Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

NAVIGATIE - software- en kaartupdate

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De navi werkt gewoon goed. Systeem bestaat overigens naast de navi ook over een radio/cd/mp3.

Wat een gezeur

Zo'n zelfde ding als die van jou bracht Tuut en mij in Loil :wink:

• Like 1
Gast Warmentuuter
Geplaatst

Zo'n zelfde ding als die van jou bracht Tuut en mij in Loil :wink:

Dat verschil zat in nummer 1 en 1a en wisten niet de Loil zo een lange straat had. :-)

En ik had het plaatsje niet willen missen. 

Want onze Smart woont in een prachtige omgeving. 

Maar de fabrieksnavigatie werkt verder prima en ik was er zeer over te spreken.

De kosten en updates van die navigatie waren me bekend vanuit mijn werk maar werd me ook verteld door de dealer.

Dus ik wist dat de update één keer per jaar was en dat die top 169 euro per update kosten. (later kon je een pakket kopen van 7 updates)

Als je daar niet om vraagt of het wordt je niet verteld moet je er niet allerlei verhalen om bedenken maar kan je alleen jezelf toerekenen dat je het niet wist of niet hebt gevraagd. 

Dat de update 5 maanden later is worden vragen over gesteld.  

En daar komt een antwoord op. 

Geplaatst

Hier ook zeer tevreden en word dagelijks gebruikt door moeders en die rijd 40000 per jaar en ze komt overal

• Like 2
Geplaatst

Navigatie is geen core business van autobouwers.

Dat besteden ze uit/kopen ze in bij een electronicaboer.
Die electronicaboer is geen kaartenbouwer maar koopt dat in bij een kaartenboer.
Zo is dat bij fabrieksnavigaties als sinds het begin en daar gaat het steeds fout.

Je hebt zitten slapen als je in 2012 1500 (!) keiharde eurootjes extra hebt betaald voor een fabrieks navigatie, die achteraf niet lijkt te bevallen.
Op elk autoforum waren de bekende klachten zoals achterlopende dure kaartupdates, slechte telefoonkoppelingen en meer bekend. (van alle merken)
Ook de makkelijk uitschroefbare VAG navi was legendarisch.

Kortom, je had het kunnen weten, net zoals dat elke Kia 30-40% meer brandstof verbruikt dan in de folder.
Die kreet hadden we in 2010 al op de banner van dit forum willen zetten ivm aanhoudende klaagpartijen in topics van welke Kia dan ook.
bicmac op dit forum is de enige die de fabrieksopgave benadert :wink:
Het kan dus...

Moet je hier in Utrecht niet doen; ben je binnen 1-2 dagen kwijt.

Ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gezien!

Geplaatst

Dat de update 5 maanden later is worden vragen over gesteld.  

En daar komt een antwoord op. 

En dat is het belangrijkste.

De kaarten dienen op tijd geleverd te worden!

We wachten op dat antwoord!

Gast Vitara 2
Geplaatst

31010cb59cf03b7a9c51e1a17c684fe4.jpg

Deze zijn ook van kia misschien is dit wat voor je

Voor het eerst dat ik een zwarte boven een witte Kia prefereer :wink:

Mooie e-bike de onderste.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Voor het eerst dat ik een zwarte boven een witte Kia prefereer :wink:

Mooie e-bike de onderste.

Doe er dan wel een navigatie op :-)

Gast Vitara 2
Geplaatst

Om ontopic te blijven ...ja maar geen affabriek nav.

Geplaatst

Vandaag nieuw(ere) kaart, systeemversie, bluetooth versie navigatie en firmwareversie geïnstalleerd. De dealer heeft het keurig gedaan in combinatie met de zomercheck. De A4 ter hoogte van Steenbergen staat er nu op. Maar de A4 terhoogte van Delft nog niet.

Helaas was ik al m'n favoriete bestemmingen (ook het adresboek) kwijt. De sneltoetsen voor m'n telefoon zaten er wel nog in. Ook de presets voor de radio bleven bewaard.

Nou ja, ..... 20 minuten adressen inkloppen en we kunnen binnenkort op vakantie gaan.

Geplaatst

Is alleen de systeemversie ergens te downloaden?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hier iemand al een downloadlink voor de systemsoftware

Geplaatst

Die zal voorlopig alleen bij de dealer verkrijgbaar zijn.

