Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

NAVIGATIE - software- en kaartupdate

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De navigatie van mijn Cee'd 1.4 ISG Mind is ook niet echt bij de tijd,de wagen is besteld op 27 januari 2016 en geleverd op 3 februari 2016 .

Deze zou moeten uitgerust zijn met TomTom kaarten mmar dat betwijfel ik sterk,de navigatie wou me op een afstand van 400 meter 2x een éénrichtingsstraat insturen waarvan ik zeker weet dat deze al minstens 3 jaar éénrichting is !!!!

Nogal bizar vind ik en de info die over de versie wordt vermeld op het scherm doet me ook niet aan TomTom denken overigens.

Kan iemand die met zekerheid over de TomTom kaarten beschikt even zijn software en kaartversie posten zodat ik kan vergelijken. Hieronder de info die ik heb.

Aparaat ID: C4366CF68C9E

Software versie: JD.EU.SOP.20.003

Firmware versie: IDEM

Navigatie versie: JD.EU.SOP.08.47.42

Kaart versie: EUR.07.52.44.001.001( D.A3)

Geplaatst

Kaart versie: EUR.07.52.44.001.001( D.A3)

Kaartversie EUR.07. 

Van 2007?

Waarom niet gewoon EUR 16?

Geplaatst

Kaartversie EUR.07. 

Van 2007?

Waarom niet gewoon EUR 16?

Dat weet ik dus ook niet,auto is van 2016 !!! Dus die 07 staat voor het jaar 2007 ? Dan snap ik het helemaal niet,hoe kunnen ze nu een Nav van zo oud in een auto van 2016 zetten ?

De auto is het laatste model met de facelift ( met chroom omrandde mistlichten)

Dan kan ik toch onmogelijk over de TomTom live services beschikken,wat ik al dacht,hoewel flitsers geeft hij aan maar géén verkeersinfo op het hoofdscherm.

Nu snap ik waarom hij mij die straat in wou sturen.

Maar nu weet ik nog niet of ik wel degelijk TomTom kaarten héb,wat me dan onwaarschijnlijk lijkt.

• 2 weken later...
Geplaatst

Zojuist via de Chat contact gehad met Kia. In de 1ste week van April, volgende week dus, komt de nieuwe kaartupdate uit. En voor auto jonger dan 2014 is het nog altijd gratis.

Graag geen frustratie over futuliteiten mannen, dat is niet nodig en draagt niet bij tot een oplossing.

Terug naar de echte vraag, wanneer een nieuwe kaartupdate?

Hier het antwoord van Kia Nederland:
De kaart update voor de Kia navigatie systemen heeft vertraging opgelopen omdat er afwijkingen zijn ontdekt in de software. Momenteel wordt er een test uitgevoerd met een aangepaste versie van de kaart update. Als deze test succesvol verloopt zal, naar verwachting, de update half april beschikbaar zijn bij uw Kia dealer of reparateur.

Misschien niet naar tevredenheid van sommigen, maar wel een duidelijk antwoord.

Chat van Kia op 12 april:

Goedemiddag, ik begrijp uw probleem. De kaartupdate komt eind April uit

Het is inderdaad een paar keer verschoven maar hij komt deze eind deze maand uit.
  • 2 weken later...
Geplaatst

De nieuwe kaartupdate is vanaf heden beschikbaar bij de dealer. Was er vandaag en de dealers kunnen nu leveren. Maak wel even een afspraak met de werkplaats.

Geplaatst

Mijn dealer heeft me vandaag gebeld voor een afspraak.

Ben benieuwd hoe "nieuw" de kaart is.

Maar hoera (!) en voorlopig het voordeel van de twijfel.

Geplaatst

Ik heb het nog niet geïnstalleerd, wel een afspraak gemaakt, maar hoe boeiend is het met een screenshot? Je weet nu dat hij leverbaar is.

Geplaatst

Ik ben ook meer benieuwd hoe "nieuw" de "nieuwe" kaartupdate nu eigenlijk is.

Staan de wegen die hier in de buurt al jaren liggen er nu op?

