Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

problemen met de lak wie herkent dit?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

laatst mijn nieuwe picanto opgehaald.

helemaal blij,

maar al wel veel problemen met de lak, en dat na 2 weken.

er zit soms een bruine troep op mijn lak een soort vogelpoep, het zijn meestal streepjes,

je haalt het er makkelijk af met water maar laat dan een geel bruine plek na,

en dit krijg je er niet af geprobeerd met poets maar het lukt niet,

wel terug geweest naar de dealer die ging met polijstmiddel aan de gang en kreeg het met pijn en moeite weg,

dit is toch niet normaal gister mijn auto gewassen en vandaag gelijk weer die strepen, voor een nieuwe auto baal hier echt van.

heb hem vandaag nog extra in de meguiars gezet kijken of dit helpt.

zijn er nog meer mensen met dit probleem en hoe halen jullie dit weg???

post-10262-0-48363900-1371677233_thumb.jpg

post-10262-0-08941300-1371677240_thumb.jpg

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Het zou inderdaad vliegroest kunnen zijn.

Remko ME heeft hier een complete uitleg over gegeven hoe het komt en hoe je dit moet behandelen.

http://www.kiaclub.nl/topic/9287-vliegroest-behandelen/

Zelf gebruik van het vijf stappen plan van Meguiars.

Dus wassen, schoonmaken dmv clay en cleaner, polish en waxen. 

En met clay kom je ook een eind.

Geplaatst

Bedankt voor de reactie, vliegroest zei de dealer ook, 

maar als het op de auto ligt is het meer een soort vogelpoep, je veegt de ophoping er zo af zeg maar. en laat dan die geel bruine plek na, en op een plek trekt die de lak omhoog, dealer had het gele verwijderd maar nu dit er een soort verhoging in de lak,

had gehoopt dat die waxoil wel een beetje zou beschermen, nu moet je aan een auto van 2,3 weken oud met polish gaan lopen poetsen. niet heel erg goed voor de lak denk ik?

Geplaatst

Op verkeerde plek geparkeerd? In de buurt van tram (bovenleidingen) /  hoogspanningskabels ? Dan loop je kans op vliegroest.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

hij staat niet onder bomen of bij een spoorweg, ook geen bouwplaats in de buurt.

Voor je auto in Nederland is heeft deze al een aardige weg afgelegd.

Dus kan het best vliegroest zijn.

Er is binnenkort een poetsmeeting van de Kiaclub.

Hier kan je alle vragen neerleggen aan de Poetsexpert wat je aan het probleem kan doen.

Zou zeggen tot die tijd meteen weghalen met water om de schade te bepreken.

Tja of de dealer achter zijn broek aanzitten dat je niet een auto met strepen wil.

Laat je auto opnieuw poetsen door de dealer.

Geplaatst

Het is mij ook opgevallen dat ik sinds kort ook een vreemd plekje heb.....

het lijkt wel een roestplekje onder me lak, heb m proberen te poetsen maar krijg het niet weg....

ga binnekort toch weer naar de dealer en zal t gelijk vragen.

komt dit iemand bekend voor?

Gast Warmentuuter
Geplaatst

ga binnekort toch weer naar de dealer en zal t gelijk vragen.

komt dit iemand bekend voor?

Het klinkt niet bekend in de oren. Misschien steenslag?

Maar ik zou inderdaad even terug gaan.

• 2 weken later...
Geplaatst

Gister mijn nieuwe Kia Picanto op gehaald (kleur wit). En vandaag ook de zelfde gele vlekjes/streepjes op mijn auto. Balen!

Terwijl in die ene nacht geen vogelpoep of wat dan ook op mijn auto heeft gekomen. Ook bij mij geen bomen of een spoorweg, ook geen bouwplaats in de buurt. Dus het moet wel tijdens de transport gebeurd moeten zijn. Ik ga dit nu ook bij de dealer voorleggen.

Geplaatst

Ik heb toevallig gister nog wat plekjes ontdekt en dit bleek idd oranje gele vogelpoep te zijn, je veegt het er zo af maar laat dan een hele plek na, (foto bovenaan de pagina bij eerste post) heb de auto nu behandeld met meguairs wax hoop dat die dan wat beter bestand in tegen deze zooi

• 1 maand later...
Geplaatst

wax van meguairs vind ik niet zo goed het blijft niet zo lang zitten ik gebruik zelf dodojuice super Neutral heb mijn auto sinds februari  toen ik hem kreeg zat er waxoil op maar dat is troep heb met klei de oude wax er afgehaald en dodo er op en nu zit het er 5 maanden op en zit er nog op

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...