Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

NAVIGATIE - software- en kaartupdate

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou inderdaad het lijkt er dus op dat er niets (of niet veel) aan gedaan is zo te zien, ik was al geweest namelijk.

Maar goed die update vanaf de Kia site naar 7.5.8 kan ik natuurlijk zelf wel uitvoeren maar dan die kaarten nog hé.

• 4 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst

Vandaag geïnformeerd naar een nieuwe kaartupdate: volgens de dealer alleen nog maar mogelijk zes jaarlijkse updates aan te schaffen voor ca. €190,-

Vreemde zaak: als ik eens per drie jaar een update voldoende vind, moet dat toch kunnen!

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Vandaag geïnformeerd naar een nieuwe kaartupdate: volgens de dealer alleen nog maar mogelijk zes jaarlijkse updates aan te schaffen voor ca. €190,-

Vreemde zaak: als ik eens per drie jaar een update voldoende vind, moet dat toch kunnen!

Ik denk dat de 190 euro voor zes jaar goedkoper is dan één keer in de drie jaar.

Een update via navteq kost +/- 169 euro per jaar.

Maar net wat je wil.

Geplaatst

Is er nog gesproken wanneer de update uitkomt? Als je nu de update doet krijg je die van maart 2015, en dit kaartmateriaal is van 3e kwartaal 2013 als ik het goed heb.

Geplaatst

De update van 2016 zou er al zijn. ...

Maar ik heb ook niks gehoord van onze dealer. Zou me immers informeren.

Misschien heeft iemand al info over het beschikbaar zijn van de update ?

Geplaatst

Is er nog gesproken wanneer de update uitkomt? Als je nu de update doet krijg je die van maart 2015, en dit kaartmateriaal is van 3e kwartaal 2013 als ik het goed heb.

Kan de KCC dit niet een keertje aankaarten bij Kia? Het lijkt toch nergens op!

Ik rijd nu ook met een kaart van twee en een half jaar oud en heb wel Euri 169,- aan Kia betaald voor 5 jaar upgrade. Maar kaartupdates leveren homaar!

Geplaatst

Wij hebben ons altijd sterk gemaakt voor duidelijkheid over de kaartupdates. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in de 7 jaar gratis kaartupdates voor een nieuw aangeschafte Kia en voor bestaande eigenaren van een Kia voor een redelijk bedrag 6/7 updates.

Je verwacht ook minimaal jaarlijks een update. Wij hebben Kia daar ook meermaals op gewezen. Kia rijders hebben daar ook recht op, temeer andere kaartleveranciers zelfs 3-maandelijks een update verstrekken.

Binnenkort vind er weer een gesprek plaats met KMNL. Uiteraard staat dit punt ook weer op de agenda, maar dat zal voor velen van ons erg laat komen. Daarnaast, KMNL heeft geen mogelijkheden om Navteq te bewegen tijdig haar kaartupdates aan te leveren. Dat is ons meermaals verteld. Wij hebben dat altijd betreurd. Het is ook niet voor niets dat Kia Europe inmiddels heeft besloten om naar een andere kaartleverancier (TomTom) over te stappen. Maar wij zullen ons ongenoegen zeker kenbaar maken.

• Like 1
Geplaatst

Hoera. TomTom!!

Kan Kia er niet voor zorgen dat de software in de oudere LG systemen geupdate wordt naar TomTom?

Kia heeft iets verkocht (kaartupdates) en levert niet dus komt zijn verplichting niet na.

Dat de schuld bij Navtec ligt mag wel zijn, maar daar heeft de klant part noch deel aan.

Dat is volledig de verantwoordelijkheid van Kia.

Aan Kia om hier een oplossing voor te bieden aan haar klanten!

Geplaatst

De update van 2016 zou er al zijn. ...

Maar ik heb ook niks gehoord van onze dealer. Zou me immers informeren.

Misschien heeft iemand al info over het beschikbaar zijn van de update ?

Gisteren met Kia gechat. Ze wisten te melden dat in april de update van het kaartmateriaal uitkomt.

