Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

NAVIGATIE - software- en kaartupdate

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb begin januari 2016 een nieuwe kaart gekocht met de optie om 6x een update te mogen ontvangen

Ik ging van de kaartdatabankversie : 312E7Ae naar 313E7AE

Alleen heb ik een andere firmware versie draaien  : 1.7.3_YN

Zie foto

post-5959-0-77454500-1461355222_thumb.jpg

Geplaatst

Even de editor op gebruik volledige editor zetten recht onder in het scherm dan kan je een JPG of wat anders bij voegen via een knop onderin waar staat bestanden bijvoegen

Geplaatst

Tada! Verrek, Derrek daar is tie dan weer, aan jou de eer, voor de 3e keer, de Auw-gurk uitreiking. Je hebt 'm verdiend. Solliciteren ernaar hoeft dus niet meer...

68555c60224165f3a225f0ca7901f0e0.jpg

Ha ha, wat leuk!

...wat een vertrouwen in dealer.

Maar wel even goed lezen.

Ik verdedig juist de dealers. Die kunnen er niets aan doen en worden ook maar door Kia Nederland voor het blok gezet.

Het is Kia die de kaarten niet levert waar ze (indirect) wel verantwoordelijk voor zijn.

Dat anderen daar ook last van hebben doet hier niets aan af.

Kia levert niet wat ze beloofd hebben met de kaartupdates en als ze dan problemen hebben, dat kan, maar erken dat dan en los het op.

Maar verschuil je niet juridisch achter je dealers.....

Geplaatst

Allereerst , laten we elkaar niet afz.... Maar vertel a) welk type auto , B) elk model heeft een andere nav database , c) daarom vroeg ik ook maak aub een screenshot , d) mijn database foto is van sportage 3 van mei 2015 , e) die foto van opa_niek is volgens mij van een ander type ( correct me if i'am wrong ).

En als laatste wat je vandaag nieuw koopt is morgen oud , dat zal en blijf je houden.

Ik vind het ook niet helemaal juist maar heb die zelfde ervaring ook bij tomtom die is ook niet helemaal up to date ( bij afslag hoofddorp richting aalsmeer rij ik ook in het weiland , DUS U leest het is bij tomtom hetzelfde verhaal , maar kom wel altijd op de juiste plaats aan die ik intoets EN daar gaat het tenslotte om , hierbij opgeteld een beetje common sense , en volg niet klakkeloos dat stemmetje anders heb je de kans dat je echt rechtdoor over de rotonde gaat of net als onlangs je rijd gewoon het water in want dat zegt die meneer toch " ga rechtdoor " en dat doen sommige dus dan ook , en vervolgens dan zeggen ja maar die navigatie zei toch wat ik moest doen )

Kortom accepteer het gewoon , stuur een screenshot en rij met plezier en ben niet afhankelijk van het stemmetje , het is een hulpmiddel geen lijdend voorwerp.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

• Like 4
Geplaatst

Das raar ik wil een b en haakje sluiten typen en krijg zomaar een zonnebril ,

Zo zie dat ook apple faalt met de software , hahahahaha

• Like 2
Geplaatst

Das raar ik wil een b en haakje sluiten typen en krijg zomaar een zonnebril ,

Zo zie dat ook apple faalt met de software

Dat ligt niet aan Apple, maar de software waarop het forum draait...

Geplaatst

Dit is geen bug, maar een feature. Van voor de wijde beschikbaarheid van emoji.

De leestekens die je typt als emoticon worden door de software herkend en omgezet in een plaatje.

Een B met ) eronder zijn een bril en mond B) . En een : met P wordt dan bijv. :P of ; en ) voor ;)

Waarbij die laatste dan blijkbaar weer niet werkt... :(

En soms zijn dingen op internet wel beschikbaar en in Tapatalk niet, dan zie je bijv. een woord tussen : ingesloten.

Maar ik ga te ver off-topic...

• Like 2
Geplaatst

Waar haal je het allemaal vandaan...

Dat ik het de dealer(s) niet kwalijk neem kun je nalezen.

Dat Kia 5-jaar kaartupdates verkocht heeft heb ik een factuur van.

Dat Kia de kaartupdates niet of te laat levert is overduidelijk en dat erkennen ze zelf ook.

Dat anderen ook last hebben van slechte Navtec kaarten is geen excuus. Bij de woekerpolis affaire hadden anderen er ook last van, maar dat wil niet zeggen dat het daarmee goed is….

En dat Kia zich achter de dealers verschuilt blijkt uit een mail die ik van Kia NL heb ontvangen waarin staat (ik citeer letterlijk): “Voor de goede orde delen wij u mee dat alle aangelegenheden die betrekking hebben op levering, onderhoud, reparatie, prijsafspraken, service en garantie zaken zijn tussen u en uw leverancier.” Met de leverancier worden de dealers bedoelt. Juridisch is dit overigens juist en moet de klant zijn dealer verantwoordelijk stellen. Maar moreel vind ik het niet juist van Kia NL ten opzichte van de Kia rijders om een probleem dat zij niet op kunnen lossen bij hun dealers neerleggen.

Wat ik nu zou willen en wat Kia NL zou sieren is dat ze betere informatie geven aan hun klanten, ook als er een keer een probleem is. Ik ben ook lid van “mijn Kia” en krijg regelmatig mails van Kia NL, maar die zijn vooral commercieel. Verder weet Kia NL mij exact van mijn auto te vertellen op welke data en bij welke dealer eerder updates zijn geïnstalleerd (zonder dat ik ze dat zelf ooit heb verteld!). Waarom dan niet even een mailing aan de klanten over de problemen en wat ze eraan gaan doen om dit in de toekomst te voorkomen en waarom moet het via klachten op het Kiaclub forum?

