaar is om een flink bedrag te rekenen voor updates. Geen kwaad woord over Kia want die is nog relatief goedkoop t.o.v. andere merken. Ik heb maar besloten om niet meer te updaten maar gewoon mijn telefoon te gebruiken als de LG er niet meer uit komt. De telefoon heeft ook nog als bonus een internet verbinding (kan ook offline) en 'ziet' dus ook files en de juiste snelheden. TMC wordt in Nederland helaas niet zo best bijgehouden. Ik heb nu een ventilatie-rooster houder en een USB kabeltje om de telefoon van stroom te voorzien.

P.s. als Galileo GPS in 2019 van de grond komt is de ingebouwde navi helemaal uit de tijd  :no: .Dat geldt overigens ook voor onze oude trouwe FM radio. Men wil de frequenties voor andere zaken gebruiken dus moeten we straks aan DAB omdat de FM zenders er simpelweg niet meer zijn. Wij ontwerpen chips voor autoradio dus ik ben redelijk op de hoogte. Reken tussen de 5 en 10 jaar in Nederland. In DLD al eerder.

Enfin, ik ben toch blij met mijn ingebouwde navi want de achteruitrij-camera is best nuttig.

• 2 weken later...
Geplaatst

goeie avond dames en heren.

ik heb een vraag mijn kia sportage uit 2011 heeft de normale radio erin zitten en die wil ik vervangen voor een navigatie toestel kan ik die gewoon om pluggen of moet er wat verandert worden met kabels?

ik hoor het wel alvast bedankt

Geplaatst

goeie avond dames en heren.

ik heb een vraag mijn kia sportage uit 2011 heeft de normale radio erin zitten en die wil ik vervangen voor een navigatie toestel kan ik die gewoon om pluggen of moet er wat verandert worden met kabels?

ik hoor het wel alvast bedankt

als je een origineel kia navigatie er in wil zetten zal dat niet even zo om te pluggen zijn 

neem je een aftermarket systeem dan zal je met een verloop stekker vaak mee geleverd zal dit wel gaan 

Geplaatst

Ook ik heb een update van de navigatie op mijn Venga laten doen 

Deze is nu van 2015

Lijkt wel beter in de beurt van Alsmeer/Schiphol  maar de doorgetrokken A4 vanaf Den Haag naar Rotterdam zie ik zo gauw nog niet.

Moet nog wel gaan rijden , wie weet

post-5959-0-16833300-1467838817_thumb.jpg

Geplaatst

Het probleem met ingebouwde navi's is dat de auto veel langer meegaat dan de navigatie. Elektronica verouderd heel snel.

We hebben in ons 3e autootje (kinderen) een Tomtom van 2008 met een kaartupdate van 2016. Deze werkt prima. Het probleem is dan ook niet zozeer dat de elektronica verouderd, maar dat de kaarten niet meer geupdate worden door de autofabrikanten omdat ze er geen belang meer bij hebben (lees: er niet meer aan verdienen). Ze laten de klanten in de kou staan en dat heeft niets te maken met technisch verouderde elektronica maar met "commercieel verouderde" elektronica en dat is iets heel anders....

Na de uiteindelijke kaartupdate in de Rio werkt de navigatie weer naar behoren!

In ons 2e autootje zit een Tomtom van de laatste generatie (6100) die, net als je telefoon, altijd online staat met een (gratis!) GPRS verbinding en de files en verkeersinformatie altijd up-to-date zijn (veel en veel beter dan TMC). Daarnaast kan ik thuis op mijn laptop een route ingeven en die wordt automatisch verstuurd naar de Tomtom in de auto. Zonder (internet)kosten of abonnementen. In vergelijking met de telefoon hebben we een veel beter scherm.

In de nieuwe Niro zit een dergelijk systeem als met de smartphone en Tomtom. Die maakt gebruik van deze "TomTom Life" verkeersinformatie maar maakt echter geen verbinding via GPRS maar via je eigen smartphone die dan wel Internetverbinding moet hebben anders werkt het niet. Ook mat die navigatie zal de verkeersinformatie up-to-date moeten zijn (vanzelfsprekend nog niet uitgeprobeerd). Wel moeten ook de kaarten van die navigatie periodiek worden geupdate middels een SD kaart dat wel weer door de dealer moet worden geinstalleerd (waarom nu toch). "Wanneer je in het bezit bent van de Kia Family Card en het onderhoud wordt uitgevoerd door de officiële Kia dealer of Kia reparateur, dan zijn er geen kosten verbonden aan het updaten van de kaarten van het fabrieksnavigatiesysteem" zo belooft Kia.