Heeft iemand ervaring met het updaten van de navigatie? ben je dan je adresboek en je favorieten kwijt?

Geplaatst

Gisteren met Kia gechat. Ze wisten te melden dat in april de update van het kaartmateriaal uitkomt.

Heeft iemand ervaring met het updaten van de navigatie? ben je dan je adresboek en je favorieten kwijt?

Opmerkelijk.

Ik heb ook gechat met Kia en mij konden/mochten/durfden ze niets vertellen overeen kaartupdate in de Rio. Ik moest met mijn 5 jaar aankoop van kaartupdates maar naar mijn dealer gaan en die zou het ("commercieel"?) moeten oplossen. Ik heb twee weken geleden een brief naar mijn (overigens verder zeer goede dealer!) hierover gestuurd en nog niets vernomen. Denk dus niet dat ze iets van Kia gehoord hebben. Ik vraag me dan ook af welke waarde we aan een chat met Kia moeten toekennen. Is het een zoethoudertje in de trend van het kastje en de muur van de Kia "helpdesk"? Strak is het april en dan is er nog niets. En dan zijn we weer een maand verder. En waarom publiceert Kia dan niets over de kaartupdate? Er zijn veel klachten over en dat weten ze donders goed.

Geplaatst

Het wordt een jaarlijks terugkerend ritueel....

De KCG zal KMNL per mail vragen om een gericht antwoord over de verschijningsdatum van de navi software.

Morgen gaat er een mail uit naar het management.

• Like 1
Geplaatst

Zojuist via de Chat contact gehad met Kia. In de 1ste week van April, volgende week dus, komt de nieuwe kaartupdate uit. En voor auto jonger dan 2014 is het nog altijd gratis.

Geplaatst

Zojuist via de Chat contact gehad met Kia. In de 1ste week van April, volgende week dus, komt de nieuwe kaartupdate uit. En voor auto jonger dan 2014 is het nog altijd gratis.

Op zich goed om te horen. Maar wel veel te laat! Er zit nu gemiddeld 14 maanden tussen de kaartupdates en dat is niet wat we als klant bij de aankoop van de “5 jaar kaartupdates” (of zelfs bij de “gratis 7 jaar updates” bij aan koop van nieuwe Kia’s) mochten verwachten en dus blijf Kia in gebreke.

En dan is de vraag hoe verder? is het probleem van de communicatie hiermee ook getackeld? Of gaan we volgende keer weer hetzelfde beleven met de Navtech kaarten  en is de volgende kaartupdate in juni 2017? Zo doorgaan en je hebt in 5 jaar slechts 4 updates!

Problemen zijn er om opgelost te worden en het zou Kia sieren om nu met een goede definitieve oplossing te komen en dit aan hun klanten aan te bieden. Wat is anders de slogan “7 jaar garantie” nog waard als je de kaartupdates niet eens na kunt komen?

Wellicht dat de KCC zich hiervoor in het eerst volgende gesprek met Kia sterk na maken. Ik heb het inmiddels al aangekaart bij de Consumentenbond voor juridisch advies en om dit in de publiciteit te brengen. Maar daar zit ik niet echt op te wachten. Het liefste heb ik dat Kia dit voor hun klanten (en voor zichzelf) onder controle brengt. 

Geplaatst

was het maar waar pas van September 2013 geld die regel dus mijn auto van juni 2013 valt er mooi buiten

Geplaatst

was het maar waar pas van September 2013 geld die regel dus mijn auto van juni 2013 valt er mooi buiten

Hij zegt toch "JONGER" dan 2014 ? 2013 is ouder dacht ik zo.

• Like 1
Geplaatst

Mijn Rio is uit 2012 maar heb voor Euri 1500,- een fabrieksnavigatiesysteem bijbesteld en in 2013 voor 5 jaar kaartupdates bijgekocht voor Euri 169,-!!

Maar ook als je geen kaartupdates hebt bijgekocht, dan nog mag je verwachten dat een fabrieksnavigatiesysteem meer dan een of twee jaar te gebruiken is en de leverancier (wettelijk is dat de dealer, niet Kia) geen kaartupdates kan leveren en het systeem dus waardeloos wordt, dan is er iets geleverd waarvoor je wellicht ontbinding van de koop kunt eisen.... 

