Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Rammel distibutieketting bij 2000 a 3000 toeren Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Auto heeft het volgehouden bij garage, maar moet vervolg afspraak maken voor het probleem 

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Auto heeft het volgehouden bij garage, maar moet vervolg afspraak maken voor het probleem 

We horen het graag  met wat voor een oplossing men komt.

Geplaatst

We horen het graag  met wat voor een oplossing men komt.

In eerste instantie gaat de auto met een monteur mee om het probleem  "zelf te ervaren" en daarop word vervolgens maatregelen genomen. Maar zoals ik al zei eerst even een vervolgafspraak maken. 

Geplaatst

@Warmentuuter

Ik zal zeker naar de dealer terug gaan, maar ik denk dat hij zelfde verhaal gaat zeggen.

En moet ik weer vrij nemen van mijn werk =(

@mcbeef

Dat heb ik ook al geprobeerd, soms na neutraal positie en koppeling opkomen dan kan ik wel op de eerste versnelling maar soms ook weer niet.

Het is gewoon irritant dat het niet gelijk op zn een kan.

Is er iemand die de ratelende geluid heeft opgelost? Is t echt door de aircopomp / waterpomp ?

Geplaatst

@Warmentuuter

Ik zal zeker naar de dealer terug gaan, maar ik denk dat hij zelfde verhaal gaat zeggen.

En moet ik weer vrij nemen van mijn werk =(

@mcbeef

Dat heb ik ook al geprobeerd, soms na neutraal positie en koppeling opkomen dan kan ik wel op de eerste versnelling maar soms ook weer niet.

Het is gewoon irritant dat het niet gelijk op zn een kan.

Is er iemand die de ratelende geluid heeft opgelost? Is t echt door de aircopomp / waterpomp ?Het schijnt dat dit euvel al in dec.2011 voorkwam zie voorgeschiedenis forum onderwerp RATELGELUID

Doe je voordeel hiermee om onderstaande te lezen

Kia Deze gaven het advies een aantal verschillende modellen KIA te beluisteren waarin het zelfde type motor zit.

Volgens KIA heeft dit type motor tijdens het verstellen van de nokkenas (als ik het tenminste goed verwoord) een moment waarop de ketting wat slapper staat.

Hierdoor ontstaat het ratelende geluid.

Volgens de garage was het ratelen ook bij de andere model Kia's te horen.

Slotconclusie, het ligt aan het type motor, er is niets aan te doen, u moet er mee leren leven.

zie :

http://www.kiaclub.nl/topic/5092-ratelgeluid/page__st__80

Geplaatst

heb een tijdje terug ook ontdekt dat gerammel van de motor bij lagere toeren met optrekken of doortrekken..

rio dec.2012  D- Edition

1.2,5 motor inhoud

km-stand nu 9000 km

moet nog een keer langs de dealer doe ik wel als hij aan zijn beurt toe is 15000 km

Geplaatst

ik heb bij koude motor ook getiker in me blok en soms inderdaad tussen de 1000en3000 toeren ook  ik heb de 1.2 benzine niet naar de dealer geweest het stoort mijn nog niet zo erg als het erger word ga ik langs

• 2 weken later...
Geplaatst

kia rio 1.2 superpack 2013 km st 2083

motorblok maakt ratelend geluid 3000 toeren

1 dag kwijt mankement opsporen

2 dagen kwijt nieuwe distributie ketting spangelijders

6 dagen kwijt auto houd in regeling afstelling ontsteking niet goed gedaan door verneiuwen distributie ketting en spangelijders .

motorblok weer ratelend geluid

kia camera kijken 

beschadiging zuigerwand bruine vlekken op wand dus de oorzaak kan ook iets anders zijn  in het motor blok

21 juli 2013 auto voor langere periode kwijt waarschijnlijk nieuwe kop zuigers ect.

mijn garage doet er alles aan maar zijn afhankelijk van Kia Ned

En nee niet alle kia rio maken dit geluid heb in twee andere gereden ook 1.2 niets te horen verder gaf de garage aan dat ik de eerste ben.

Verder heb ik nog krakend geluid rechts bij portier alleen als het warm is.

Ook ben ik hem nog een dag kwijt geweest omdat er bij aflevering een deuk in de auto zat verder moet ik nog plastic folie in de auto verwijderen.

7 jaar garantie kunnen ook 7 jaar mankementen zijn eigenlijk wil van de auto af omdat het motorblok nu al een paar keer los is geweest.

Gr Ed

de motor is los geweest conclusie cilinder 1 En 4 Bruine vlekken en nog wat rare dingen ik heb er nu een nieuwe motor rechtstreeks uit de fabriek er in liggen en wat een verschil moet ik zeggen en stiller hoor in de auto hoor ik niets meer auto is stuk feller hele andere auto is het geworden
  • Like 2
Geplaatst

de motor is los geweest conclusie cilinder 1 En 4 Bruine vlekken en nog wat rare dingen ik heb er nu een nieuwe motor rechtstreeks uit de fabriek er in liggen en wat een verschil moet ik zeggen en stiller hoor in de auto hoor ik niets meer auto is stuk feller hele andere auto is het geworden

[/q

Gelukkig opgelost weer een blijde rijder echter voor mij doet de dealer niets aan het probleem zo zie je maar weer het verschil tussen dealers. Ik wacht nog op een antwoord van KCG.

Geplaatst

[/q

Gelukkig opgelost weer een blijde rijder echter voor mij doet de dealer niets aan het probleem zo zie je maar weer het verschil tussen dealers. Ik wacht nog op een antwoord van KCG.

Wij verwachten op zeer korte termijn een reactie van Kia Motors Nederland  inzake de rammel distributieketting Rio IV.

Geplaatst

bruine wanden, brakke (gemixte) olie :wink:

of gewoon een maandag ochtendblokje....

LOL :D

Zeker toch die slaolie gebruikt hahaha..

Maar ff serieus, ben toch wel benieuwd wat die rammel veroorzaakt. Vooral omdat er meerdere meldingen van zijn, puur uit interesse..

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

KCG Wat is een zeer korte termijn van een reactie van KIA gelet op de vakantie periode

Wij verwachten op zeer korte termijn een reactie van Kia Motors Nederland inzake de rammel distributieketting Rio IV

Gast Warmentuuter
Geplaatst

KCG Wat is een zeer korte termijn van een reactie van KIA gelet op de vakantie periode

Wij verwachten op zeer korte termijn een reactie van Kia Motors Nederland inzake de rammel distributieketting Rio IV

Dat is het punt ook even..... de vakantieperiode.

Er is me vandaag gemeld dat ik binnen enkele dagen het verslag hebt.

Geplaatst

Toevallig vandaag bij de Dealer geweest dus even update!

Ben vandaag samen met een monteur een rondje gaan rijden en kwamen er al snel achter dat er inderdaad een rauw geluid zat in de motor.

Het komt voor tussen de 1500 en 2000 toeren en het meeste tussen de 2 en de 3e versnelling.

Monteur wilde het liefst dat ik auto meteen achterliet voor verdere diagnose en evt reparatie.

Dit ging helaas niet door het ontbreken van een leen auto!

Afspraak gemaakt op 26 augustus ( wanneer de monteur en ik allebij er zijn) om de auto af te leveren.

Het kon volgens de monteur een aantal dagen gaan duren en hoopte dat ik dat niet erg zou gaan vinden.

Wat er precies aan de hand kon zijn vertelde hij niet

Ik hou jullie op de hoogte van 26 augustus.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...