Verder ga ik er van uit dat Kia bij de volgende kaartupdate zijn belofte nakomt en deze jaarlijkse update op tijd (november/december 2016) uit gaat geven. De laatste update is kaartinformatie van september 2015).

Geplaatst

Allen bedankt,

De update is niets geworden maar het gehele systeem is gecrashd.

De radio werkt nog wel op de laatste afstellingen maar navigatie scherm is wit en geen enkele knop werkt meer.

De dealer kon ons gelukkig nog wel helpen,,, als ik die radrio nou uitbouwde dan hadden zei wel een nieuwe voor 500 euro.

Nou nee dus,,, in middels een betere en goedkopere in china gekocht maar ehe,,,,,, lekker die stekkers van kia,,,,,,,, daar is dus geen universele bij te krijgen.

$ jaar Kia rijden,,,, sorry maar nooit weer.

Binnenkort een afkoop van mijn letselschade (wat is werken bij de politie toch leuk) en dan geef ik mijn vrouwtje toch echt de auto waar zei van houd,,, een Toyota Yaris,,, mogelijk hybride.

Dan kan ze veilig en comfortabel haar kilometers maken.

Hoe lang ik nog zal rijden,,, ik weet het niet.

Door de chronische PTSS van mijn werk heb ik nu mogelijk beginnende dementie en het is maar de vraag hoe dit verder gaat.

Mochten jullie weten hoe ik de radio nog kan resetten of naar de windows ce modus kan krijgen,,,,, ideeën zijn welkom

Gast Warmentuuter
Geplaatst

$ jaar Kia rijden,,,, sorry maar nooit weer.

Je hebt gelijk. Succes met de Toyota.

De dealer doet je geen verkeerd voorstel lijkt mij. 

Maar die keuze is aan jou zelf

Geplaatst

En standaard verloop stekkers van Kia naar iso zijn gewoon los te verkrijgen heb ze zelf ook pas geleden gekocht voor me rio geen enkel probleem

Geplaatst

Het is toch wel opmerkelijk. De enige werkelijke reden dat Kia verplicht om updates via de dealer te laten doen is klantenbinding.

En ze zijn niet de enige.

Maar wat is het resultaat?

Dat klanten gefrustreerd weglopen....

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Het is toch wel opmerkelijk. De enige werkelijke reden dat Kia verplicht om updates via de dealer te laten doen is klantenbinding.

En ze zijn niet de enige.

Maar wat is het resultaat?

Dat klanten gefrustreerd weglopen....

Dat klopt niet helemaal want je kan de kaarten voor Kia of andere merken ook bij Here aanschaffen en zelf installeren.

Met alle nadelige gevolgen van dien omdat meerdere Kia rijders niet wisten hoe het installeren werkte en het systeem dus crashte. (bijv. men liet de motor niet aanstaan met updaten)

Bij Kia kan je ze gratis krijgen als je auto na 2014 is of je een pakket hebt gekocht.

En zelf zijn de regels aangepast want het is nu vele malen langer dan 7 updates en hier heeft de KCG een stukje over geschreven.

Lijkt mij een goede deal.

Alleen de spelregels is om naar de dealer te gaan en zoals de gratis pechhulp van Kia.

Dat bespaart je 169 euro bij Here voor een kaartupdate en 110 euro voor de wegenwacht.

Daar hoef je toch niet gefrustreerd van te raken.

De dealer regelt het updaten voor je zonder er een cent voor te betalen. (mits je een pakket hebt of de auto na 2014 is)

• 8 maanden later...
  • 3 weken later...
Geplaatst
Op 2-4-2017 om 01:59 zei rebi1968:

Het is nu alweer een dik jaar geleden, weet iemand of er binnenkort weer een update komt?

Ja dat zou ik ook wel willen weten, en ook hoe oud ze dan zijn (welk kwartaal van welk jaar..?)

Geplaatst
2 uur geleden zei bkluivingh:

Ik heb van mijn dealer begrepen dat medio april een update zou komen

Oke.... maar we zitten vandaag inmiddels op 19 april, dus dat zou betekenen dat het er eigenlijk al zou moeten zijn.... toch?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...