De stichting Kiaclaim oprichten?

Geplaatst

Mijn Rio is uit 2012 maar heb voor Euri 1500,- een fabrieksnavigatiesysteem bijbesteld en in 2013 voor 5 jaar kaartupdates bijgekocht voor Euri 169,-!!

Maar ook als je geen kaartupdates hebt bijgekocht, dan nog mag je verwachten dat een fabrieksnavigatiesysteem meer dan een of twee jaar te gebruiken is en de leverancier (wettelijk is dat de dealer, niet Kia) geen kaartupdates kan leveren en het systeem dus waardeloos wordt, dan is er iets geleverd waarvoor je wellicht ontbinding van de koop kunt eisen.... 

De stichting Kiaclaim oprichten?

misschien eens aan de K.C.G melden 

als er meerdere met deze klacht is kunnen zij dat dan eens bespreken bij kia nederland waarom dit zo slecht is terwijl er wel netjes voor is betaald 

Geplaatst

Er ligt reeds een mail bij het management van KMNL, die is tweeërlei:

1. de tussenliggende kaartperiodes;

2. de versheid en onduidelijkheid van het uitbrengen van de kaartupdates.

Geplaatst

my bad, lezen is en blijft een vak  :?

Geplaatst

my bad, lezen is en blijft een vak  :?

Daar gaat het toch helemaal niet om!

Geplaatst

Daar gaat het toch helemaal niet om!

Daar gaat het wel om,ik snapte trouwens je reactie niet op mijn antwoord aan johij,DAT had er niks mee te maken, confused ?

Geplaatst

Graag geen frustratie over futuliteiten mannen, dat is niet nodig en draagt niet bij tot een oplossing.

Terug naar de echte vraag, wanneer een nieuwe kaartupdate?

Hier het antwoord van Kia Nederland:

De kaart update voor de Kia navigatie systemen heeft vertraging opgelopen omdat er afwijkingen zijn ontdekt in de software. Momenteel wordt er een test uitgevoerd met een aangepaste versie van de kaart update. Als deze test succesvol verloopt zal, naar verwachting, de update half april beschikbaar zijn bij uw Kia dealer of reparateur.

Misschien niet naar tevredenheid van sommigen, maar wel een duidelijk antwoord.

• Like 1
Geplaatst

Dank voor het antwoord.

Ik weet inderdaad niet of ik er nu tevreden mee ben.

Niet helemaal in ieder geval.

Er is nu eindelijk duidelijkheid wanneer de volgende kaartupdate (van december 2016) nu komt.

Laat ik er nu nog even vertrouwen in hebben dat deze kaartupdate nu ook enigszins up-to-date zal zijn.

Blijven er twee zaken over.

Ten eerste komt Kia zijn verplichtingen niet na. Dat ze problemen hebben kan wel zo zijn, maar dat zijn hun problemen en daar hebben wij als klanten part noch deel aan.

Kia blijft verantwoordelijk voor levering en ze hadden dat beter met hun leveranciers moeten regelen.Dat is ze niet gelukt!

Velen (zoals ik met de oudere auto's) hebben veel geld betaald voor het navigatiesysteem plus de kaartupdates en hoe gaat Kia dat compenseren?

Er is jurisprudentie over minder zaken....

Ten tweede de communicatie. 

Die was/is er niet.

Stuurt Kia bijv. een mailing naar al hun klanten met excuses?

En gaat Kia nu wel goed communiceren aan hun klanten

Ten derde de toekomst.

Wordt het nu beter?

Zowel het op tijd leveren van de volgende kaartupdates en de communicatie naar de klanten?

Als ik in december 2016 een bericht krijg over de volgende kaartupdate (want dat is het originele jaarlijkse ritme) en die kaart is ook enigszins up-to-date, dan ben ik al tevreden.

En is het Kia vergeven omdat ze hun problemen, die nu eenmaal kunnen ontstaan, goed hebben opgelost.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...