Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Trekhaak picanto.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat en vraag mij ook af welk merk en type trekhaak het dan uiteindelijk is geworden en of hij natuurlijk goed bevalt? Is het trouwens een dertien polige kabelstet? groetjes Pepe

Geplaatst

Hoi,
 Scrol even terug dan vindt je een trekhaak van Rameder  en de kabel set naar je voorkeur, eea is natuurlijk wel doe het zelf .voor  deze prijs.
Een heel goede montage handleiding is bijgevoegd.

Geplaatst

Je hebt toch wel een aanhanger?,anders is alles voor niets geweest. :)

Je kunt de Picanto aan de trekhaak in de schuur hangen! :-)

• 2 weken later...
Geplaatst

ik vroeg mij af of het nodig is de bumper te verwijderen tijdens de montage van een trekhaak? Indien dit zo mocht zijn is er dan nog een speciale manier voor nodig om hem er af te halen. Ik ben namelijk bang dat hij behoorlijk vast geklikt zit.

Mvg peter 

Geplaatst

Hoi Peter,

Heb onlangs ook een trekhaak gemonteerd.

Dat gaat heel eenvoudig zonder dat de bumper los moet.

Heb een haak van Rameder met kabelset en een heel goede beschrijving voor montage.

De Rameder haak is ook nog eens goedkoop ! en snel in huis.

Even op internet zoeken, het is de moeite waard.

Gr

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi Peter,

Heb onlangs ook een trekhaak gemonteerd.

Dat gaat heel eenvoudig zonder dat de bumper los moet.

Heb een haak van Rameder met kabelset en een heel goede beschrijving voor montage.

De Rameder haak is ook nog eens goedkoop ! en snel in huis.

Even op internet zoeken, het is de moeite waard.

Gr

bedankt voor je antwoord! Sorry voor mijn late reactie.. Volgende week zaterdag ga ik aan de slag om een wegneembare trekhaak te plaatsen. Een verslag zal volgen!

• 2 weken later...
Geplaatst

Arie D, heb jij een vaste trekhaak of een afneembare?

Zit de vaste trekhaak van rameder (auto hak) voor de nummerplaat of niet?

Alvast bedankt!

Wie heeft er toevallig een foto van de rameder/auto hak trekhaak?

Grt

Geplaatst

Hallo,

De Rameder trekhaak is volgens contact die ik indertijd heb gehad leverbaar zowel los als vast.

Ik had indertijd een vaste besteld en toch een losse voor de prijs van de vaste gekregen.

De trekhaak was verzonden uit Polen.

De trekhaak inc kabelset was heel erg compleet geleverd met uitgebreide montage handleiding incl afbeeldingen, ook voor de bedrading.

In elk geval is deze trekhaak probleemloos te monteren en mbt de nummerplaat, deze haak voldoet helemaal aan de voorschriften.

4l2979.jpg

De foto is van  90 cm hoogte genomen.

Gr

Geplaatst

Beste Arie,

Bedankt voor je snelle antwoord!

Ik ga hem bestellen want het ziet er erg netjes uit!

Groet, caio

Geplaatst

Beste Arie,

Bedankt voor je snelle antwoord!

Ik ga hem bestellen want het ziet er erg netjes uit!

Groet, caio

Hoi, Ik  heb een donkerbruin vermoeden dat ze alleen demontabele haken op voorraad hebben. Misschien is het slim om eerst een offerte te vragen voor een  vaste set.

Zo is het bij mij ook gegaan, heb toen een demontabele gekregen voor de prijs van een vaste !

Geplaatst

Oke. Een vaste set vind ik ook niet erg. We zullen zien wat er binnenkomt.

Dat houdt het nog even spannend he!

Geplaatst

Bij rameder geven ze aan dat er alleen een 13-polige stekker op de picanto kan. Is dat zo?

Dat heeft zo'n auto toch helemaal niet nodig?

Wat hebben jullie? 7 of 13 polig?

Geplaatst

Een 7 poligige kan natuurlijk altijd maar als je een caravan gaat trekken dan is een 7 polige simpelweg niet voldoende

je komt geleverdichting aansluitingen te kort vandaar dat er tegenwoordig voor de 13 polige word gekozen

Er zijn dan ook nog eens 2 soorten 13 polige stekkers

ik heb zelf gekozen voor de west uitvoering dit is een 7 polige stekker met daarom heen de extra aansluitingen zo dat als ik met een wat ouder karretje rij met een 7 polige stekker ik deze zonder verloopje kan gebruiken

dan is er ook nog de jeager met deze moet je dan even een verloopje gebruiken deze stekker word wel het meeste standaard er bij geleverd

wil je dit niet dan is het simpel de extra draden niet aansluiten en een standaard 7polige stekker installeren

Geplaatst

Een caravan achter een Picanto... :online2long:  Dat gaat bij mij in ieder geval nooit gebeuren.