Ga het testen zodra de "nieuwe" kaart er in zit.

Geplaatst

@smart , ik wil even zien welke versie ze installeren , ik moet 2 mei voor een beurt , dan ben ik voorbereid.

Best Regards and sent from my Iphone with Tapatalk.

• Like 1
Geplaatst

Nou, zoveel vertrouwen heb ik nog wel in mijn dealer hoor.

• Like 1
Geplaatst

Nou, zoveel vertrouwen heb ik nog wel in mijn dealer hoor.

De dealers zijn ook niet het probleem.

ZIJ worden door Kia met een kluitje in het riet gestuurd met oude kaarten die ook nog te laat worden geleverd en ze maar moeten slijten aan hun klanten.

• Like 1
Geplaatst

ik heb vandaag 22-4 de nieuwste update gehad in mijn kia sportage en nog steeds staat de nieuwe a4 rijksweg er niet op

echt waardeloos

ik ben storingsmonteur en elke dag heb ik postcodes van woningen die al 10 jaar bestaan en niet en niet in de navigatie 

ik vind dat we ons moeten verenigen en actie moeten ondernemen
Geplaatst

A4 tussen Delft en Schiedam? Daar zijn ze al in 2012 mee begonnen!

Staat de nieuwe omleidingsweg vanaf de A4 om Aalsmeer er al wel op? Die door de Waterwolftunnel loopt (geopend april 2013?).

Of hebben ze toch echt de oude kaart gewoon omgenummerd....(en de klanten belazerd).

Geplaatst

Echt drama, heb er special tomtom voor op mijn telefoon gekocht. Hoeveel verbeteringen ik al naar here maps heb gestuurt. En elke keer is tomtom gewoon bij maar ze blijven beloven het in de nieuwe versie mee te nemen. Drama en daar moeten ik voor betalen?

Ik wil die nieuwe navigatie met tomtom kaarten er wel in voor dat geld

Geplaatst

Wacht even. Hier klopt iets niet.

Deze versie 313E7AE van 2014.10.23 heb ik al meer dan een jaar in mijn Kia Rio.

Dit kan dus niet de nieuwste versie zijn die op 18 april jongstleden is vrijgegeven.

Anders worden we bedot.....

Mijn dealer heeft me gebeld voor een afspraak voor het updaten van de nieuwe versie. Ik ben de eerste bij hun.

Mijn auto moet ook een grote beurt hebben en ik wil dat meteen laten doen dus ik bel maandag even terug voor een afspraak.

Dan hoor ik wanneer het kan, maar zodra de nieuwe versie er in zit zal ik een opname op dit forum zetten.

Geplaatst

Sorry , goed lezen , ik vroeg wat is de versie nu ( maak even een foto ) , mijn screenshot is van een paar maanden geleden toen ik hem nieuw ging ophalen , DUS ik vraag om een nieuwe screenshot zodat ik kan vergelijken als ik 2 mei voor een beurt naar de garage ga.

Best Regards and sent from my Iphone with Tapatalk.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Of hebben ze toch echt de oude kaart gewoon omgenummerd....(en de klanten belazerd).

Gaat dit niet een klein beetje te ver. 

Snap dat teleurgesteld ben over de ingebouwde navigatie. 

Maar om nu te verkondigen dat Kia de boel belazerd is net een stap te ver.

De meeste klant van navteq hebben hier mee te maken.

Hoor mijn collega ook klagen en die rijdt een Seat en heeft ook kaarten van navteq.

En had je je goed ingelezen op ingebouwde navigatie met navteq kaarten er op had je kunnen weten dat deze een ander update systeem hebben dan Tom Tom.

En daar is op het forum al veel over geschreven.

Geplaatst

Anders worden we bedot.....

Het zuur druipt er vanaf....wat een vertrouwen in dealer.

Tada! Verrek, Derrek daar is tie dan weer, aan jou de eer, voor de 3e keer, de Auw-gurk uitreiking. Je hebt 'm verdiend. Solliciteren ernaar hoeft dus niet meer...

68555c60224165f3a225f0ca7901f0e0.jpg

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...