Ik ben dus zeer tevreden over mijn dealer en grotendeels ook over mijn auto. Behalve de navigatie dan….

• Like 1
Geplaatst

bij afslag hoofddorp richting aalsmeer rij ik ook in het weiland , DUS U leest het is bij tomtom hetzelfde verhaal 

Opmerkelijk. Bij mijn 6100 rijdt ik daar gewoon op de weg. Heb je hem wel geupdate?

Geplaatst

Allereerst , laten we elkaar niet afz.... Maar vertel a) welk type auto , B) elk model heeft een andere nav database , c) daarom vroeg ik ook maak aub een screenshot , d) mijn database foto is van sportage 3 van mei 2015 , e) die foto van opa_niek is volgens mij van een ander type ( correct me if i'am wrong ).

En als laatste wat je vandaag nieuw koopt is morgen oud , dat zal en blijf je houden.

Ik vind het ook niet helemaal juist maar heb die zelfde ervaring ook bij tomtom die is ook niet helemaal up to date ( bij afslag hoofddorp richting aalsmeer rij ik ook in het weiland , DUS U leest het is bij tomtom hetzelfde verhaal , maar kom wel altijd op de juiste plaats aan die ik intoets EN daar gaat het tenslotte om , hierbij opgeteld een beetje common sense , en volg niet klakkeloos dat stemmetje anders heb je de kans dat je echt rechtdoor over de rotonde gaat of net als onlangs je rijd gewoon het water in want dat zegt die meneer toch " ga rechtdoor " en dat doen sommige dus dan ook , en vervolgens dan zeggen ja maar die navigatie zei toch wat ik moest doen )

Kortom accepteer het gewoon , stuur een screenshot en rij met plezier en ben niet afhankelijk van het stemmetje , het is een hulpmiddel geen lijdend voorwerp.

Klopt ik heb een kia venga uit 2012 . 2 x update gekocht bij NAVTEQ 2013/2014 en nu via de dealer de laatste versie er in laten zetten jan 2016

Geplaatst

Dat laatste is ons duidelijk, het ophitsen van forumleden niet zo. Jij bent nogal van de actie....maar meer in mailvorm.

Binnenkort zit de KCG in overleg met KMNL en zullen wij hun dit voorleggen en eisen uitleg. Bepaalde wegen leiden nu eenmaal naar betere oplossingen en/of verbeteringen. Het aanzetten tot negativiteit lost niets op. Wij gaan de dialoog aan en schuwen het niet om kritisch te zijn. Resultaten worden daar geboekt, waar het vuur het hoogst wordt gestookt.

De dealer blijft eerst aangesprokene wat betreft onderhoud, garantie-aanspraken e.d.....ALTIJD!! Pas wanneer er meer dan één forumlid problemen ondervindt die geen gehoor vindt bij de dealer, dan zal de KCG dit op de agenda plaatsen met KMNL. U hoort van ons.

• Like 3
Geplaatst

De dealer blijft eerst aangesprokene wat betreft onderhoud, garantie-aanspraken e.d.....ALTIJD!! Pas wanneer er meer dan één forumlid problemen ondervindt die geen gehoor vindt bij de dealer, dan zal de KCG dit op de agenda plaatsen met KMNL. U hoort van ons.

Helemaal mee eens. Ik heb in eerste instantie ook een brief naar mijn dealer gestuurd m.b.t. de kaartupdates. Zij willen wel, maar kunnen niet omdat hun leverancier (Kia dus) niet levert. Ik heb er toch wat moeite mee om in dit geval bij de dealer de aanschaf van de kaartupdates terug te eisen. Dat wil ik ook helemaal niet. Ik wil graag mijn door Kia geleverde navigatie kunnen gebruiken. Die heeft bij aanschaf euro 1500,- gekost, geen kattenpis dus....En daar heb ik redelijke kaarten voor nodig.. Daarom heb ik direct 5 jaar upgrades bijgekocht (euro 169,-). En dat een navigatie niet altijd 100% is begrijp ik ook wel. Ik rijd ook echt geen eenrichtingsverkeer weg in als dat niet mag of in de sloot omdat de navigatie "rechtsaf" aangeeft.

Dat er soms problemen zijn kan gebeuren. Het gaat er om hoe je daar mee omgaat. Bijvoorbeeld informeer klanten en laat weten wat er aan gedaan wordt om dit in de toekomst te voorkomen. En juist in die informatievoorziening schiet Kia NL zeer te kort. (kan het weten; ben >25 jaar Service Manager geweest voor een Japanse fabrikant..)

Geplaatst

Ik ben toch zo blij met mijn WITSON unit kaarten komen altijd erg laat maar zijn wel gratis 

op de oudere versie staan de nieuwe wegen wel maar op de nieuwe opeens niet meer ??

maar het spaart me wel 1200 euro uit  :-)  :-)

• Like 1
Geplaatst

.....op de oudere versie staan de nieuwe wegen wel maar op de nieuwe opeens niet meer!!

Heet niet voor niets WEG.....

• Like 3
Gast Warmentuuter
Geplaatst

Ik ben de weg kwijt nu.  :-)

En ik heb nog wel een Tom Tom

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...