Ze geven op de site van Rameder aan dat er wel een 7polige set te leveren is.

http://www.rameder.nl/nl/Kabelsets/Specifiek/kabelset-7polig---Europese-versie-109980-09134-1.html

Heeft iemand deze in zijn auto?
Snap niet dat ze hem wel verkopen via internet, maar via mail-contact zeggen dat alleen een 13 polige leverbaar is.

Scheelt toch meer dan 50 euro en gedoe met een verloopstuk.

Geplaatst

Arie D, jij hebt aan de prijs te zien een 7 polige toch?
De 13 polige set van rameder is namelijk 78euro ex.

Geplaatst

Hoi,

Natuurlijk een 7 polige set, er mag maar 400 KG achter met een haak druk van 25 kg, zoals omschreven in het trekhaakdocument.

Dus een vouwcaravan zou kunnen  en dan heb je misschien wel de extra draden nodig !?

Geplaatst

Dat was ook mijn redenering.

Hij is inmiddels besteld.

In duitsland is deze set blijkbaar niet leverbaar ivm. andere eisen.

Nog even geduld...

Geplaatst

nou eigenljk zou er niet meer de 7 polige verkocht mogen worden omdat alles wat je achter je auto hangt nu dus mist en achteruit rij verlichting moet hebben en dat red je dus niet met 7 polen 

al het oude materiaal zal nog niet zijn aangepast dus kom je die 7 polen nog  wel tegen dus hou hier ook even rekening mee zo dat je niet voor onverwachte problemen komt te staan 

Geplaatst

nou eigenljk zou er niet meer de 7 polige verkocht mogen worden omdat alles wat je achter je auto hangt nu dus mist en achteruit rij verlichting moet hebben en dat red je dus niet met 7 polen

al het oude materiaal zal nog niet zijn aangepast dus kom je die 7 polen nog wel tegen dus hou hier ook even rekening mee zo dat je niet voor onverwachte problemen komt te staan

7 pin is nog steeds het meest verkochte systeem in Nederland en voldoet aan de eisen. Achteruitrijverlichting is verplicht op aanhangers boven de 750 kg. Voordeel van een 13 pin din doos ten opzichte van 7 pin multicon is dat een 13 pin din doos een waterdicht systeem is. Heb je een fietsendrager met 7 pin stekker dan zou ik zeker voor de 7 pin stekkerdoos kiezen.

Geplaatst

Die vlieger gaat niet altijd op hoor me moeder heeft zo een namaak picanto alleen heet het dan een I10

en ook die heeft een trekhaak met een 7 polige stekkerdoos en die kocht een fietsen drager en ja wel hoor daar zit een 13 polige jaeger aan dat ding heeft alle gatgets aan verlichting er op dus dat moest dus worden omgebouwd

maar dat is dus ook meteen de reden dat ik er meteen een west sekkerdoos heb opgezet alles aanwezig en ik kan dus toch de 7 polige blijven grbruiken zonder verloopjes

Geplaatst

de onnodige winterbanden zijn er weer af en we gaan weer aan de trekhaak beginnen, in de hoop dat het een echte zomer gaat worden ;)

Geplaatst

Met West Moet je wel opletten dat je er geen metalen 7-polige plug in steekt, dat geeft kans op kortsluiting.

Gelukkig wel minder dan met het totaal geflopte Multi-Con.

Ik monteer zelf alleen nog maar Jaeger. Ook bij reparatie van 7-polige dozen, evt. dan niet volledig aangesloten...

Geplaatst

Ik heb een 13-polige aansluiting op de auto en kan een Thule fietsendrager met 7-polige stekker kopen.

Volgens sommigen geen probleem, want achteruitrijverlichting en mistlamp zit toch al op de auto.

Ik heb een 7/13 polige tussenstekker. Het verschil tussen dezelfde Thule fietsendrager met 7- of 13-polige

stekker is een onbegrijpelijke € 150,00!!

Doe ik een verstandige aankoop?

Geplaatst

Ik heb een 13-polige aansluiting op de auto en kan een Thule fietsendrager met 7-polige stekker kopen.

Volgens sommigen geen probleem, want achteruitrijverlichting en mistlamp zit toch al op de auto.

Ik heb een 7/13 polige tussenstekker. Het verschil tussen dezelfde Thule fietsendrager met 7- of 13-polige

stekker is een onbegrijpelijke € 150,00!!

Doe ik een verstandige aankoop?

Hoi,

Dit lijkt mij een leuk probleempje voor een overijverige incasso agent  !

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...