Geplaatst

Niet om iedereen over de zeik te brengen,,,,maar bij Rtl Autowereld zeiden ze dat de Nero en de Sportage 7Jr kaartupsates krijgt zonder (kosten) misschien is dat voor mensen die dat zelfde systeem hebben wel te regelen on laten we het coulance noemen.

Geplaatst

Ik snap je niet helemaal. Vanaf 2014 krijgen alle nieuwe Kia's gratis kaartupdates voor hun navi. De Sportage IV heeft echter geen Navteq meer. Dat zal bij de Nero niet anders zijn.

Geplaatst

Niet om iedereen over de zeik te brengen,,,,maar bij Rtl Autowereld zeiden ze dat de Nero en de Sportage 7Jr kaartupsates krijgt zonder (kosten) misschien is dat voor mensen die dat zelfde systeem hebben wel te regelen on laten we het coulance noemen.

Of ze nu betaalt zijn of ze (zogenaamd) "krijgt" is niet het belangrijkste. Als consument mag je hoe dan ook op tijd nieuwe kaarten verwachten. 

Maar Kia is te laat en dan ook nog met oude kaarten!

Het is overigens te hopen dat Kia het met de Niro beter gaat doen want die gaat het efficiënte gebruik van elektro/benzinemotor regelen aan de hand van de navigatie :no: . Nu ze op dit moment al geen goede kaarten kunnen leveren gaat dat absoluut niet werken!!

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Of ze nu betaalt zijn of ze (zogenaamd) "krijgt" is niet het belangrijkste. Als consument mag je hoe dan ook op tijd nieuwe kaarten verwachten. 

Maar Kia is te laat en dan ook nog met oude kaarten!

Het is overigens te hopen dat Kia het met de Niro beter gaat doen want die gaat het efficiënte gebruik van elektro/benzinemotor regelen aan de hand van de navigatie :no: . Nu ze op dit moment al geen goede kaarten kunnen leveren gaat dat absoluut niet werken!!

Je valt in herhaling.

Voor jou gemoedsrust zou het beter zijn om de volgende auto (ongeacht welk merk) zonder fabrieksnavigatie te nemen.

Geplaatst

Jammer, ik dacht dat je op dit forum kon lezen waar je de kaarten kon downloaden en dat je nuttige tips kreeg.

Valt me een beetje tegen.

Het valt ons ook zwaar tegen dat mensen hier altijd maar denken hier alles op een presenteer blaadje aan gerijkt krijgen

Maar zo werkt een forum niet wat we weten delen we maar wat wij hier ook niet weten kunnen we ook niet delen

• Like 4
Geplaatst

Het valt ons ook zwaar tegen dat mensen hier altijd maar denken hier alles op een presenteer blaadje aan gerijkt krijgen

Maar zo werkt een forum niet wat we weten delen we maar wat wij hier ook niet weten kunnen we ook niet delen

aaa

Gast Vitara 2
Geplaatst

Zo kun je er ook mee omgaan.

Ik zou ook niet weten hoe je er anders mee om zou moeten gaan.

Ik wil best dingen delen die ik niet weet,  zoals      en     en      maar ook          . :?

En een ieder is hier meer dan welkom.

Maar wij verwachten ook wel een beetje actieve deelname door op zijn minst je even voor te stellen in de daarvoor bedoelde topic.

Ga actief deel nemen aan een forum voordat je daar gelijk de krenten uit de pap wil halen.

De 3 posts die sinds 16 maart geplaatst zijn blinken nou niet echt uit van betrokkenheid bij het forum.

Geplaatst

Egorissen, kaarten kan je updaten bij je dealer helemaal legaal. En daarna doorrijden voor een bril, forum staat vol met nuttige tips. Meneer Derrek met u heb ik medelijden, verkoop je Kia en koop een auto zonder navagatie. Hoezo geen nuttige tips. Ps sorry mede leden dit is niet mijn gewoonte maar genoeg is genoeg. Geniet van je Kia en staar je niet blind op bijzaken. (Nuttige tip ).

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Like 8
Geplaatst

Egorissen, kaarten kan je updaten bij je dealer helemaal legaal. En daarna doorrijden voor een bril, forum staat vol met nuttige tips. Meneer Derrek met u heb ik medelijden, verkoop je Kia en koop een auto zonder navagatie. Hoezo geen nuttige tips. Ps sorry mede leden dit is niet mijn gewoonte maar genoeg is genoeg. Geniet van je Kia en staar je niet blind op bijzaken. (Nuttige tip ).

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

db6103367fea4a3f0c8ab9cf128a15d0.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...